En İyi Markalar SEO Hizmetlerimize Güveniyor!

SEO

Arama Motoru Optimizasyonu

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü arttırmak adına yapılan teknik, analitik çalışmaları kapsamaktadır. Arama motoru optimizasyonu sitenize daha fazla organik trafik kazandırmaktadır. SEO çalışmaları süreçleri Google web yöneticisi yönergelerine göre yapılmaktadır.
dijital pazarlama stratejileri
Profesyonel SEO Danışmanlığı

SEO Hizmeti

Search-Engine-Optimization-Icon

Sektörel rakip analizleri ile rakiplerinizden bir adım önde olmanızı sağlamak için detaylı araştırmalar yaparız.

seo nasıl yapılır

Sitenize trafik kazandıracak tüm anahtar kelimelerin tespiti ve optimizasyonları kapsamaktadır.

Social-Media -Marketing-Icon

Arama motorları botlarının sitenizi sorunsuz taraması ve oluşturması için teknik yazılım analizleri yaparız.

Conversion-Rate-Optimization-Icon

SEO çalışmaları sürecinde oluşturulan anahtar kelimelerin arama motorlarında kaçınca sırada olduklarını düzenli takip ediyoruz.

Pay-Per-Click-Management-Icon

Teknik içerik optimizasyonları, içerik araştırmaları, içerik analizleri ile en doğru içeriklerin oluşturulmasını sağlıyoruz.

Online-Marketing-Management-Icon

Diğer sitelerden sitenize yönlendirelen bağlantıların kontrol altında tutulmasını gerekmektedir. Zararlı backlinkleri tespit ediyor ve engelliyoruz.

Search Engine Optimization

SEO nedir? Nasıl yapılır?

SEO Açılımı: Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Her arama motoru farklı sıralama ve kalite sinyalleri kullanmaktadır. SEO bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü arttırmak için teknik, analitik ve yaratıcı çalışmaların bütünüdür.

SEO internet sitelerinin ücretsiz SERP (Search Engine Results Page, Arama Motoru Sonuç Sayfaları “AMSS” ) arama sonuçlarında daha iyi bir konumda çıkması sağlar. Bir SEO firması ile çalışmak sitenizin daha hızlı gelişmesini ve zaman kazanmanızı sağlayacaktır.

SEO, Web sitenizde yer alan anahtar kelimelerin Google arama sonuçlarında daha iyi sıralar elde etmesi için yapılan teknik optimizasyon çalışmalarını kapsamaktadır. Web sitenizin arama motorlarına uyumlu hale getirilmeside SEO çalışmaları içerisinde yer almaktadır. Ziyaretçileriniz ve arama motorları tarafından anlaşılır bir web sitesi sahibi olmanız önemlidir.

Profesyonel SEO Danışmanlığı

Arama Motoru Optimizasyonu Neden İşletmeniz İçin Önemli?

Google’da yapılan bir aramalarda karşınıza çıkan sonuçlar içerisinden en iyi konumlara sahip siteler daha fazla trafik elde ederler. Sitenizin arama sonuçlarında iyi sıralarda çıkması durumunda daha fazla gelir ve trafik elde edersiniz.

Arama motorlarına uyumlu bir web sitesi sahibi olmak ve sitenizin arama motorları kalite, sıralama, ux, web, mobil, hız, içerik, web yöneticisi yönergelerine optimize edilmesi sıralamanızı etkilemektedir.

En iyi Google SEO çözümlerini üretiyoruz. Firmanızın Google arama motorlarında görünür olmasını sağlayalım.

Mutlu Müşterilerimizden Bazıları
SEO Çözümleri

Web siteniz için en iyi SEO hizmetlerini sunuyoruz

Sektörel araştırma analizleri, rakip analizleri ile öngörülebilir büyüme elde etmeniz için teknik ve analitik çalışmalar yapıyoruz.

  • Sektörel Rakip Araştırması
  • PR Çalışmaları
  • Dijital Pazarlama Stratejileri
  • İçerik Optimizasyonları
  • Ürün Performans Analizleri
  • Kategori Performans Analizleri
  • 7/24 Uzman Desteği
seo optimizasyonları
İşletmenizin öngörülebilir büyüme elde etmesine yardımcı olacağız

SEO Çalışması Süreçleri

Web sitenizi iyileştirmek, yüksek performanslı bir web sitesi oluşturmak ve üst sıralarda yer almak için yaptığımız SEO çalışmaları ve süreçleri hakkında genel bilgiler.

Sektörel Anahtar Kelime Araştırması

Sektörel SEO araştırmaları her zaman SEO’nun başlangıcıdır. Yapılan araştırmalar ve analizler, müşterilerinizin ne aradıklarını, ihtiyaçlarını, alışveriş eğilimlerini hedeflemektedir. Anahtar kelime araştırmaları ve site denetimleri trafiği arttıran en önemli unsurlardır.

Teknik Site Optimizasyonu

Teknik arama motoru optimizasyonu sayfa içi düzenlemeleri kapsamaktadır. Sitenizin kodlarının düzenlenmesi, sayfa & içerik metin yerleşimleri, resimlerin optimize edilmesi, medya dosyalarının optimizasyonu web sitenizi görünürlüğünü arttırmaktadır. Çevrim içi görünürlüğünü arttırmak için site içi düzenlemeler önemlidir.

İçerik Optimizasyonları ve Geliştirme

İçerik oluşturma ve geliştirme web sitenizin trafik elde etmesi ve sıralama yakalaması açısından kritik önem taşımaktadır. İçerik uzunlukları, alaka düzeyi, yapısal veri hataları, medyaların ve görsellerin optimize edilmesi sıralamayı etkileyen sinyaller arasında yer alır. En iyi sıralamalar için anahtar kelime yerleşimlerini LSI teknikleri ile düzenlemek önemlidir.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara göre optimizasyon yapmanız geri dönüşüm oranını etkileyen en önemli faktördür. CRO optimizasyonu bir SEO çalışmasının temelleri arasında yer alır. Ziyaretçilerinizi anlamak, eğilimlerine göre düzenlemeler yapmak gelirlerinizi ve trafiğinizi doğrudan etkilemektedir.

Sürdürülebilir SEO Çalışmaları

Arama motorlarının sıralamalarında yer almanız için yaptığınız SEO çalışmalarının sürdürülebilir olması gerekmektedir. Rekabet değiştikçe ve arttıkça siteniz için yapılan düzenlemelerin devamlılığı kritik önem taşımaya devam eder. Artan rekabet oranı site dışı SEO çalışmalarını da tetiklemektedir. Sürdürülebilir ve düzenli çalışmalar görünürlüğünüz açısından önemlidir.

SEO Analizi ve Raporlama

Düzenli aralıklar ile gelişiminizi takip etmek başarıya giden yol haritaları içerisinde yer almaktadır. Rakip analizleri, organik anahtar kelime gelişimleri, sıralamalar, cro, ux, uı, crawl analiz ve raporlamalarının daha fazla trafiğe ulaşmanızda önemli bir rolü bulunmaktadır. 20’den fazla analiz programı ile sitenizi test ediyoruz.
Profesyonel SEO Hizmetleri

SEO Danışmanlığı

UPGO SEO hizmetleri ile trafiğinizi gelire çevirin. İşletmenizin büyümesini mi istiyorsunuz? SEO işletmenizin büyümesine büyük ölçüde imkan sağlamaktadır. Neden SEO bu kadar etkili? SEO size potansiyel müşterileri getirmektedir.

Site içi SEO, Anahtar kelime optimizasyonu, Site dışı SEO çalışmalarını hedefleyerek teknik çalışmalar yaparız. Bu sayede yapılan ilgili arama terimleri ile sitenize daha fazla trafik ve müşteri gelmesini gelmesini sağlarız. Arama Motoru dostu bir web sitesine sahip olmanız için gerekli optimizasyon çalışmaları.

sosyal medya pazarlama çözümleri
SEO Uzmanı Neden Gerekli?

Bir SEO'ya Neden İhtiyacınız Var?

Biraz önce bir arama gerçekleştirdiniz ve aramanın sonucunda sizinle karşılaştık. İşte SEO budur.

SEO, Google arama motorunun yapılan sorgular için hangi sitelerin üst sıralarda çıkacağına karar vermesi için kullanılmaktadır. Yapılan arama sonuçlarında karşınıza çıkan siteler, bir çok SEO kriterini gerçekleştirdikleri için iyi konumlarda çıkarlar. Ziyaretçilerinize hitap eden bir site olmanız için sıkı çalışmanız gerekmektedir. SEO bir çok teknik optimizasyonu kapsadığı için profesyonel bir ekiple birlikte yürütmeniz zamandan tasarruf etmenizi, daha kontrollü ilerlemenizi sağlamaktadır.

Arama sonuçlarında üst sıralarda çıkan sitelere, kullanıcılar güvenmektedir. Bu güveni kazanmak için bir SEO’ya ihtiyacınız bulunmaktadır. Çıkan sonuçlar içerisinde ne kadar üst sırada yer alırsanız, siteniz o kadar fazla tıklama ve trafik alacaktır. SEO UX deneyimini (Kullanıcı deneyimi) geliştirmek içinde kullanılmaktadır. Geliştirilen UX deneyimi ile geri dönüşüm (CRO) oranları arttırılmaktadır.

SEO sitenize doğru trafiği çekmeniz için en iyi yöntemdir.

Google’da her gün milyarlarca arama yapılıyor. Yapılan arama sonuçları içerisinde olmamanız durumunda sitenize trafik kazandıramazsınız. Organik arama sonuçlarında iyi konumlarda çıkmanız web site varlığını sürdürebilmeniz açısından çok önemlidir. İlk 10 sonuç içerisinde çıkarak sitenize daha fazla trafik kazandırabilirsiniz. Web sitenizde yer alan içeriklerin iyi konumlarda çıkması için bir SEO’ya ihtiyacınız bulunmaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

Site İçi SEO Nedir?

Web sitenizin iyi bir performans sergilemesi, site içi seo optimizasyonuna bağlıdır. Anahtar kelime optimizasyonu, sayfa hız optimizasyonu, title, meta, resim, video, tarama oluşturma haları, yapısal veri testleri, crawl analizleri, içerik geliştirme, kategori yapıları, sayfa optimizasyonlarını kapsamaktadır. Google analytics, Google Search console kaydının yapılması ve düzenli takibi site içi seo optimizasyonlarını tamamlayan çalışmalardır.

SEO çalışmalarında aksatılmaması gereken çalışmalardan biri de sayfa içi optimizasyon sürecidir.

Web sitesini bir vücut olarak değerlendirirsek başlık etiketi hala bir sayfadaki en kritik SEO öğesidir diyebiliriz. Elbette, başlık etiketini diğer öğeler olmadan optimize etmek yeterli değildir. Tüm bu öğeler – meta açıklama, başlık etiketleri, URL’deki anahtar sözcükler ve resim etiketlerindeki alternatif nitelikler diye devam eder.

