SEM Nedir ?

SEM search engine marketing

SEM search engine marketing nedir?

SEM search engine marketing pazarlama algoritmaları içeren ve SEO algoritmaları ile desteklenen pazarlama yöntemidir. SEM (Search Engine Marketing) ücretli reklam çalışmaları olarak yapılmaktadır. Profesyönel olarak bir uzman yardımı ile site geleceğini etkileyecek anahtar kelimeler ve/veya ürünler için oluşturulan ücretli bağlantı türüdür. Seçilen anahtar kelimeler için Manuel veya Otomatik olarak, teklif baremleri seçilerek yapılmaktadır.

sem

SEM Yapılandırmaları?

Eğer SEM hizmeti almak istiyorsanız belirli bir ücret ödeyip web sitenizi üst sıralara çıkartabilirsiniz. Lakin kendiniz yapmak isterseniz iyi bir sem yapılandırma için öncelikle site içeriğinizle uyan uzun vadelerde çıkacağınız anahtar kelimeleri çok iyi tespit etmelisiniz. Tespit edilen anahtar kelimeler için tıklama barem tutarlarına bakarak, bütçe ayarları yapılmalıdır. Günlük harcanacak tutar mutlaka belirlenmelidir. Uzman SEM yapılandırmasının ilk teknik kurallarından biri tam eşleşen kelime seçimi yapılmasıdır. Geniş kapsamlı seçilen kelimeler ile gereksiz bütçe harcamalarına neden olabilirsiniz. Sıralama eşleşmesi özelliğini kullarak yarım eşleşmiş kelimeler ile ek gösterim ve tık elde edebilme olanağınız bulunmaktadır. Süreç içerisinde e-ticaret ürün pazarlamaları yapılacak ise, site mesai saatleri içerisinde reklamların yayınlanmasına özen gösterilmelidir. SEM kurallarının en önemli maddeleri arasında kullanıcılara destek verilecek saatler arasında yayınlanması gelmektedir. Eğer bir ürün pazarlaması yapılacak ise, tam eşleme ile reklam verilmesi gerekmektedir. Aranılan ürünün yan anahtar kelimeleri içinde tam eşleşme manuel olarak seçilmelidir.

Kısa süreli bir kampanyada için SEM yapılacak ise, manuel teklif verilmesi ürün satışını arttıracaktır. Adwords en yüksek manuel teklif oranını girerek reklamınızın en üst sırada yer almasını sağlayabilirsiniz. Manuel teklif sunduktan sonra anahtar kelime için adwords üzerinde anlık reklam önizleme yapabilir reklamınızın o anki konumunu tespit edebilirsiniz.

SEM Google’ın Adwords adı verilen sistemiyle işlemektedir. Adwords size bu konuda iki seçim hakkı sunmaktadır eğer bu hizmeti alırsanız birisi tıklama başına ücret, aramayı yapanlar sitenize tıkladığında ücret sizden otomatik olarak kesilmektedir diğer yöntem ise gösterim başına ücrettir. Gösterim başına ödeyebilirsiniz arayan kişi reklamı gördüğünde sizden ücret kesilmektedir, çoğu firma tıklama başına ücretle çalışmaktadır. Dikey ve yatay reklam olarak adlandırılmaktadır.

arama hacmi

Adwords sistemini kullanarak bütçe oluşturma ve anahtar kelime planlaması yapabilirsiniz adwords ipuçları size bu konuda yardımcı olacaktır. Adwords sistemini kullanarak sitelerine SEM çalışması yaptırmak isteyenler, sitenize ziyaretçi çekeceğiniz anahtar kelimenin aranma hacimlerini dikkatlice gözden geçirin en önemlisi ise bütçenizi iyi ayarlamaya çalışın web sitenizin daha iyi sonuç alması için bu tür planlamalar önemlidir.

Seo uzmanlarının vazgeçilmez tercihi olarak SEM önemli bir yer oluşturmaktadır. Yayına yeni girmiş bir site ilk olarak SEM çalışmaları ile desteklenerek güçlendirilir. İyi bir izlenim, hızlı çıkışlar yakalamak ve tanınmak için en iyi pazarlama yöntemleri arasında yer almaktadır. SEM hakkında makaleler yayınlamaya ve detaylı kullanımı hakkında bilgiler sunmaya devam edeceğim, iyi bir pazarlama için gerekli olan sem tekniklerini inceleyeceğiz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.