SEO Rehberi

seo rehberi

SEO yani arama motoru optimizasyonu, web sitenin organik arama sonuçlarında belirlenen anahtar kelimeye göre iyi sıralama almasını sağlamak için yapılan çalışmalardır. Kaliteli içeriklerin oluşturulması, belirli anahtar kelimeye göre içeriklerin ve genel web site bütününün optimize edilmesi, güçlü ve alakadar geri bağlantıların elde edilmesi SEO çalışmaları arasında yer alır.

SEO, genel olarak organik arama sonuçlarında iyi sıralama almak adına ve bu sıralamayı iyileştirmek adına yapılan çalışmalar bütünüdür.

Organik arama sonuçlarında iyi sıralama alınması, sürekli olarak ücretsiz bir şekilde web sitenize organik trafik çekilmesini sağlamaktır.

İçindekiler:

Arama Motorları Nasıl Çalışır?

En popüler arama motoru Google olsa da temelde tüm arama motorları aynı prensibe göre çalışmaktadır. Arama motorlarının tamamı gerçek zamanlı olarak çalışmaktadır. Kullanıcı arama yaptıktan sonra geliştirilen algoritmaya göre en iyi sonucu veren içerikler listelenir.

Bir arama motorunun iyi sonuç vermesi geliştirilen algoritmaya bağlıdır. Google tarama kapasitesi en yüksek arama motoru olduğu için en alakada sonuçları veren arama motorudur.

Maniple yapılmaması için Google yetkilileri sıralamayı nasıl yaptıklarını tam olarak açıklamaz. Ancak kullanıcılara kaliteli içerikleri sunmak için temelde nelere dikkat ettiklerini paylaşmaktadırlar. Şimdi sıralamaların genel olarak hangi veriler ele alınarak yapıldığını inceleyelim.

# Alaka Düzeyi

SEO nedir aramasını yaptığınız zaman kesinlikle uçan balonlarla ilgili sonuçların karşınıza çıkmasını istemezsiniz. Bu yüzden tüm arama motorları aramada kullanılan anahtar kelimeleri referans alarak en alakadar sonuçları sunmaya çalışır.

Sistem sadece anahtar kelimeleri referans alarak sıralama yapmaz. Bu anahtar kelimeye dayalı olarak hazırlanan binlerce hatta milyonlarca içerikten sadece en alakalı olanları sıralamaya çalışır.

SEO nedir arama sonucu

Örneğin SEO nedir arama için 8.420.000 sonuç bulunmaktadır. Bu sonuçların arasında yer alan en alaka düzeyi yüksek olan içeriklere ön sıralarda yer verilir.

# Otorite

Google, belirli sayfaları daha ön plana çıkarırken ilgili web sitelerin otoritesine bakar. Otorite, güvenilir kaynaklardan elde edilmiş olan backlinkler referans alınarak belirlenir.

Bir içeriği işaret eden ne kadar fazla ve kaliteli backlink varsa, o içeriğin ilgili aramalarda daha iyi sıralama alma ihtimali yüksektir.

Backlink

Tabi ki çok backlink çok iyi sıralama almak anlamına gelmez. Alınan backlinklerin alaka düzeyi de önemlidir. Bu yüzden geri bağlantılar kesinlikle alanında uzman kişiler tarafından oluşturulmalıdır.

# Kullanılabilirlik

İçeriklerdeki güven ve alaka düzeyi kadar kullanılabilirlik derecesi de önemlidir. Bir içerik uzman bir kişi tarafından yazılsa da kullanılabilirliği düşükse kesinlikle iyi sıralama alamaz.

Nane limonun faydaları şeklinde arama yaptığınızı düşünün. Karşınıza nane limon konusunu yıllarını vermiş uzman bir kişi tarafından hazırlanan içerik çıksın. Ancak içeriğe girdiğinizde her şeyin karma karışık olduğunu, bu yüzden anlatılanları anlamakta zorlandığınızı düşünün.

Şüphesiz böyle bir şeyle karşılaştığınız zaman direkt olarak ilgili sayfadan çıkıp başka içeriklere göz atabilirsiniz.

