Google Güncelleme Listesi ve tarihleri (2000 yılından itibaren google güncelleme listesi);
Google algoritma değişiklikleri içerisinde en önemli güncellemeleri duyurmaktadır. Bir çok algoritması yıl içinde sayısız olarak güncellenmektedir. Her zaman daha iyi çözümler üretmek ve daha iyi sonuçlar sunak adına yapılan google güncelleme listesi;
2000 Yılındaki Güncellemeler
Google Araç Çubuğu – Aralık
Google araç çubuğu güncellemesi 2000 yılında olan Google’ın ilk güncellemesidir arama motoru optimizasyonu tekniklerinin önümüzdeki yıllardada süreceğinin garantisini vererek Google araç çubuğunu ve Araç çubuğu olan Pagerank’ın sunumunu yaptı. Webmasterlar Pagerank’ı incelemeye başladıktan sonra Google Dansı denilen kavram ortaya çıktı.
2002 Yılındaki Güncellemeler
İlk Belgelenmiş Algoritma Güncellemesi – Eylül
İlk adlandırılmış olan Boston güncellemesinden sonra sonbahar mevsiminde büyük karışıklıklar vardı, detaylar oldukça belirsizdi fakat bu algoritma güncellemesi Google dansı ve araç çubuğu pagerank güncellemesinden daha fazla iyi bir güncelleme gibi durmaktaydı. Webmasterlardan birinin söylediği söz gibi tuvaleti nehrin ortasına taşıdılar.
2003 Yılındaki Güncellemeler
Boston Güncellemesi – Şubat
Boston şehrinde duyurulan bu algoritma güncellemesi Google’ın ilk adlandırılan güncellemesidir. Google bu güncellemede kendine aylık bir güncelleme hedefi koydu. Algoritma değişikliği ve büyük dizinlerin yenilenmesi Google Dansı adı verilen olayın bir birleşimiydi. Bu algoritma güncellemelerinin daha sık olması olayları ve aylık olması fikirleri hızlıca sona ermiştir.
Cassandra Güncellemesi – Nisan
Cassandra güncellemesinde Google ortak domainler üzerinden yapılan yoğun bağlanma olayları gibi birkaç bağlantı kalitesi sorunlarının üzerinde durdu. Bu güncelleme gizli metinler ve gizli bağlantılar için çok büyük bir darbe oldu.
Dominic Güncellemesi – Mayıs
Dominic güncellemesi öncesi bir çok değişiklikler olacağı gözlemleniyordu fakat Dominic güncellemesinin temel yapısı belirsizdi. Google botları olan Freshbot ve Deepcrawler webi komple taradı ve bir çok sitede artış bildirdiler. Google geri linkleri sayması ve belirlemesi baya bi değişmiş görünüyordu.
Esmerelda Güncellemesi – Haziran
Esmerelda güncellemesi, Google algoritma güncellemeleri aylık düzenli olanların sonuncusuydu ve bu sürekli devam etmekte olan bir algoritma güncelleme olayıydı. Google Dansı yerine Everflux aktif hale geldi. Esmerelda güncellemesi Google’ın alt yapı güncellemelerine gideceğinin habercisi olarak bilinmekteydi.
Fritz Güncellemesi – Temmuz
Frtiz algoritma güncellemesiyle aylık güncelleme olan Google Dansı son buldu. Dizinlerin aylık bazında tamamen elden geçirmek yerine Google algoritması kademeli yakşalımlara geçti. Dizin bundan sonra günlük olarak değişmeye başlayacaktı.
Tamamlayıcı Dizin Güncellemesi – Eylül
Bu güncellemede performanstan ödün verilmeyecek bir şekilde daha çok belgeleri dizin haline getirmek amaçlı Google sonuçlarını tamamlayıcı dizinden ayırmıştı. Dizin sonrası tekrar entegre edilmekte olan, tamamlayıcı sonuçlara sahip olmaların risk gerektiren durumları herkes tarafından öfke ile tartışılmakta olan arama motoru optimizasyonu konusu olmuştu.
Florida Güncellemesi – Kasım
Florida algoritması güncellemesi muhtemelen güncellemeleri ve arama motoru optimizasyonu sektörünü haritaya koyabilen bir güncelleme olmuştu. Birçok web site sıralama kaybı yaşamıştı ve şirket sahipleri oldukça öfkelenmişti. Florida güncellemesi arama motoru optimizasyonu tekniklerinin sonunu getirmişti ve bu olay daha ilginç hallere gelmişti.
2004 Yılındaki Güncellemeler
Austin Güncellemesi – Ocak
Bu güncelleme Florida güncellemesinin yapamadığını yapmak için gelmişti. Google’daki görünmez metin ve meta etiketi dahil olmakla birlikte yanıltıcı sayfa üzeri olan taktikleri engellemeye devam etmişti. Bazı kişiler Google’ın sayfa uygunluğunu ciddiye aldığını düşünüyordu.
Brandy Güncellemesi – Şubat
Brandy güncellemesinde Google çok büyük bir dizin genişlemesinin dahil olduğu birçok değişiklikler sundu. Bu güncellemede çapa metin uygunluğuna, çevreler bağlantısının konumuna olan dikktini arttırmıştı. Google’ın eşanlamlı kelimeleri algılama yeteneğini geliştirmişti ve anahtar kelime analizini üst seviyeye taşımıştı.
Google’dan Halka Arz – Ağustos
Bu bir algoritma güncellemesi değildir fakat Google’ın geçmişini anlatan büyük bir olaydı. Google 19milyon değerinde hisse satışı yaptı ve 1.67 milyar dolar kazanmıştı. Piyasa fiyatını ise 20 milyar doların üstüne taşımayı başardı. 2005 yılının Ocak ayından sonra Google’ın hisse fiyatları iki katına çıkmış hatta iki katından fazla olmuştu.
2005 Yılındaki Güncellemeler
Nofollow – Ocak
Nofollow algoritma güncellemesinde amaçlanan spamla başa çıkmak ve giden bağlantı kalitesini kontrol etmekti. Google, Yahoo ve Microsoft şirketleri nofollow algoritmasının özelliğini piyasaya sundu. Bu güncelleme sayesinde bağlantı grafiklerinde yükselme görüldü.
Allegra – Şubat
Allegra güncellemesinde webmasterlar sıralama değişikliklerinde değişmeler gördü fakat bu güncellemenin detayları oldukça belirsizdi. Bazı web site sahipleri Google’ın şüpheli linkleri cezalandırmaya başlanıldığını söylediler.
