Akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla mobil internet kullanımının ne kadar arttığından daha önce bahsettik, bu yaygınlaşma özellikle yerel işletmeleri doğrudan etkiliyor. İnsanlar özellikle mobilde bir arama yaptığında bölgelerine en yakın sonuçları elde ediyorlar. Bu insanlara ise local SEO çalışmaları yaparak kolayca ulaşıp internet üzerinden gerçek müşteriler edinebilirsiniz.
Yapılandırılmış Veri
Local SEO çalışmalarında aklınızda tutmanız gereken 3 temel kural vardır. Bunlardan birincisi yapılandırılmış verilerdir. Kullandığınız sitenin kod yapısı bir işletme olduğunuzu göstermek zorundadır. schema.org’da tavsiye edilen veri yapılandırmalarını doldurarak arama motorlarının sitenizi daha kolay anlamasını sağlarsınız. Adresiniz, çalışma saatleriniz, iletişim adresleri gibi bilgileri yapılandırılmış verilerle işaretlerseniz sonuçlar üzerinde zengin kartlarla gösterilirsiniz. Eğer wordpress kullanıcı iseniz Yoast Local SEO eklentisi kullanarak schema.org’un veri yapılandırmalarını sitenize otomatik entegre edebilirsiniz.
Veri yapılandırması yaparken çok fazla bilgi eklemek kesinlikle avantaj değildir! Sitenizin ve işletmenizin tanıtımı için ihtiyaç duyduğunuz bilgilere yer vermelisiniz eğer gereksiz bilgilerle yapılandırılmış verileri çoğaltırsanız bu sitenize zarar verebilir veya sıralamalar üzerinde hatalı gösterimler yapılmasına neden olabilir. Genel olarak baktığımızda tavsiye ettiğimiz alanlar;
- Açılış ve kapanış saatleri
- Detaylı adres
- Posta Kodu
- Enlem ve Boylam (akıllı haritalarda hatasız yer gösterilmesi için)
- Telefon
- Eleştiri ve puanlama
Üstte yer alanlar normal bir işletme için en basit ayar seçenekleridir. Bu bilgilere kesinlikle yer vermeniz gerekmektedir. Seçenekleri daha fazla çoğaltarak kullanılması gereken kod yapılarını incelemek için schema.org Localbusiness sayfasını kontrol edebilirsiniz. Bu düzenlemeleri yapmak arama sonuçlarında bilgilerinizin hızlı ve zengin kart olarak gösterilmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Google My Business
Google’un ücretsiz sunduğu en değerli hizmetlerden bir tanesi Google My Business’dır. Burayı kullanmak için aslında bir web sitesine ihtiyacınız yoktur. Haritalar üzerinde işletmenizin yerini belirtip birçok bilginizi web’de yayınlayabilirsiniz. Local aramaların birçoğunda harita sonuçları ilk sırada yer alırken bu haritalarda en kolay Google My Business hesabıyla yer alırsınız. Burada dikkat edilmesi gereken business hesabında verilen bilgilerin birebir web sitenizde aynı olmasıdır böylece daha fazla fayda görebilirsiniz.
Derecelendirmeler ve incelemeler
Kullanıcı puanlama ve yorumları işletmenizin kalitesini, güvenir olduğunu göstermek için önemli bir yere sahiptir. Sıralamalarda işletmenizle karşılaşan kullanıcılar puan ve yorumlara dikkat eder eğer bu alanda iyi bir performans gösteriyorsanız daha fazla müşteri kazanırsınız ayrıca Google bu puanlama ve yorumlara dikkat eder. Çok kişi tarafından iyi puan ve yorum alan işletmeler gerçek ve güvenilir olarak kabul edilir ve daha iyi sıralamalar elde edersiniz.
Daha iyi puanlar almak için sunduğunuz hizmetin kalitesini en iyi düzeyde tutmanız gerekmektedir. Birçok müşteri puanlama ve yorum yapacağını veya nasıl yapacağını bilmemektedir. Daha fazla derecelendirme ve inceleme almak için müşterilerinize bu seçeneği anlatarak kullanmalarını talep edebilirsiniz.