Buradan yola çıktığımızda Google, içeriklerin uzmanlar tarafından oluşturulmasını dikkate aldığı kadar kullanılabilirliğini de hesaba katmaktadır. Bir içeriğin iyi sıralama alması için sadece bir uzman tarafından yazılması yeterli kriter değildir. İçeriklerin aynı şekilde anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir.

Daha iyi sıralamalar almak için kullanıcılar tarafından sevilen web siteler oluşturmaya çalışın. Alanında uzman kişiler tarafından hazırlanan makalelere yer vermek kadar bu içeriklerin anlaşılır olmasına özen gösterin. Kullanıcıların web sitenize ilgi göstermesi, pozitif sinyallerin oluşmasını sağlayacak ve daha iyi sıralama alacaksınız.

SEO Nasıl Çalışır?

SEO, web sitenizin arama motorlarında iyi sıralama alması için gerekli optimizasyonları yapmanıza göre çalışmaktadır. Temel göreviniz web sitenizin arama motorlarında iyi sıralama alması için mücadele etmektir.

En çok tercih edilen arama motoru Google olduğu için SEO çalışmaları Google sıralama faktörleri hesaba katılarak yapılmalıdır. Google’ın 200’den fazla sıralama faktörü olduğu bilinmektedir.

Sizler de web sitenizi Google sinyallerine göre optimize edeceğiniz için iyileştirmelerinizi bu 200 sıralama kriterine göre yapmalısınız.

Organik ve Ücretli Sonuçlar

Tüm arama motorları ticari kuruluşlardır. Bu yüzden gelir elde etmek için ücretli sonuçlara da yer verir. Bu yüzden arama sonuçları kategorize edilirken organik ve ücretli arama sonuçları olarak sınıflandırılmalıdır.

Organik ücretli arama sonuçları

# Organik Arama Sonuçları

Organik arama sonuçları, Google gibi arama motorlarına herhangi bir ödeme yapmadan elde edilen sonuçlardır. Organik arama sonuçları, arama motoru kriterlerine göre oluşturur.

Özellikle Google, daha önceden de belirttiğimiz gibi 200’den fazla kritere göre sıralama yapmaktadır. Bu da organik sonuçların ücretli sonuçlara oranla daha kaliteli olduğunu ifade eder.

SEO, başlı başına organik arama sonuçlarında daha iyi sıralama almaya odaklanır. Cebinizden ekstra ücret çıkmadan sadece organik aramaya odaklanarak büyük kullanıcı kitlelerine ulaşmanız mümkündür.

# Ücretli Arama Sonuçlar

Arama sonucu sayfasında, sayfanın en altında veya en üstünde yer alan reklamlar ücretli arama sonucu olarak tanımlanır. Reklamlar genel olarak tek bir kullanıcı için ödenecek miktarın belirlenmesine göre oluşur. En yüksek teklifi yapan reklam verenler daha üst sıralarda görünür hale gelir.

Güçlü rakiplere sahip bir alanda hizmet veriyorsanız ve kısa süre içerisinde hedef kullanıcı kitlesiyle buluşmanız gerekiyorsa sizler de ücretli arama sonuçlarından yararlanabilirsiniz. Bu reklam verdiğiniz müddetçe üst sıralarda görünür olmanızı sağlayacaktır.

SEO Neden Önemlidir?

Arama motorları web site trafiğinde en büyük paya sahiptir. Müşteri web sitelerini incelediğimizde gelen trafiğin %70’lik bölümünün Google aramalarından geldiğini görüyoruz. Yandex ve Bing gibi arama motorlarından gelen trafiği de hesaba katarsak, mevcut trafiğin yaklaşık %85’lik kısmının arama motorlarından geldiğini söylememiz mümkün.

Trafik kaynakları

Arama motorlarından arta kalan %15’lik trafik ise sosyal medya sitelerinden gelmektedir. Facebook, Twitter, Pinterest vb.