Burbon – Mayıs
Bu güncellemede Google çalışanlarından olan Matt Cutts arama kalitelerinde 3.5 değişikliği gibi bir şey sunulacağını duyurdu. Takip edenlerin hiçbiri 0.5 lik değişimin ne olduğu hakkında fikir yürütemedi ancak webmasterlar bu güncellemenin nasıl kopyaladığı ve kanonik düzeyde olmayan URL bağlantıların nasıl işlendiğinin tahmininde bulundu.
XML Site Haritaları – Haziran
Google algoritması webmasterların, webmaster tools u kullanarak sitelerine xml site haritası yollamalarını sağlayacak bir güncelleme çıkartmıştı ve bu xml site haritaları güncellemesiyle herkese duyuruldu.
Kişisel Arama – Haziran
Aynı ay içinde çıkarılan bu güncellemede ise Google uygulamalar için arama geçmişi özelliğini kullanmaya açık hale getirdi.
Gilligan – Eylül
Gilligan güncellemesi herkes tarafından yanlış bir güncelleme olarak kabul edildi. Webmasterlar büyük bir değişiklik bekliyordu fakat Google böyle birşey olmayacağını doğruladı.
Google Yerel Haritalar – Ekim
Bu güncellemede Google Haritaların verilerini Yerel İşletme Merkezi’nin verileriyle birleştirdi. Bunun amacı ise arama motoru optimizasyonlarında değişiklikler oluşturmasını istedikleri içindi.
Jagger – Ekim
Google Jagger güncelemesini 3 aylık bir aşamada kullanıcılarına sundu. Karşılıklı bağlantılar, bağlantı çiftlikleri ve paralı bağlantılar gibi düşük kalitedeki bağlantıları hedef alan bir güncelleme hazırlamıştı.
Big Daddy – Aralık
Bu güncellemede Big Daddy Caffeine tarzı bir alt yapının güncellemesiydi. Bu güncellemenin çıkması bir kaç ayın üzerindeydi. Big daddy algoritma güncellemesi Google’daki URL bağlantılarını kanonik hale getirme yöntemini ve yönlendirmeleri bunun yanındada teknik konuları değiştirmişti.
2006 Yılındaki Güncellemeler
Tamamlayıcı Güncelleme – Kasım
Bu güncellemede tüm yıl boyunca Google tamamlayıcı dizinlerde ve filtrelenen sayfaların nasıl işlenildiği konusunda değişimler yapıyormuş gibi görünmekteydi. Yılın sonlarına doğru tamamlayıcı güncelleme bir ceza türü değildi.
Yanlış Alarm – Aralık
2006 yılının Kasım ayında sıralamada büyük değişiklikler ile ilgili bazı bildirimler ve bununla birlikte Aralık ayında gelebilecek bir güncelleme çeşidi konuşmaları oluyordu fakat Google böyle birşeyin olmayacağını söyledi.
2007 Yılındaki Güncellemeler
Evrensel Arama – Mayıs
Bu bir güncelleme değildi fakat Google algoritması Habeler, Videolar, Görüntüler ve Yerel tarzı seçenekler entegre etmişti. Bu eklemeler ile format büyük oranda değişmişti. Eskiden olan 10 listelik arama motoru sonuçları sayfası kaldırılmıştı.
Buffy – Haziran
Google şirketinden ayrılan Vanessa Fox’un şerefine bir güncellemeydi, Buffy olarak adlandırılmıştı. Bu güncellemenin kimse ne olduğundan emin değildi. Matt Cutts ise bu güncellemenin sadece küçük değişikliklerden ibaret olduğunu söylemişti.
2008 Yılındaki Güncellemeler
Dewey – Nisan
2008 yılının Mart ayının sonunda bir çok karışıklıklar meydana gelmiş gibi görünmekteydi fakat detaylar oldukça belirsizdi. Bazı web site sahipleri Google arama motorunun Google Kitapların dahil olduğu, kendine ait özellikleri sunduğunu düşüncesindeydi fakat bunun için kanıtlar yetersizdi.
Google Öneri – Ağustos
Google bu güncellemede ana sayfa içerisinde logo ve kutu için yaptıkları büyük bir değişimle Google öneri seçeneğini sunmuştu. Google öneri özelliği arama motorunu kullanan kullanıcıların aşağı kısımda, aramaya yazılan sorgu için öneriler sunmasıydı. Bu sayede kullanıcı aradığına daha iyi bir şekilde ulaşabilecekti. Google anlık özelliğini güçlendirmeye devam etmiştir.
2009 Yılındaki Güncellemeler
Vince – Şubat
Seo hakkında uzmanlaşmış kişiler markalaşmış büyük firmalar için oldukça büyük bir güncelleme haberi bildirdi. Vince algoritma güncellemesini Matt Cutts küçük bir değişiklik olarak adlandırmıştı fakat diğer kişiler bu güncellemenin geniş ve uzun vadede sonuçlar vereceğini düşünmekteydi.
Rel-Conanical Etiket – Şubat
Bu üç şirket olan Google, Microsoft ve Yahoo’nun sunmuş olduğu bir algoritma güncellemesiydi. Kanonik etiket için bir destekleyici sunumu yapıldı, bu destekleyici webmasterlara arama motorları üzerinde ziyaretçi kitlesini etkilemeyen ve kanonik hale getirmek için sinyal yollamasına izin vermekteydi.
Caffeine Önizleme- Ağustos
Google algoritması büyük çapta bir altyapının değişikliğinin önizleme aşamasını sundu. Bu ön sunum gerçek zamanlı olmakla birlikte seyiri hızlandırma, dizini genişletmek, indeksleme ve sıralama entegresini yapmak için tasarlanmıştı. 2010 yılının henüz başlarında Amerika’da son olarak sunulmakta olan ve yaza kadar devam eden zaman çizelgesinde birçok ay bulunuyordu.
Gerçek Zamanlı Arama – Aralık
Bu güncellemeden sonra artık gerçek zamanlı arama gerçekleşmişti. Twitter, Google Haberler ve dizine yeni katılan içerikler bunun yanında fazlasıyla kaynaklar arama motorunun sonuç sayfalarına entegre edilmişti. Bu kaynaklar sosyal medyayı içine alıp zamanla genişlemeye devam etmişti.
2010 Yılındaki Güncellemeler
Google Mekanlar – Nisan
Google mekanlar güncellemesinde sayfaları 2009 yılının Eylül ayında sunulsa da sadece Google Maps özelliğinin bir parçasıydı. Google’ın mekanlar özelliği resmi olarak Yerel İş Merkezi olarak adlandırıldı. Bu güncellemede mekanlar sayfasına yerel olarak arama sonuçları entegre edilmişti ve içinde yeni yerel reklam seçenekleri de bulunan bir çok özellik eklenmişti.
