Konu SEO olduğunda çok hassas davranmanız gerekmektedir. Sizin için mantıklı olan çalışmalar kısa vadede veya uzun vadede sitenizi kurtarılması zor bir duruma sokabilir. Yaptığınız hataları olumsuz sonuçlar elde edene kadar fark edemezsiniz bu hatalara düşmemeniz için webmasterların sık yaptığı hataları öğrenmeniz gerekmektedir.
Günümüz internet dünyasında hayatta kalmanız ve ziyaretçi elde etmeniz için SEO hayati bir öneme sahiptir. İnsanların web site oluşturma konusunda bilinçlenmesi, sunucuların ve alan adlarının ucuz olması, hazır yazılımların kaliteli ve uygun fiyatlı olması rekabeti büyük seviyede artırıyor. Bu denli rekabet ortamından sıyrılarak üst sıralarda yer almak istiyorsanız SEO çalışmalarınızı başarılı bir şekilde yapmanız gerekmektedir.
Ancak, SEO çalışması her insanın yapabileceği bir şey değildir. Arama motorları algoritmalarını açıkça anlatmaz. Webmasterlar yaptıkları çalışmaların etki ve sonuç ilişkilerine teknikler geliştirir bu süreçte doğru veya yanlış çalışmalar yapılır. Yapılan küçük bir hata tüm emeklerinizin boşa gitmesine neden olabilir. Sizin için SEO çalışmalarında sık yapılan hataları belirledik.
Zayıf Anahtar Kelime Kullanımı ve Araştırması
Anahtar kelime araştırması yapan birçok insan aranma hacmi en fazla olan kelimeleri hedef olarak seçiyor ancak sistem mantığı bu şekilde işlemiyor, özellikle yeni bir site iseniz yükselme şansınızı daha zor durumlara sokabiliyorsunuz.
Kısaca, aranma hacmi yüksek kelimelerin zaten rekabet oranı yüksektir. Birçok insan doğrudan bu anahtar kelimelere yönelir ve %90 yakın kısmı başarısız olur. Sadece anahtar kelime ile hedefleyenlerin ise neredeyse tamamı başarısız olur. Birkaç kurala uyan siteler (otoritesi çok fazla, ziyaretçisi çok fazla siteler hariç) geri kalanlar ilk sayfaya dahi giremezler.
Rekabeti yüksek anahtar kelimeli makaleler hazırlayıp sıra almayı beklemeniz yapılan en büyük hatadır. Sıra alamadığınız her index sitenizin ortalama değerini düşürerek genel anlamda sitenizin başarısız olmasına neden olur. Birkaç içerik kabul edilebilir ama rakam elli civarına çıktığında artık siteniz sıralamalarda varlık gösteremeyen, faydasız bir site konumuna gelmiştir. Hatalarınızı düzeltmeden hitlerinizi artırmakta çok zordur.
Her zaman ifade ettiğimiz gibi başlık ve hedef seçerken direk anahtar kelime kesinlikle kullanmayın aranma hacmi çok düşükte olsa detay içeren başlıklar kullanın. Örneğin; “film önerileri” diye açılan bir içerik başlığı hatalıdır ve bu kelime üzerinden ilk sayfa ilk sıralara gelmeniz çok zordur ancak “Kaçırılmaması gereken film önerileri 2017” gibi uzun, anahtar kelime içeren bir başlık hedef kelime üzerinde yükselmenizi kolaylaştırır.
Özetle, içerik girmek için sitenize değersiz içerikler girmeyin az içerik, kaliteli içerik mantığıyla derinlemesine araştırmalar yapıp içerikler ekleyin.
