Trafiği Düşen Siteler için Çözüm Önerileri

Trafiği Düşen Siteler için Çözüm Önerileri

Bir site açtınız ve ziyaretçi sayısının yükselmesini istiyorsunuz. Peki ya olmazsa? Sitenize gelen trafik azalırsa? Ne yapardınız? Bu yazımızda trafik kaybeden siteler için 5 ipucu vereceğiz.

İlk Kontrol: Neden trafik kaybettim?  sıralamalarınızda bir değişiklik mi var?

Sitenize gelen trafik azalıyorsa öncelikle sıralamaları kontrol etmeniz gerekir. Google güncelleme yapmış ve olumsuz etkilenmiş olabilirsiniz veya yaptığınız bir hata yüzünden sıra kaybediyor olabilirsiniz. Sıralama kaybetmek, ani düşüşlerin temel nedenlerinden bir tanesidir. Sıralamanızda bir düşüş olduğunu fark ettiğinizde web sitenize uyguladığınız SEO çalışmalarını artırmalısınız.

Sıralamanız Değişmediyse

Sıralamaları kontrol ettiniz ancak fark yaratacak bir değişiklik yok mu? Öncelikle ani düşüşün özel bir günden kaynaklı olup olmadığını düşünün (bayram, özel tatiller, okulların açılma-kapanma günleri) etkenlerden düşüş yaşamış olabilir misiniz? Eğer düşüşün nedeni buda değilse azalan trafiği yeniden yükselişe geçirmeniz için 5 ipucu verelim!

1. Sosyal medyanın kullanımı

sosyal medyalar ile başarı

Sosyal medya sitenizin tanıtılması, büyümesi ve pazarlanması için bir tavsiye değil, zorunluluktur! Sosyal medya üzerinden güçlü bir kitleye hitap etmek artık Google gibi arama motorlarının göz ardı edemediği bir kriter oldu. Sosyal medya ilk bakışta ziyaretçi kazanılan, sitelerin tanıtılabileceği bir platform gibi gözükse de SEO içinde önemli bir yere sahiptir. Bunun temel nedeni sizi gören insanların çevrim içi veya çevrim dışı konuşmasıdır. Sosyal medya sitelerin, ürünlerin, haberlerin veya içeriklerin konuşulduğu bir alan haline gelmiştir. Bu konuşmalar günlük hayatlarında da kullanılır. Sizden, ürününüzden, paylaştığınız bilgilerden haberdar olan diğer insanlarda sitenizi ziyaret etmeye başlar. Çoğu zaman bunu arama motorlarında organik arama ile yaparlar. Bu tarz kullanıcı davranışları markalaşmanız için büyük bir önem taşır. Sizin yapmanız gereken ise sitenize uygun, sosyal medyada paylaştığınızda insanların dikkatini çekebilecek içerikler üretmek olmalıdır.

2. Diğer sitelere yorum yapmak

Diğer sitelere yorum yapmak

Bazı webmasterlar diğer sitelere yorum yapmayı sadece backlink kazanmak olarak yapıyor. Bu büyük bir yanlıştır hedefiniz asla ilk olarak link kazanmak olmamalıdır. İlk hedefiniz yaptığınız yorumla farkındalık yaratmak olmalıdır. Bir blog yazarı veya içerik üreticisi iseniz standartların üzerinde düşünüp, insanları etkileyecek cümleler kurmanız gerekmektedir.

Başka bir sitede güzel bir yazı okudunuz ve içerik hakkında fikir, eleştiri, teoriniz var bunu yazının altına ekleyerek kendi görüşlerinizi ifade edebilirsiniz. Site ekle seçeneği varsa sitenizi ekleyip yaptığınız yorumu beğenen insanlara blog sitenizi tanıtıp yeni blog takipçileri kazanabilirsiniz. Bu yöntem marka değeri taşıyacak ticari siteler için uygun değildir sadece blog siteleri ve standartların üzerinde içerik üreten sitelerin kullanmasını tavsiye ederiz.