Başlık Etiketleri

Başlık Etiketleri sırayla h1>h2>h3>h4>h5>h6 etiketlerinden oluşur. Bu etiketler kendi içinde bir hiyerarşiye sahiptir. Sayfanın ana başlığında <h1> etiketi kullanılır.

Google, arama sonuçlarındaki başlık etiketlerini 60 karakterle sınırlar. Bu nedenle başlık etiketlerinizi 60 karakterle sınırlandırmaya ve en alakalı anahtar kelimeleri öne yerleştirmeye çalışın. Bir veya iki karakter geçerseniz panik yapmayın. Ürün adları ve blog yazısı başlıkları daha uzun olma eğilimindedir.

Doğal olmayan anahtar kelimelerle doldurmadığınız sürece genişletilmiş başlık etiketleri için cezalandırılmazsınız. 60 karakterden sonraki kısım görünmeyecek.

Başlık etiketi, aşağıda gösterildiği gibi genellikle bir arama sonucu listesinde mavi metin bağlantısı olarak görünür. Alt kısımda ise meta açıklamayı görebilirsiniz.

Meta Açıklama

Meta açıklamalar, arama yapan kişinin tıklama kararını etkiler ancak sıralamaları etkilemez. Meta açıklaması sayfanızın özetini oluşturan alandır. Meta açıklamalarının sıralamalara etkisi tamamen kullanıcı davranışı ile ilgilidir.

Arama motorları, bir arama sonucundaki mavi bağlantının altındaki siyah açıklayıcı metin olarak meta açıklamaları kullanmayı seçebilir.

Meta açıklamaları 160 karakterle sınırlayın. Bazı durumlarda hatta genelde eğer sayfa içerisinde daha alakalı bir bölüm varsa Google meta açıklama olarak bu kısmı kullanıcıya meta açıklama alanında gösterir.

Meta açıklamalarınızda dikkat çekici ve etkileyici ifadeler kullanarak kullanıcıların sayfanızı tıklama oranını artırabilirsiniz.

Meta Keywords

Artık etkisini tamamen kaybetmiş ve doldurulması gereksiz yük oluşturan kısımdır. Bu nedenle meta anahtar kelimeler alanını boş bırakın.

Not: Meta anahtar kelimeleri kullanan rakiplerinizi belirleyerek sıralama almak istedikleri kelimeleri bu sayede belirleyebilirsiniz.

URL’de Anahtar Kelime Kullanımı

Her ne kadar genel domainde kullanılan anahtar kelimelerin eskisi gibi SEO’ya etkisi olmasa da özellikle niş alanlarda yayınladığınız sayfaların URL’lerine anahtar kelimelerinizi eklemeniz faydalı olacaktır. İçerik yönetim sisteminiz veya e-ticaret platformunuz izin veriyorsa, anahtar kelimeleri URL’lere yerleştirin. Ama bunu akıllıca yapın. URL’yi, sayfa yayınlandığında, o sayfa için en alakalı anahtar kelimeyi içerecek şekilde bir kez ayarlayın.

Uyarı: Sayfayı her optimize ettiğinizde URL’deki anahtar kelimeleri değiştirmeyin. URL’ler açık adresler gibidir ve arama motorları postane gibidir. Açık adresinizi her değiştirdiğinizde, postalarınızın bir kısmı (arama performansınız) kaybolur. Bu nedenle URL’lerinizi gereksiz yere değiştirerek doğal arama performansınızı riske atmayın.

Site Gövde İçeriği

Bir e-ticaret sitesi, blog, wiki veya benzeri gibi bilgilendirici bir siteden çok daha kısa olma eğilimindedir. E-ticaret için, ana sayfaya bir metin satırı, her kategori sayfasına birkaç satır ve ürün sayfalarında bir açıklama eklemeyi deneyin. Makaleler veya SSS sayfaları gibi içerikler gerektiği kadar uzun olmalıdır.

Her sayfada, anahtar kelimeyi zorla görünmeden en az bir kez, başlangıca en yakın şekilde kullanın. İçerik yeterince uzunsa ve metin içinde doğal olarak akıyorsa, anahtar kelimeyi veya bağlamsal olarak alakalı başka bir anahtar kelimeyi tekrar ekleyin.

İçerik optimizasyonundaki önceliğiniz, alışveriş yapanların ilginç veya yararlı bulduğu iyi yazılmış bir metin olmalıdır. Hiç kimse “SEO kopyasını” okumak istemez.

İyi optimize edilmiş içerik, pazarlama dili veya endüstri jargonunu değil, alışveriş yapanların gerçek dünya dilini kullanır.

Ana metne, müşterilerinizin alakalı bulacağı birkaç bağlantı eklemeyi deneyin. Bu tür bağlantıların iki önemli SEO faydası vardır: Bağlantının oluştuğu sayfadaki anahtar kelime temasına katkıda bulunurlar ve bağlantı yetkisini ve anahtar kelime bağlamını bağlantı verilen sayfaya iletirler.

Resim Optimizasyonu ve Alt Etiketi

Alt etiketleri sayfa içeriğinde kullanılan resimlerin ne ile ilgili olduğu konusunda arama motorlarına güçlü sinyaller verir. Bazı durumlarda alt etiket kullanımı SEO’nun en önemli kriteri olabilir. Örneğin ekran okuyucular, görme engelli alışveriş yapanların bir sitede gezinmesine yardımcı olmak için alt özelliklerdeki metni söyler.

Bununla birlikte, alt öznitelikleri küçük bir anahtar kelime alaka düzeyi artışı ekleyebilir ve özellikle görsel aramayı optimize etmede yardımcı olurlar. Bunları kısa ve açıklayıcı tutun. Ürün resimleri için öğenin adını kullanın. Ad açıklayıcı değilse, bir veya iki anahtar kelime ekleyin.

Alt özniteliklereni anahtar kelimelerle doldurmayın. SEO faydası yoktur ve korkunç bir kullanıcı deneyimi sunar. Bunları söyleyen bir ekran okuyucuyu dinlemek istemiyorsanız, kelimeleri çıkarın.

Site Dışı SEO Nedir?

Site dışı SEO çalışmaları adından da anlaşılacağı üzere site dışında yapılan optimizasyon çalışmalarını kapsar. Bu çalışmaların temelini de dış kaynaklardan gelen linkler oluşturur. Arama motorları, diğer web sitelerinden sitenize verilen referans linklerin kalitesine, sayısına ve çeşidine bakarak sitenize değer atar.

Diğer sitelerden size verilen referans bağlantılara backlink denir. Backlink konusu hala SEO sektöründe tartışılmaya devam etmektedir. Bunu nedeni birkaç yıl öncesine kadar nereden gelirse gelsin referans bağlantılar web sitenizin değerini artırmaktaydı. Ama artık işler değişti.

Google güncellendiği algoritmaları vasıtasıyla referans bağlantılarla ilgili birtakım kriterler getirdi ve bunu manipüle eden web sitelerini de cezalandırmaya başladı.

Google’ın referans bağlantılarla ilgili dikkate aldığı kriterler güvenilirlik, alaka Düzeyi ve web sitenize sağladığı faydadır.

Güvenilirlik

Backlinkleri bir iş başvuru sırasında kullanılan referanslar olarak değerlendirebilirsiniz. Kimin referansı güvenilir ve sağlam bir kaynaktan geliyorsa o kişi diğerlerine göre bir adım önde başlar.

Aynı mantık Google için de geçerlidir. Web sitenize gelen bağlantının nereden geldiği çok önemlidir. Otoriter ve güvenilir sitelerden gelen bağlantılar sitenizin de otoritesini artırır ve sıralamalarınız bu sayede yükselir. Aynı şekilde spam ve düşük kaliteli sitelerden gelen bağlantılar da site performansınızı olumsuz etkiler.

 Alaka Düzeyi

Referans bağlantılar ile ilgili dikkat edilmesi gereken kriterlerden bir tanesi de alaka düzeyidir. Teknoloji ürünlerini tanıttığınız web sitenize spor antrenmanları ile ilgili bir sayfadan gelen bağlantının hiçbir değeri olmaz.

Google referans bağlantılarda alaka düzeyini de dikkate almaktadır.

Fayda Sağlama Düzeyi

Backlink gelen kaynaklarınızı incelerken ya da backlink çalışması yaparken kendinize sormanız gereken soru şudur: “Buradan alacağım bağlantı bana fayda sağlar mı?” yani bu bağlantıdan sitenize trafik akışı olur mu? Buna bakmalısınız.

 Backlinkler Nereden Alınır?

Sitenize gelen bağlantılar ne kadar kaliteli ve doğal olursa sağladığı fayda da bir o kadar fazla olur.

Web site sahibinin iradesi dışında verilen referans bağlantılar en doğal backlinklerdir.

Bunun dışında kaliteli backlinkler kazanabileceğiniz birçok platform bulunmaktadır.

  • Forum Siteleri
  • Bloglar
  • Paravan Bloglar
  • Dizin Siteleri
  • Rehber Siteleri
  • Video ve İçerik Paylaşım Siteleri
  • Sözlükler
  • Sosyal Medya

Rakip Analizi

Rekabet analizi hem iç optimizasyon çalışmalarınızda hem de backlink çalışmalarınızda atlamamanız gereken konudur.

Rakiplerinizi ne kadar iyi tanır ve yakından takip ederseniz, elinizde sizi rakipleriniz önüne geçirecek birçok argüman olacaktır.

Sektörünüz ile ilgili nereden bağlantı alacağınız konusunda fikriniz yoksa yapmanız gereken işlem basit. Backlink almak istediğiniz konuyu Google’da aratmak ve ilk sıralarda çıkan rakiplerin SEMRUS gibi backlink analiz araçları aracılığı ile nerelerden bağlantı aldığını tespit etmek.

Rakipleriniz, SEO çalışmalarınız konusunda bilgi edinebileceğiniz ve sitenizin organik performansınız yukarılara çıkarmanızı sağlayan önemli bir kaynaktır. Rakip analiz yaptığınız zaman elinizde şu bilgiler olur:

  • Rakiplerinizi ve rekabet ortamını yakından tanımış olursunuz.
  • Sektörde hangi yöntemin işe yarayıp hangisinin işe yaramadığını öğrenebilirsiniz.
  • Önemli referans kaynaklar tespit edebilirsiniz.
  • Rakiplerinizin zayıf yönlerini bularak rakiplerinize kan kaybettirebilirsiniz.
  • Rakiplerinizin başarılı taraflarını kopyalayarak stratejinizi bu kalıp üzerinde geliştirebilirsiniz
  • Organik anahtar kelimeler belirleyebilirsiniz.
  • En çok trafik aldığı içerikleri analiz etme şansınız olur.
  • PPC Reklamları konusunda da elinizde kapsamlı bir doküman olmuş olur.

YEREL SEO (Local SEO)

Yerel SEO, 2005 yılında Google Haritalarının hayatımızda yer almaya başlamasında itibaren konuşulmaya başlanmış olan bir kavramdır. Ancak Google’ın 2014 yılında gerçekleştirdiği Pigeon Algoritmasıyla uzmanların gündemini ciddi anlamda meşgul etmeye başlamıştır.