Organik trafikte büyük paya arama motorları sahip olduğu için SEO neden önemlidir sorusuna da doğal yoldan cevap vermiş bulunuyoruz. Eğer arama motorlarında yüksek sıralama alabilirseniz, bu durum organik trafiğinizin de yükselmesini sağlayacaktır.

Kullanıcılar ve Anahtar Kelimeler

Kullanıcı hareketleri ve anahtar kelime araştırması, SEO çalışmasının temel taşları arasında yer alır. Öncelikli olarak kullanıcıların arama yapmak için kullandığı kelime ve kelime grupları belirlenmeli. Bu belirleme sonrasında web site optimizasyonu bu kelime öbeklerine göre yapılandırılmalıdır. Bu sayede istenilen aramalarda kullanıcıların karşısına iyi sıralamayla çıkmak mümkündür.

SEO’da başarılı olmak istiyorsanız web sitenizi kullanıcı aramalarına göre düzenlemeniz gerekir. Kullanıcıları iyi tanımazsanız yaptıkları aramaları da kesinlikle tahmin edemezsiniz.

Google anahtar kelime planlayıcı

Yapılan aramalarda yer alan anahtar kelimeleri bulmanın en iyi yolu, ücretsiz bir araç olan Google Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanmaktır. Bu araç bana göre anahtar kelime bulmak için en etkili araçtır.

Anahtar kelime ve kelime öbeklerini bulmak için daha farklı yerlerden de yararlanabilirsiniz. Örneğin Google arama tamamlayıcısı da işinize yarayacaktır.

Google arama tamamlayıcısı

Arama motorunda arama alanına anahtar kelimenizi girdiğiniz zaman sistem size çeşitli arama önerileri sunacaktır. Bu arama önerileri kullanıcılar tarafından sıklıkla yapılan arama terimlerine göre belirlenir. Arama tamamlayıcısındaki kelime öbeklerini içeriklerinizi yapılandırmak için kullanabilirsiniz.

Kullanıcıların yaptığı aramalarda kullandıkları anahtar kelimeleri bulmanın bir diğer yolu Google ilgili aramalar kısmına bakmaktır.

Google ilgili aramalar

Arama motorunda anahtar kelimenizi kullanarak arama yapın. Daha sonra sayfanın en alt kısmına gidin. Burada karşınıza yaptığınız aramayla ilgili olan anahtar kelimeler çıkacaktır. İçeriklerinizi bu anahtar kelimelere göre düzenleyebilirsiniz. Kesinlikle organik sonuçlarda daha iyi sıralama almanız için önemlidir.

Anahtar kelime araştırması yapmak için geliştirilmiş olan çok sayıda ücretli araç da vardır. Bu tarz araçlardan da yararlanmak isteyenleriniz olabilir. Kullanıcılar tarafından yapılan anahtar kelimeleri bulmak için şu araçları da kullanabilirsiniz.

  • SEMRush
  • KeywordTool.io
  • Moz Anahtar Kelime Gezgini
  • Ahrefs

Ancak en iyi ücretsiz anahtar kelime aracı Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı’dır. Bunu kesinlikle unutmayın. Kullanıcılar hakkında en doğru bilgilere Google araçlarını kullanarak ulaşabilirsiniz.

Bakınız: Anahtar kelime planlayıcı kullanımı

Web sitenizi kullanıcı anahtar kelimelerine göre düzenlerken mümkün mertebe uzun kuyruk anahtar kelimeleri seçin. Bu anahtar kelimelerde rekabet daha düşüktür. Ayrıca ciddi oranda organik trafik çekmeyi sağlarlar.

Hangi web site olursa olsun sadece belirli anahtar kelimelere odaklanmak yanlış SEO stratejisi olur. Her zaman ilgili anahtar kelimelerin türevlerine ve uzun versiyonlarına da odaklanmak gerekir. Kalıcılık ve başarı ancak bu şekilde yakalanır.

SEO Dostu İçerik

İçerik olmadan SEO’dan, SEO olmadan içerikten bahsetmek pek mümkün değildir. Çünkü her iki kavram ayrılmaz bir bütündür ve birlikte ele alınmaları gerekmektedir.

