Seo Makale Dersi Eğitim Notları

Seo Makale teknikleri hakkında ders notlarını işleyeceğiz. Seo uyumlu makale standartları ve içerik geliştirme yöntemleri yönergeleri.

Seo Makale Ders Eğitim Notları

Seo uyumlu makale yazmak için öncelikle iyi bir içerik araştırmacısı ve hizmet verilen site alanı hakkında üst düzey bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu gün işleyeceğimiz derste içerik geliştirme yöntemleri hakkında da teknik bilgiler vereceğiz. İyi bir Makale İçin neler gerekmektedir;

  • Araştırma: İçerik hakkında rakip sitelerde yayınlanan içeriklerin düzenli aralıkla sıkılmadan okunması ve rakip sitede yayınlanan içeriği geçebilecek daha sağlam ve dökümanlı bir içerik hazırlama.
  • Özgün Görseller: Bir içeriğin sadece özgün olması yeterli değildir. İçerik alanında ve ana görsel olarak kullanılan resimlerde google özgünlük aramaktadır. Seo uyumlu makale yazmanın temelinde özgün görsellerde yer almaktadır. İçeriği yazmak için saatler veya günler harcamak gerekiyor, harcanan zamanın boşa gitmemesi adına özgün bir görsel içinde vakit ayırılması gerekmektedir. Eğer görsel programlar hakkında bilgi sahibi değil iseniz ve tek başınıza sitenizi yönetiyorsanız, en kısa sürede photoshop gibi çok kullanılan bir programın eğitim notlarını ve videolarını izleyerek amatör düzeyde de olsa özgün görseller üretmeye özen göstermeniz gerekmektedir. Kullanılacak görsellere “resim alt açıklaması” bırakılması gerekmektedir.
  • Başlık: Başlık seçimi makalenin temelidir. Başlık araştırması yapmak için keyword planner yani anahtar kelime analizi yapmanız gerekmektedir. En çok kullanılan anahtar kelimeler ile oluşturulan başlıklar her zaman etkili hit getirmektedir. Başlık seçimlerinde dikkatli olmanız gerekmektedir. Başlığı yazdıktan sonra kendinizi ziyaretçi gibi düşünmelisiniz, siz olsanız yazdığınız başlıkla bir araştırma yaparmısınız? Öncelikle bunu düşünmeniz gerekiyor, anahtar kelime ile kusursuz ve özgün bir başlık seçimi yapmanız gerekiyor.
  • İçerik: İçerik ilk satırında anahtar kelime ile başlamak evet etkili bir yöntemdir, burada iki seçim yapmak gerekiyor. Ziyaretçi dostu seo veya hit seçimi. Ziyaretçi dostu seo yapılacak ise, anahtar kelimelerle boğulmuş içerik yerine teknik ve maddeler ile açıklanmış makaleler oluşturmak gerekmektedir. Hit için çalışılıyor ise evet güzel hitler alabilirsiniz, lakin içeriklerinizdeki kalitesizlik yüzünden sadece ani yükseliş ve ani düşüşler yaşarsınız. Seo şefi olarak her zaman ziyaretçi dostu seo yapmanızı önermekteyiz. Tüm makalelerimizi incelediğinizde göreceğiniz tek şey ziyaretçilere verilen önem ve içerik kalitesi olacaktır.
  • Anahtar Kelime: Anahtar kelime başlıkta, içerikte, odak anahtar kelime alanında ve meta anahtar kelime alanında olmak zorundadır. Buralarda barındırılan anahtar kelime meta açıklaması alanında da olmak zorundadır. Bir veya 2 defa geçirilmesi yeterlidir. İçerik içerisinde maksimum 9 adet kullanılması gerekmektedir. Çeşitli seo eklentileri kullandığınızda sizleri fazla anahtar kelime kullandığınız için uyaracaktır.
  • Makale Standartları: Makaleyi bir roman gibi düşünmek gerekiyor, romanlarda nasıl giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olmaktadır. İçerik standartı da böyle gelişmektedir. Önemli bir olay veya bir konu hakkında teknik bilgiler verilecek ise, öncelikle ne hakkında bilgi verileceği anlatılmalıdır. Bu alan özet alanı olarak adlandırılır. Sonra ise gelişme alanında içerik için teknik bilgiler ve dökümanlar sunulmalı, görseller ve videolar ile birleştirilmelidir. Son olarak ta sonuç bölümü yani anlatılan olay uygulandıktan sonra nasıl bir etki göreceği veya teknik bilgi ile son görüş alanı anlatılmalıdır. İçerik yazmayı her şeyden öncelikle sevmelisiniz. Eğer hizmet verdiğiniz alan hakkında teknik bir bilginiz yok ise, kendinizi geliştirmeli bol bol içerik okumalı ve deneme yazıları yazmalısınız.
