
Yerel Pazarlama için izlenmesi gereken seo adımları
SEO bir kavram olarak düşünüldüğünde, web sitenizin diğer sitelerin önüne geçmesi için yaptığınız reklam ya da içeriğinizin daha çok aranması olarak görülebilmektedir. İngilizce açılımı “Search Engine Optimization” yani arama motoru optimizasyonu olan SEO, aslında bu tanımdan çok daha fazlasını gerçekleştirir ve daha geniş bir tanımlama gerektirir.
Hepinizin bildiği üzere, oluşturmuş olduğunuz web sitenin ve ya içeriklerinizin ulaşılma oranının %93’ü arama motorları sayesinde gerçekleştirilmektedir. Neredeyse hepimiz internet tarayıcılarının açılış sayfasını bu arama motorları ile başlatırız ve bütün işlemlerimizi arama motorlarını kullanarak gerçekleştiririz. Milyonlarca kullanıcıya ve site sahibi tarafından belirlenen anahtar kelimelere sahip olan arama motorları, bir nevi web sitesi sıralaması için kullanılmaktadır. Google, Yandex ve Bing arama motorlarından birkaçıdır.
Türkiye’de web sitesi kullanıcılarının %85’inde oldukça sık görülmekte olan durumlardan birisi de adres çubuğuna site adı girmektense direkt Google ya da herhangi bir arama motoru üzerinden istediği bilgiyi veya siteyi aratmaktır. Bu da sizin sahibi olduğunuz bir sitenin reklamını yapmanızın ne kadar önemli bir durum olduğunu gözler önüne sermektedir. Çünkü siteniz çok bilinen bir site dahi olsa %85’lik bir oran sizi yine arama motorları ile aratacak ve sitenize bu şekilde ulaşacaktır. İşte SEO denilen kavramın yaptığı iş tam olarak budur. Sizi arama motorlarında diğer sitelerin yukarısına çekebilmek.
SEO Çalışması Hangi Aşamalardan Meydana Gelir?
- SEO süreci hazırlamış olduğunuz web sitesi internette yayınlanmaya başlamadan önce oluşturulması gereken bir süreçtir.
- SEO çalışmanızı ilk olarak web sitesi kategorinizi seçerek başlatabilir ve anahtar kelimelerinizi belirleyerek devam ettirebilirsiniz.
- İlk olarak yapmayı belirlediğiniz içerikleri kategorilendirme, daha sonra anahtar kelimelere dönüştürülmelidir. Bu kesinlikle yapmanız gereken aşamalardan bir tanesidir.
- Seçtiğiniz kategori ile ilgili hazırlamış olduğunuz web siteniz yayınlanmaya başladıktan sonra SEO çalışması başlatılmaktadır.
- SEO çalışmasında, seçmiş olduğunuz kategorinize uygun ve diğer içeriklerden farklı olan içerikler sitenizde yayınlanır ve siteniz sabit bir hale geldikten sonra, arama motorları tarafından içeriklerinizin takip edilebilir duruma gelmesi beklenir.
- Fark edilmeyi başarabilen siteniz ve web içerikleriniz, belli bir zamandan sonra arama motorlarında gösterilmeye başlar. Yani seçmiş olduğunuz anahtar kelimeyi arama motoruna yazan bir kullanıcı sitenizi görebilme imkânına sahip olur.
- Son aşama olarak da arama motorlarının sizlere referans vermesi ile web siteniz kullanıcılar tarafından ziyaret edilmeye ve daha çok bilinmeye başlar.
SEO’nun Pazarlamadaki Yeri
Gelişen teknoloji ve internet kullanımı ile pazarlama artık daha çok internet üzerinden yapılmaya başlanmış ve bu durum tüketiciler için de oldukça cazip bir durum haline gelmiştir. E ticaret olayının yaygınlaşmasını sağlayan en büyük faktörlerden biri de kullanıcıların istekleridir. Tüketici bir siteye girerek ürün ya da hizmet satın almayı daha kolay gördüğü için pazarlama da internet pazarlamacılığına dönmeye başlamıştır.
İnternet üzerinde sizinle aynı işi yapan, aynı ürünü satan, kiralayan ya da pazarlayan pek çok kişi sanal bir rakip olarak karşınıza çıkmaya başlamıştır. Bu sebeple pek çok firma ve site arasından önlere çıkabilmek ve görünebilirliğini arttırmak isteyen birçok firma her daim farklı reklamlara ihtiyaç duymaya başlamıştır. Web sitelerini üst sıralara taşımaya yardımcı olan SEO, tam bu konuda pazarlamaya da el atmış durumdadır. Yani internet üzerinden pazarlama yapan bir siteye sahipseniz; seçmiş olduğunuz anahtar kelimeleriniz ile sitenizi üst sıralara taşımak için bir SEO çalışması yürütmek siteniz adına oldukça başarılı bir adım olacaktır.