SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Search Engine OptimizationProfesyonel SEO Danışmanlığı Hizmeti

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü arttırmak adına yapılan teknik, analitik çalışmaları kapsamaktadır. Arama motoru optimizasyonu sitenize daha fazla organik trafik kazandırmaktadır. SEO çalışmaları süreçleri Google web yöneticisi yönergelerine göre yapılmaktadır.

SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

SEO Açılımı: Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Her arama motoru farklı sıralama ve kalite sinyalleri kullanmaktadır. SEO bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü arttırmak için teknik, analitik ve yaratıcı çalışmaların bütünüdür.

SEO internet sitelerinin ücretsiz SERP (Search Engine Results Page, Arama Motoru Sonuç Sayfaları “AMSS” ) arama sonuçlarında daha iyi bir konumda çıkması sağlar. Bir SEO firması ile çalışmak sitenizin daha hızlı gelişmesini ve zaman kazanmanızı sağlayacaktır.

Yeni Başlayanlar İçin SEO Rehberi
SEO'ya Dair Her Şeyi Öğrenmeye Başlayın

Web sitenizi iyileştirmek, yüksek performanslı bir web sitesi oluşturmak ve üst sıralarda yer almak için yaptığımız SEO çalışmaları ve süreçleri hakkında genel bilgiler.

SEO Çalışması Süreçlerimiz

Sektörel Anahtar Kelime Araştırması

Sektörel SEO araştırmaları her zaman SEO’nun başlangıcıdır. Yapılan araştırmalar ve analizler, müşterilerinizin ne aradıklarını, ihtiyaçlarını, alışveriş eğilimlerini hedeflemektedir. Anahtar kelime araştırmaları ve site denetimleri trafiği arttıran en önemli unsurlardır.

Teknik Site Optimizasyonu

Teknik arama motoru optimizasyonu sayfa içi düzenlemeleri kapsamaktadır. Sitenizin kodlarının düzenlenmesi, sayfa & içerik metin yerleşimleri, resimlerin optimize edilmesi, medya dosyalarının optimizasyonu web sitenizi görünürlüğünü arttırmaktadır. Çevrim içi görünürlüğünü arttırmak için site içi düzenlemeler önemlidir.

İçerik Optimizasyonları ve Geliştirme

İçerik oluşturma ve geliştirme web sitenizin trafik elde etmesi ve sıralama yakalaması açısından kritik önem taşımaktadır. İçerik uzunlukları, alaka düzeyi, yapısal veri hataları, medyaların ve görsellerin optimize edilmesi sıralamayı etkileyen sinyaller arasında yer alır. En iyi sıralamalar için anahtar kelime yerleşimlerini LSI teknikleri ile düzenlemek önemlidir.

SEO Analizi ve Raporlama

Düzenli aralıklar ile gelişiminizi takip etmek başarıya giden yol haritaları içerisinde yer almaktadır. Rakip analizleri, organik anahtar kelime gelişimleri, sıralamalar, cro, ux, uı, crawl analiz ve raporlamalarının daha fazla trafiğe ulaşmanızda önemli bir rolü bulunmaktadır. 20’den fazla analiz programı ile sitenizi test ediyoruz.

Sürdürülebilir SEO Çalışmaları

Arama motorlarının sıralamalarında yer almanız için yaptığınız SEO çalışmalarının sürdürülebilir olması gerekmektedir. Rekabet değiştikçe ve arttıkça siteniz için yapılan düzenlemelerin devamlılığı kritik önem taşımaya devam eder. Artan rekabet oranı site dışı SEO çalışmalarını da tetiklemektedir. Sürdürülebilir ve düzenli çalışmalar görünürlüğünüz açısından önemlidir.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara göre optimizasyon yapmanız geri dönüşüm oranını etkileyen en önemli faktördür. CRO optimizasyonu bir SEO çalışmasının temelleri arasında yer alır. Ziyaretçilerinizi anlamak, eğilimlerine göre düzenlemeler yapmak gelirlerinizi ve trafiğinizi doğrudan etkilemektedir.

Sıkça Sorulan Sorular

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Sıkça Sorulan Sorulara Göz Atın

1. SEO Nedir?

SEO, web sitelerinin arama motorlarında üst sıralara çıkma sürecini kısaltmak için kullanılan bir optimizasyon yöntemi olarak tanımlanır. Optimizasyon, tüm SEO uygulamalarının temelidir. Markanızın varlığı (web siteleri, içerik ve sosyal medya platformları) online olarak optimize edildiğinde online görünürlüğünüzü artırabilirsiniz. SEO ile siteniz arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) üst sıralarda yer alma potansiyeline sahip olacaktır. Bu sayede çevrimiçi müşterileriniz de şirketinizi çok daha hızlı bulabilir.

2. Site İçi SEO Nedir?

Web sitenizin iyi bir performans sergilemesi, site içi seo optimizasyonuna bağlıdır. Anahtar kelime optimizasyonu, sayfa hız optimizasyonu, title, meta, resim, video, tarama oluşturma haları, yapısal veri testleri, crawl analizleri, içerik geliştirme, kategori yapıları, sayfa optimizasyonlarını kapsamaktadır. Google analytics, Google Search console kaydının yapılması ve düzenli takibi site içi seo optimizasyonlarını tamamlayan çalışmalardır.

