Benzersiz başlıklar ile SEO çalışmalarında başarıya ulaşmak mümkün. Peki, nasıl bir strateji izlemeniz gerekiyor, SEO Uzmanımız MA anlatıyor.
Benzersiz Başlıkların SEO Etkileri
Bir web siteniz var ve nasıl içerikler yazacağınızı bilmiyorsunuz. Yeni başladığınızı düşünelim, rakiplerinizin bir çok içeriği var ve sizde içerik oranı ile rakibinizi yakalamak, hatta daha çok içerik üretmek isteyebilirsiniz. Peki, bir yol haritanız var mı? Benzersiz içerikler için nasıl bir yol haritası hazırlayacağınızı inceleyim;
Farklı sitelerde yer alan başlıkları sürekli kullanmak faydadan çok sitenize zarar sağlayacaktır. Peki, neden? Daha önce defalarca yazılmış ve bir çok sitede bahsedilmiş konulardan bahsetmek ne kadar ilgi çekebilir? öncelikle bunu düşünmelisiniz. Ya da yazmış olduğunuz yazı diğer içeriklerden hangi yönlerden farklı. Üzerine bir tık daha koyamadığınız sürece aynı başlıklarla üretilmiş içerileri yazmak sadece zaman kaybıdır diyebiliriz. Diğer sitelerden farklı olduğunuzu göstermeniz gerekiyor. İşte bu yüzden kullanılmamış, benzersiz başlıklar ile en iyi içeriğe yan long keywords lar ile odaklanmalısınız. Çok kısa başlıklar tercih etmemeli ve yükselmek istediğiniz anahtar kelimeler rekabet düzeyi yüksek olan kelimeler ise, örnek SEO gibi bir kelimede yükselmek istiyor iseniz, 2 ve 3 öbekli anahtar kelimelere çalışarak ilerlemeniz daha hızlı yol katetmemizi sağlayacaktır. Google arama motoru her zaman yeni sitelere şans vermektedir. Sadece iyi içerikler ürettiğinizi ve bunu sürekli yaptığınızı kanıtlamanız yeterli olacaktır.
Öncelikle çok içerik üretmek başarıya ulaşmak anlamına gelmemektedir ve çok fazla tanıtım almak, sitenizin başka siteler de linkinin olması yazmış olduğunuz içerikler de ön sıralarda çıkacağınız anlamına gelmemektedir. İyi bir içerik için bazı kriterler bulunmaktadır. Öncelikle bu kriterlere sahip olan içerikler üretmeniz gerekmektedir, peki iyi içerik derken neleri kastediyoruz;
Benzersiz başlık örnekleri;
Örneğin rakipleriniz seo uyumlu makale nasıl yazılır başlığı altında bir içerik ürettiklerini varsayalım. Sizde aynı başlığı kullanarak sadece belirli bir düzeyde ilerleyebilirsiniz. Biraz yaratıcı olmanız gerekiyor aslında. Etkileyici, dikkat çekici bir başlık seçerek ve daha iyi bir içerik yazarak tüm dikkatleri üzerine çekebilirsiniz. Başlığınızın 30 etkili SEO Uyumlu Makale Tekniği olarak açılması ve içerisinde seo uyumlu makalenin ne olduğu ve nasıl yazılacağı, diğer yan anahtar kelimeleri ile birlikte içerik ve içerik içi başlıklarda kullanılarak rakibinizden bir adım önde olabilirsiniz. Yine içerik için araştırılmış, konu ile alakalı etiket seçimleri yapmanız daha iyi bir sıra almanızı da sağlayacaktır. Sıralamalar için unutmayın bir çok sinyal kullanılmaktadır. Ama önemli olan en iyi içeriği en iyi ve dikkat çekici bir başlıkla pazarlamaktır. Bu yazımızdaki anahtar kelimemiz “benzersiz başlıklar”dır. Unutmayın her içeriğiniz için en iyi konumları elde edene kadar içerikte sürekli düzenleme yapmalı ve güncel tutmalısınız. Uzun bir başlık kullanıyor iseniz, bilmeniz gereken diğer konu, URL lerin kısa olmasıdır, başlığınız kadar uzun bir url seçimi yapmanız doğru değildir. Örnek olarak bu yazımızda başlığımız uzun lakin, URL’imiz focus anahtar kelimemizi içermektedir.
Peki, şöyle bir durumla karşılaşır iseniz ne yapmanız gerekiyor. Diyelim ki başlık kullanılmak zorunda yükselmeniz için başka çare olmadığını düşünüyorsunuz. Yine benzersiz bir başlık atarak, makale içerisinde h3 ve h4 kullanımları, etiket kullanımları ile yine aynı etkiyi yaratabilirsiniz.
