Google Search Console sistemi sayesinde, yayımlamış olduğunuz içeriklerin ne kadar organik ziyaretçi aldığını görmeniz ve bu doğrultuda iyileştirmeler yapmanız mümkündür. Search console’ın doğru kullanımı ile organik trafiklerinizi arttırabilir, daha fazla müşteri ve satışa ulaşabilirsiniz. Peki, nasıl mı yapacaksınız?, hadi inceleyelim.
Bir sayfanın organik tıklama oranı Google Search Console üstünde “TO” olarak isimlendirilmektedir. Bir içeriğin TO değeri ne kadar yüksekse Google bu içeriği ödüllendirerek zaman içerisinde daha iyi sıralamalar almasını sağlar. Buradan yola çıkacak olursak yüksek TO değerlerinin marka bilinirliliğini arttırıcı yönde etkisi olduğu söylenebilir.
Google Search Console kullanarak organik trafik arttırma yolları aslında tüm bu etkilerinden dolayı TO arttırmaya yöneliktir. Bu yüzden bu makalede sizlere Google Search Console üstünden bilgiler alarak organik trafiğinizi nasıl arttırabileceğiniz hakkında bilgi vereceğiz.
Google Search Console Kullanmadan Önce Yapılması Gerekenler
Google Search Console kullanımına geçmeden web sitenizde yapacağınız çeşitli düzenlemelerle birlikte organik trafiğinizi arttırmanız mümkündür. Bu bağlamda sizlere yapmanız gerekenleri ön bilgi olarak vermek istiyoruz.
# URL Kullanımı: içeriklerinizde kullandığınız URL’ler başlık etiketi ve meta açıklamayla uyumlu olmalıdır. Başlık etiketiyle ve meta açıklamayla uyuşmayan URL kullanımı Google botlarının ve kullanıcıların gözünde kesinlikle şüphe uyandırmaktadır. Eğer içeriklerinizle uyuşmayan bir URL kullanımı söz konusuysa öncelikli olarak URL değiştirin ve eski URL’yi yeni URL’ye 301 yöntemiyle yönlendirin.
# Başlık Kullanımı: Başlıkların aşırı derecede uzun ya da aşırı derecede kısa olması, serp sonuçlarında iyi sıralama alınmasını engelleyen bir durumdur. Başlıklar SEO açısından uygun olsa bile kullanıcıları tıklamaya teşvik edici kelimeleri içerisinde barındırmalıdır.
Bu yüzden kısa ya da uzun olduğunu düşündüğünüz başlıkları uygun forma getirin. Ayrıca ilgi uyandırıcı yönde etkisi olan kelimelerden yararlanarak içeriklerinizin daha fazla tıklanmasını sağlayın.
# Meta Açıklama Kullanımı: içeriklere girilen meta açıklamalar, içeriklerin ne ile alakalı olduğunu arama yapan kişilere anlatan yani ön bilgi veren kısımdır. Bu yüzden ilgili yerde kesinlikle anahtar kelimeler kullanılmalıdır.
Yapılan son güncellemeyle birlikte 160 karakterle sınırlandırılmış olan meta açıklama kısmı 320 karaktere çıkarılmıştır. Böyle bir değişikliğin yapılmasındaki temel neden kullanıcıların içerikler hakkında daha net bilgiler edinmesine olanak tanımaktır. Sitemin meta açıklamasını otomatik oluşturmasını beklemek yerine, tüm içerikleriniz için anahtar kelime kullanarak meta açıklamalar girmeye özen gösterin.
# Zengin Snippet Kullanımı: Yapılan araştırmalara göre içeriklerde zengin snippet kullanılması TO değerlerini yaklaşık olarak %35 arttırmaktadır. İçeriklerinizle uyumlu zengin snippet kullanarak organik trafiğinizi ciddi anlamda arttırabilirsiniz. WordPress sisteme sahipseniz zengin snippet için geliştirilmiş olan eklentilerden yararlanabilirsiniz.
Google Search Console Kullanarak Organik Trafik Arttırma
Organik trafiği arttırmak için geliştirilmiş olan birçok sistem olsa da en faydalı bilgileri kesinlikle Google Search Console üstünden elde edebilirsiniz. Hali hazırda iyi düzeyde organik trafiğiniz varsa ve bu trafiği arttırmak istiyorsanız şunları uygulayabilirsiniz.
Google Search Console TO Değerlerini İnceleme
Herhangi bir çalışma yapmaya başlamadan önce Google Search Console hesabınıza giriş yapın. Daha sonra Arama Trafiği – Search Analytics bölümüne geçiş yapın. Bu kısımda ilgili anahtar kelimelerin almış olduğu tıklamaları görebilirsiniz. TO kutusunu işaretlediğiniz zaman ortalama olarak almış olduğunuz organik trafiği görmeniz mümkündür.
İlgili kısımda yüksek aranma hacmine sahip olan içeriklerinizin TO değerleri diğerlerine göre daha yüksektir. İçeriğin almış olduğu sıralamaya ve tıklama değerlerine göre TO değerleri de değişkenlik gösterecektir.
Sıralamaları Düşük Olan Sayfaları Belirleme
Organik trafiğinizi arttırmak için öncelikli olarak serp sonuçlarında kötü sıralamalara sahip olan sayfalara odaklanmak olmalıdır. Düşük TO değerlerine sahip olan sayfalar kısacası en çok odaklanmanız gereken içerikler olmalıdır. Bu sayfaların değerlerine değer katmak için içeriklerini geliştirmeniz iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır.
Düşük TO değerlerine sahip olan içeriklerinizi görmek için Search Analytics kısmındayken sayfalar kısmını da işaretleyin. Daha sonra sayfanın alt kısmında yer alan indir butonuna tıklayarak tüm değerlerin yer aldığı listeyi Excel dosyası olarak indirin.