İçerikleriniz ne kadar SEO uyumlu olursa yaptığınız SEO çalışmalarından o oranda başarı elde edersiniz. İçeriklerin SEO dostu olması, serp sonuçlarında daha iyi sıralama almak için önemlidir.

Özellikle e-ticaret sitesi sahiplerinin ürün sayfalarında SEO uyumlu içerik oluşturmadığı dikkatimizden kaçmıyor. Elbette ürün sayfalarında yer alan içerikleri kullanıcıların tamamen okumasını beklemiyoruz.

Ürün sayfalarının tamamen okunmayacak olması onları SEO dostu yapmayacağımız haline gelmez. Ürün sayfalarını ne kadar iyi geliştirirseniz sıralama performansı da o derecede artacaktır.

SEO dostu içerik kadar düzenli içerik oluşturmak da önemlidir. Google, belirli periyotlarda içerik yayımlayan web sitelere daha fazla trafik göndermektedir. Sektörünüzle alakalı en güncel bilgileri ilk paylaşan siz olursanız pastadaki payınızı her geçen gün arttırabilirsiniz.

Bakınız: Arama sorgularını hedefleyen içerik üretme teknikleri

Sayfa İçi SEO

Sayfa içi SEO, içeriklerinizin neyle alakalı olduğunuzu vurgulamaya dayalı yapılan düzenlemelerdir. Sayfa içi SEO çalışmaları, içeriklerinizin arama motoru tarafından daha rahat bulunmasını ve daha iyi sıralama almasını sağlamaktadır.

İçeriklerinizde bazı anahtar kelimeleri daha çok vurgularsanız, Google bu içeriğin ilgili anahtar kelimeyle alakadar olduğunu anlar. Bu sayede ilgili anahtar kelime kullanılarak yapılan aramalarda web sayfanıza arama sonuçlarında yer verir.

Bu yüzden sayfalarınızda hedef anahtar kelimeyi biraz fazla kullanmak önemlidir. Tabi ki aşırıya kaçmamak gerekir. Anahtar kelime oranında %2 oranını geçmemeyi uygun görüyoruz. Tabi buna rakip analizi yaparak karar vermek daha doğru olacaktır.

# Yoast SEO Eklentisini Yükleyin

WordPress CMS sistemini kullanıyorsanız Yoast SEO eklentisi sizlere sayfa içi SEO konusunda yardımcı olacaktır. Tabi ki bu eklentiyi kurmak sayfa içi SEO’ya tek başına fayda sağlamaz. İçeriklerinizi uygun hale getirmek için verilen talimatlar doğrultusunda düzenlemeler yapmanız gerekiyor.

Bakınız: Yoast SEO kurulum ve ayarları

Yoast SEO eklentisi, sayfa başlıklarını ve açıklama etiketlerini doğru bir şekilde ayarlamanızı yardımcı olacaktır.

Yoast seo başlık açıklama

Yoast SEO bunun dışında web sitenizi optimize etmek için gerekli olan çok sayıda özelliği de içerisinde barındırmaktadır.

# Başlıklarınızda Anahtar Kelime Kullanın

Sayfa içi SEO’da dikkat edilmesi gereken en önemli şey anahtar kelimenin başlık etiketinde kullanılmasıdır. Çünkü başlık, bir sayfanın en önemli parçasıdır. Kullanacağınız başlık, ilgili sayfanın neyle ilgili olduğunu ifade eder. Başlıkta anahtar kelime kullanırsanız Google sayfanızın o anahtar kelimeyle ilgili olduğunu anlar.

# Meta Açıklamanızı Tıklamalar İçin Optimize Edin

Kullanılan meta açıklamanın en az başlık kadar önemli olduğunu bilmelisiniz. Google aslında meta açıklamalara çok dikkat etmez. Ancak kullanıcıların meta açıklamalara göre bir sayfaya giriş yapıp yapmaması muhtemeldir. Bu yüzden meta açıklama yazmaya özen göstermelisiniz.

