Google Analytics Kullanarak SEO Sıralamanızı İyileştirin

Google Analtytics Kullanarak SEO Sıralamanızı İyileştirin

SEO sıralamaları her web sitesi sahibini yakından ilgilendirmektedir. Sıralamaları etkileyen faktörleri tespit edebilmeniz kimi zaman yıllarca sürmektedir. Çok sık algoritma güncellemesi yapıldığı bir dönem içerisinde olsanız dahi, genellikle bazı sinyalleri kullanmak olumlu sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır. Google Analtytics kullanarak harika sonuçlar elde edebilirsiniz. Bakış açınızı değiştirecek harika tavsiyelerimiz olacak.

Trafik almayan sayfa ve içeriklerin konumunu iyileştirin

Platformunuzun kalitesini yansıtacak içerikler oluşturmanız geri dönüşüm oranınızı olumlu yönde etkilemektedir. Basit içerikleri oluşturarak ilerlemek maalesef artık mümkün değildir diyebiliriz. Blog yazılarınızı oluştururken daha fazla zaman ve araştırma yapmanız gerekiyor. Zayıf içerikler sitenizde kalma süresini ve tavsiye oranını düşürecektir. Çok içerik yayınlamak yerine, kaliteli ve özen gösterilmiş içerikler yayınlamalısınız. Trafik almayan içeriklerinizi tespit etmek için harika 2 yöntem var.

Google Analytics ile Google Search Console’u bir birine entegre etmeniz gerekmektedir. Google analytics’e bağladıktan sonra Search Console > Edinme >Sorgular

sorgular

Alanından da ayrıca yapabilirsiniz. En sağlıklı olanı Webmaster Search Console’ı Google Analytics’e bağlamak olacaktır. Bağlama işlemi için yapmanız gerekenler. Sorgu ekranında seçmeniz gerekenler; Tıklamalar, Gösterimler, TO ve Konum dur.

arama analizi raporu kullanma

Bu bölüm içerisinden karşınıza sonuçlar çıkacaktır. Tıklamalar yazan bölüm üzerine gelerek mouse ile tek tık yaptığınız zaman hiç tıklama almayan ve gösterim almayan içerikleri göreceksiniz. Google arama motoru en alakalı sonuçları sunmak adına sürekli algoritma güncellemeleri yapmaktadır. Bu konuda kesinlikle çok başarılı bir arama motorunun karşısında olduğunuzu bilmeniz gerekiyor. Arama sonuçlarında ilk sayfada yer alan içerik ve sayfaların tıklama oranları diğer sayfalara göre daha yüksektir. Konumlara göre geri dönüşüm oranları;

sıra konumları

Asıl işimiz yeni başlıyor TO sıfır ve %10 olanlardan başlayarak içeriklerinizi iyileştirmeniz gerekiyor. Bazı içeriklerin birlieştirilmesi gerekebilir. Örnek vermek gerekir ise, bir konunuz var ve sadece 5 trafik almış. Diğer konunuz nerede ise 5 trafik alan konunuz ile aynı durumda ise, içerik birleştirmesi yapmanız gerekiyor. Silinen içeriği 301 yönlendirme ile kalan içeriğe yönlendirmeyi unutmamalısınız. Yapacağınız radikal değişiklikler ilk etapta gerilemenize neden olabilir, lakin doğru bir işlem yaptığınızı unutmamanız gerekiyor. SEO çalışmalarında ani sonuçlar beklemek en büyük hatalar arasında yer almaktadır. Sabırlı olmalı ve tüm trafik almayan içerikleri kontrol etmeli ve düzenlemelisiniz.

Verimsiz sayfaları destekleyin

Sayfa çıkma oranı fazla olan içerikler size yetersiz oldukları sinyalini vermektedir. Sitenizin ve ilgili içeriklerin sıralaması gerilemeden önce müdahale ederek içerikleri geliştirmeniz gerekir. Sayfa derinliğini artırmak ve içeriği görüntüleyen kitlenin ilgisini çeken alternatif bilgiler sunmalısınız.