Google kullanıcıların yaptığı arama sonuçlarına yönelik konum bazlı siteleri sıralamalarda çıkarmaya başlamıştır. Bu nedenle Yerel SEO çalışmaları diğer optimizasyon çalışmalarına göre biraz daha farklıdır. Yerel SEO çalışmalarında bir web siteniz olması şart değildir.

Google aramalarında yapılan “kuaför, lokanta, cafe” gibi birçok sektör kullanıcının bulunduğu konuma sıralamalarda listelenmeye başları

Yerel SEO çalışmalarının temelini Google My Business oluşturur. Web sitenizin eksiksiz şekilde işletme kaydı yapıldığı zaman yerel arama sonuçlarında çıkmaması mümkün değildir. Tabi burada dikkat edilmesi gereken konular vardır;

  • Alaka Düzeyi: İşletme sayfalarınız kullanıcının arama terimleriyle eşleşmelidir.
  • Uzaklık: Yerel arama sonuçlarında konum bazlı listeler çıktığı için, yerel işletmenizin konumunu gerçekçi şekilde optimize etmelisiniz.
  • Değer: Bir işletmenin ne kadar bilinir olduğu ile ilgili web sitesinin önemidir. İşletmeniz ile ilgili eksik bilgi bırakmamalısınız. Örneğin; çalışma saatleri, telefon numaraları, işletmenin kuruluşu vb konular My Business kaydına işlenmelidir.
  • Yorum ve Değerlendirmeler: İşletme yorum ve değerlendirmeleri tıpkı backlinkler gibi Google’a sitenizin kalitesi konusunda sinyal verir. Bu nedenle kullanıcılarınızı memnun etmeye ve onları işletmeniz ile ilgili yorum yapmaya odaklanmalısınız.

Google SEO Nedir?

Web sitelerinin Google arama motoruna uyumlu olarak optimize edilmesidir. Google Kalite yönergeleri ve sıralama sinyalleri faktörlerine göre yapılan teknik çalışmalardır. Sitenizin taranabilir ve oluşturulabilir olması, Google Analytics, Search Console, Google My Business kayıdı ve site haritanızın Google’a gönderilmesi ile ilk adımları atılmaktadır.

Dünyanın en çok kullanılan arama motoru Google olduğu için, çalışmalar Google arama motoru yönergelerine uyumlu olarak yapılmaktadır. Google SERP arama sonuçları içerisinde iyi konumlarda çıkmanız durumunda sitenize daha fazla trafik ve müşteri kazandırmış olursunuz.

Google’ın çalışma mantığını dört ana başlıkta inceleyeceğiz:

1.Sitelerin Taranması: Başta Google olmak üzere arama motorlarının bot denen web site denetleyicileri, durmaksızın web ortamında yeni site ve sayfalar ararlar.

Tarama işlemi arama motorlarının yeni ve güncellenmiş içeriği bulmak için botlarını web ortamına gönderdiği keşif işlemidir. Googlebot öncelikle ana web sayfasını tarayarak işe başlar ve ardından yeni sayfalar bulmak için bu web sayfalarındaki bağlantıları izler.

Daha sonra arama yapan bir kişiye bu sayfalardaki içeriğin tam da bu kullanıcıya uygun bir içerik olduğunu tespit ederek sıralamalarda karşısına çıkarır.

2.Sitelerin İndexlenmesi: Arama motorları, bulduğu sayfaları bir indekste işler ve saklar. İndexleme işlemini gerçek hayattaki kütüphane mantığına benzetebilirsiniz.

3.Kontrol: Keşfedilen sayfaların Google yönergelerine uygun olup olmadığı kontrol edilir. Yani bu sayfaların SEO uyumluluğu kontrol edilir.

4.Sitelerin Sıralanması: Google indexlediği sayfaların sıralama kriterlerini karşılayıp karşılamadığını kontrol ettikten sonra bu sayfaları sıralamaya sokar.

Herhangi biri arama yaptığında, Google konu ile ilgili içerik bulmak için indekslerini araştırır ve en uygun içeriği kullanıcıya sunar. Bu işlem bu cümleyi okumaktan daha hızlı gerçekleşir.

Bir web sitesinin sıralamasının yüksek olmasının nedeni, aranılan konuya en iyi cevabı veren içeriklere sahip olmasıdır.

Google’ın genel olarak nasıl çalıştığına dair bu bilgilendirmeden sonra siziz için hazırladığımız harika içerikler olduğunu belirtmek isteriz. Google SEO Kriterleri bağlantısı ile sıralama kriterlerinin neler olduğunu, Google Algoritmaları bağlantısı ile de Google’ın nasıl çalıştığı ve algoritmaların ne işe yaradığını en küçük detayına kadar sıkılmadan öğrenebilirsiniz.

Organik Arama Sonuçları Nedir?

Herhangi bir reklam ödemesi yapmadan, tamamen etkili SEO çalışmalarıyla çıkan sıralamalarda çıkan sonuçlardır.

Günümüzde arama motoru sonuç sayfaları genellikle “SERP’” olarak adlandırılır. Serplerde yapılan aramanın özelliğine göre bazen yerel haritalar bazen öne çıkan snippetler yer almaktadır.

Organik sonuçlar da bu SERP’lerde sıralanır. Şimdi bunu bir örnekle netleştirelim. Google arama sayfasında “bilgisayar fiyatları” diye arama yaptığımızda karşımıza aşağıdaki gibi bir sonuç çıktı.

Çıkan sonuç sayfasındaki ilk iki sonuç reklam verenlerin sitesidir. Yani bir numaralı kutunun içerisindeki alan reklam bölümüdür.

Reklam veren sitelerden sonra çıkan sonuçlar ise organik sonuçlardır. Yani hiçbir ücret ödemeden sıralanan web sayfalarıdır. İki numaralı alan organik sonuçlara örnektir.

SEO’nun görev alanı ise büyük oranda organik sonuçları kapsar.

Google’da İlk Sayfaya Çıkmak Ne Kadar Sürer?

Her web site yöneticisinin merak ettiği bir soru var. O da “hedeflenen anahtar kelimelerim için Google’da ilk sayfaya çıkmam ne kadar sürer?”

Bilmem kaç liralık ödeme ile bir kaç günde web sitenizi Google’ın zirvesine çıkaracağını iddia eden reklam paketleri mutlaka sizin de karşınıza çıkmıştır. Böyle bir şey mümkün olsaydı da bizler de kepenkleri indirip işimize baksaydık. Elbette sıralama almak SEO için önemlidir. Ancak size sıralama garantisi veren yaklaşımlardan mümkün olduğu kadar uzak durun.

Eğer bir SEO çalışması yapmak ya da yaptırmak istiyorsanız, burada amacın web sitesinin performansını artırmak olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Sıralamalar Ne Kadar Önemli?

Müşteriniz size gelip “abc” kelimesinde ilk sayfada çıkmak istiyoruz dediğinde yapılacak işlem çok basit. Rekabet durumuna göre anahtar kelime araştırması yaparsınız, bir kaç tane de backlink takarsınız siteye, hiç olmadı ilk sayfa için o kelimede reklam çıkarsınız, alın size ilk sayfa.

Sıralamalar evet önemlidir, ancak SEO’da kalıcı başarı elde etmek istiyorsanız dönüşümle sonuçlanan nitelikte trafik elde etmelisiniz. Satışlarınızı ve dönüşümlerinizi artıramayacaksanız, bazı anahtar kelimelerde ilk sayfaya gelmek hiçbir şey ifade etmez.

Web Sitelerinin Geleceği

Sosyal medya kanallarının her geçen gün kullanım istatistikleri artıyor ve buralarda daha fazla içerik üretilmeye başlandı. Ancak buna rağmen web sitelerine hala ihtiyaç vardır.

Web sitenizi tek aracınız olarak düşünmeyi bırakmanın ve farklı kanalları da birlikte kullanarak net bir strateji hazırlamanın tam zamanı. Mesela Mobil Uygulama kullanımının mobil siteleri ziyaret oranına göre %87 önde gittiği son yapılan araştırmalarda ortaya çıkan bir istatistiktir.

Bu nedenle sadece SEO çalışmalarında web sitenize bağlı kalmamalısınız. Dijital kaynakların bir çoğunu kullanmaya çalışmalısınız. Şimdi Google’da ilk sayfaya gelmenin ne kadar sürdüğünden bahsetelim.

Bunun gerçek cevabı aşağıdaki kriterlere bağlıdır.

  • Site Türü
  • Sitenin Popülaritesi
  • Anahtar kelimeler ve sektörün rekabet ortamı
  • Sitenin, anahtar kelime için hali hazırdaki konumu,
  • Diğer etkiler

Sıralamalarda oyunun içinde çok fazla değişken olduğunu unutmamalısınız.

Herhangi bir popülaritesi olmayan, kaliteli referans bağlantılarından ve SEO çalışmalarından yoksun bir web sitesi için ilk sayfada yer almak haliyle zor olacaktır.

Web Sitelerini Arama Motorlarına Eklemek

Bir web siteniz varsa, sitenizi arama motorlarıyla tanıştırmalısınız. Aslında bu tanıştırma işi SEO için çok kıymetlidir.

Web sitenizi arama motorlarına eklemeniz, sonuç sıralamalarında gösterdiğiniz performansı da izleyebilmenize imkan tanır.

Bir web sitesini yayına açtığınızda, siteniz internet ortamında hemen tanınarak bilinir hale gelmez. Eğer arama motorlarının sitenizi keşfetmesini beklerseniz bu biraz zaman alabilir.

Bunun için manuel olarak yapmanız gereken işlemler vardır. Google, Yahoo, Bing gibi popüler arama motorlarına web sitenizi eklemelisiniz. Farklı arama motorlarına site eklemenin nedeni ise herkesin Google’ı kullanmadığı gerçeğidir.

Öncelikle bu işlemi Google için yapmalısınız. Google Search Console’a giderek kullanıcı hesabı oluşturmalısınız ve sitenizi bu hesaba mülk olarak eklemelisiniz.

Mülk ekleme işlemi yaparken sitenizin hangi alan adını kullanıyorsanız (http://-https://- www vs vs) onu mülk olarak eklemeye dikkat edin.

Mülk ekleme işlemi bittikten sonra Google sitenizin sahipliğini doğrulamak için size bir kod parçacığı verecek. Bu kodu sitenizin <head> etiketleri arasına yapıştırmalısınız.

Eğer wordpress kullanıyorsanız bu işlemi eklentiler aracılığıyla çok kolay yapabilirsiniz. Özel bir yazılım kullanıyorsanız FTP aracılığı ile ya da direkt yazılım firmanız aracılığıyla da bu işlemi yapabilirsiniz.

Sizi başka kaynaklara muhtaç bırakmayacağız demiştik. Search Console kullanımı konulu içeriğimizde tüm detayları en ince ayrıntısına kadar anlattık.

Buraya kadar Google hakkında yazdık çizdik. Şimdi gelelim başrol oyuncumuzu anlatmaya. Hazırsanız başlayalım.

SEO çalışmalarında sıra garantisi veriliyor mu?

