Bilgisayarında anti-virüs koruması olmayan yoktur herhalde diye düşünüyorum. İnternet dünyası da tıpkı içinde yaşadığımız, havasını soluduğumuz gibi bir dünya. Bizimde bu dünyaya açılan pencerelerimizi yani bilgisayarlarımızı zararlı yazılım ve virüslerden korumamız gerekir. Ancak bu günlerde işler  biraz değişti. Dünya ve ülkemiz zor günlerden geçiyor. Corona (Covid-19) adında yeni bir virüs insan yaşamını fazlasıyla olumsuz etkilemeye başladı. Elbette ki bugünleri de atlatacağız. Önemli olan kendimiz ve sevdiklerimizin sağlığını koruyabilmek. Ülkemizde de ciddi oranda etkisi gösteren bu virüsün SEO ve Dijital Pazarlamaya olan etkisini ayrı ayrı ele almadan önce şunu belirtmek istiyorum. Lütfen Evde Kal Türkiye.

CORONA VİRÜS SONRASI SEO ÇALIŞMALARINIZI AVANTAJA ÇEVİRECEK ADIMLAR

Covid-19 sonrası stratejik planlamanızı şimdiden yapmalı ve adımlarınızı buna göre atmalısınız. Çünkü içinde bulunduğumuz süreç alışveriş ve internet kullanım alışkanlıklarının değiştiği bir dönem. Burada oluşan olumsuz havayı eğer SEO ile ilgileniyorsanız ve buradan bir gelir elde etme ya da sitenize ziyaretçi kazandırma hedefiniz varsa, avantaja nasıl çevireceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız.

Google Trendlerini Takip Edin

İnternet kullanımının arttığı bu dönemde insanların ne tür aramalara yoğunlaştığı hakkında fikir sahibi olabilmek için Google’ın sorgulama araçlarını kullanabilirsiniz. Örnek olarak Google Trends üzerinden son aylarda internet üzerinde yapılan aramaların ne durumda olduğuna bir bakalım.

google trends corona

Google Trends aracında son bir yıl içerisinde “korona” kelimesiyle yapılan araştırmaların son zamanlarda ciddi oranda arttığını gözlemliyoruz. Aslında sırası gelmişken size çok önemli bir ipucu vermek istiyorum. Virüs ortaya çıkmadan önce Google’da “corona” kelimesiyle arama yapsaydınız karşınıza çok farklı bir sonuç çıkacaktı. (Alkollü içecek markası) Ancak biz ürettiğimiz içeriklerle Google’a corona’nın virüs olduğunu öğrettik. Peki bu öğretme süreci nasıl mı işliyor?  https://www.upgo.com.tr/varlik-tabanli-seo-entity-search/   bağlantısına tıklayarak çok değerli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Aynı şekilde aşağıda “kolonya” kelimesiyle yapılan aramaların da bugünlerde trend olduğunu görüyoruz. Burada amacımız bu kelimelerin aranma istatistiklerinin arttığını göstermekten ziyade eğer internet kullanımının arttığı bu dönemde e-ticaret yapmaya karar verdiyseniz bu verileri kesinlikle gözardı etmeyin. Şayet ticarete girmeyi düşündüğünüz sektörde coronadan 2 ay önceki aramalar ile şu anki aramalar arasında bir düşüş varsa bu sektöre bulaşmayın.

google trends kolonya sorgusu

Artan internet kullanımı sonrasında Facebook başta olmak üzere sosyal medya platformlarının kullanımında da ciddi artışlar söz konusu. Bu şekilde yaşanan değişimleri takip ederek yeni sektörler keşfedebilirsiniz. Ya da mevcut projenizle ilgili organik trafiğiniz düşse dahi kullanımı artan sosyal medya platformlarını değerlendirebilirsiniz.

Search Console Üzerindeki Performansınızı İzleyin

Sitenizin bu dönemden nasıl etkilendiğini analiz etmelisiniz. Bunun için search console üzerinden performansınızın detaylı analizi yapmalısınız. Eğer bir kayıp yaşıyorsanız buna göre stratejiler belirlemelisiniz. Açıkçası şunu her zaman belirtiyoruz Seo ve Dijital Pazarlamayı birbirinden ayıramazsınız. Bu dönemden az zararla çıkmak iki sektörü de yeteri kadar kullanabilmekle alakalı bir durum.