En İyi Performans Gösteren Sayfaları Analiz Edin
Düşük performansa sahip olan sayfalarınızdaki sorunu belirlemek için size en çok yardımcı olacak olan şey performansı yüksek olan sayfalarınızı incelemek olacaktır.
İyi performans gösteren sayfalarınızda olup da düşük performans gösteren sayfalarınızda olmayan faktörleri belirleyin. Bunları uygunluk derecesine göre performansı düşük olan sayfalarınızda da kullanın. Bu sayede TO değerlerini kısa süre içerisinde ciddi derecede arttırabilirsiniz.
Mobil ve Masaüstü Deneyimini Karşılaştırın
Mobile First İndexing güncellemesiyle birlikte bildiğiniz gibi mobil kullanıma verilen önem her geçen gün artmaya devam ediyor. Bu yüzden masaüstü be mobil deneyimlerini karşılaştırın.
Eğer mobil deneyim oranı daha fazla görünüyorsa kesinlikle mobil ara yüzde iyileştirmeler yapın. Meta açıklamaların, başlıkların kullanıcılara nasıl gösterildiğini inceleyin. Aşırı kısa ya da aşırı uzun başlıklarınız varsa bunları mobil deneyimi arttırmak için düzenlemeniz gerekmektedir.
Zengin Snippetların Çalışıp Çalışmadığını Kontrol Edin
İçeriklerinizde zengin snippet kullanıyorsanız bunların çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Eğer zengin snippet kullanmıyorsanız en kısa süre içerisinde kullanmaya başlayın ve sistemi sürekli olarak Google Search Console üstünden kontrol edin.
Rich Snippet yani zengin snippet sistemi serp sonuçlarında indexlerinizin içerik açısından daha zengin görünmesini sağlayacaktır ve bu sayede daha fazla organik trafik alabilirsiniz. Bu etkisinden dolayı tüm SEO uzmanları tarafından önerilen bir sistem olduğunu bilmelisiniz.
Rakiplerinizin Neler Yaptığını Analiz Edin
Google Search Console üstünden yaptığınız kontrollere paralel olarak değişiklikler gerçekletirdiyseniz ancak halen etkili sonuçlara ulaşamadıysanız şimdi sıra rakiplerinizi kontrol etmeye gelmiştir.
Karşılaştırma yapmak için Google Search sistemini kullanın. 1. Sayfada yer alan web sitelerle 5. Sayfada yer alan siteleri karşılaştırın. Nasıl başlık kullandıklarına, meta açıklamalarının ve URL kullanımlarının nasıl olduklarına göz atın. 5. Sayfada yer alan içeriklerle 1. Sayfada yer alan içerikler arasındaki temel farkı bulun ve bu hatalara düşmemek için doğru stratejiler oluşturun.
Yaptığınız Değişiklikleri Kontrol Edin
Rakip analizi yaparak TO değerlerini geliştirmek için yapmış olduğunuz değişikliklerin ne gibi artılar sağladığını sürekli olarak kontrol edin. Google Search Console sisteminde yer alan Search Analytic kısmından önceki değerler ile yeni değerleri karşılaştırın.
Yaptığınız değişiklikler sonucunda yukarı yönlü bir TO artışı söz konusuysa doğru yoldasınız diyebiliriz ancak TO değerleri yaptığınız değişiklikler sonucunda düşmeye başladıysa yolunda gitmeyen bir şeyler olabilir. Agresif çalışma yapmamak için durup nerede hata yaptığınızı düşünün.
Google Search Console üstünden yaptığınız çalışmalar sadece bir güne has olmamalıdır. SEO çalışmalarınızın tamamında sürekli olarak Google Search Console üstünden TO değerlerini gözlemlemenizi tavsiye ederiz. Bu sayede içeriklerinize daha fazla organik trafik çekebilirsiniz ve marka bilinirliğinin yüksek oranda artmasını sağlamak mümkündür.
Organik trafik arttırma konusunda oldukça faydalı olan bu içerik için gönülden teşekkürler. Fikrinizi almak istediğim bir sorum var;
Mobil ve masa üstü sürüm organik arama sonuçlarımı inceledim. Aynı içeriğin amp sürümünün ortalama konum değeri amp olmayan sürümün ortalama konumundan daha yüksek olduğunu fark ettim.
içerik/amp/ ortalama konum 7,5 iken aynı içeriğin amp olmayan sürümünün ortalama konumu 2
Tuhaf bir durum değil mi bu? Amp’nin açık ara daha iyi konumda olacağını tahmin etmiştim ancak bırakın aynı konumu daha kötü bir yerde.
Ben çıkamadım bu işin içinden belki es geçtiğim bir nokta var ama ne bilemedim.
Araştırma yapılan anahtar kelimeler üzerinde değişkenlik göstermektedir. AMP nin daha iyi konum elde ettiği durumlar, haber niteliği taşıyan içeriklerdir. Haber niteliği veya anlık bilgi taşımayan içeriklerde bahsetmiş olduğunuz durum geçerlidir ve kesinlikle doğru bir gözlemdir.
İlginiz için teşekkür ederim
Oldukça faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık. Zevkle okudum.
Tıklama oranı benim de kontrol ettiğim ve yükseltmeye çalıştığım en önemli sıralama faktörlerinden biri.
Google Rankbrain algoritması artık sitede kalınan süre ve tıklama oranı gibi kullanıcı deneyimine (UX) dayalı sinyallere baktığından içerik üretirken kullanıcı deneyimine son derece dikkat etmemiz gerekiyor.
Yazılarınızı takip etmeye devam edeceğim. Değerli paylaşımlarınız için tekrar teşekkürler
bilgi için teşekkürler.