Hazırladığınız meta açıklamalar kesinlikle kullanıcılar bazında ilgi uyandırıcı olmalı. Ayrıca meta açıklamada kesinlikle anahtar kelime yer almalı. Anahtar kelime meta açıklamada yer alırsa bu anahtar kelime serp sonuçlarında koyu renkte gösterilecektir. Bu da daha iyi sıralama almanıza büyük katkı sağlayacaktır.

# İçeriğinizde Anahtar Kelimeler Kullanın

Sayfanızda yer alan içerik aralarına anahtar kelimelerinizi serpiştirin. Aşırıya kaçmadan kullanacağınız anahtar kelimeler sayesinde Google içeriğinizin neyle alakalı olduğunu anlayacaktır.

Anahtar kelimeyi aşırı derecede fazla kullanırsanız bu durum kelime filtresine girmenize neden olabilir. Bu yüzden anahtar kelime kullanımından %2 oranını geçmemeye özen gösterin. Elinizden geldiğinde okunabilirlik düzeyinin yüksek olmasına dikkat edin.

İçeriklerinizde anahtar kelimelerinizin varsa eş anlamlarına da yer verin. Bu içeriğinizin alaka düzeyinin artmasına katkı sağlayacak. Bu tarz içeriklere semantik içerik denilmektedir. Bir içeriğin semantiklik derecesi o içerikteki anahtar kelimelerin eş anlamlıları kullanılarak arttırılabilir.

# Resimleri Optimize Edin

Arama motoru örümcekleri, görsellerin neyle alakalı olduğunu anlamak için görsellere verilen isimlere ve alt açıklamalara odaklanır. Kusursuz sayfa içi SEO çalışmalarında mutlaka görüntülerin optimize edilmesi gerekmektedir.

Örneğin were123.jpg şeklinde dosya ismi vermek yerine seo-nedir.jpg şeklinde isimlendirme yapmanız gerekmektedir.

Bakınız: Resimler nasıl SEO uyumlu hale getirilir

# Kullanıcı Deneyimi

İçerikleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun eğer sayfadaki kullanıcı deneyimi düşükse bu içerikten verim almak mümkün değildir.

İçeriklerinizden maksimum verim almak için web site tasarımının kullanıcı deneyimi yönünden kusursuz olması gerekmektedir. Öncelikli olarak web sitenizin tüm masaüstü ve mobil cihazlarda kusursuz bir şekilde açılıp açılmadığını kontrol edin.

Herhangi bir sorun varsa en kısa zamanda müdahale ederek sayfanın tüm cihazlarda açılmasını sağlayın. Yüksek kullanıcı deneyimi olumlu sinyallerin oluşmasını sağlayarak daha iyi sıralama almanıza yardımcı olacaktır.

Bakınız: kullanıcı davranışları analizi ve ısı haritaları

# İçerik Kalitesi

Bir içeriğin anahtar kelimeye göre uygun bir şekilde düzenlenmesi o içeriğin kaliteli olması anlamına gelmez.

Genel olarak kaliteli içerik, kullanıcıya aradıklarını sunan içeriktir. Bir sayfanın sadece teknik açıdan doğru yapılandırılması o sayfanın iyi sıralama alması adına yeterli olmaz. Aynı zamanda kullanıcılara aradıklarını vermesi gerekmektedir.

Sayfa oluştururken kendinize kullanıcılara istedikleri şeyleri suydum mu sorusunu sorun. Bu doğrultuda eksiklikleri görüp içeriklerinizde iyileştirmeler yapabilirsiniz. Kaliteli içeriğe ulaşmanın bir süreç olduğunu kesinlikle unutmayın.

Bakınız: İçerik kalitesi yükseltme ipuçları

Bakınız: Ayrıntılı içerik ile SEO’da fark yaratın

Teknik SEO

Teknik SEO, arama motoru örümceklerinin sorun yaşamadan web sitenizi tarayabilmesi için yapılan çalışmalar bütünüdür. Yeni hayata geçen algoritma değişiklikleri ile birlikte sayfa yükleme hızı, mobil optimizasyon gibi konular da teknik SEO içerisine dahil oldu. Bu yüzden teknik SEO kesinlikle uzman denetiminde yapılması gereken bir alan haline geldi.