Çok Fazla Backlink Almak
Yeterli otorite ve düzeni kurduğunuzda bir tane kaliteli backlink sizi hedef kelimede üst sıralara çıkartıp, sitenizi daha otoriter konuma getirebilir. Duruma göre rakam 3-5 olabilir ancak tek bir sayfaya, hedef kelimeye yüzlerce backlink almak sitenizi uzun vadede yükselmesi zor bir konuma getirir. Arama motorları doğal verilen backlinklerin geri dönüşümünün yanı ziyaretçilerin linklere tıklayıp kullandığının farkındadır. Yapay linkler ise sitelerin arka bahçesinde, kimsenin görmedi yerlerde bulunmaktadır ve geri dönüşüm oranları düşüktür. Başta Google olmak üzere birçok arama motoru bu konuda yenilikler yapmıştır. Kimsenin kullanmadığı linkler artık pek bir değer ifade etmemeye başlamıştır. Kısaca artık değer ifade etmeyen link türlerini sıralayacak olursak;
- Profil linkler
- Ziyaretçi defteri
- Yeni açılmış hiçbir değeri olamayan bloglar
- Yorum linkler
- Kullanıcısı olmayan forum siteleri
Bu linkler ilk eklendiğinde faydalı gibi gözükebilir bunun nedeni arama motorlarının yeni indexlerinde sizi görmesidir ancak uzun süreçte arama motorları o sayfaları çok az ziyaret eder, sayfalar organik veya direk ziyaretçi alıp kullanılmadığında sitenize gelen katma değeri düşük linkler olarak görülür ve sitenizin büyük bir otorite kaybetmesine neden olur. Uzun vadede kazançlı olmak için yapmanız gereken link çalışması;
- İnfografikler
- Kırık linklerin engellenmesi
- Piramit tekniği
- link içeren makalelerin uzun ve anlamlı olması
- Alternatif anahtar kelimelerle hazırlanmış yazıların sizden daha otoriter sitelerde yayınlanması
Kısaca uzun vadeli başarı elde etmek istiyorsanız geri dönüşümü olan içeriklerle otoriter sitelerden link almalısınız.
Arama motorları için içerik yazmak
Evet yapılan en büyük hata yazıları arama motorları için hazırlamaktır. Sitenizin hitini artırmak için arama motoru odaklı yazılar hazırlıyorsunuz peki gelen ziyaretçileri elde tutmak ve sitenizi sevdirmek adına kullanıcı için içerik hazırlıyor musunuz? Evet çoğu kişi hayır diyecektir. Ancak marka olan siteleri incelerseniz yazılarının büyük kısmının arama motoru değil kullanıcılar için yazıldığını görebilirsiniz.
Arama motorları da içeriklerin kullanıcı odaklı hazırlanmasını istemektedir. Çoğu kişi o şekilde sitelerin başarılı olamayacağını düşünebilir ancak son dönemlerde yenilenen algoritmalar bu kurala da dikkat ederek ziyaretçi odaklı içerik hazırlayan siteleri ödüllendirerek otoritelerini artırıp, site hitlerini makalelerinin ilgili olduğu kelimelerde yükseltmektedir. Yani belli hedefler dışında hazırladığınız içerikleri arama motorları için değil ziyaretçileriniz için hazırlamanız gerekmektedir.
Anahtar Kelime Doldurma
Bu hata özellikle yeni başlayanlar tarafından yapılmaktadır. Anahtar kelimenin içeriklerde fazla olması daha üst sırada yer alacağınız anlamına gelmez aksine makalenizi faydasız konumuna getirerek daha alt sıralarda yer almanıza neden olur.
Bu tür makaleler SEO uyumlu değildir aksine arama motorları tarafından kötü yazılmış makale olarak işaretlenir. Son algoritma ve yapay zeka değişiklikleriyle karşımızda artık yazılanları anlayan bir sistem bulunmaktadır. Bunu göz önünde bulundurarak anlamlı ve bilgi veren içerikler hazırlamaya özen göstermeniz gerekmektedir.
Sonuç: SEO çalışması yaparken çok hassas davranmanız gerekmektedir. Yapılan küçük hatalar genel anlamda başarısız olmanıza neden olabilir. Yeni blog yazarları ve ticari siteler yukarıda belirttiğimiz hataları sık yapmaktadır. Eğer 6 aydan daha büyük bir siteniz varsa ve beklediğiniz ziyaretçi sayısına ulaşamamışsa yukarıda belirttiğimiz hatalardan bazılarını yapmışsınız demektedir. Sorularınızı ve hatalarınızı yorum yaparak bize sorabilirsiniz.