Blog sitelerinin hemen çıkma oranı e-ticaret sitelerine oranla daha fazladır. Bu noktada data yalan söyler! Her zaman datalarla kesin bilgiler elde edilmez. E-ticaret siteleri için optimizasyon yaparken hemen çıkma oranına göre değilde aynı oranlarda başka ürün ile ikisi arasındaki geri dönüşüm oranlarına göre değişiklik yapmalısınız.

Sayfaları ilk sıraya çıkarma hedefli hazırlamak harika bir fikirdir ancak bu sayfalara gösterilen ilgi, kullanıcı deneyimi, geri dönüşüm oranı ve hemen çıkma oranı önemli bir yere sahiptir. Eğer bunları sağlayamıyorsanız ilk sıralarda kalıcı yer edinmenizde çok zordur.

Google analytics üzerinden “Davranış”, “Site içeriği” ve “Tüm sayfalar” alanına gelerek kullanıcı davranışlarını analiz edebilirsiniz. Bu sayfada iki önemli kriter vardır. İlk olarak “Hemen Çıkma Oranı” sitenizi ziyaret eden birisi başka sayfa görüntülemeden sitenizden ayrıldığını gösterir. İkinci olarak “Çıkış yüzdesi” ziyaretçilerin en son hangi sayfayı görüntüleyip sitenizden ayrıldığını göstermektedir.

Bu oranların fazla olduğu sayfaları tespit ederek kullanıcıyı sitede daha fazla tutmak için neler yapabileceğinizi değerlendirmeni gerekmektedir.

Bilgilerin kesinliğini teyit etmek için daha derinlemesine veriler elde edebilirsiniz. İkincil boyut alanından sitenize gelen ziyaretçi kaynağı, kullanılan araçlar (bilgisayar, mobil), referans bağlantılar, sosyal medya gibi verileri birçok detaya parçalayabilirsiniz buda ziyaretçi davranışını analizi yapmanızda kolaylık sağlar.

Trafiği huni haline getirin

Hali hazırda yüksek dönüşüm oranlarına sahip sayfalarını tespit edin. Bu sayfaları en iyi verimi verecek, en uzun şekilde birbirine bağlayın.

Yani hemen çıkma oranı en düşük olan sayfanıza, en fazla ilgi gören ikinci, ikinci sayfaya üçüncü gibi bir döngü oluşturun. Bunu yaparken içeriklerin birbiriyle bağlantılı olmasına dikkat etmelisiniz. Yaptığınız değişiklikler sonra analizleri takip edip tıkanma yaşanan sayfaları değiştirerek döngüyü en uzun hale getirmelisiniz. Eğer doğru bir optimizasyon yaparsanız ortalama kullanıcı başı 10 sayfa gezinmesi elde etmek hayal değil!

Sonuç

SEO zor olmamalı! Temellerine inerek düzgün bir site inşa edebilirseniz başarı beraberinde gelir. Bu temeller genellikle gözünüzün önünde bildiğiniz şeylerdir ancak harekete geçmediğiniz için bu temelleri atamazsınız.

SEO sürekli değişir ancak değişmeyen temel ilkeler vardır. Siz bu temelleri sağlam atarsanız hiçbir değişimden etkilenmeden her zaman kazanan olursunuz. Kullanıcı performansını artırmakta bu temellerin başında gelmektedir. Harekete geçerek sitenizin dönüşüm oranlarını artırın. Veri analizlerini almak zor gibi gözükebilir ancak sitenizi anlamanız ve ziyaretçilerin neler yaptığını görmek oldukça eğlencelidir her şey için geç olmadan bu ücretsiz veri madeninden faydalanarak işinize yarar bilgileri toparlayın!

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Davranış bölümünün ne işe yaradığını simdi anladım. Aslında çok haklısınız google analytics kullanmayı çok iyi bilmek gerekiyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.