Google resmi yönergelerinde geçen ibareye kesinlikle göz atmanızı tavsiye ederiz. Sizlere garanti ve süre veren firmalardan uzak durmalısınız. SEO çalışmaları genellikle uzun vadeli çalışmalardır ve web sitenizin tüm anahtar kelimelerine odaklanarak yapılmaktadır. Sadece belirli kelimeler için yapılan SEO Optimizasyonları genellikle amatör çalışmalardır. En az 6 ay ile 1 yıl arasında bir çalışma yaptırmanızı tavsiye ederiz.

Ne kadar Süre SEO Yaptırmalıyım?

SEO süreklilik gerektirmektedir. Belirleyici unsurlar arasında rekabet analizi en önemli etkendir. Yani rakipleriniz optimizasyon çalışmalarına devam ettiği sürece çalışmalara devam etmelisiniz. Bizler genellikle 1 yıllık anlaşmalar yapmaktayız.

SEO'nun Etkisini Ne Kadar Sürede Görebilirim?

Çalışmaların etkisi tamamen rekabet analizine ve site teknik düzenleme sıklığına bağlıdır. Ajansımızın yazılım departmanınıza ilettiği sorunların giderilmesi süreci kısaltan unsurlar arasında yer almaktadır. Genellikle ilk 6 ay ve 12 aylık süreçte etkilerini gözlemleyebilirsiniz.

SEO Fiyatları Nasıl Belirleniyor?

SEO çalışmasının fiyatları rekabet düzeyine göre belirlenmektedir. SEO fiyatı rekabet edilen sektöre göre belirlenir. Kategori sayısı, ürün sayısı, rakipler, PR çalışmaları SEO fiyatlarının belirlenmesindeki ilk temel unsurlardır.

Neden Kapsamlı Bir SEO'ya İhtiyacınız Bulunmaktadır?

Arama motoru optimizasyonu yani SEO, web sitenizin Google ve diğer arama motorları tarafından yönlendirilen organik trafiğini ve dönüşümlerini artıracak şekilde yapılandırma sürecidir.

Site geliştirme, içerik oluşturma, görsel hazırlama, kullanıcıları memnun etme süreçlerinin tamamında SEO vardır.

Eğer internet ortamında web sitenizin var olmasını ve iyi bir kitleye ulaşmasını istiyorsanız SEO kaçınılmazdır.

SEO’nun üç temel unsuru vardır:

  • İndeksleme:Arama motorlarının web sayfalarınızı tarama ve dizine ekleme sürecidir.
  • Alaka düzeyi : Kullanıcıya sunmak istediğiniz bilgi ile kullanıcının ulaşmak istediği bilginin alaka düzeyi.
  • Optimizasyon ve Referans Bağlantılar : Dış bağlantılar aracılığıyla içeriğinizin alaka düzeyini ve otorite sinyallerini güçlendirme sürecidir.

Web sitenizin arama motorlarına gönderdiği otorite sinyallerini ve alaka düzeyini optimize etmek, sıralamanızı artırabilir. Bu da ziyaretçileri sitenize çeker. Başta Google olmak üzere arama motorlarına gönderdiğiniz sinyaller ne kadar alakalı olursa, ziyaretçileri o kadar iyi hedeflersiniz.

Arama motorlarında gerçekleştirilen her arama bilgiye ve merak ettiklerimize ulaşma duygusunu temsil eder. Kullanıcılar karşılarında her zaman aradığı sonuçları görmek isterler. Web sitenizde alaka düzeyi içeriklerle kullanıcıların karşılarına çıktığınız zaman hem marka bilinirliğiniz hem de sayfa otoriteniz artacak.

Google’da ortalama saniyede 60.000’den fazla arama yapıldığını düşünürseniz, bu insanların içerisinde hedef kitle olarak belirlediğiniz kesimin karşısına alakalı bir sonuçla çıkmak için SEO çalışması yapmanın ne kadar önemli olduğunu fark edebilirsiniz.

Ayrıca e-ticaret yaptığınızı da düşünürsek bu kitlelerin potansiyel bir müşteri olduğunu ve size ciddi rakamlar kazandırabileceğini de bilmeniz de fayda vardır.

SEO ile ücretli arama sonuçları aynı değildir. SEO uzun soluklu ve kalıcı bir çözüm iken ücretli arama sonuçları cebinizdeki paranın miktarına göre yaşar.

Aşağıdaki resimde kırmızı kutu içerisindeki sonuçlar ücretli arama sonuçlarını oluşturuyor iken, diğer kutucuk içerisindeki sonuçlar ise organik arama sonuçlarıdır. Organik arama sonuçları SEO çalışmalarının ne kadar başarılı olduğuna göre değişir.

Organik arama sonuçlarında çıkmak için herhangi bir ücret ödemesi yapmanıza gerek yoktur.

Şunu da bilmekte fayda vardır. Google’ın zirvesi dediğimiz ilk sayfa sonuçlarında çıkabilmek giderek zor hale gelmeye başladı. Bunun bir nedeni ise yıllarca uyarmamıza rağmen manipüle yöntemlerin kullanılmış olmasıdır.

Ayrıca Google’ın reklam politikası da organik sonuçlarda ilk sayfada çıkmayı güçleştirmektedir. Çıksanız bile eğer rekabeti yüksek bir sektörde iseniz ücretli arama sonuçları sıralamanızın üzerinde çıkacaktır.

Yine de, organik arama sonuçları birçok e-ticaret işletmesi için yüksek performanslı bir pazarlama kanalı olmaya devam ediyor. Bazı araştırmalar, organik aramadan kaynaklanan ortalama trafiği ve geliri sırasıyla yaklaşık yüzde 50 ve yüzde 40 olarak ortaya koymaktadır.

Ancak deneyimlerime göre, organik arama yüzdesi bir markanın büyüklüğüne, tüm pazarlama kanallarının olgunluğuna ve harcamasına göre değişiyor. Diğer dijital kanallar (sosyal, e-posta, arama reklamları) için pazarlama harcaması ne kadar yüksek olursa, organik arama yüzdesi de o kadar düşük olabilir.

Organik arama yoluyla trafiklerinin ve gelirlerinin yüzde 75’ini sağlayan işletmeler olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Ancak bu düzeyde bağımlılık büyük risk içerir. Çünkü tek bir algoritma güncellemesi ile tüm trafik alt üst olabilir.

Farklı pazarlama kanallarını kullanan bir işletme bile organik arama yoluyla trafik ve gelirin en az yüzde 10’unu sağlamalıdır.

Sonuç olarak, SEO zaman ve uzmanlık gerektirse de (bu da paraya mal olabilir), faydaları genellikle uzun ömürlüdür.

Bu nedenle SEO, ürün planlama, pazarlama ve müşteri desteğinden dijital strateji, tasarım, geliştirme ve dağıtımın açık alanlarına kadar bir kuruluşun birçok yönüne dokunmalıdır.

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Kullanıcıların birçoğu bir araştırma yaparken ya da ürün satın almaya karar vermeden önce Google’a başvurur. Google ve diğer arama motorlarının çalışma mantığını anlamak SEO mantığını anlamakla eşdeğerdir. Bu sayede hangi stratejileri uygulamanız gerektiği konusunda size yardımcı olabilir.

Web siteniz, içerikleriniz ya da sattığınız ürünler rakiplerinize fark atacak düzeyde olabilir. Ancak kullanıcıya ulaşamadıktan sonra bu avantajların hiçbir önemi kalmaz. Arama motorlarına yeterince doğru sinyalleri göndermezseniz web siteniz organik arama sonuçlarında yer almaz.

Arama motorları kullanıcı deneyimlerini en üst düzeyde tutmak için algoritma geliştirmeleri yapmaktadır. Arama motorları, hızlı erişim için sayfaları dizine eklemek için siteleri tarar ve ardından sorgu ve otoriteyle alaka düzeyine göre arama sonuçlarını döndürür.

Arama motorları önce bir sayfayı tarar, dizine ekler ve alaka düzeyine göre sonuçlarda sıralar.

Tarama ve Dizine Ekleme

İnternet ortamı trilyonlarca web sayfası içerir. Arama motoru botları karşılaştıkları sayfaları tarar ve depolar. Bir bot bir sayfa ile tarama sırasında ya da bağlantı takibi esnasında karşılaşabilir. Bu durumda web sayfasının HTML yapısını kaydeder ve içeriği sınıflandırır.

Ancak bazı web sayfaları taranamaz. Örnek olarak bir web sayfasına sadece URL’sini tarayıcıya yazarak ulaşılabiliyorsa, yani başka bir sayfadan ya da web sitesinden bağlantı almıyorsa arama motoru botları büyük olasılıklar bu sayfaya ulaşamayacak ve taramayacaktır.

Sıralama

Arama motorları algoritmaları aracılığı ile taradığı sayfaları alaka düzeyine göre dizine ekler ve ilgili bir arama yapıldığı zaman sonuçlarda listeler. Burada ilgili arama sonuçlarında sayfaların çıkmasını istiyorsanız alaka düzeyi yüksek ve karmaşadan uzak bir sayfa yapınız olmalıdır. Örneğin Google sayfanızı taradığı zaman içeriğin ya da ürünün ne olduğunu anlamalıdır ki kullanıcı bununla ilgili bir arama yaptığı zaman karşısına çıkarsın.

Arama motoru algoritmaları karmaşık bir yazılımdır. O kadar karmaşık ki, onu geliştiren insanlar bile hepsini anlamakta zorlanmaktadır.

Günümüzde ortalama 200 adet sıralama faktörü olduğu bilinmektedir. Ancak sıralama kriterlerinin bununla sınırlı olmadığı da SEO’cular tarafından kabul görmektedir.

Her sayfanın sıralamasını yüzlerce faktör belirler. Birincil faktörler, içeriğin arama terimiyle alaka düzeyidir. Arama yapanların sayfadaki deneyimleri ve sayfaya bağlanan diğer sitelerin kalitesi de sıralamayı etkileyen faktörlerden biridir. Bu faktörler sırasıyla alaka düzeyini, teknik yönleri ve yetkiyi gösterir.

  • Alaka düzeyi, sayfanızdaki içeriğin bir araştırmacının sorgusu ve ilgi alanlarıyla karşılaştırılmasına dayanır. Arama motorları, sayfadaki tüm kelimeleri ve bunların birbirleriyle ve sitedeki diğer sayfalarla nasıl ilişkili olduğunu değerlendirir.

Kullanıcılar alakasız bir siteye yönlendirildiği zaman siteye değil arama motorlarına kızar. Bu nedenle arama motorları kullanıcı deneyimini üst seviyede tutmak için alakalı içerikleri daha üst sıralarda çıkarırlar.

Dahası, arama motorları alaka düzeyini artırmak için kişiselleştirmeyi kullanır. Örneğin, bir arama motoru, daha önceki aramalara dayanarak, arama yapan kişinin balık tutmakla mı yoksa müzikle mi ilgileneceğini muhtemelen bilir.