  • Etiket:  Seo şefi olarak etiket kullanımını tavsiye etmiyoruz aslında. Ama bilgi vermek gerekir ise, anahtar kelime ile aynı etiketi vermeniz çift meta, dublicate içerik üretmenizi sağlayacaktır. Anahtar kelimeniz seo ise etiket alanında tek olarak “seo” anahtar kelimesini kullanmanız tamamen bir hatadır. Anlatmış olduğunuz içerik ile ilgili eş anlamlı ve sonuna ek olarak eklenen kelimeleri eklemeniz yeterli olacaktır. Etiketler anlatılan konu ile bütünlük içerisinde olmalıdır. Diğer bilmeniz gereken bir konu ise, her etiketinde bir meta açıklamasının olması gerektiğidir. Binlerce etiket kullandığınızı düşünün, her birinin eksik meta açıklaması veya doldurulduğunu düşünün mutlaka çift meta açıklaması ile karşı karşıya kalacaksınız.
  • Başlık Uzunluğu: Çok uzun başlıklardan kaçınılmalıdır. Mobil ve pc aramalarında çok uzun başlıklar kısaltma olarak görünmektedir ve bir seo hatasıdır. Kullandığınız eklentiler başlık standartları konusunda sizleri uyarmaktadır. Başlıklarınızı 35 kelime baremi üzerinde uyarlamanız gerekmektedir. Lakin teknik bir terim adı ise şuanki makalemizdeki gibi istisna durumlarda kısa kullanabilirsiniz.
  • Url Uzunluğu:  Çok uzun başlıklar kullanıyor iseniz, url lerinizdeki ek takıları ve gereksiz kelimeleri çıkararak url standartlarına göre düzenlemeniz gerekmektedir. Anahtar kelimenin url içerisinde yer almasına dikkat ediniz.
  • Görsel Alt Açıklaması: Konu içerisinde ve ana resim olarak kullanılan görselin anahtar kelime içermesine dikkat etmeniz gerekmektedir. Burada ön önemli unsur ise anahtar kelime birebir aynı kelime olmamasıdır. Bir çok seocu ve site sahibi tarafından en çok yapılan hatalardan biridir. Anahtar kelime “seo makale” ise görselin resim açıklamasını “seo makale” olarak bırakmamanız gerekmektedir.
  • H tagları:  İçerik alanında giriş bölümü yazıldıktan sonra anahtar kelime içeren bir h2 tağı kullanımı gerekmektedir. Eğer anlatılan maddenin alt maddesi var ise h3 olarak anlatılmalı. Yine h3 olan maddeninde alt maddesi var ise h4 ile anlatıma devam edilmesi gerekmektedir. H2 taglarına biraz dikkat etmeniz gerekmektedir. İyi bir seo analizi yapabiliyorsanız aynı h2 tagları farklı içeriklerde kullanılmış ise, seo yönünden olumsuz olacaktır. H2 taglarınıza bu yüzden özen göstermeniz gerekmektedir.
  • Bağlantı – İçerik Yönlendirme: En çok kullanılan teknikler arasındadır. Dikkat edilecek nokta içerik içerisinde anahtar kelimeyi başka makaleye yönlendirmemek olacaktır. İçerik içerisinde geçen ve daha önce yazdığınız makalelere yönlendirilebilecek anahtar kelimeleri yönlendirmeniz gerekmektedir. Yukarı alanda “keyword planner” kelimesinde yaptığımız yönlendirmeyi örnek verebiliriz. Kullandığınız tema destekliyor ise, konunuz ile alakalı benzer içerikleri tema altında gösterecektir. Aynı mantık ile, içerik içerisinde sizlerde yönlendirme yapabilirsiniz. İçerik yönlendirme ile sitenize giriş yapan ziyaretçiyi daha fazla sitede kalmasını sağlayabilirsiniz.

Seo Makale standartları ders notumuzdan çıkarılacak özet, her zaman ziyaretçilere değer vermeli ve ziyaretçilere en kaliteli içeriği sunmalısınız. Günümüzde içerikler birbirlerinin kopyası olarak üretilmektedir. Farklı olduğunuzu göstermeniz gerekmektedir. Bunu yapabilmek içinde içerikleriniz deki kaliteyi kendinize özgün bir dille anlatmalı, gerektiğinde görseller ve videolar ile desteklemelisiniz. Seo Şefi olarak öğrencilerimize verdiğimiz eğitim notlarında ve derslerde içerik kalitesinin öneminden bahsederiz. Google arama motoru her zaman benzersiz ve kaliteli içerik için sonuçlar sergilemektedir. Sıralamalarda diğer google seo algoritmaları da önem taşımaktadır.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.