Mayıs Günü – Mayıs
Mayıs ayının başında webmasterlar sitelerin trafiklerinde büyük bir artış gözlemledi. Bunlara karşılık olarak Matt Cutts bu yoğunluğu etkileyen Mayıs Günü’nün bunları etkileyen bir algoritma değişikliği olduğunu açıkladı.
Caffeine Sunum – Haziran
Caffeine aylarca süren denemeler sonucunda bir netlik kazanmıştı, Google Caffeine güncellemesinin altyapısını sunmak için hazır hale geldi. Caffeine güncellemesi sonucunda Google hızında artış görüldü ayrıca indekslemeleri daha sıkı biçimde entegre edilmişti. Bunun sonucunda Google üzerinden gelen bilgi doğrultusunda %50 daha yeni bir dizine yol açmıştı.
Marka Güncellemesi – Ağustos 2010
Marka güncellemesi bir algoritma güncellemesi değildi. Google algoritması bu olaydan sonra aynı domainin herhangi bir aramada birden fazla görünmesini sağlamıştır.
Google Anlık – Eylül
Google çapında yapılan arama ile anlık olarak arama sonuçlarında yazıma göre oluşturulma olayı görülmüştür. Bunun sonucunda aranan kelimenin yazım esnasında her harfin değişiminde güncel bir şekilde aranma sonuçlarına gelmesi sağlanmıştı.
Anlık Önizleme – Kasım
Anlık önizleme sonucunda Google’ın arama sonuçlarında büyüteç simgesi çıkmıştı bu simgenin özelliği arama yapanların arama motorundaki sonuç sayfaları üzerinde durdukları sitelerin hızlı şekilde önizleme yapmasını sağladı. Anlık önizleme algoritma güncellemesi sonucunda Google için üzerinde duran sitenin özelliğine ve tasarımına, kullanılırlığına yeni odak oluşturmuştu.
Olumsuz Eleştiriler – Aralık
Google bu olayda New York Times’daki e-ticaret üzerine kurulu olan DecorMyEyes web sitesinin sıralamalarında olumsuz yönde değişiklikler olduğunu açıkladıktan sonra Google tepkili bir şekilde bu algoritmayı birbirine benzer taktikler kullanan web sitelerine göre ayarladı.
Sosyal Sinyaller – Aralık
Google için yeni bir gelişme olan bu olayda Google ve Bing, Twitter,Facebook verilerinin dahil olduğu sıralamayı belirleme amaçlı sosyal sinyal kullandıklarını doğruladı. Birçok Seo uzmanı bu konu hakkında çelişkiler içerisinde kalırken Matt Cutts bu olayın Google tarafı için yeni bir gelişme olduğunu belirtti.
2011 Yılındaki Güncellemeler
Overstock Cezası – Ocak
Ocak ayında gerçekleşen, Overstock.com tarafından yapılan seo çalışmaları kurallara uygun yapılmadığı doğrultusund büyük bir Google cezası ile sonuçlandırıldı. JC Peynney şirketide aynı cinsten bir suçla cezalandırılmıştı. Bu durumlar Google’ın sitelere olan tavrını değiştirerek Google Panda güncellemelerinin habercisi olmuştu.
Attribution Update – 28 Ocak
Sansasyonel bir şekilde spam olaylarına karşılık vermek için Google, içeriklerin özelliğini daha iyi sınıflandırmak için bir algoritma güncellemesi sundu. Matt Cutts tarafından bu algoritma güncellemesi sorguları %2 bir paydada etkiledi. Bu güncellemeler artık Panda güncellemelerinin geleceğini belirtiyordu.
Panda Çiftçi Güncellemesi – 23 Şubat
Panda güncellemesi büyük bir etki yaratacak şekilde sunuldu, %12 gibi bir oranda web siteleri etkiliyordu. Google Panda güncellemesinde zayıf içeriklerin, içerik çiftçiliğinin ve bunn yanında birkaç diğer içerik kalitesi üzerinde durmuştu. Panda Avrupa kıtasını çıktıktan birkaç ay içerisinde etkilemişti.
+1 Butonu – 30 Mart
Google, Facebook ve Twitter’ın rekabetine karşılık +1 butonunu çıkartarak bu rekabetin içerisine girdi. Bu butona basmak kullanıcılara sosyal çevresindeki aramaların sonuçlarını etkilemeyi sağlamıştır.
Panda 2.0 Güncellemesi – 11 Nisan
Bu güncellemede Google sadece ingilizce dilinde konuşan ülkelerle sınırlama yapmayıp tüm dünyanın sorgularını kapsayan bir Panda güncellemesi sunumu yaptı. Bunun yanında kullanıcıların arama motorunun sonuç sayfaları yoluyla yada Chrome tarayıcısının yoluyla engellediği siteler hakkında veriler tarzında yeni açıklamalar entegre edilmişti.
Panda 2.1 Güncellemesi – 9 Mayıs
Bu Google Panda güncellemesinde diğer panda güncellemelerine göre daha çok tartışılmadı bu güncellemenin sonuçları diğer Panda algoritma güncellemelerine göre daha az görünüyordu.
Schema.Org – 2 Haziran
Birlikte yapılandırılmış veriler için Google, Yahoo ve Microsoft iyi bir yapılandırmayı destekledi. Bunun yanında daha çok sonuç alabilmek için birçok yeni şema oluşturdular.
Panda 2.2 – 21 Haziran
Google algoritması Panda güncellemesinin görüldüğü web sitelerini sürekli güncellemeye devam ediyordu ve bunun yanında Google Panda 2.2 Güncellemesi resmi olarak yayına onaylandı. Panda güncellemeleri gerçek zamanlı olmadan yapılan güncellemelerdir. Bu güncelleme çeşidi Google’ın ilk güncellemelerinden olan Google Dansı güncellemelerine benziyordu.
Google+ – 28 Haziran
Sosyal medya rekabeti çok fazla sürsede bir çok yapımcı başarısız olmuştur fakat Facebook’ a karşılık olarak açılan Google+ büyük düzeyde tepki topladı ve iki hafta içerisinde Google+ sosyal medyası 10 milyon kullanıcı kitlesine ulaşmayı başardı.
Panda 2.3 – 23 Temmuz
Webmasterlar Google’ın yeni bir güncelleme yaptığını belirtmişti. Bu güncellemede yeni faktörlerin geldiği ve panda verilerinin, sıralama olaylarının güncelleneceği belirsiz durumdaydı.