  • Otorite sinyalleri, bir sayfaya bağlanan sitelerin kalitesini, boyutunu ve alaka düzeyini dikkate alır. Konuyla ilgili kaliteli sitelerden gelen bağlantılar daha fazla değer sağlar. Örneğin önce gelen bir gezi blog sayfasından bir turistik mekanın sitesine giden bir bağlantı, bir teknolojik ürüne giden bağlantıdan daha değerlidir.

Her bir bağlantıyı bir değer oyu olarak düşünebilirsiniz. Sayfanıza veya sitenize ne kadar çok alakalı site bağlanırsa, muhtemelen o kadar değerlidir.

SEO Yol Haritası Nedir?

Arama motoru optimizasyonunun (SEO) planlama aşaması, hedeflerinize ulaşmak için bir strateji ve yol haritası belirlemeyi içerir. Bu süreç gözünüzü korkutmasın. Aşağıdaki altı soruya net bir cevap verdiğiniz sürece zaten Plan ve Stratejiniz ortaya çıkacaktır.

  • Hedef Belirleme: Neyi başarmak istiyorsun?
  • Ölçüm:Performansı nasıl izleyeceksiniz?
  • Site Denetimleri:SEO sorunları yaratan konular nelerdir?
  • Strateji:Hangi fırsatlara odaklanmalısınız?
  • Eylem Planı: Bu fırsatlardan nasıl yararlanacaksınız?
  • İşe alma: SEO sürecini kim yönetecek?

Hedef Belirleme-SEO Hedefleri

Hedefleriniz, organik arama trafiğinizin asıl rolünü yansıtmalıdır. Hedefinizin neyi başarması gerektiğine odaklanın ve spesifik olun.

En kötü ve en yaygın hedef, organik aramadan daha fazla trafik elde etmeye çalışmaktır. Peki ne zaman? Ne kadar? Ya da hedefe ulaştığınızı nasıl anlayacaksınız?

Hedefler ölçülebilir olmalı, bir kişiye atanmalı, gerçekçi ve bir son nokta olmalıdır. Örneğin, hedefleriniz şunları içerebilir:

  • “Ahmet’in firması organik arama sonuçları üzerinden 2020’de 2019’a kıyasla %20 daha fazla satış gerçekleştirecek.”

Performans Ölçümü

Mevcut organik arama performansınızı anlamak, sitenin hangi alanlarının optimize edileceğini belirlemenize yardımcı olabilir.

Bir sayfanın hali hazırda en üst düzeyde performans gösterdiğine, diğer bir sayfanın ise ciddi şekilde düşük performans gösterdiğine ve hemen ilgilenilmesi gerektiğine karar verebilirsiniz.

İşe temel performans göstergelerinizle başlayın: organik aramadan gelen trafik ve gelir.

Organik aramanın birincil faydası farkındalık ve ilgiyi artırmaktır. Bu nedenle trafik, performansın en iyi ölçüsüdür. Ancak, trafiğin işletmenizle alakalı olmasını sağlamak için geliri izlemek de çok önemlidir.

Yüksek hacimli anahtar kelimeler için daha iyi sıralama, daha fazla trafik oluşturacak ve ayrıca arama sonucu sayfalarında ortaya çıkarak marka bilinirliğini artıracaktır.

SEO Denetimi

SEO denetimleri, sitenizin sergilediği performansın nedenleri ortaya çıkarır. Site denetimi genellikle üç alana odaklanır: teknik, içerik ve yetki.

Teknik denetimler, tarama ve dizine eklemeyi ele alır. Arama motoru botlarının sayfalara verimli bir şekilde erişmesini ve dizine eklemesini engelleyebilecek sorunlar tespit edilerek ortadan kaldırılmalıdır.

İçerik denetimleri, bir sitenin metninin en sık aranan anahtar kelime temalarıyla alaka düzeyine odaklanır. Anahtar kelime araştırması, odaklanılacak kelimeleri ve kelime öbeklerini anlamada önemli bir rol oynamaktadır.

Otorite denetimleri, diğer sitelerden sizinkine olan bağlantıların niteliğine, miktarına ve konuya ilişkin alaka düzeyine odaklanır. Rakiplerin sitelerini alaka düzeyi ve yetki sinyallerini anlamak için analiz edin. Ardından bu bilgileri, ortaya çıkan SEO stratejinize aktarın.

Hareket Planı Oluşturmak

Bir planı tasarlamak nispeten kolay bir iştir. Yapmış olduğunuz denetimlerde tespit ettiğiniz fırsatları listeleyin. Ardından bir zaman çizelgesinde bu fırsatlara öncelik verin.

Her fırsat bir projedir. Her proje bir dizi görevdir. Her göreve bir tamamlanma tarihi atayın ve ilerlemeyi izlemek için bir yol haritası oluşturun.

Örneğin, ana içeriğinizi optimize etmek için üç ardışık görev gerekebilir:

  • Metni yeniden yazma,
  • Metni onaylama
  • Sayfaya metni gönderme.

Bir SEO planı oluşturmak ve yönetmek aslında bir projedir.

SEO Çalışmasını Kim Yapacak?

Öncelikle SEO çalışmalarını kimin yapacağına karar vermelisiniz. Bu işi kendi kadronuza katacağınız bir personel mi yoksa bir ajans mı yapacak öncelikle bunu belirleyin.

Eğer kendi personeliniz ile yola devam etmek istiyorsanız, potansiyel yeni işe alımlara başlayabilir ya da mevcut ekibinizde bu becerilerden hangilerinin eksik olduğuna karar verebilirsiniz.

Sonuç olarak mevcut bir çalışanı eğitebilir, yeni bir çalışanı işe alabilir veya bir danışman veya acenteyle sözleşme yapabilirsiniz. Aksi takdirde hedeflerinize ulaşamazsınız.

Anahtar Kelime Nedir?

Anahtar kelime araştırması SEO çalışmalarının temelini oluşturur. Bu kelimeler sitenizin alaka düzeyi hakkında arama motorlarına güçlü bir sinyal verir.

Anahtar kelime araştırması yapmadan içerik stratejisi oluşturmanız işe yaramaz. Özellikle kelime odaklı yürütülecek olan çalışmalarda bu kelimelerin seçimi oldukça önemlidir.

Anahtar kelime araştırması, gerçek kişilerin arama motoru sorgularını analiz etme sürecidir. Bu veriler arama motoru optimizasyonu için altın madenidir.

Anahtar kelime verilerini araştırabilir ve ardından arama yapanların ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağımızı anlamak için analiz edebiliriz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile bir kelimenin ayda kaç kez aratıldığını görmeniz mümkündür.

Örnek Tablo

Anahtar Kelime Aylık Aranma (01.08.2020-31.08.2020)
X anahtar kelime 300.000 aranma hacmi

 

Anahtar kelime verileri bir kelime ve bir sayıdan oluşur. Yukarıdaki örnek tabloda araştırdığınız kelime ve o kelimenin aylık aranma hacmi bulunmaktadır.

Tüm anahtar kelime araştırmaları bu iki bileşeni içerir: bir anahtar kelime ve karşılık gelen aramaların sayısı. Farklı anahtar kelime araştırma araçları, söz konusu anahtar kelimede reklam vermek için tahmini tıklama başı maliyet ve rekabet düzeyi gibi diğer veri alanlarını da içerir.

Çoğu anahtar kelime aracı, verileri temalara göre düzenler. Örneğin, anahtar kelime teması “oyuncakçı” için yapılan aramaların sayısı, “oyuncakçılar” çoğul halindeki aramaları, tek kelimelik “oyuncakçı” varyantını ve popüler yazım hatalarını veya deyimleri de içerir.

Anahtar Kelime Araştırma Araçları

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, anahtar kelime araştırmasının önde gelen kaynağıdır. Google, bu aracı Google ADS müşterileri için sağlamaktadır. Ancak SEO için de çok yararlıdır. Verileri, dünya çapındaki tüm aramaların yüzde 92’sini temsil ediyor.

Yine de, tüm veri kümelerinde olduğu gibi, Anahtar Kelime Planlayıcı’nın da kararlarınızı etkileyebilecek sınırlamaları vardır:

  • Veriler yalnızca Google aramalarını içerir.
  • Veriler, ilk veri kümesinde son 12 ay boyunca ortalaması alınmış tek bir ayı temsil eder. Google bunu mevsimselliği kaldırmak için yapar, ancak bu, belirli bir ayda gösterilen ortalama sayıdan daha az veya daha fazla arama olabileceği anlamına gelir.
  • Anahtar kelime verileri, sayıya bağlı olarak en yakın on, yüz, bin veya milyona yuvarlanır.
  • Anlamlı bir bütçeye sahip bir Google ADS hesabına erişiminiz olmadığı sürece, verileriniz 1000 – 10.000 gibi aramaların sayısına göre köşeli parantez içinde toplanacak ve bu parantez içindeki bir anahtar kelime öbeğinin göreli popülerliğini belirlemeyi imkansız hale getirecektir.
  • Google, reklam satışına yardımcı olacak verileri sağlar.

Bu nedenle, anahtar kelime araştırması SEO için temel teşkil ederken, verileri mutlak değil yönlü olarak ele almanızda fayda vardır. Örneğin 20.000 aramalı bir anahtar kelimenin 12.000 aramalı bir anahtar kelimenin daha popüler olduğunu varsayabiliriz. Ancak fark azaldıkça bilginin güvenilir olması da kuşkulu hale gelir.

Çok yönlü bir anahtar kelime araştırması yapmak için rakip siteleri inceleyebilir, Ahref, Semrush gibi analiz araçlarından lisans alarak detaylı analizler gerçekleştirebilirsiniz.

Kullanıcı Araştırması: Anahtar kelime araştırması, aynı zamanda yeterince kullanılmamış ücretsiz bir tüketici araştırması kaynağıdır. Tüketiciler Google’a ve diğer arama motorlarına her gün ne istediklerini söyler. Bu bilgiyi kullanarak güzel sonuçlar elde edebilirsiniz. Örneğin;

  • Satılacak yeni ürünler.
  • Yeni ürün özellikleri.
  • SSS veya nasıl yapılır kılavuzları için konular veya müşteri destek maliyetlerini düşürmek için.
  • Satışları artırmaya yardımcı olacak alıcı kılavuzları ve diğer destekleyici materyaller.
  • Sitenize yeni müşteriler çekmek için videolar ve podcast’ler gibi içerik formatları.
  • Alışveriş yapanların popüler arama özelliklerine göre sitenizde gezinmesine yardımcı olacak yeni ürün filtreleri.

Anahtar kelime araştırması, şirketinizin sattığı ürün ve hizmet türlerini arayan tüketicilerin kelimelerini ve kelime öbeklerini belirlemek için kullanılan bir arama motoru optimizasyon taktiğidir.Yukarıda anahtar kelime araştırmasının öneminden bahsetmiştik. Bu adımda ise anahtar kelime araştırmasını arz ve talep açısından değerlendireceğiz.

Sitenizdeki her kelime anahtar kelime arzını temsil eder. İnsanların Google’a ve diğer arama motorlarına girdiği kelimeler talebi temsil eder. Anahtar kelime araştırması, arzınızı ayarlama talebini belirleme sürecidir. Yani sayfanızın ne ile ilgili olduğunu belirleme sürecidir.