3. Daha başarılı yazılar hazırlayın

Daha başarılı yazılar hazırlayın

Ziyaretçi kaybının nedenlerinden biride ziyaretçilerin yazdıklarınızı beğenmeyerek sitenizi takip etmeyi bırakmasından kaynaklanabilir. Öncelikle Google Analytics‘den en çok okunan, en fazla zaman geçirilen makaleleri tespit edin. Kitlenizin hangi tür yazılara ilgi gösterdiğini, hangilerini beğenerek okuduklarını belirleyerek o konular hakkında daha fazla içerik üretmeyi deneyin. Her şeyden önce yazmak için yazmayın, bir çok web sitesi sahibi içeriklerini zorunluluk olarak görmektedir. Ne kadar çok içerik yazarsam o kadar iyi sıralama alırım düşüncesi ile yazabildiği kadar içerik üretmeye çalışır. Yapılan en büyük yanlışta budur zaten. İçeriklerinizi ziyaretçilerinizin arama eğilimlerine göre yazmanız çok önemlidir. Artık çok uzun içerikler yerine, daha kısa ve sorunun cevabını taşıyan içerikler değerli hale gelmiştir. Mobil kullanımın artması ile, arama yapan ziyaretçiler teknik bir terim ile ilgili arama yapmamışlar ise, olabildiğince sade ve sorunun karşılığı olan bir içerik üretmek gerekmektedir.

İçerik konusu derin bir konudur, başarılı bir içerik yapılan arama sonucunda tatmin edici bir içeriktir. İçerik kaliteniz her zaman tekrar gelinen ve tavsiye edilen bir site olmanızı sağlayacaktır. Başarılı içerik yazmak için yapmanız gerekenler aslında çok basit. Soru kalıplarını iyi anlamak gerekiyor, yapılan aramaların artık %20 si daha önce aranmamış terimlerdir. Başarı için holistik SEO‘ya biraz daha fazla odaklanmanız gerekiyor.

Ziyaretçilerinizin yerine kendinizi koyun ve karşınıza çıkan içerik sizi ne kadar tatmin ediyor diye düşünün. Aramayı yapan kişi siz olsa idiniz, siteden çıkıp başka bir sitede arama yapar mıydınız? Bu sorular daha performanslı ve profesyonel içerik oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelimeler ile doldurulmuş içeriklerden uzaklaşmalı, net ve konuya hakim cümleler kurmaya özen göstermelisiniz.

4. Bülten gönderme

Bülten gönderme

E- posta, ziyaretçilerinizin sadakatini artırmak için mükemmel bir yoldur. E- posta ile bildirim alan insanlar tekrar eden ziyaretçiler haline gelir. Gönderdiğiniz düzenli mailler marka bilinirliğini artırır. Ayrıca, yayınlanan yeni içeriklerin daha fazla insana ulaşmasına yardım eder. Tabi ki bunu yaparken oldukça seçici davranıp, kaliteli bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Her yeni içeriği mail ile bildirmek bir süre sonra rahatsız edici olup dönüşüm oranını düşürür ancak kaliteli, kitlenize hitap eden içerikleri bildirirseniz sizden mail almak için sabırsızlıkla beklerler.

MailChimp gibi bir aracıyla bülten oluşturmak nispeten kolaydır. Bir bültenle tüm kitlenizi hatta belirli alt grupları bile hedefleyebilirsiniz. Güzel bir e-posta göndermek, okuyucularınıza yeni blog yazıları yazdığınızı ve blogunuzu ziyaret etmeleri gerektiğini bildirmenin harika bir yoludur.

5. Reklam yayınlamaya başlayın

Reklam yayınlamaya başlayın

Eğer sitenize ve içeriklerine güveniyorsanız reklam vermeyi düşünmeye başlamalısınız. Öncelikle Facebook’da reklam vermeyi denemelisiniz. Yaş, cinsiyet, bölge, dil gibi birçok detayla kolaylıkla hedef kitlenize uygun fiyatlarla ulaşırsınız. Google reklamları Adwords kullanarak sitenizi hedefleyen kelimelerde reklam verip sitenizi takip edecek bir kitle yaratabilirsiniz. Rakip veya ziyaretçisi fazla olan sitelerden banner reklam alarak sitenizi takip edecek yeni insanlar kazanabilirsiniz.

Markalaşma sürecinde reklamlar önemli bir yere sahiptir ayrıca SEO açısından büyük artılar kazanarak sitenizin sıralamalarda yükselmesine de katkı sağlamış olursunuz.

Sonuç: Aktif olun

Markalaşmak zor bir iştir, siz aktif olduğunuz sürece sürekli yeni insanlara sitenizi tanıtırsınız ve bunlardan bazılarını kalıcı takipçi olarak kazanırsınız. Sizi takip eden insanları mutlu etmek için çalışmalısınız. Sitenizi takip eden insanlar uzaklaşmadığı sürece büyürsünüz ama bu süreçte abartılı olmamaya dikkat etmelisiniz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.