Panda 2.4 – 12 Ağustos
Google algoritması Çince, Japonca ve Korece dilleri dışında olan hem ingilizce ve bunun yanında ingilizce dışındaki dillerde yapılacak sorgular için tüm dünyaya Google Panda güncellemesini sundu. Google bu güncellemenin geçerli olduğu ülke kesimlerinde arama sorgularını %6 ve %9 arasında etkilediğini belirtti.
Genişletilmiş Site Bağlantıları – 16 Ağustos
Yapılan çalışmalar doğrultusunda Google resmi olarak çoğunlukla marka sorguları için genilşetilmiş web sitesi bağlantılarını sundu. Bağlantılar 12 paketten oluşuyordu fakat sonra 6 ile sınırlandırıldı.
Sayfa Numaralama Ögeleri – 15 Eylül
Sayfalardaki numaralama nedeniyle oluşacak yavaşlamalar ve iki kez aynı şeyi yapma gibi sorunların çözümü için Google şirketi rel= “sonraki” kavramını ve rel=”önceki” kavramı tarzında eklentilere girişimini yaptı.
516 Algoritma Güncellemesi – 21 Eylül
516 algoritma güncellemesi ile adlandırılan olay bir güncelleme değildi fakat harika bir keşifti. Google şirketinin ceosu Eric Schmidt Google’ın 2010 yılı içerisinde 516 tane güncelleme yaptığını öne sürdü. Bu herkesin şaşırmasına neden olan bir olaydı, Google 13 binden fazlası olacak şekilde güncellemeler üzerinde çalışma yürüttü.
Panda 2.5 – 28 Eylül
Google üstünden çok geçmeden başka bir panda güncellemesiyle kullanıcıların karşısına geçti. Kimse nelerin değiştiğini söylemedi hiçbir yerden haber yoktu fakat bazı siteler çok büyük oranda hata bildirimleri yaptı.
Panda Yoğunluğu – 5 Ekim
Matt Cutts’un twitter hesabından yayınlanan yazıya göre “gelecek haftalar içerisinde yeni bir panda bağlantılı yoğunluğu gelecek” tarzında bir tweet attı %2 oranında bir farkındalık ortaya çıktı. Küçük panda güncellemeleri 3 Ekim ve 18 Kasım tarihlerinde sunulmuştu.
Sorgu Şifrelemesi – 18 Ekim
Google’ın sorguları güvenlik nedenleriyle şifreleneceğini duyurdu. Bu durum organik anahtar kelime yönlendirme verilerini organik trafiğe çevirip bir bozulma meydana getirmişti. Bu rakamsa güncelleme çıkışından sonra artışlar gösterdi.
Yenilik Güncellemesi – 3 Kasım
Google bu sefer yenilikle ilgili olacak şekilde algoritma değişikliği sorgularının yaklaşık %35 oranında etkileneceğini bildirmişti. Bu güncelleme yeni içeriğe ise daha güçlü bir odak oluşturmuştu.
10 Paket Güncelleme – 14 Kasım
Gerçekleşen bu güncelleme diğerlerinden farklı konumdaydı. Bu güncellemenin daha anlaşılır biçime gelmesi için Matt Cutts 10 algoritma güncellemesi yayınladı, tarih cetveli belirtilmemiş biçimdeydi birçoğu küçük çapta güncellemelerdi fakat Google’ın algoritma güncellemeleri değişimini nasıl bildirdiği tarzında bir güncellemeydi.
Panda 3.1 – 18 Kasım
Google bu güncellemede Panda 2.5dan sonra güncellemelerin daha sık ve diğerlerine göre daha küçük çapta olduğu Panda Flux serisini oluşturdu. Ortada resmi olarak açıklanan bir 3.0 güncellemesi olmamasına rağmen analiz yapan kişiler bunu 3.1 olarak adlandırmıştı. Bu kayıtlar devamında ise Panda güncellemelerinde çok büyük etkiler olmadığı sürece numaralandırılmayacaktı.
Aralık 10 Paketi – 1 Aralık
Google şirketi ikinci bir seri olan 10 farklı güncellemenin taslağını hazırlamıştı. Bu güncellemelerin her ay çıkacağınında açıklamasını yapmıştı. Hiçbir güncellemenin kesin tarihi belli değildi.
2012 Yılındaki Güncellemeler
Ocak 30 Paketi – 5 Ocak
Google bu güncellemede bir önceki ay için 30 değişiklik sunmuştu. Algoritma güncellemesinden sonra görülen değişikliklerin içinde görüntü araması sonuç sayfalarının kalitesi, daha alakalı site linkleri ve bunun yanında ilgili tablo gelişimi bulunmaktadır. Algoritma güncellemesi ile özellik arasındaki farklar anlaşılmaz hale gelmişti.
Kendi Dünyanızı Arayın – 10 Ocak
Bu güncelleme sonucunda Google, Google Plus sosyal verilerini ve kullanıcıların profillerini arama motorundaki sonuç sayfalarında göstermeye başlayarak temel düzeyde bir değişime imza attı. Google algoritması aynı zamanda kişileştirmeyi kapatmak içinde bir tuş eklemişti.
Panda 3.2 – 18 Ocak
Bu haberden önce Google algoritmasının değişmediğini öne sürsede Panda veri güncellemelerini onaylamıştı. Bu güncelleme çeşidinin daha sık yapılmakta olan veri güncellemelerinin Panda Flux düzenine uyum sağlayıp sağlamayacağı oldukça belirsizdi.
Manşetteki Reklamlar – 19 Ocak
Google bu algoritma güncellemesini sayfalarında çok fazla denecek kadar reklam alanı bulunduran web sitelerinin sıralamasını düşürmek için yapmıştı. Buna benzer bir çalışma çeşidinin Panda güncellemelerininde içinde olduğu düşünüldü. Seo uzmanları tarafından bu güncellemenin ismi Top Heavy olarak adlandırıldı fakat bu algoritma güncellemesinin resmi bir ismi bulunmamaktadır.
Şubat 17 Paketi – 3 Şubat
Google Şubat 17 Paketi haberinde arama kalitesi başlıklarını çıkartmıştı. Birçoğu ise hız, yenilik, yazım denetimi ile ilgili olan konulardı fakat buradaki en büyük değişiklik Panda’nın temel düzeyde olan arama dizinine daha sıkı bir şekilde entegre olmasıydı.