Bu adımda size 4 stratejiden bahsetiyor olacağım. Anahtar kelime araştırmasına başlamak, verileri toplamak, verileri düzenlemek ve analiz etmek.

1-Anahtar Kelime Araştırması Başlangıcı

Öncelikle anahtar kelime araştırması toplamaya yönelik araçlar, büyük ölçüde bir tohum listesine – tüketicilerin aradığı kelime seçimine bağlı olarak sonuçlar verir. Kapsamlı bir tohum kelime listesi en fazla veriyi verir. Zayıf bir liste, daha az anahtar kelime teması oluşturur ve genellikle kötü optimizasyon kararlarına yol açar.

Bir tohum listesi üzerinde beyin fırtınası yapmak için sitenizin gezinmesiyle başlayın. Mantıksal, hiyerarşik bir şekilde düzenlenmiş bir e-ticaret sitesi, tüm ürünlerini kapsayan gezinme seçeneklerini içerecektir. Anahtar kelime araştırmanız, bu ürünlerin insanların aradıklarıyla örtüşüp örtüşmediğini size söyleyecektir.

Tüm ürün kategorilerinin listesini doğrudan menülerinizden kopyalayıp not edin. Ardından eşanlamlıları ve bu öğelerin türlerini ve stillerini ekleyin.

Uzun bir anahtar kelime tohum listesi oluşturmaktan korkmayın. Göz korkutucu görünebilir, ancak bir kez başladığınızda anahtar kelimeleri bir araya getirme süreci şaşırtıcı derecede hızlı ilerler ve ortaya çıkan veriler saf altındır.

Google Keyword Planner aracında herhangi bir sayfanın URL’sini de girebilirsiniz. Bu sayede ilgili anahtar kelimeler bir liste halinde karşınıza çıkar

2-Anahtar Kelime Verilerini Toplamak

Oluşturduğunuz listedeki her kelime için anahtar kelime planlayıcı da ayrı ayrı araştırma yapın ve karşınıza çıkan listeyi tek tek dışa aktarın. Bu işlem basit ama biraz sıkıcı olabilir.

Tohumları araçtan geçirmeyi ve verileri dışa aktarmayı tamamladığınızda, bir yığın .csv veya Excel dosyanız olur. Bu dosyaları daha sonra tek bir dosya altında birleştirin.

3-Verileri Düzenleyin

Kendinize özgü bir anahtar kelime şablonu oluşturun ve elinizdeki verileri şablona uygun olarak doldurun ve düzenleyin.

4-Anahtar Kelime Verilerini Analiz Edin

Elinizde artık büyük bir data var. Bu veriler içerisinden alakasız anahtar kelimeleri ayırdıkça, büyük olasılıkla tek tek anahtar kelimelerdeki kalıpları fark edeceksiniz.

Anahtar kelime kullanımındaki kalıpları bulmak için kelimeleri tarayın. Bir araya getirildiğinde, küçük farklılıklar için aranma hacimleri ve performansın nasıl değişebileceğine dikkat edin.

Analizi keşifsel bir süreç olarak düşünün. Başladıklarınız işe yaramazsa her zaman kelime ekleyebilir veya kaldırabilirsiniz.

Her şeyden önce, verileri dinleyin ve açık fikirli trendleri arayın. Sitenizin mevcut yapısının geçerliliğini kanıtlamaya çalışmayın.

Anahtar Kelimeler İçerikle Nasıl Eşlenir?

Anahtar kelime araştırması, tüketicilerin Google’da ve diğer arama motorlarında ürünlerinizi aramak için kullandıkları kelimeleri belirleme sürecidir. Anahtar kelime SEO eşleştirmesi, belirlediğiniz kelimeleri sitenizdeki sayfalara atama sürecidir.

Sayfalarınız çalışmalarınız doğrultusunda organik arama sonuçlarında sıralanmak için mücadele eder. Her sayfanın benzersiz bir anahtar kelime hedefi olmalıdır.

Anahtar kelime haritası, tüm değerli anahtar kelimeleri sayfalarınıza en uygun şekilde dağıtmanızı sağlar.

Sayfaları Listeleme

Sitenizde bulunan sayfaların başlıklarını, URL’lerini, kategorilerini kendinize özgü oluşturmuş olduğunuz bir şablonda listeleyin.

Bu işlemi daha hızlı yapabilmek için size tavsiyem sitenizi Screaming Frog gibi bir analiz aracı ile tarayarak listeleri Excel formatında dışa aktarabilirsiniz.

Alternatif olarak, en önemli sayfalarınızı içermesi gereken başlıkları kopyalayın. HTML kodunu bu gezinme öğelerinden kopyalayın ve haritanıza eklemek istediğiniz URL’lerin bağlantılarını çıkarın.

Anahtar Kelime Atama

Hazırlık çalışmasını tamamladıktan sonra, her sayfaya anahtar kelimeler atayın. Birincil anahtar kelime alanı için en alakalı, en çok aranan kelimeleri seçin. Şablon, o anahtar kelime için aylık aramaları içermelidir. Yakından ilişkili ikincil ve üçüncül anahtar kelimeleri de seçin.

Aynı anahtar kelimeyi birden çok sayfaya atamayın. Her sayfanın benzersiz bir amacı ve anahtar kelimesi olmalıdır. Bunun için benzersiz bir anahtar kelime bulamazsanız, sayfanın sitenizde yayınlanıp yayınlanmaması gerektiğine karar verin.

Sıralama potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için her anahtar kelimeye bir sayfa atanmalıdır ve her sayfanın yalnızca bir anahtar kelime hedefi olmalıdır. Bu bire bir oran önemlidir.

Sayfadaki tüm içeriği temsil eden bir odak anahtar kelime seçmek de önemlidir. Sayfadaki ürünlerin bir alt kümesi için gereken anahtar kelime listesini bozmayın. Örneğin, bir kozmetik sayfası vücut kremi ürünleri satıyorsa, aynı zamanda sık aranan bazı ürünleri içermesine rağmen birincil anahtar kelime teması “vücut kremi” olmalıdır.

Not: Ahrefs ve Searchmetrics gibi analiz araçları, sayfalara öncelik vermeniz için anahtar kelime bazında sizin adınıza bazı hesaplamaları yapar.

Dahili Bağlantı Nedir?

Sitenizin mimarisi ve dahili bağlantılar organik arama performansınızı etkiler.  Hatta doğru yapılandırılmış bir mimari yapı ile ciddi trafik akışları elde edebilirsiniz.

Özellik E-ticaret sitelerinde kullanılan bağlantı türleri hem kullanıcı deneyimi açısından hem de arama motorları açısından son derece önemlidir. Alışveriş yapan insanların kullandıkları anahtar kelimeleri belirleyerek bağlantılarınızda bu kelimeleri kullanmanız performansınızı artıracaktır.

Google’da alışveriş yapmak için arama yapan kullanıcılar anahtar kelime planlayıcıya bağlı kalarak arama yapmazlar. Anahtar kelime planlayıcılar size arama sıklığı çok olan kelimeleri sunarken farklı varyasyonlu arama öbeklerini göstermeyebilir.

Örneğin bisiklet satışı yapan bir web sitesinin kategori ayrımının; erkek bisiklet, kadın bisiklet, çocuk bisiklet, dağ bisikleti vb şekilde oluşmasını beklersiniz. Ancak kullanıcı bisiklet araştırması yaparken “Beyaz renkli dağ bisikleti” şeklinde bir arama da yapabilir.

Sitenin sınıflandırması, alışveriş yapanların anahtar kelimeyle ifade edilen ihtiyaçlarını kategorilere veya ürün özelliklerine göre karşılıyorsa, SEO çalışmaları bu sayfalardaki içeriği optimize etmeye odaklanabilir.

Örneğin, bisiklet kategorisinin altında “erkek dağ bisikleti” kategorisi oluşturulmadı ya da böyle bir sayfa yoksa, bu kelime için sıralama almak hayli zorlaşacaktır. Yani bu sayfa ya ada kategori “erkek dağ bisikleti” kelimesinde optimize edilmeye müsait çalışma sunmaz.

Dahili bağlantı oluştururken aşağıdaki önerileri dikkate almanız faydalı olacaktır.

Kategori Yapınızı Optimize Edin

Kategorileri oluştururken en önemli sayfalarınızı kategorinin en son kırılımına atmak son derece büyük bir hatadır.

Her web sitesinde en önemli sayfa anasayfadır. Onun dışında ise sizin en önemli sayfanız ya da kategoriniz gelir. Eğer mimari yapıyı oluştururken siz en önemli kategorinizi en alta atarsanız sıralanmayı unutun.

Arama motoru botları sitenizi tararken en kolay ulaştığı bağlantıları en önemli sayfa olarak algılar. Eğer bir içerik  ya da ürüne ulaşmak için üç aşamalı bir bağlantı yolu izleniyorsa bu içerik o kadar az değerlidir.

En önemli ürün ve içerikler en çabuk ulaşılanlar olmalıdır

Dahili Bağlantı Oranlarını Aşmayın

İçeriklerinizi gereksiz bağlantılar ile link çöplüğüne dönüştürmeyin. Vereceğiniz linkleri fazla abartmadan kullanıcı deneyimini de düşünerek oluşturmalısınız.

Fazla bağlantı vermek tarama bütçenizin gereksiz harcanmasına neden olabilir. Bu da sitenizdeki diğer sayfaların indekslenmesini engeller.

İç mimariyi oluştururken bağlantıları çıplak url şeklinde verebileceğiniz gibi çapa metinleri de kullanabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken konu bağlantı verilen sayfa ile içerik konusunun alaka düzeyidir.

Mevcut bağlantı yapınızı screaming frog analiz aracı ile tespit edebilirsin. Screaming frog aracı ile sitenizi tarayın. Üst menüde bulunan visualisation menüsü içerisinde bulunan seçenekleri kullanarak dahili bağlantılarınız ile ilgili bilgilere ulaşmanız mümkündür.

Bozuk ve Çalışmayan Linkleri Temizleyin

Linklerin çalışmaması hem kullanıcı hem arama motorları açısından son derece olumsuz bir durumdur. Screaming frog gibi site analiz araçları ile bozuk bağlantılarınızı tespit ederek SEO çalışmalarınıza katkı sağlamalısınız.

Bağlantı Zincirlerini Kaldırın

Sayfa içerisinde bir yönlendirme bağlantısı başka bir yönlendirmeye çıkıyorsa buna zincir adı verilmektedir. Yönlendirme zincirleri sitenizin yavaşlamasına ve arama motoru botlarının kafalarının karışmasına neden olabilir. Bu nedenle doğrudan hedef sayfalara link vermelisiniz.

Tarama Sorunu Nedir?

Arama motorlarının organik aramada sıralanabilmesi için sitenizi taraması ve dizine eklemesi gerekir. Bu nedenle, arama motorları içeriğe erişemezse, içeriğinizi optimize etmek anlamsızdır. Bu durumu birkaç nedeni olabilir. Şimdi bunları inceleyelim.Arama Motoru Botlarının Tarayamaması

Bu, arama motoru optimizasyonunda en kötü durum senaryosudur. Düşünün ki hiçbir sayfanız Google arama sonuçlarında çıkmıyor.