WordPress CMS sistemine sahipseniz, teknik SEO konuları sizi çok korkutmasın. WordPress sisteminde kullanılan çeşitli eklentiler sayesinde SEO çalışmalarınızı yapmak artık çok kolay.

# Google Search Console Kullanarak Sitenizi Doğrulayın

Google Search Console, web site sağlığı ile alakalı en doğru bilgileri edinebileceğiniz yerdir. Ücretsiz Google hizmetleri arasında yer alır. Buraya üye olarak web site mülkünüzü eklemeniz gerekmektedir. Trafik akışı sağlandıkça ve arama motoru botları web sitenizi ziyaret ettikçe Google Search Console üstünden web sitenizle alakalı bilgiler edinmeye başlayacaksınız.

Google search console site ekleme

# SEO Dostu Bir URL Yapısı Kullanımı

Birçok kişi yeterli düzeyde teknik SEO bilgisine sahip olmadığı için yeterli oranda URL yapısına odaklanmamaktadır. Ancak arama motoru bir içeriğin neyle alakalı olduğunu anlamak için URL’de yer alan anahtar kelimelerden de yararlanmaktadır.

SEO dostu url yapısı

URL’de anahtar kelimenizin en az 1 defa yer almasına özen gösterin. Anahtar kelimenin URL’de yer alması içeriğinizin neyle alakalı olduğuna dair olumlu sinyallerin oluşmasını sağlayacaktır.

Bakınız: SEO uyumlu URL taktikleri ile nasıl daha iyi sıralama alınır

# URL Uzunluğu Nasıl Olmalı

Yaptığımız incelemeler sonucunda Google arama motorunun kısa URL’ye sahip olan sayfaları daha iyi konumlandırdığı gördük. Bu yüzden anahtar kelimeyi barındırmak koşuluyla URL uzunluğunu minimum düzeye indirmenizde fayda var.

URL uzunluğu

Daha önceden uzun URL kullandığınız içerikler varsa bunların URL yapısını değiştirmenizi tavsiye etmiyoruz. Ancak yeni gireceğiniz içeriklerde kısa URL kullanımına özen gösterin. Her şeye rağmen uzun URL’leri değiştirmek isterseniz kesinlikle eski URL’nizi yeni URL’nize 301 yaparak yönlendirmeyi unutmayın.

# Sayfa Hızını İyileştirin

2018 yılından bu yana sayfa yükleme hızı bir sıralama kriteri haline geldi. Yavaş yüklemeye sahip olan web sitelerin sıralamaları ciddi anlamda olumsuz etkilendi. SEO çalışmalarınızın zarar görmemesi için sayfa hızını iyileştirici yönde optimizasyonlar yapmanız gerekir.

Google PageSpeed Insights aracını kullanarak web sitenizin hız testini yapabilirsiniz. Sistemin size vereceği uyarılar doğrultusunda içeriklerinizde iyileştirmeler yapıp sayfaların daha hızlı yüklenmesini sağlamanız mümkün.

Site yükleme hızı

PageSpeed Insights testi sonucunda sistem size 0-100 arasında bir puan verecektir. Aldığınız puan ne kadar yüksek olursa web sayfanız o derecede hızlı yükleniyor demektir. Eğer bizim sitemizde olduğu gibi düşük puan söz konusuysa kesinlikle iyileştirme yapmanız gerekmektedir.

Site hızı iyileştirmeleri

# HTTPS Kurun

HTTPS kurulu olan web siteler az da olsa arama sonuçlarında avantaja sahiptir. Sizlerin de bildiğiniz gibi HTTPS olmayan web siteler ziyaret edildiği zaman Google Chrome bu sitenin güvenli olmadığına dair uyarır verir. Birçok kullanıcı bu uyarıdan korkar ve giriş yapmadan ilgili sayfayı terk eder. Bu da ciddi anlamda organik trafik kaybına neden olur.

HTTPS güvenli web site

Görselde de gördüğünüz gibi web sitemizde HTTPS kurulumu vardır. Bu yüzden hiç kuşku duymadan içeriklerimizi ziyaret edebilirsiniz.