Venedik – 27 Şubat
Google şirketi aylık güncellemelerin parçası olacak bir biçimde Venedik adlı bir güncelleme çeşidinden bahsetmişti. Güncelleme yerel bazdaydı sunulan sonuçları daha kolay yerine yerleştirip yerel aramadaki verileri daha sıkı bir şekilde entegre ediyor gibi görünmekteydi. Kesin çıkış tarihi ise belirsiz durumdaydı.
Şubat 40 Paketi 2 – 27 Şubat
Google şubat ayı sonunda diğer bir arama kalitesinin başlıklarını sundu ve bunun yanında Şubat ayında 40 ın üstünde değişimin olduğunun altını çizdi. Gözlere çarpan yenilikler arasında ise çoklu görüntü arama güncellemesi, çoklu yenilik güncellemesi ve Panda güncellemesi mevcuttu.
Panda 3.3 – 27 Şubat
Bu panda güncellemesi küçük çapta bir etkiye sahip gibi görünüyordu. Bu algoritma güncellemesi Panda’nın yıl dönümünden 3 gün sonra çıkarılmıştı.
Arama Kalitesi Videosu – 12 Mart
Algoritma güncellemesi tanıtımı değildi fakat Google arama kalitesi toplantısı olan bilgilerin bi kısmını yayınlamıştı. Bu algoritma çeşidiyle ilgilenenler için videolar, Google’ın işleyiş biçimi ve öncelikleri hakkında içerik sunmaktaydı.
Panda 3.4 – 23 Mart
Bu panda güncellemesi twitter üzerinden kullanıcı kitlesine duyurulmuştu, yapılan basın açıklamalarına göre Panda 3.4 arama motorundaki sonuçların %1.6 sını etkilemişti.
Mart 50 Paketi – 3 Nisan
Diğer bir güncelleme başlığı listesi yayınlanmıştı ve Mart ayında olacak olan 50 değişimi belirtmişti. Bu paket listesinde Panda 3.4’ün onayı, çapa metin değişikliği, görüntü arama güncellemesi ve yerel özellikte olan sorguların nasıl döndüğüne dair değişimler bulunmaktadır.
Beklemedeki Domain Hatası – 16 Nisan
Webmasterlardan gelen birçok sıralamadaki karışıklığı raporunun ardından Google algoritması bir veri hatasının bazı domainlerde olan yanlışlıkla beklemede gibi görünmesine ve bunun yanında sıralamada gerilemesine neden olduğunu onaylamıştı. Bu güncelleme ise bilerek yapılan bir güncelleme değildi.
Panda 3.5 – 19 Nisan
Algoritma değişikliği için yoğun olan bir hafta ortasında Google Panda veri güncellemesi sunmuştu. Değişikliğin bütünü etkinin ölçülmesini oldukça zorlaştırmıştı. Bu güncelleme çok az etkisi olacak rutin olan güncellemelerden biri gibi durmaktaydı.
Penguen – 24 Nisan
Bu güncellemede aşırı optimizasyon yapan web sitelerine ceza verilmekteydi. Google bunu resmileştirerek Webspam güncellemesini sundu.
Panda 3.6 – 27 Nisan
Panda 3.5 güncellemesinden hemen sonra 3.6 sunulmuştu. Bu güncelleme sonuçları oldukça belirsizdi ve diğerlerine göre etkisi azdı.
Nisan 52 Paketi – 4 Mayıs
Google bu sefer Nisan ayında Penguen algoritma güncellemesine bağlı olan değişimleri içeren 52 güncellemenin detaylarını yayınlamıştı. Diğer çıkan başlıklar %15 çapında daha büyük bir dizin tabanı, gelişmiş sayfa numaralandırma ve bölge bağlantıları için birçok algoritma güncellemesi içermekteydi.
Bilgilendirme Grafiği – 16 Mayıs
Semantik aramalar için büyük bir adım olacak Google belirli kişilikler, yerler hakkında tamamlayıcı objeler sağlamakta olan arama motoru sonuç sayfası entegreli olan bir görüntü yani bir bilgilendirme grafiği sunmaya başlanmıştı.
Penguen 1.1 – 25 Mayıs
Google bu sefer penguen algoritma güncellemesi yapıldıktan sonra ilk veri güncellemesini sunmuştu. Bu güncellemeler penguen verisinin Panda verisine benzer bir şekilde temel düzeyde arama dizininin dışında işlenmekte olduğunu gösterdi.
Mayıs 39 Paketi – 7 Haziran
Mayıs ayında olan 39 güncelleme ile birlikte Google aylık arama başlığınının listelerini yayınlamıştı. Bu kapsamlı değişiklikler arasında ise Penguen gelişimi, daha iyi bağlantıların düzen algısı, başlıkların ve küçük bölümlerin tekrar yazılmasıyla alakalı değişiklikler ve bunların yanında Google’ın haber kısmı için güncellemeler bulunmaktaydı.
Panda 3.7 – 8 Haziran
Google bir başka Panda güncellemesini yayına sunmuştu. Sorguların %1 inden daha azının etkileneceğini söylenmişti. Sıralamadaki iniş çıkışları, verileri aslında diğer Panda güncellemelerinden daha geniş olduğunu göstermişti.
Panda 3.8 – 25 Haziran
Google algoritması başka bir Panda veri yenilemesi sunmuştu. Bu sadece veriler hakkındaydı herhangi bir algoritma değişikliği içermemekteydi Panda 3.7den ise daha az etkisi bulunmuştu.
Bağlantı Uyarıları – 19 Temmuz
Google, webmaster tools yoluyla bir çok sayıda bağlantı uyarısı yollamıştı. Daha sonra bu uyarıların ciddi problemler çıkarmayacağını duyurdular.
Panda 3.9 – 24 Temmuz
Bir ay içerisinde yeni bir Panda güncellemesi sunulmuştu. Göze çarpmamasına rağmen 5-6 gün boyunca sıralamalarda iniş çıkışlar yaşandı.
Haziran-Temmuz 86 Küme – 10 Ağustos
Bu yılın yaz döneminde verilen bir aradan hemen sonra Haziran ve Temmuz aylarının arama kaliteleri listesi geniş bir gönderide sunulmuştu. Büyük tarzda güncellemeler Panda verisi ve algoritma yenilenmesi, gelişmiş sıralama işlevi güvenilir tarzda kaynaklar için sıralamada artış ve sitelerin kümelenmesi için değişiklikler içermekteydi.
