Facebook, ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya sitesi olarak bilinmektedir. Hemen hemen her internet kullanıcısının sahip olduğu bu sosyal ağ, kullanıcılar, arama motorları ve internet siteleri üzerinde bulunan etkilerini önceki “Sosyal Medya Sitelerinin Seo ve Sıralamalara Etkisi“ isimli makalemizde anlatmıştık, şimdiki yazımızda ise en verimli şekilde Facebook’u kullanarak arama motorları üzerinde nasıl sıralama artıracağımızı anlatacağız.
Tekniğe geçmeden önce önemli bir ipucu olan “Doğru Zamanlama” kavramından bahsedelim, bu kural özellikle popüler arama motoru Google için çok önemlidir. Yayınlanan bir içeriğin hangi süreçlerde hit aldığı oldukça önemlidir. Eğer yayınladığınız bir içerik kısa sürede yüksek bir ziyaretçiye ulaşıp paylaşılıyorsa Google içeriğinizi önemli olarak algılayıp hızlıca ilk sıralara kadar taşıyabilir. Yani birkaç ay önce yayınladığınız bir içeriği sosyal medya sitelerini kullanarak gündeme taşırsanız ufak yükselmeler yaşanırken, birkaç saat(index almadıysa Google gibi getir yapmanız önerilir) içinde yayınladığınız bir içerik kısa sürede ilk sıralara kadar çıkabilir. Ayrıca yayınladığınız içeriğin gündeme gelmesini bekleyin sosyal medya desteği ile kısa sürede üst sıralara çıkarken gündemde olduğu için organik hit almanıza yardımcı olur ve alınan kaliteli hitler sıralamanızın kalıcı olmasını sağlayacaktır.
Facebook’da SEO odaklı paylaşım nasıl yapılır ?
Kaliteli, verimli, eğitici, bilgi veren bir içerik insanlar tarafından sosyal ağlarda, forumlarda, internet sitelerinde paylaşılır. Google örümcekleri ise bu mantığa dayalı olarak internette taramalar yaparken sık karşılaştıkları linkleri önemli olarak algılayarak üst sıralara taşımaktadır. Bizlerde Facebook paylaşımları yaparken daha fazla botla karşılaşmayı hedefleyeceğiz.
İlk olarak paylaşılan link hedef kelimemizi içeren bir açıklama ile paylaşılmalıdır. Örnek verecek olursak “Bayan Parfümleri” kelimesini hedef alarak ilerleyelim, açıklamada sadece bu kelimeleri hedef alarak paylaşım yaptığımızda açıklayıcı olmaz ve kullanıcıların dikkatini çekmez. Kelime seçimini özenle yapmanızı tavsiye ederiz, örnek üzerinden yeni bir alternatif bulalım daha açıklayıcı olmalı ancak bağlantılı aranma hacmi olan cümle ” En iyi bayan parfümleri” kullanılabilir. Hem kullanıcıların dikkatini çekmemizi sağlayacaktır hemde içeriğimiz için alternatif bir hedef kitle oluşturacaktır.
Açıklama Facebook paylaşımlarındaki en önemli etkendir. Google, index alırken bu açıklamayı başlık olarak seçecektir.
İkinci etken, kullanılan öne çıkarılmış görseldir. Gönderi erişiminin artmasıyla beraber birçok Facebook kullanıcısı görecektir ve ilk dikkatlerini çeken unsur kullanılan resim olacaktır. Görsel olarak kullanıcılara hitap ederseniz sitelerin marka değeri kazanması kolaylaştırır.
Üçüncü etken, paylaşım yapılan Facebook sayfasının kalitesi, otoritesi ve içeriğiniz ile ilgili olması, İnternet sitelerinin belli bir oranda otoriteye sahip olduğu gibi sayfalarından kısmi değerleri bulunmaktadır. Bu sayfalarda bireysel olarak index alıp yaptığı paylaşım ve içeriklerine bakılarak ne ile alakalı oldukları tespit edilip Google dizinlerine eklenmektedir. Yani yükselmek istediğimiz kelime “Bayan Parfümleri” ise paylaşımın parfümlerle ilgili bir sayfada yapılması bize daha fazla katkı sağlayacaktır ayrıca hedef odaklı trafik alırsınız.
Eğer sitenize ait bir sayfanız varsa ancak yeterli kişiye erişim sağlamayacağını düşünmüyorsanız “Gönderiyi öne çıkar” seçeneğini kullanarak daha fazla kişiye ulaşıp, daha fazla index almasını sağlayabilirsiniz.
Son olarak görsel bir örnek ve açıklama ile Facebook konusunu toparlayalım;
Özellikle hiç çalışma yapılmamış bir Facebook gönderisini örnek aldık, sadece sayfamızda bir açıklama ile paylaşım yapılmış, Google index alarak gönderiyi “Google phantom 3 geliyor” kelimesinde ilk sırada yer verirken bizi üçüncü sırada çıkardı. Peki neden ilk sırada yer alamadık ? Bu noktada iki farklı etkenden dolayı sitemiz ilk sırada yer almadı.
1- Aradığımız anahtar kelimelerin sitemizde bulunan makalede yer almaması, yani “geliyor” kelimesini eklememiz Facebook gönderisinin daha hedef odaklı olduğunu gösterdiği için ilk sırada ona yer verdi. Eğer “Google phantom 3 “ kelimesi ile Türkçe sıralamalara bakarsanız anahtar kelime tam olarak geçtiği için sitemizin daha üst sırada olduğunu görebilirsiniz.
2- Çalışma yapılmadı, gönderi öne çıkartılıp yönlendirme olarak hit almadığı için 3. sırada kalmamıza neden oldu. Eğer belli bir kullanıcı sayısı gönderi üzerinden sitemize yönlenmiş olsaydı, tam anahtar kelimeler olmadan Google asıl bilgi orada diyerek ilk sırada bize yer verebilirdi.
Popüler internet sitelerinin Facebook sayfalarını, kullanılan kelimeleri ve Google’un yaptığı sıralamaları inceleyerek daha fazla örnek inceleyebilirsiniz.
Örneklemeniz çok güzel hocam, şimdi daha iyi anladım. Çünki benim hiç bir sosyal medya paylaşımım önde çıkmıyordu. Küçük bir deneme yapacağım sayenizde.
Your article is very instructive, very nice to follow you.
Çok üst düzeyde bir yazı olmuş, büyük bir keyifle okudum. Emeklerinize sağlık umarum bu kaliteli platformu daha iyi yerlerde görürüz.
Siz bu işi çok iyi biliyorsunuz. Sen şefi gerçekten harika bir platform
Bilgiler için çok teşekkürler
gayet başarılı bişr çalısma elinize saglık
gayet başarılı bu konu hakkında hiç fikri olmayanlara rehberlik eden bir çalışma olmuş saygılar allah cümlemizin yolunu açık etsin