Bakınız: WordPress siteyi HTTPS’ye taşıma

# Site Mimarisi ve İç Bağlantılar

Az içeriğe sahip web sitelerde web site mimarisinin aslında çok da önemi yoktur. Ancak yüzlerce içeriği olan web sitelerde web site mimarisi aşırı öneme sahiptir.

Doğru web site mimarisi oluşturmak için öncelikle kategoriler oluşturun. Daha sonra web site menüsüne kategorileri düzgün hiyerarşi oluşturacak şekilde ekleyin.

Web site mimarisi

Site içi bağlantılar da site mimari açısından önemlidir. Alakadar olduğunu düşündüğünüz içerikler arasında anahtar kelime kullanarak iç bağlantılar oluşturmanız pozitif sinyallerin oluşmasını sağlar. Bu da serp sonuçlarında daha iyi sıralama almanız anlamına gelir.

Dahili bağlantılar oluşturulurken en çok alakadar içerikler arasında yapılmasına dikkat edilmelidir. Eğer alakasız içeriklere yönlendirme yapacak olursanız bu durum negatif sinyallerin oluşmasına neden olabilir.

# Web Site Mobil Optimizasyon

Google artık içerikleri masaüstü görünüme göre sıralamak yerine mobil görünüme göre sıralama yapmaktadır. Yani artık serp sonuçları mobil görünüme göre oluşturulmaktadır.

Eğer web siteniz masaüstünde hızlı ancak mobilde yavaş yükleniyorsa bu durum sıralama kaybı yaşamanıza neden olacaktır. Eğer web sitenizi Google Search Console üstünden eklediyseniz buradan mobil görünüm ile alakalı sorunlar hakkında bilgi alabilirsiniz.

Mobil uyumluluk testi

Eğer web siteniz Google Search Console üstünde ekli değilse Mobil uyumluluk testi sayfasından web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını test edebilirsiniz.

Backlink, kısaca web sitenizi diğer sitelerin bağlantı oluşturup referans olmasıdır. Bu tarz yapılan çalışmaların tamamı Off Page SEO olarak isimlendirilir.

Backlinklerin eskisi kadar etkili olmadığı söylense de hala edinilen doğru backlinklerin SEO’nun temeli olduğunu bilmelisiniz. Doğru edinilen dış bağlantılar kesinlikle serp sonuçlarında iyi sıralama almanıza yardımcı olacaktır.

Edinilen backlinklerin mutlaka otoriter sitelerden gelmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde iyi sıralama almak mümkündür. Elbette tüm dış bağlantıların otoriter olması mümkün değil. Sizin yetkiniz dışında da web sitenizi işaret eden bağlantılar olacaktır. Aradaki dengeyi sağlamak için mutlaka otoriter sitelerden gelen backlinklere de sahip olmalısınız.

# Backlink Alaka Düzeyi

Web sayfanızı işaret eden dış bağlantının alaka düzeyi kesinlikle serp sonuçlarında iyi sıralama almanız için dikkat etmeniz gereken bir husustur.

Bir yemek sitesi sahibi olduğunuzu düşünün. Web sitenize edebiyat sitesinden gelen bir dış bağlantı alaka düzeyi düşük olarak nitelendirilir. İlgili site ne kadar otoriter olursa olsun bir süre sonra bu bağlantı negatif sinyallerin oluşmasına neden olur. Bunun yerine orta dereceye sahip farklı bir yemek sitesinden gelen dış bağlantının serp sonuçlarında daha iyi yükselmenize yardımcı olacağından şüpheniz olmasın.

Elbette backlink profilinizde alakasız sitelerden gelen backlinkler de olacak. Ancak en büyük sorun neredeyse tüm dış bağlantıların alakasız web sitelerden gelmesidir. Bu sıralama kaybına neden olacağı için her zaman dengeyi korumanız gerekmektedir. Dengeyi koruduğunuz müddetçe yükselmeye devam edebilirsiniz.