DMCA Cezası – 10 Ağustos
Google algoritması bu duyuruda telif hakkında ihlal yapan sitelere ceza verilmesini açıkladı. Bu cezalandırma sistemin ayarlanmasını DMCA koruma sisteminden gelen talepler üzerinden yapacaktı. Bunlar için verilen zaman bir sonraki hafta olarak duyurulmuştu.
Arama Motoru Sonuç Sayfaları – 14 Ağustos
Google arama sonuçlarında birçok sorguyu 7 sonuçla sınırladı ve ilk 10 için gözle görülmekte olan bir değişim yapmıştı. Araştırma verilerine göre bu değişim birkaç gün içinde sunulmuştu ve gözlenen anahtar kelimeler %18 çapında etkilendi.
Panda 3.9.1 – 20 Ağustos
Bu panda güncellemesininde veri güncellemesi sunuldu fakat etkisi oldukça azdı. Panda’nın 3.0 serisi 3.9’dan sonra bitti ve bu güncelleme 3.9.1 olarak adlandırılmıştı.
Panda 3.9.2 – 18 Eylül
Google veri güncellemesi gibi görünmekte olan bir diğer panda güncellemesi sunmuştu. Sıralama yoğunluğu ise ortalama düzeydeydi ancak büyük ölçüde algoritma güncellemesiyle eş değer sayılmazdı.
Panda 20 – 27 Eylül
Tam eşleşmeli olan büyük bir Panda güncellemesi sunuldu. Bu güncelleştirme arama sorgularının %2.4 değerini etkilemişti.
Tam Eşleşmeli Domain Güncellemesi – 27 Eylül
Tam eşleşmeli domainlerin kullanımı ile ilgili bir güncelleme sunulmuştu. Bu durum ise büyük oranda bir değer kaybına uğramıştı. MozCast’ te %10 un üzerinde birikmekte olan Tam Eşleşmeli Domainler azaltılmıştı.
Ağustos ve Eylül 65 Paketi – 4 Ekim
Google şirketi iki aylık arama başlıklarının listesini yayınlamıştı. Ağustos ve Eylül ayları için 65 güncellemede arama motoru sonuç sayfalarını hakkında değişimler bulunmaktaydı aynı zamanda bilgilendirme grafiği geliştirme, sayfa kalitelerinin nasıl hesaplandığına dair algoritma güncellemeleri içinde değişimler bulunmaktaydı.
Penguen 3 – 5 Ekim
Bir sonra çıkacak olan penguen güncellemesinin geniş ve büyük olması önerildikten sonra Google şirketi küçük bir penguen veri güncellemesi sunmuştu. Bu güncelleme arama sorgularının %0.3 oranını etkilemişti.
Sayfa Düzeni 2 – 9 Ekim
Google bu olaydaOcak ayında değiştirilmekte olan manşetlerinde birçok reklam bulunduran sayfaları hedef olarak göstererek asıl sayfa düzeninin algoritmasını eski haline çevirecek bir algoritma güncellemesi sundu.
Panda 21 – 5 Kasım
Bu güncelleme oldukça küçük bir güncellemeydi sadece ingilizce sorgularını %1.1 oranında etkilemişti.
Panda 22 – 21 Kasım
Bazı karışık gösterge çeşitlerinden sonra Google şirketi sadece veri güncellemesi olan 22. Panda güncellemesini onaylamıştı. Bu güncelleme daha geniş olacaktı.
Bilgilendirme Grafiği Geliştirme – 4 Aralık
Google algoritması ingilizce olarak yapılmayan sorgular için bilgilendirme grafiği işlevselliğini eklemişti. Bu güncelleme çeviriden daha fazlasıydı gelişmiş olan BG kapasitelerine eklenmişti.
Panda 23 – 21 Aralık
Bu güncelleme resmi olarak yenileme olarak bilinmekteydi ve ingilizce sorgularının %1.3 ünü etkilemişti fakat #21 ve #22 ye göre daha etkiliydi.
2013 Yılındaki Güncellemeler
Panda 24 – 22 Ocak
Google şirketi bu yılın ilk resmi güncellemesi olan Panda 24’ü duyurdu. Bu güncelleme 17-18 Ocak tarihi arasında konuşulmakta olan ve Google’ın onaylama yapmadığı güncelleme ile alakalı durmamaktaydı.
Panda 25 – 14 Mart
Google çalışanlarından olan Matt Cutts Arama ve Pazarlama Fuarı’nda yeni bir Google Panda güncellemesi duyurdu. Bu güncellemenin temel algoritmaya entegre etmeden önceki son algoritma güncellemesi olacağını söylenmişti.
Hayalet – 9 Mayıs
Bu güncellemenin içerik detayları oldukça belirsizdi fakat birçok site sahibi yoğunluk oranının ciddi oranda azaldığının bildirimini yaptı.
Domainlerin Kalabalıklaşması – 21 Mayıs
Google zamanı belirtilmeyen bir güncellemenin çıkacağını duyurmuştu fakat Amerika’da Penguen 2.0’dan önce çıkacağı söyleniyordu.
Penguen 2.0 – 22 Mayıs
Uzun beklemeler sonucunda 4. Penguen güncellemesi ortalama düzeyinde bir etkiyle sunulmuştu. Sayfa derinliği için daha uygun olabilecek bir güncelleme olacağı söyleniyordu.
Nakit Avans Kredileri Güncellemesi – 11 Haziran
Google illegal, spam yapan web siteleri için bir güncelleme duyurusu yaptı, bu güncelleme duyurusu 11 Haziran’da yapılmıştı fakat Matt Cutts bu algoritma güncellemesinin 1-2 ay içerisinde çıkacağını söyledi.
Panda Dansı – 11 Haziran
Panda güncellemesi için gerçek bir güncelleme olarak sayılmasada Matt Cutts bu konuda bir açıklama yaparak Panda algoritmasının her ay güncellendiğini fakat her güncelleme 10 gün üzerinde veya daha kısa sürede meydana geldiğini söylemişti.
Çoklu Hafta Güncellemesi – 27 Haziran
Google’da önemli çalışanlardan olan Matt Cutts bu güncelleme hakkında bir tweet atmıştı. Güncelleme içeriğinde her hangi bir açıklama yoktu fakat arama motorundaki sıralamada oldukça büyük değişmeler yaşandı. Görünenlere göre Google algoritmadan kaldırılacak bazı değişiklikleri test etmekteydi.
Panda Kurtarımı – 18 Temmuz
Google şirketi bir panda güncellemesi olayını onaylamıştı fakat bu güncellemenin nasıl birşey olacağı belirsizdi. Sonuç olarak ise algoritmik bir güncelleme çeşidi olarak duyuruldu önceki Panda cezalarını ise azaltmış olabilirdi.