Bu durumda kontrol etmeniz gereken şey muhtemelen tarama ya da indeksleme sorunudur. Yine bu durumda kontrol edeceğiniz dosya türü ise Robots.txt dosyasıdır.

Robots.txt dosyası arama motoru optimizasyon çalışmalarında dikkat edilmesi gereken teknik detaydır. Bu dosyalar arama motorlarına hangi sayfaları indexlemesi, hangilerini indekslememesi konusunda sinyal gönderirler.  Bu nedenle herhangi bir indeks sorunu bu dosyadan kaynaklı bir talimat hatasından kaynaklanıyor olabilir.

Arama motoru botları Robot.txt dosyasında bulunan komutlara koşulsuz uyacak diye bir kural yoktur.

Bu durumda tarama sorunları için ilk göz atmanız gereken yer robots.txt dosyalarıdır.

Tarama Testleri

Her ne kadar site tarama araçları Google botları gibi çalışıp detaylı sonuçlar vermese de, sitenizde bulunan teknik hataları ve tarama sorunlarını tespit etmek için kullanılması gerekir. Tarama testleri SEO açısından önemli bir unsurdur.

Screaming Frog aracı siteniz ile ilgili teknik sorunlarda size rehber olacak niteliktedir.

Arama botlarının sitenizin tamamını tarayıp tarayamayacağını test etmenin ilk adımı Google’ın dizinini kontrol etmektir.

Dizine eklenmiş sayfalarınızı görüntülemek için Google’da “site: siteadi.com” araması yapmanız yeterlidir.

Site sorguları, girdiğiniz URL dizesiyle başlayan ve Google’ın dizine eklediği sayfaların bir listesini döndürür. Analizlerinizde eksik olan sayfalar da Google’ın dizininde eksikse, bir tarama hatası olabilir. Bununla birlikte, sayfalar dizine eklenmişse ancak organik trafik çekmiyorsa, muhtemelen bir alaka düzeyi veya bağlantı yetkisi sorununuz vardır.

Site sorgusu sayfaları ortaya çıkaramazsa, sitenizi Screaming Frog ile taramayı deneyin. Tarayıcının sitenizde çalışmasına ve belirli bir türdeki eksik alanları aramasına izin verin, ürün detay sayfalarına, makalelere göz atın.

Arama motoru botları, tarayıcı araçlarından daha yeteneklidir. Bir araç bir sitenin içeriğinden geçebiliyorsa, botları da arayabilir.

Tasarım ve Bağlantı Değişiklikleri SEO'yu Etkiler Mi?

İçerik, bağlantı ve URL yapısındaki değişiklikler organik arama performansını önemli ölçüde etkileyebilir. Bu nedenle, sitenizi geliştirmeye başlamadan önce yeni bir tasarımın arama motoru risklerini anlamak çok önemlidir.

Arama motorları, her sayfanın alaka düzeyini ve otoritesini belirlemek için siteleri tarar, içeriğin neyle ilgili olduğu ve nasıl bağlanıldığı belirler. İçerikte, bağlantılarda ve daha fazlasında yapılan değişiklikler, arama motorlarının bir sayfayı nasıl taradığını etkiler.

Risk Faktörlerinin Belirlenmesi

İlk önce neyi değiştirdiğinizi belirleyin. Renkler, görüntüler ya da bağlantılarda bir değişiklik olabilir. İlk ikisinin SEO üzerinde hiçbir etkisi olmayabilir. Ancak üçüncüsünün büyük bir etkisi olması muhtemeldir.

Belirli sayfalar ve dahili bağlantılarda nelerin ekleneceğini, kaldırılacağını veya değiştirileceğine karar verin.

Ardından, her sayfanın ve bağlantının gerçek ve potansiyel değerini belirleyin.

Bir sayfanın potansiyel değeri, odak anahtar kelime seçiminden gelir. Hangi anahtar kelimeler için sıralama yapılmalıdır ve bunlar ayda kaç aramayı temsil eder? Arama sayısı arttıkça potansiyel değer de artar.

Potansiyel değer, organik arama performansını iyileştirme fırsatını temsil eder. Potansiyel değeri görmezden gelmek gelecekteki başarıyı kısıtlar.

Gerçek değer ise ziyaret sayısına ve organik aramadan elde edilen gelir tutarına dayanmaktadır. Gerçek değer, neyi koruyacağınızı ve hangi sayfalara odaklanacağınızı söyler.

Site içi ve dış bağlantıların da potansiyel ve gerçek bileşenleri vardır. Her dahili bağlantı, bağlantı kurduğu sayfayı güçlendirir ve arama motorlarına bir sitenin öncelikleri hakkında fikir verir.

Not: Bir sayfaya ne kadar çok bağlantı olursa, otorite sinyalleri o kadar yüksek olur. Bir sayfaya olan bağlantıların kaldırılması, daha az otorite ve daha düşük organik sıralama ile sonuçlanabilir.

Bir sayfaya giden dahili bağlantıların SEO etkisini tam olarak ölçmek için bir kriter yoktur.

Bir zamanlar başarılı olan bir e-ticaret sitesinin kullanımının zor olduğunu varsayalım. Yeni bir değişiklik, alışveriş yapanların ürünleri daha hızlı bulmasına yardımcı olabilir. Ancak, site genelinde URL yapılarının değiştirilmesini de gerektirebilir.

SEO Yaparken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Organik arama performansının olumsuz etkileyen risk genellikle içerikteki, bağlantı yapılarındaki veya temel teknolojideki değişikliklerden kaynaklanır. Ancak dikkatli planlama ve yürütme ile bu değişikliklerden kaynaklanan riski azaltabilir ve daha iyi sıralama alma ihtimalini artırabilirsiniz.

İçerikleri Değiştirme

İçeriği (başlık etiketleri, ana metni, meta açıklamaları) değiştirmek bir risk taşır. Bu nedenle, riski azaltmak ve performans artışı olasılığını artırmak çok önemlidir.

İlk olarak, değiştirmeyi planladığınız kelimeler ve kelime öbekleri için sıralama yapan tüm sayfaları belirleyin. Ardından, araştırmaya dayalı olarak her sayfa için yeni anahtar kelime varyasyonları atayarak bir anahtar kelime haritası oluşturun .

Zaten sıralaması iyi olan sayfalarda köklü anahtar kelime değişikliklerinden kaçının.

Her sayfanın var olmak için bir nedeni olmalıdır. Yani özgünlük. Bir sayfa başka hiçbir sayfanın söylemediği bir şeyi söylemelidir. Aynı anahtar kelimelere odaklanan bir sayfa içeriği olmasa da olur. Bu tarz içeriklerinizi 301 yönlendirmesi ile asıl içerikle birleştirmeniz SEO performansını olumlu yönde etkiler.

Riskleri ortadan kaldırmaya çalışırken tüm trafiğinizden olmamak için acele etmeden doğru kararlar vermelisiniz.

Örneğin yukarıda bahsettiğimiz gibi daha az trafik alan içeriği asıl içeriğe yönlendirmek yerine tersi bir işlem yaparsanız sayfa trafiğinizi ciddi oranda etkiler.

Gezinme Yapılarını Değiştirme

Sitenizdeki ana gezinme yapıları (üst bilgi ve alt bilgi gibi), sayfalarınızın organik olarak sıralanmasına yardımcı olan bağlantı yetkisini tanımlamak için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, bu gezinme yapılarından bağlantıların kaldırılması, taranmaya sınır koymayı gerektirir.

Bir bağlantıyı kaldırmanın sayfanın performansını nasıl etkileyeceğini tahmin etmek gerçekten zordur. En kötü duruma hazırlanmak en iyisidir. Hedef sayfanın trafiğini ve elde edilen gelirini belirleyin. Miktarlar ne kadar yüksekse, o kadar dikkatli olmalısınız.

Bağlantıyı kaldırma gerekiyorsa bunun üstesinden gelmenin yollarını düşünün.

Örneğin, kullanıcı deneyimi verileri daha basit başlık gezintisinin satışlarda yüzde 20’lik bir artış öngörüyorsa, belki de kritik bağlantıları yeni bir açılır meniye ekleyerek gezinmeler basitleştirilebilir. Diğer bir seçenek de bağlantıları alt bilgiye taşımaktır.

Sayfadaki teknik değişiklikler aynı şekilde organik arama performansı için risk oluşturabilir. Bunlar, e-ticaret platformları arasında geçiş yapmaktan geliştiricilerinizin kodlama çalışmaları gibi her şeyi içerir. Metnin nereye yerleştirileceği ve nasıl yönetileceği gibi tasarım seçimleri bile organik arama performansını etkileyebilir.

İçerik ve bağlantı değişikliklerinde olduğu gibi, teknik değişikliğin de neleri etkileyeceğini anlamak önemlidir.

Bazı teknolojiler, arama botlarının içeriğinizi bulma, tarama ve dizine ekleme becerisini etkiler. Platformlar ve kod, örnek olarak, botları engeller ve böylece siteyi arama sonuçlarının dışında tutabilir.

Aşağıdaki örnek senaryolar bu duruma yol açabilir;

  • Bağlantı etiketleri ve URL’ler olmadan kodlanmış bağlantılar.
  • 404 gibi hata kodları ile sonuçlanan bağlantılar.
  • txt dosyasında yapılan olası hatalı komutlar .

Sitenizi taradıktan sonra, arama motoru botlarının sayfaları dizine eklemesi gerekir. Metnin tamamı (resim, ses veya video) HTML’de bulunmalıdır .

Resimlerinizi alt etiketleriyle tanımlayın, ses ve videoların metinlerini sunun.

Teknik Denetim Nedir?

Bir arama motoru optimizasyonu stratejisi uygulamak, genellikle yanlış kullanıldığında tehlikeli olabilecek sonuçlar doğurabilir. Bu sorunları bilmek onları ne zaman ve nasıl düzeltmeniz gerektiği konusunda size büyük kolaylıklar sağlar.

Teknik SEO, birkaç kritik alana odaklanır: tarama, indeksleme ve içerik türlerini tanımlama.

Bozulmuş Linkler: Bozuk linkler sitenizin sağlıklı taranmasının önündeki büyük sorunlarda bir tanesidir. Tıklandığı zaman herhangi bir sayfaya çıkmayan ve 404 Hatası veren bağlantılar bozuk bağlantıdır, yani kırık linktir. Kırık linklerin oluşmasının birkaç nedeni olabilir.

En yaygın olanı ise sayfanın yayından kaldırılmış olması ya da sayfanın URL yapısının değiştirilmesidir.

Web sitenizde bulunan kırık linkleri dead link checker gibi ücretsiz araçlarla belirleyebilir ve düzeltebilirsiniz.

Site Haritası (Sitemap): Her ne kadar sıralama faktörü olmasa da sitenizdeki bağlantılar için arama motorlarına bir yol haritası çizer. Bunu bir navigasyon gibi düşünebilirsiniz.