Sitenizi Hızlandırın
Google için en önemli SEO kriterlerinden biri site hızıdır. Özellikle mobil versiyonda bu kritere büyük önem verilir. Local aramalarında büyük kısmını mobil oluşturduğu göz önünde tutulursa site hızı en önemli kriterlerden birisidir. İlk olarak sitenizin tasarımında çok fazla java kullanılmamasına dikkat edin. Daha sonra hosting kalitesini ölçün eğer yanıt süresi çok fazlaysa yeni bir host firması aramaya başlayın. Tarayıcı ön belleği özelliklerinden faydalanmaya özen gösterin. Kullanılan JPG ve CSS’in sıkıştırılmış olmasına dikkat edin. Google servisi olan Pagespeed Insights ‘ı kullanarak sitenizdeki hataları tespit edip gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.
Kullanıcınızın ihtiyaçlarını karşılayın
Birçok girişimci sitesini arama motoru odaklı hazırlar. Bu şekilde bir işe başlayanların %70’de başarısız olur. İlk hedefiniz arama motoru değil, kullanıcılarınız olmalıdır. Google kullanıcı dönüşüm oranları ve hareket analizlerine göre sitelere değer biçmektedir. Eğer siz gelen ziyaretçileri mutlu edemezseniz istediğiniz kadar SEO uyumlu bir site hazırlayın başarılı olamazsınız.
Kendinizi bir müşteri gibi hayal ederek sitenizde dolaşın, arkadaşlarınızdan, müşterilerinizden sitenizi gezerek beğenmediği alanları tespit ederek düzenlemeler yapın sitenizi kullanıcı odaklı geliştirmekte bir SEO çalışmasıdır hatta kullanıcı deneyimi ile elde edilen başarı en doğal ve en kalıcı olan başarıdır.
Hem ziyaretçileriniz hem de Google için içerik yazın
Sunduğunuz hizmeti anlatırken bunu hem müşterilerinizi ikna etmek hemde Google’a insanlara yeterli içerik sunduğunuzu kanıtlamanız gerekmektedir. Öncelik cümle akışlarının doğru olması ve müşteriyi ikna edici sözcükler kullanmak olmalıdır. Yazılarınızda herhangi bir sınır yoktur bu yüzden kendinizi açık ve detaylı ifade ederek hizmetinizi yazabilirsiniz. Bu süreçte anlatım bütünlüğünü bozmadan anahtar kelimeler kullanmaya özen gösterin.
Siz hizmetinizi sıkıcı olmadan ne kadar detaylı anlatırsanız arama motorlarında alternatif sıralamalarda yer alırsınız. Hedeflemediğiniz kelimelerde, insanların yaptığı detaylı aramalarda üst sıralarda çıkarak uzun vadede büyük bir yatırım yapmış olursunuz. Tavsiye edilen en az 300 kelimedir ancak ziyaretçinizi sıkmadan önemli bilgileri öne çıkartarak, görsellerle süslenmiş içerikler hazırlaya biliyorsanız 1800 kelime veya üstüne çıkmanız önemli ölçüde artı puan kazanmanızı sağlayacaktır.
Meta açıklamaları birçok webmaster tarafından göz ardı edilir ancak ziyaretçiler bu açıklamalara büyük önem vermektedir. İnsanlar sıralamalarda nereye tıklayacağına karar verirken meta açıklamalarını okur böylece aradığı bilgiye doğrudan erişmeyi tercih eder. Hizmet sayfanızı tanımlayan birkaç cümle ile meta açıklaması yazmaya özen gösterin.
Zamana Ayak Uydurun
İnternet siteleri eskiden HTTP üzerinden hizmet veriyordu ancak daha güvenli olduğu için HTTPS kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Hala HTTP protokolü kullanan sitelerle karşılaşabilirsiniz ancak bu onların bir eksiği olmaktan ibarettir. Google resmi olarak HTTPS’nin bir sıralama kriteri olduğunu doğrulamıştır. Ticari sitelerinde kimliklerini belirtmesi ve müşterilerinin güvenliğini düşündüğünü kanıtlaması için etkili bir yöntemdir. Eğer HTTPS kullanmıyorsanız bir an önce geçiş yapmanızı tavsiye ederiz.
2018 yılının bir başka büyük değişikliği mobil üzerinde gerçekleşmesini bekliyoruz. 2017 yılında Google tüm alt yapıları kurarak mobil site faktörünü ön plana çıkardı. AMP gibi değişikliklerle tasarım alanında büyük bir devrime imza atarken hala bu değişiklikleri yapmayan siteler bulunuyor. Unutmayın ki zamana ayak uyduramazsanız arama motorları üzerinde başarıda elde edemezsiniz. Güncelleme ve değişiklikleri yakından takip etmeniz gerekmektedir.