Bilgi Grafiği Büyümesi – 19 Temmuz
Bilgi grafiği girişleri hakkında büyük gelişmeler vardı bu girişler ile ilgili sorularda ise %50den fazla oranda artışlar gösterilmişti.
İsimsiz Güncelleme – 26 Temmuz
Google’ın henüz onaylamadığı bu güncellemede Mozcast önemli rol oynayarak Cuma günü artışlarını takip ediyordu.
Detaylı Makaleler – 6 Ağustos
Google bu başlık altında yeni bir haber sekmesi oluşturarak sürekli devam etmekte olan ayrıntılı içerik oluşturmayı amaçlamıştı.
HummingBird – 20 Ağustos
Bu güncelleme Caffeine güncellemesiyle karıştırılmıştı. Güncelleme gelmesine aylar kala ise anlamsal düzeyde aramalara ve bilgi grafikleri değişikliklerine güç sağlayacak düzeyde bir algoritma güncellemesi olarak görülmüştü.
Penguen 2.1 – 4 Ekim
Bu güncellemenin bir veri güncellemesi değişikliği olduğu ve Penguen algoritmasında büyük değişim olmadığı düşünülüyordu. Bazı webmasterlar bunun büyük bir değişiklik olduğunu düşünüyordu.
İsimsiz Güncelleme – 14 Kasım
Google izleyicileri, Google Webmaster Tools’da meydana gelen yaygın olan DNS hatalarının raporuyla birlikte hareket eden farklı bir aktivite seçimi yaptı.
İsimsiz Güncelleme – 17 Aralık
Bu güncelleme tatil döneminde yapılmamış olsaydı Google herhangi bir güncellemeyi onaylamazdı. Neredeyse dünya çapında olan tüm izleyicileri yüksek aktiviteli tarih sırasına kaydetti.
Yazarlık Çalışmaları – 19 Aralık
Matt Cutts’un öngörüsü ile bir aylık bir periyotta yazarlık seçeneği sorguları yaklaşık %15 oranında azalma yaşamıştır.
2014 Yılındaki Güncellemeler
Sayfa Düzeni #3 – 6 Şubat
Google algoritması Top Heavy olarak bilinen sayfa düzenini yenileyerek aşırı reklam kullanan siteleri cezalandırdı.
İsimsiz Güncelleme – 24 Mart
Webmasterlar ve bu değişimin takipçileri 24-25 Mart tarihlerinde heyecan içindelerdi, bazı kişiler ise daha yumuşak bir Panda güncellemesinin gelmiş olduğunu söylemekteydi.
Payday Loan 2.0 – 16 Mayıs
Panda 4.0 algoritma güncellemesi öncesinde özellikle spamlı aramaları hedeflemekte olan payday loan algoritmasının güncellemesini yaptı. Kesin çıkış tarihi belirsizdi.
Panda 4.0 – 19 Mayıs
Google önemli bir Panda veri güncellemesini resmi olarak doğruladı. Bu güncellemede ingilizce arama verileri %7.5 oranında etkiledi. Matt Cutts bu güncellemenin 20 Mayıs tarihinde başlayacağını belirtti fakat bu güncellemenin daha önce bir tarihte başladığına dair kanıtlar mevcuttur.
Payday Loan 3.0 – 12 Haziran
Payday Loan 2.0 güncellemesi belirli siteleri cezalandırmaya yönelikti fakat bu veri güncellemesi ile Payday Loan 3.0 spamlı aramaları hedeflediğini belirtmişti.
Kaynak Fotoğrafların Kaldırılması – 28 Haziran
John Mueller’in açıklamasına göre Google’ın tüm kaynak görselleri SERP’lerden kaldırılacağı yönündeydi. Kaldırma işlemi ise 28 Haziran 2013’de tamamlanmıştı.
Pigeon – 24 Temmuz
Yerel seo olarak önemli bir yere sahip olan Pigeon yerel seo dünyasında deprem yaratacak güncellemeye neden oldu. Pigeon güncellemesinde yerel algoritmalar ile çekirdek algoritmaların arasında daha fazla güçlü bağlar yarattığını iddia edilmekteydi.
HTTPS ve SSL Güncellemesi – 6 Ağustos
Google bu güncellemede sitelerin güvenliğine öncelik verdiğini duyurdu. Bu şifrelemenin düşük sıralamaları yukarıya taşıyacağını açıkladı.
Kaynağın Kaldırılması – 28 Ağustos
28 Haziran tarihinde kaynak fotoğrafların iptalini takiben yapılan Google, kaynak işaretlenmesi özelliğini tamamen çıkarıyor olacağını bunun yanında artık işleme koyulmayacağını duyurmuştur.
Panda 4.1 – 23 Eylül
Google’ın bu Panda güncellemesinde arama sonuçlarında %3 ve 5 arası etkileneceği tahmin edilmekteydi. Kesin zamanlama ise belirsiz durumdaydı.
Pirate 2.0 – 21 Ekim
Orjinal olan DMCA güncellemesi üzerinden iki yıldan daha fazla süre geçtikten hemen sonra Google korsanlıkla mücadele için farklı bir güncelleme daha yayınladı. Bu güncellemede ise yüksek hedefte ve nispeten küçük gruplara dahil olan sitelerin arama sıralarında büyük düşüşler yaşanmıştı.
Penguen Everflux – 10 Aralık
Penguen sürekli güncellemelere kaydırılmış, nadiren gerçekleşenlerden ise taşınarak başlıca güncellemelere alınmıştır. Tam olarak zaman çizelgesi kesinleşmesede Penguen 3.0dan sonra devam eden bir akışa uymaktadır.
Pigeon Yayılıyor – 22 Aralık
Google’ın pigeon güncellemesi Birleşik Krallık, Kanada ve Avusturalya ülkelerine yayıldı. Orjinal güncellemesi ise Temmuz ayında Amerika’da yayınlanmıştır.
2015 Yılındaki Güncellemeler
İsimsiz Güncelleme – 4 Şubat
Birçok site sahibi ve SERP takip edenleri başlıca yükselmeyi rapor etmişlerdi, e-ticarete odaklanılan bir güncellemeden ise mobil kullanılabilirlik güncellemesi arasında değişiyordu. Google resmi olarak böyle bir güncellemeyi doğrulamamıştır.
Mobil Güncellemeler – 22 Nisan
Mobil cihazlara uyumlu web sitelerindeki mobil görüntülenme sıralanması 21 Nisan tarihinden itibaren değişiklik gösterebilmektedir. Bu güncellemede kısa süre içerisinde büyük bir etki görüldü algoritma akışı 22 Nisan’da zirveye ulaşmıştır.