İleriye Dönük İçerik Bankası Oluşturabilirsiniz

Her sıkıntılı dönemde olduğu gibi bu günlerde arkasında bir takım etkileriyle geçip gidecek. İnsanlar tekrar normal hayatına başlayacak, internet kullanımı ve tercihler tek bir noktaya odaklanmadan ihtiyaca göre değişecek. Bu yüzden şimdiden kendi içerik bankanızı oluşturarak bu döneme hazırlık yapabilirsiniz.

Tamamen SEO’ya Odaklanma Dönemi

Bazılarımız SEO’nun sadece web sitesi kurulurken yapıldığını ve kendi haline bırakıldığını düşünebilir. Tabiki de öyle değil. Eğer performans düşüşü yaşıyorsanız bunu bir arınma süreci olarak görüp fırsata çevirin. Mesela;

  • Sayfa hızınız yeterli değilse optimizasyon çalışmalarına başlayın
  • Resimlerinizi ve içeriklerinizi güncelleştirin
  • URL yapılarınızı ve iç bağlantılarınızı gözden geçirin
  • İçerik yapılarınızı kullanıcı odaklı olacak şekilde tekrar gözden geçirin
  • Yukarıda da bahsettiğim gibi yeni içerik bankanızı oluşturun
  • Ve daha bir çok şey…

CORONA VİRÜSÜN DİJİTAL PAZARLAMAYA ETKİSİ

korona virüsün dijital pazarlamaya etkisi

Bu süreçte cadde üstü mağazaların yanı sıra insanların daha çok dışarıda ihtiyaç duyduğu kıyafet, ayakkabı gibi ürün satışı yapan e-ticaret siteleri de olumsuz etkilenmiş durumda. Şu an internetten yapılan aramalarda en çok temizlik, kolonya ve dezenfektan ürünlerinin sıkça arandığını görüyoruz. Tabi bugünlerde fırsatçılar da boş durmadığı için bu ürün fiyatlarında corona virüs ortaya çıkmadan satış fiyatları ve çıktıktan sonraki satış fiyatları arasında %47-50 civarı bir artış söz konusu. Google’da buna yönelik desteklediğimiz bir adım attı ve içerisinde “maske” kelimesi geçen tüm reklam akışlarını durdurdu.

 

Ancak şunu da belirtmekte fayda var insanların kullanım yoğunluğu arttığından dolayı birçok girişimci de bu süreçte e-ticaret yapmaya niyetlenmiş durumda. Süreç öyle bir duruma geldi ki artık Google reklam maliyetleri de artmış vaziyette. E-ticaret siteleri ayakta kalabilmek için aranma hacmi düşük kelimelere bile reklam vermeye başladığı için maliyetler fazlasıyla arttı. Nasıl ki döviz fiyatları ülke içinde kaynağı kısıtlı olduğu zamanlarda artıyorsa aranma hacmi dar kelimelere de talep arttığı için maliyetler yükseldi. Aslında bu durumu organik ziyaretçileri artırmak için bir fırsata çevirebilirsiniz. Çünkü talep-arz arasındaki bu dengesizlik arama motoru sonuç sayfalarında çıkan reklam sayısını düşürmekte ve bu da organik tıklanma oranını artırmaktadır.

Türkiye pazarında e-ticaret sektörü bugün itibariyle %25 oranında etkilenmiş vaziyette. Peki bu süreci nasıl yönetmeliyiz? Bu dönemde e-ticaret yapmaya karar verdiyseniz ve bu konuda tecrübeniz yoksa bütçe planlamanızı iyi yapmalısınız. Olsun da en iyisi olsun mantığı ile gidip binlerce liralık e-ticaret alt yapılarına yönelmeyin. Yeni reklam platformlarını göz ardı etmeyin. Örnek olarak Tiktok üzerinden verilen reklamların dönüşüm oranları yüksektir. Sadece facebook-instagram reklamlarına odaklanmayın.

Bu konuda daha detaylı ve değerli bilgileri aşağıdaki eğitim videosunda bulabilirsiniz. Sağlıkla ve Evde Kalın.