3. Site Dışı SEO Nedir?

Site kalite puanınızın yükseltilmesi adına yapılan çalışmalardır. Web sitenize gelen geri bağlantıların “backlink” siteniz ile alakalı referans bağlantılar olması gerekmektedir. Sitenize gelen tüm bağlantıların, kontrol altında olması sitenizin arama motoru sonuçlarında daha iyi konumlarda yer almasını sağlamaktadır. Sitenizin organik yöntemler kullanılarak tanıtılması için yapılan teknik çalışmaları kapsamaktadır.

4. SEO Neden Gereklidir?

SEO veya arama motoru optimizasyonu, web sitenizi arama motorlarında daha anlaşılır hale getirmek için yapılan teknik optimizasyonlardır. Arama motorları, sitelerin ne ile ilgili olduklarını anlamak için web sayfalarını tarar. En iyi SEO uygulamaları, arama motorlarının sitenizi daha iyi anlamasına yardımcı olur. SEO, web sitenize gelen organik trafik miktarını artırmanın yanı sıra sitenize gelen ziyaretçilerin kalitesini artırmaya yardımcı olur. Ücretsizdir ve içinde herhangi bir reklam maliyeti yoktur. Web sitenize uygulanan sağlam bir SEO stratejisi, Google’ın sizi yetkili bir site olarak görmesini sağlayacak ve böylece kullanıcılarınızı sitenizi takip etmeleri için etkileyecektir.

5. Neden Sadece Google'a Odaklanarak SEO Yapıyoruz?

Arama motorları arasında birtakım farklılıklar olsa da, hedef pazarınızın çoğu büyük arama motorlarına güvenir. Kitlenizin %92’si Google’ı arama motorunu kullanmaktadır. Bu yüzden SEO stratejilerini Google’a odaklanarak yapıyoruz. Diğer arama motorlarının tamamının kullanım oranı %8’dir.

6. SEO Çalışmalarının Ücreti Nedir? Nasıl Belirleniyor?

Fiyatların belirlenmesin deki ilk unsur müşteri talepleridir. Çalışmanın kapsamı, günlük site için ayrılacak süre, uzman sayısı, yazılım desteği ve dijital pazarlama unsurlarını kapsamaktadır. Ayrıca çalışma yapılacak olan web sitenin içerik, sayfa, ürün sayısına göre değişkenlik göstermektedir.

7. SEO'yu Kendim Yapabilir Miyim?

Evet, yapabilirsiniz. Bilgiyi anlamak ve onunla deney yapmak öğrenmenin anahtarıdır. Ancak web sitenize temel bir SEO stratejisi uygulayabilirsiniz. SEO zaman alıcıdır ve hem teknik SEO’nun hem de sayfa içi SEO’nun düzgün bir şekilde yapılması gerekir. Ayrıca çeşitli arama motorları tarafından yapılan algoritma değişikliklerine de dikkat etmeniz gerekir.

8. SEO Çalışmaları Ne Kadar Sürer?

Arama motoru optimizasyonu kampanyanızın başarısı, hedef pazarınıza ve kullandığınız arama motoru pazarlama taktiklerine bağlıdır. Birçok SEO uzmanı, genellikle yıllık anlaşmalar yapar. Hedeflerinize ulaştıncaya kadar doğru firma ile çalıştığınızdan emin olmalısınız. Unutmayın SEO sabırlı olmanız gereken bir süreçtir.

9. Blog İçeriği Girmek Sıralamanızı Etkiler Mi?

Blog içerikleri, çevrimiçi varlığınızı geliştirmenize yardımcı olacak bir SEO stratejisidir. Ancak, yalnızca arama motorları için optimize edilmişse, web sitesinin içeriği kullanıcıların sorularını yanıtlamak için yeterli olmayabilir. Arama motorları, kullanıcılarının sorgularını tatmin etmek için yeterli içeriğe sahip web sayfaları ister. Bu sayede sektörünüzle ilgili konularda yüksek kaliteli ve derinlemesine bloglar oluşturacak ve bu konuda kaynak olarak otorite kazanmak için paylaşacaksınız. Arama motorları da iyi içerikler yayınlayan siteleri ödüllendirerek, daha iyi konumlarda gösterirler.

10. SEO Sıralamalarınızı Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Sitenize yalnızca temel bir arama stratejisi uyguladıysanız, sıralamanızı doğrudan etkilememiş olsa bile, onu etkileyebilecek üç faktör vardır. Bu üç faktör şunlardır;

Sayfa Açılış (Yüklenme Süresi): Web siteniz çok yavaş yüklenirse, ziyaretçiler siteden ayrılır ve hatta bir rakibin sitesine gidebilir. Google (ve tüm arama motorları), yavaş sayfa yükleme süresi nedeniyle web sitenizi daha düşük sıralar. Bir sayfanın yüklenmesi için geçen süre, sıralamalarınızda veya arama motoru sıralamalarında üst sıralara çıkmanızda önemlidir.

Anahtar Kelimeler: Web siteniz ve sayfalarınız için arama terimleri altında yer alan anahtar kelimeler özenle seçilmelidir.

İçerik: Web sitenizde kaliteli içerik oluşturursanız, insanlar onu kolayca bulur ve sitenizde daha uzun süre kalır. Bu, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur.

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.