Bakınız: İçerik yazmadan backlink almadan organik hit nasıl arttırılır

Arama Amacı

Kullanıcı niyeti olarak da bildiğiniz arama amacı, kullanıcıların neden arama yaptığının ilk ve temek nedeni olarak kabul edilir. Burada hedef türünün doğru seçilmiş olması önemlidir. Bunu çeşitli örneklerle açıklamak kesinlikle daha faydalı olacaktır.

İstanbul’un Şişli semtinden bir arama yapıldığını düşünelim. Kişi Kebap yemek istiyor. Bu kişi “Kebap Şişli” şeklinde arama yapsın. Buradan çıkaracağımız sonuç kullanıcının çeşitli restoranlara ulaşmak için bu aramayı yaptığı olmalıdır.

Ancak bu kişi “Kebap Tarifi” şeklinde arama yapmışsa işletme yerine kebap pişirmek için gerekli bilgilere ihtiyaç duyuyordur. Bu yüzden bilgi içerikli sayfalara ulaşmak istiyor diyebiliriz.

Bu düşünceyi aklınızdan çıkarmayıp içeriklerinizi arama amacına uygun olarak düzenlerseniz kesinlikle Google sıralamalarında daha iyi konumlarda olabilirsiniz.

# İçeriklerin Detaylandırılması

İçeriklerinizi arama amacına uygun olacak şekilde düzenlerken kesinlikle içerikleri alt başlıklar kullanarak detaylandırmakta fayda var. Bunu aynı şekilde bazı örneklerle açıklamak istiyorum.

Köfte tarifi araması yapan bir kullanıcının sayfanızı ziyaret ettiğini düşünün. Bu kişi köftenin yanına köfteyle uyumlu olacak bir sos da yapmak isteyebilir. İçerik buna imkan tanıyorsa köfte tarifine alt başlıkla bir sos eklemesi de yapın. Bu sayede kullanıcı başka bir aramaya gereksinim duymadan sadece sizin sayfanızda kalarak tüm istediklerine ulaşacaktır.

Tabi ki alt başlıkların ana başlığınızla uyumlu olması gerekmektedir. Sırf köftenin yanında çorba da gider diye bu tarife çorba tarifinin de eklenmesi doğru olmayacaktır. Bu tarz çalışmalar yaparken kesinlikle içerik sınırlarının nerelere ulaştığına odaklanmalısınız.

Sesli Aramalara Uygun SEO

Kullanıcılar artık arama motoruna klavyeyi kullanarak bir şeyler yazıp aramak yerine sesli arama yapmayı tercih ediyor. Analizlerimize göre klavyeyi kullanarak yapılan aramalarla sesli aramalarda kullanılan anahtar kelimeler ciddi derecede farklı.

Klavye kullanarak yapılan aramalar sadece anahtar kelimeyi içerirken sesli aramaların anahtar kelimelerin daha uzun varyasyonlarını içerdiğini görüyoruz.

Sesli arama

Örneğin klavyeyi kullanarak kebap tarifi arayan kişilerin büyük bölümü arama motoruna sadece “kebap tarifi” yazarak arama yapıyor. Ancak sesli aramayı kullanan kullanıcılar “Adana Kebap Tarifi Nasıl Yapılır” şeklinde arama yapıyor. Yani kilit anahtar kelime yerine uzun kuyruklu anahtar kelimeler tercih ediliyor.

Önümüzdeki yıllar yapılan aramaların %90’lık bölümünün sesli aramalardan oluşması bekleniyor. Şimdiden içeriklerinizi sesli aramalara uygun olacak şekilde düzenlemeniz, kısa süre içerisinde ciddi trafik artışı yaşamanızı sağlayacaktır.

Bakınız: Sesli arama sonuçları için SEO optimizasyonu ipuçları

SEO nedir konusunda hazırladığımız rehber niteliğindeki bu içerik sayesinde SEO’nun temellerini ve detaylarını öğreneceksiniz. Verdiğimiz bilgileri uygulayarak kendinize has stratejiler de geliştirmeniz mümkün. Bu sayede arama motoru dostu web siteler oluşturacağınızdan hiç şüphemiz yok.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.