Tarama botlarının sitenizi sağlıklı şekilde taraması için site haritasına ihtiyacınız vardır. Site haritası, web sitenizdeki tüm URL adreslerinin içeriside olduğu bir dosyadır. Bu dosya sayesinde arama motoru botları sitenizi rahatlıkla tarar ve tarama bütçenizde boşa harcanmamış olur.

Yönlendirmeler:  Yayından kalkmış ya da bağlantısı değiştirilmiş sayfalarınızı (kırık linkler) mutlaka ilgili kategori veya içeriklere yönlendirmelisiniz. Yukarıda kırık linklerin öneminden bahsettik. Bu linkleri tespit ettikten sonra yapmanız gereken şey, eğer yayından kaldırılmış sayfayı tekrar yayına almayacaksanız bu sayfaları 301 kalıcı yönlendirmesi ile ilgili bağlantıya yönlendirmelisiniz.

Robots.Txt: Robots.txt dosyaları arama motorlarına hangi sayfaların taranıp taranmayacağı konusunda komut veren dosyalardır.

Sitenizin kök dizininde mutlaka robot.txt dosyası olmalıdır. Sitenizde robots.txt dosyası olup olmadığını tarayıcıda “siteadi.com/robots.txt” yazarak öğrenebilir ve olası hataları düzeltebilirsiniz.

URL Optimizasyonları: Sitenizdeki sayfaların adreslerini oluşturan URL’ler SEO dostu olmalıdır. SEO dostu URL yapısı ise şekilde olmalıdır: “https://upgo.com.tr/seo”

URL yapınızı oluştururken Türkçe karakterlere yer vermemelisiniz.  URL uzantıları kısa, net ve akılda kalıcı olmalıdır. Kelimeler arasında mutlaka orta tire “-“ işareti olmalıdır.

Sayfa Açılış Hızı : Dünyadaki en sabırsız varlıklar insanlar olduğu için ve her geçen gün dikkat düresi azaldığı için yeterince hızlı olmalısınız. İnternet kullanımının yaygınlaştığı ve gün geçtikçe daha hızlı olduğu günümüzde yarım saniyelik gecikmelerin bile sayfayı terk etme oranını ciddi şekilde artırdığını bilmenizde fayda vardır.

Kullanıcı deneyimine önem veren arama motorları, kullanıcıların hoşuna gitmeyen hiçbir konuyu atlamazlar. Bu nedenle web siteniz yeterince hızlı olmalıdır.

SEO Kontrol Listesi Nedir?

Kontrol listesi sayesinde bir web sitesinde SEO çalışması yapmaya başlarken neleri kontrol etmeniz gerektiğini öğreneceksiniz. Bu sayede SEO konusunda siz ve siteniz inanılmaz noktalara gelecektir.

  • İndekslenmiş sayfa sayısı kaç?
  • Site, adıyla arandığı zaman ilk sırada çıkıyor mu?
  • Site haritası mevcut mu?
  • Sitede robots.txt mevcut mu?
  • Screaming Frog ve Deepcrawl gibi araçlar tüm sayfaları tarayabiliyor mu?
  • Kırık bağlantı var mı?
  • Yönlendirmeler yapılmış mı?
  • 4XX hatası veren sayfa var mı?
  • Gereğinden uzun sayfa başlığı, URL ya da meta açıklama var mı?
  • Çok kısa başlıklar var mı?
  • Anahtar kelime sayfa başlığında geçiyor mu?
  • Sayfa başlıkları ilgi çekiyor mu?
  • URL parametreleri kullanılmış mı?
  • Önemli ya da gereksiz sayfalarda “noindex” etiketi var mı?
  • En çok trafik alan sayfa en önemli sayfa mı?
  • Taranmayan sayfaların genele oranı nedir?
  • Site hızı yeterli mi?
  • Görseller optimize edilmiş mi?
  • Görsellerde 100 KB’dan fazla olan var mı?
  • Görsellerde alt etiketleri kullanılmış mı?
  • Site link yapısı düzgün mü?
  • Tarama derinliğinde üç tıklamayı aşan sayfa var mı?
  • Her sayfadan ana sayfaya bağlantı var mı?
  • Site içi linklerde “nofollow” kullanılan bağlantı var mı?
  • Türkçe karakter kullanan URL ya da dosya ismi var mı?
  • URL’lerde kelimeler arasında “virgü (,) ” gibi karakterler var mı?
  • Aynı başlığa sahip sayfa var mı?
  • Yinelenen sayfalarda “canonical” kullanılmış mı?
  • Meta açıklama olmayan sayfa var mı?
  • H1 etiketi olmayan sayfa var mı?
  • SSL Sertifikası kullanılıyor mu?
  • Site mobil uyumlu mu?
  • Sitede favicon var mı?
  • Site içerisinde arama yapılabiliyor mu?
  • Kullanıcılar sizinle kolayca iletişime geçebiliyor mu?
  • Sayfalara kolayca yorum yapılabilir mi?
  • Her sayfada sosyal medya paylaşım butonları var mı?
  • Site Google Search Console’a kayıt edilmiş mi?
  • Google Analytics hesabı var mı?
  • Sitede Güvenli Ödeme altyapısı var mı?

SEO Raporu Nedir?

SEO çalışması yap bırak tarzında tek seferlik bir çalışma değildir. Sürekli güncellenmesi ve takip edilmesi gerekir. Rakiplerinizin de boş durmadığı ve sürekli yeni çalışmalar yaptığını da düşündüğünüzde bunun ne kadar gerekli olduğunu görmüş olursunuz.

Ölçebildiğin her şey seni başarıya götür. Bu SEO çalışmaları için de geçerlidir. Sitenizle alakalı en ufak verileri dahi göz ardı etmemelisiniz.

Eğer profesyonel bir SEO çalışması yapmak istiyorsanız sitenizin dahil olduğu her şeyi izlemelisiniz. Kaybolan bağlantılar, geri gelmeyen kullanıcılar, oturum süreleri vs vs . Tabiri caizse bu verilerin içinden geçmelisiniz.

İlk olarak kendinize mutlaka bir hedef koymalısınız. Bu hedef haftalık olur, aylık olur farketmez ama mutlaka hedefiniz olsun ki performansınızı da iyi analiz edebilesiniz.

Müşterilerinizi ya da kullanıcılarınızı iyi analiz etmelisiniz. Web siteniz müşterilerinizin ihtiyacını karşılayabiliyor mu buna odaklanmalısınız.

Tüm bu çalışmalardan sonra sitenizin şu verilerini mutlaka takip etmelisiniz:

Dönüşüm Oranı: Bu kelimeyi aklınıza kazımalısınız. Aldığınız trafik ya da gelen ziyaretçilerden dönüşüm alamıyorsanız sitenizin web ortamında var olmasının da bir anlamı yoktur.

Sitenizde Geçirilen Zaman

Kullanıcılar sayfanda ne kadar zaman geçiriyor? Ziyaretçilerinin ortalama olarak 5 dakika harcadıkları 2.000 kelimelik bir içeriğiniz varsa burada bir sıkıntı var demektir.

Sayfa Görüntüleme Sayısı

Sitenizi ziyaret eden kullanıcı ilgili sayfadan başka bir sayfaya geçiş yapmış mı? Bu soru kullanıcıları bir sonraki sayfalara yönlendirmeyi amaçlayan işletmeler için çok önemlidir.

Hemen Çıkma Oranı

Hemen çıkma oranları sayfalarınızız kalitesi hakkında size ipucu verir. Kullanıcılar sayfalarınızı çok çabuk terk ediyorsa içeriklerinizi optimize etme zamanınız gelmiş demektir.

Hemen çıkma oranı ile ilgili yüzdesel bir istatistik vermek doğru olmaz. Bunun nedeni her sektör için bu oranın değişiyor olmasıdır. Binlerce kelimelik makale yayınlayan bir sayfanın hemen çıkma oranı ile bir fotoğraf paylaşım sitesinin ki aynı olmaz.

Kullanıcı Davranışları

SEO’nun en can alıcı noktalarından bir tanesi de kullanıcı davranışlarını analiz etmektir.

Kullanıcılar sitenizde hangi sayfaları daha çok ziyaret ediyor? Sitenizde en çok hangi alana tıklanmış? Ya da içeriklerinizi sonuna kadar okuyor mu?

Tüm bu sorulara cevap vermek mümkündür. Bunun için size yine çok güzel bir içerik hazırladık. Kullanıcı Davranış Analizi bağlantısı ile bu içeriğe ulaşabilirsiniz.

Tıklama Oranı

Arama sonuçlarında çıkan sayfalarınızın tıklanma oranı hakkında da bilgi sahibi olmalısınız.

Sayfa başlıklarınız kullanıcıları sayfalarınızı ziyaret etmeleri için teşvik ediyor mu? Rakipler dururken kullanıcılar sonuç sayfalarında neden sizi tercih etmelidir? Bu sorulara doğru cevaplar üretmelisiniz.

Diğer Metrikler

Alan Adı ve Sayfa Otoritesi (DA-PA)

Bu puanlamalar sayfanızın otoritesi konusunda fikir verirler. Sayfalarınızın ve site otoritenizin artırmanın en iyi yolu kullanıcılara güzel bir deneyim yaşatmaktır.

Anahtar Kelime Sıralamaları

Oluşturduğunuz içeriklerde hedef anahtar kelime sıralamalarınızı bilmiyor musunuz? Ya da bunun için oturup Google’a her sayfa için arama mı yapıyorsunuz?

Sizin için bunları yapan araçlar var. Sıralamalardaki konumunuz ve neleri iyileştirebileceğiniz konusunda size fikir verecek olan bu analizleri farklı araçlar vasıtasıyla gerçekleştirmeniz mümkün.

Sitenizin performansını takip edebileceğiniz araçlardan bazıları şunlardır:

  • Google Search Console: Web sitenizin taranmaya sıklığı, dizine eklenen sayfalar, sitenizdeki indeks hataları, organik arama performansı gibi birçok konuda size yardımcı olacak bir araçtır.
  • Google Analytics: Google Analytics ile kullanıcılarınızı izleyebilir, performans kriterleri belirleyerek önceki dönemlere göre kıyaslama yapabilirsiniz. Özellikle dönüşüm ve sayfa terk etme oranları sitenizi iyileştirme konusunda size fikir verir.
  • Google Page Speed: Web site hızının ne kadar önemli olduğundan bahsetmiştik. Google’ın bu aracı sayesinde web sitenizin hem masaüstü hem mobil hızını ölçebilir, eksiklikleri bu araç vasıtasıyla öğrenebilirsiniz.
  • Semrush: Site dışı analiz çalışmalarında hem web sitenizi hem de rakiplerinizi izleyebileceğiniz bir araçtır.
  • Ahrefs: Semrush gibi birçok konuda web sitenizin performansını bu araç ile izleyebilirsiniz
  • Screaming Frog SEO Spider: Teknik SEO ve site içi iyileştirmelerde en çok kullanılan araçlardan bir tanesidir. Mutlaka kullanmanızı tavsiye ederiz.