Arama motoru optimizasyonunun (SEO) planlama aşaması, hedeflerinize ulaşmak için bir strateji ve yol haritası belirlemeyi içerir. Bu süreç gözünüzü korkutmasın. Aşağıdaki altı soruya net bir cevap verdiğiniz sürece zaten Plan ve Stratejiniz ortaya çıkacaktır.

  • Hedef Belirleme: Neyi başarmak istiyorsun?
  • Ölçüm:Performansı nasıl izleyeceksiniz?
  • Site Denetimleri:SEO sorunları yaratan konular nelerdir?
  • Strateji:Hangi fırsatlara odaklanmalısınız?
  • Eylem Planı: Bu fırsatlardan nasıl yararlanacaksınız?
  • İşe alma: SEO sürecini kim yönetecek?

Hedef Belirleme-SEO Hedefleri

Hedefleriniz, organik arama trafiğinizin asıl rolünü yansıtmalıdır. Hedefinizin neyi başarması gerektiğine odaklanın ve spesifik olun.

En kötü ve en yaygın hedef, organik aramadan daha fazla trafik elde etmeye çalışmaktır. Peki ne zaman? Ne kadar? Ya da hedefe ulaştığınızı nasıl anlayacaksınız?

Hedefler ölçülebilir olmalı, bir kişiye atanmalı, gerçekçi ve bir son nokta olmalıdır. Örneğin, hedefleriniz şunları içerebilir:

  • “Ahmet’in firması organik arama sonuçları üzerinden 2020’de 2019’a kıyasla %20 daha fazla satış gerçekleştirecek.”

Performans Ölçümü

Mevcut organik arama performansınızı anlamak, sitenin hangi alanlarının optimize edileceğini belirlemenize yardımcı olabilir.

Bir sayfanın halihazırda en üst düzeyde performans gösterdiğine, diğer bir sayfanın ise ciddi şekilde düşük performans gösterdiğine ve hemen ilgilenilmesi gerektiğine karar verebilirsiniz.

İşe temel performans göstergelerinizle başlayın: organik aramadan gelen trafik ve gelir.

Organik aramanın birincil faydası farkındalık ve ilgiyi artırmaktır. Bu nedenle trafik, performansın en iyi ölçüsüdür. Ancak, trafiğin işletmenizle alakalı olmasını sağlamak için geliri izlemek de çok önemlidir.

Yüksek hacimli anahtar kelimeler için daha iyi sıralama, daha fazla trafik oluşturacak ve ayrıca arama sonucu sayfalarında ortaya çıkarak marka bilinirliğini artıracaktır.

SEO Denetimi

SEO denetimleri, sitenizin sergilediği performansın nedenleri ortaya çıkarır. Site denetimi genellikle üç alana odaklanır: teknik, içerik ve yetki.

Teknik denetimler, tarama ve dizine eklemeyi ele alır. Arama motoru botlarının sayfalara verimli bir şekilde erişmesini ve dizine eklemesini engelleyebilecek sorunlar tespit edilerek ortadan kaldırılmalıdır.

İçerik denetimleri, bir sitenin metninin en sık aranan anahtar kelime temalarıyla alaka düzeyine odaklanır. Anahtar kelime araştırması, odaklanılacak kelimeleri ve kelime öbeklerini anlamada önemli bir rol oynamaktadır.

Otorite denetimleri, diğer sitelerden sizinkine olan bağlantıların niteliğine, miktarına ve konuya ilişkin alaka düzeyine odaklanır. Rakiplerin sitelerini alaka düzeyi ve yetki sinyallerini anlamak için analiz edin. Ardından bu bilgileri, ortaya çıkan SEO stratejinize aktarın.

Hareket Planı Oluşturmak

Bir planı tasarlamak nispeten kolay bir iştir. Yapmış olduğunuz denetimlerde tespit ettiğiniz fırsatları listeleyin. Ardından bir zaman çizelgesinde bu fırsatlara öncelik verin.

Her fırsat bir projedir. Her proje bir dizi görevdir. Her göreve bir tamamlanma tarihi atayın ve ilerlemeyi izlemek için bir yol haritası oluşturun.

Örneğin, ana içeriğinizi optimize etmek için üç ardışık görev gerekebilir:

  • Metni yeniden yazma,
  • Metni onaylama
  • Sayfaya metni gönderme.

Bir SEO planı oluşturmak ve yönetmek aslında bir projedir.

SEO Çalışmasını Kim Yapacak?

Öncelikle SEO çalışmalarını kimin yapacağına karar vermelisiniz. Bu işi kendi kadronuza katacağınız bir personel mi yoksa bir ajans mı yapacak öncelikle bunu belirleyin.

Eğer kendi personeliniz ile yola devam etmek istiyorsanız, potansiyel yeni işe alımlara başlayabilir ya da mevcut ekibinizde bu becerilerden hangilerinin eksik olduğuna karar verebilirsiniz.

Sonuç olarak mevcut bir çalışanı eğitebilir, yeni bir çalışanı işe alabilir veya bir danışman veya acenteyle sözleşme yapabilirsiniz. Aksi takdirde hedeflerinize ulaşamazsınız.