Kalite Güncellemesi – 3 Mayıs
Büyük ölçekli sıralama değişimleri rapor edilmesinden sonra Google “Phantom 2” olarak isimlendirilen merkez algoritma değişimini etkilediğini kabul etmiştir. Bu algoritma güncellemesinde geniş bir etki olacağı görünüyordu fakat Google, sinyallerin doğası ile ilgili herhangi bir özellik ortaya koymadı.
Panda 4.2 Güncellemesi – 17 Temmuz
Google açıklamalarına göre Panda’nın filtre datası tekrar elden geçirilip gerekli olan bakımları yapılacaktı, açıklamalara göre ise değişimlerin etkin olması aylar alabilmekteydi. Bu Panda filtresi dışında büyük bir algoritma değişikliği olmayacağı açıklandı.
RankBrain – 26 Ekim
Google’ın açıklamasına göre yapay zeka temelli bu algoritmanın, Google teknolojisi ve üç önemli olan sıralama faktörlerini de zaman içerisinde değişmesi bekleniyordu.
2016 Yılındaki Güncellemeler
İsimsiz Güncelleme – 8 Ocak
Penguen güncellemesine benzetilen bir güncelleme çeşidi çıkacağı tartışıldı fakat Google’ a göre bu bir penguen güncelleştirilmesi değildi.
Adwords Güncellemesi – 23 Şubat
Goolge, AdWords reklamlarının arama sonuçlarındaki yerleşimlerinde bir güncellemeye giderek, sağ bölümdeki reklamları kaldırdı. Arama sonuçlarının en üstüne taşınan AdWords reklamları, bu değişimle beraber CTR maliyetlerini artırmış oldu.
İsimsiz Güncelleme – 10 Mayıs
MozCast ve diğer SEO analiz programları tarafından, Google’ın yaklaşık 1 hafta boyunca ciddi sıralama değişimleri gösteren bir algoritmayı aktif ettiğini gözlemledi. Google, bu güncellemeyi doğrulamadı ve sonrasında da herhangi bir açıklama yapmadı.
Mobil Uyumluluk Güncellemesi – 12 Mayıs
Google, mobil uyumlu internet siteleri için yaptığı sırala sinyali eklemesinden yaklaşık 1 yıl sonra, mobil uyumlu internet siteleri ile ilgili yeni bir güncelleme daha gerçekleştirdi. Bu güncellemenin ardından, daha öncesinde birçok site ilk güncelleme ile beraber mobil uyumluluğu artırdığı için, sıralamalarda ciddi bir değişim yaşanmadı.
Possum Güncellemesi – 1 Eylül
MozCast tarafından ortaya çıkartılan bu güncelleme ile birlikte, local sitelerde çok ciddi bir sıra değişimi kendini gösterdi. Yapılan veri analizlerinden sonra, sıralamalarda çok ciddi kayıtlar olduğu ortaya çık. Google ise bu güncellemeyi doğrulamadı.
Görseller Güncellemesi – 13 Eylül
MozCast tarafından yapılan analizler sonucunda Google’ın görsel aramaları için yeni bir algoritma güncellemesi yaptığı ortaya çıktı. Bu güncelleme ile birlikte ilk sayfalarda daha yoğun olmak üzere ciddi bir sıra değişimi kendini gösterdi.
Penguin 4.0 Güncellemesi – 23 Eylül
İki yıllık bir aradan sonra Google, Penguin4.0 olarak anılan büyük bir güncelleme paketinin duyurusunu gerçekleştirdi. Algoritmanın çekirdeğine inen bu güncelleme ile birlikte ilk süreç kapsamında ciddi değişimler kendini gösterilmedi. Sonraki süreçlerde ortaya çıkan güncellemeler Penguin 4.0’ın uzun soluklu bir işlem olduğu ortaya çıkmış oldu.
Penguin 4.0-1. Aşama Güncellemesi – 27 Eylül
İlk Penguin 4.0 duyurusundan sonra küçük etkiler kendini göstermeye başlamıştı. Penguin 4.0’ın ilk aşamasında ise Google’ın, kötü bağlantılar için ceza vermekten ziyade, bu bağlantıların değerini düşürmeye başladığı ortaya çıktı.
Penguin 4.0-2. Aşama Güncellemesi – 6 Ekim
Önceki Penguin güncellemelerinin tüm etkilerinin tersine döndüğü saptandı. Tahminlere göre yapılan algoritma değişimleri, üzerinden geçen iki haftalık süre zarfından kendini göstermeye başladı ve sıralamalardaki değişimler bariz hale dönüştü.
İsimsiz Güncelleme – 10 Kasım
MozCast, arama sonuçlarında ciddi değişimlerin kendini gösterdiğini belirledi. Sektör içinden gelen tepkiler, bu durumun ilk güncelleme ile gelen değişimlerin, tam tersinin uygulanmaya başladığını dile getirmekteydi. Google, bu güncellemeyi onaylamadı.
2017 Yılındaki Güncellemeler
IIP Güncellemesi – 10 Ocak
IIP(Intrusive Interstitial Penalty) güncellemesi olarak isimlendirilen bu yeni yaklaşım ile birlikte, kullanıcıların mobil deneyimi bozan pop-up gösterimlere ceza uygulamaya başladı. MozCast tarafından yapılan analizlere göre bu güncellemelerin etkileri, minimal düzeyde kaldı. Uygulamanın başlamasından sonra etkileri giderek azalmaya başladı.
İsimsiz Güncelleme – 1 Şubat
Sıralamalardaki rtkileri daha önceden kendini belli etmeye başlasa da en çok 1 ve 6 Şubat aralığında yüksek dereceden etkiler gözlemlendi. Bunun bir algoritma güncellemesi mi yoksa dolaylı bir etki mi olduğu kesin olarak saptanamadı.
İsimsiz Güncelleme – 6 Şubat
1 Şubat güncellemeleri ile benzer olduğu şüphesi bulunsa da meydana gelen bu değişimler, farklı bir güncelleme detayı olarak yorumlandı.
Fred(Gayrı resmi ismi ile) Güncellemesi – 8 Mart
Arama sonuçlarında yaşanmaya başlayan ciddi dalgalanmalardan sonra, arama algoritmasında bir güncelleme yapıldığı düşünüldü. Gary Illyes’ın mizahi telaffuzundan sonra bu güncelleme, “Fred” ismi ile anılmaya başladı.