Kaliteli İçerik Nedir ?
Kaliteli içerik arama motorlarının kalite yönergelerine uyumlu ve kullanıcı deneyimi en üst seviyede tutulan içeriklerdir. Bir içeriğin diğer içeriklerden daha iyi olup olmadığına arama motorlarının kalite yönergeleri ve sıralama sinyalleri karar vermektedir. Bilinen en önemli sinyaller arasında;
- Benzersiz başlık kullanımı
- En iyi içeriği oluşturma
- Görsel kullanımı “Özgün olması gerekmektedir”
- Görsellerin konu ile alakalı ve açıklama alanın girilmiş olması
- Etkileyici başlıklar kullanmak
- İmla kurallarına dikkat etmek
- Teknik bir konu anlatılıyor ise video kullanımı
- Konu altında sosyal medya paylaşım butonları
- Ziyaretçilerin size soru sormasını veya yorum yapmasını sağlayacak eklentiler
- Sürükleyici bir anlatım, olabildiğince sade anlaşılır olmasına dikkat etmelisiniz
- Anahtar kelime seçimi ve anahtar kelimenin başlıkta yer alması
- Konu içerisinde yan anahtar kelimelerin kullanımı
- Ziyaretçiyi konu ile alakalı başka bir içeriğiniz var ise doğru içeriği boldlama ile yönlendirmek
- Konu altına benzer içerikler bileşeni koymak
- Etiketlerin doğru ve konu ile alakalı kullanımı
- Aşırı uzun başlıklardan kaçınılması “Long title”
- İçerik meta açıklamasının doldurulması. Burada dikkat edilmesi gereken konu başlıkla bütünleşmiş en iyi özeti yazmak olacaktır.
- Konu içerisinde kullanılan görsel açıklamalarının anahtar kelimeler barındırması
- Yazı punto seçimi, çok küçük karakterler veya okunamayan karakter seçimlerinden uzak durmak.
- İçeriğin mobil ve amp sürümünde kontrolünün yapılması, yakın öğelerin mobil için tekrar düzenlenmesi.
Yukarıda gerçekleştireceğiniz adımlar kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Google gibi lider arama motorları iyi bir içerik için öncelikle ziyaretçiye ve takipçilerinize özen göstermeniz gerektiğini bildirmektedir. Seo uyumlu bir makale yazmak adına, kalitesiz bir içerik ortaya çıkarabilirsiniz. Bu tarz durumların önüne geçmek için aramayı yapan kullanıcı yerine kendinizi koymanız gerekmektedir. Yapılan arama sonucunda karşınıza çıkan içerik ne kadar tatmin edici, yapılan arama için sizce en iyi içerik mi? Eğer düşük kalite bir içerik sunar iseniz, aramayı yapan ziyaretçi doğal olarak sitenizden çıkacak ve başka bir sitede aradığı sonucu bulacaktır. İşte bu noktada siteniz artık tercih edilmeyen bir site olacaktır. Arama motorları kullanıcı deneyimine çok önem vermektedir. Yazınızı arama motorları için optimize etmeli, lakin ziyaretçileriniz için yazmalısınız. Ek olarak daha önceleri değindiğimiz Benzersiz içeriğin Seo’ya etkileri makalemizi de okumanızı tavsiye ederiz.
Kaliteli ve benzersiz içerikler her zaman daha çok ilgi gören bir platform olmanızı sağlayacaktır. İçerik kalitenizden memnun kalan ziyaretçiler, içeriğinizi çeşitli sosyal medya ve hatta kendi sitelerinde, blogların da, kimi zaman sorulmuş bir sorunun altında cevap olarak linkinizi ve içeriğinizi çekinmeden ekleyeceklerdir. Bu tarz sitenize gelen bağlantılara Doğal “organik” dış bağlantılar diyoruz. Arama motorlarının da işte tam istediği budur. Ücretli bağlantılar yerine kusursuz bir içerik sunmak doğal bağlantılar kazanmanıza vesile olacaktır. İçeriğinizi çekeceği trafik, içerikte kalma süresi, yorumlar ve paylaşılıyor olması da sıralamaları etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Yazmış olduğunuz içerikleri sosyal medya sayfalarınızda paylaşmayı ve bu paylaşımları yaparken içerik için bir özet alanı eklemeyi unutmayın. Ayrıca dünya genelinde yapılan her 4 aramanın, artık %25 lik bölümünü hiç aranmamış terimler oluşturmaktadır. Farklılık her zaman bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Farklı olmak adına da anlamsız başlıklar ve içerikler üretmemeye de özen göstermeyi unutmayalım.