Seo dünyasının çok hızlı ilerlediği bir dönemde yaşıyoruz. Ve uzun bir süredir SEO uzmanları sitelerini yukarı çıkarabilmek için backlink üzerine yoğunlaşıyorlar. Peki, neden böyle bir şey yapıyorlardı? Çünkü Google’ın çalışma algoritmasına göre backlink diğerlerine göre daha fazla etki gösteriyordu.
Backlink inşası hala çok etkili olmasına rağmen yavaş yavaş değerini kaybetmeye başlıyor. Tahminlere göre bir süre sonra SEO’nun geleceğinde çok fazla etkide bulunamayacak olan backlink inşası zamanla işe yaramamaya, bizi alt sıralarda kalmak zorunda bırakmaya başlayacaktır.
Backlink inşası işe yaramayacak peki o zaman Google’da nasıl üst sıralara çıkacağız? Tabi ki kullanıcı deneyimi ve site içi SEO ile. Çünkü Google, kullanıcıların arama yaptıklarında bulmak istedikleri şeyleri onlara vermek üzerine odaklanmış durumda. Backlink devri her an değerini yitirebilir. Peki, site içi SEO ve kullanıcı deneyimi nedir?
Kullanıcı Deneyimi
Kullanıcı deneyimi, SEO’nun geleceği olacak gibi gözüküyor. Peki, nedir bu kullanıcı deneyimi? Google’ın mantığına göre, kullanıcıların bir şeyi istedikleri zaman buldukları sitelerin birçok özelliği ortak. Örneğin sitenin tasarımı, sitenin tasarımı daha siteye girildiği an kendini belli eden bir faktördür. Yani Google bu konuda çok da zorlanmasa gerek.
Kullanımı ve bilgiye ulaşımın kolay olduğu web siteleri de Google’da üst sıralarda yer kapıyor. Bazı güncellenmemiş siteler de, yeni nesil tarayıcılarla uyumlu olmayabiliyor. Bu siteler de Google’da alt sıralarda yer kaplamaktalar.
Maalesef arama motorları bizim gibi düşünebilen varlıklar değiller. Onların çalışma prensipleri tamamen verilerden ibaret. Ve verileriniz ne kadar iyiyse o kadar yukarı sıralarda olmaya hak kazanırsınız.
Örneğin Google’a göre arama sonuçlarında herhangi birine tıkladıktan hemen sonra geri çıkıp başka bir sonuca girerseniz, Google sizin o sayfayı beğenmediğinizi düşünecek ve ilk girdiğiniz sayfanın kullanıcı deneyiminde düşüş olacaktır.
Google son zamanlarda çalışma algoritmasında büyük değişiklere imza attı. Önce kullanıcıların bir sitenin tasarımı hakkında görüşlerini almaya başladı, ardından bunu bir makine üreterek ona devretti.
Evet; makine insanlar nasıl sitelere oy veriyorsa, ona benzer bir sistemle sitelere oy vermeye başladı. Yani sözün kısası sitenizin ne kadar backlinki olmasından daha önemli bir şey varsa o da sitenin içeriğidir.
Site İçi SEO
Site içi SEO denilen şey, SEO’nun geleceğini kullanıcı deneyimi kadar etkilemeyecek olsa da, yine de SEO endüstrisinin çok işine yarayan bir sistem.
Yine Google’ın çalışma mantığına göre, bir yazının içinde aratılan kelime ne kadar fazla ise (tabi ki kullanıcı deneyimi ve backlinklerin de etkisiyle) o kadar yüksek sırada yer alır. Yani bir yazı yazarken; o konu hakkında Google’da çok aratılan kelime grubunun, o yazının içinde geçebildiği kadar çok geçmesi gerekiyor.
Eskiden SEO’nun büyük bir kısmını kaplayan Backlink yavaş yavaş eski değerini kaybetmeye başlıyor, yeni SEO’nun geleceğinin altında kullanıcı deneyimi yatıyor.