Satışları Arttıracak, Ürün Sayfası SEO Ayarları

Ürün sayfası seo optimizasyonu ayarları

E-ticaret siteleri müşterilerine harika birer ürün sayfası hazırlamak için ellerinden geleni yapıyorlar ancak bu sayfalar Google tarafından beğenilmesi gerekiyor aksi halde ilk sıralarda yer alamıyorlar. Binlerce ürün arasında semantik içerikler üreterek bu sayfaların kusursuz hazırlanması neredeyse imkansız.

Böylesine karmaşık ve rekabetçi bir sektörde organik arama görünürlüğünü artırmak için neler yapabilirsiniz?

1. Faydalı SEO Temelleri

Müşterilerin sayfalarda yapacağı ilk etkileşim başlık etiketi ve meta açıklamasıdır. Bu nedenle başlıklarınızı hem müşterilerinizin arayacağı şekilde hemde sorularına yanıt verecek şekilde düzenlemeniz gerekmektedir. Bu ürün kodu, markası, adı şeklinde oluşturulabilir.

Açıklama alanı ürünü anlatan, müşterilerin merak edeceği sorulara yanıt verecek şekilde düzenlenmesi gerekir. Sözcük seçimleriniz ve cümleleriniz eşsiz olması gerekmektedir. Hazır basın bültenleri doğrudan kullanılmamalıdır. Üzerinde eklemeler yapılarak daha açıklayıcı bir şekilde eklenebilir.

Benzer öğeler sunularak müşterilerinize alternatif seçenekler sunmalısınız. Bu kullanıcı deneyimini artıracağı için SEO açısındanda benzersiz bir artı puan kazanmanıza yardımcı olur.

2. Anahtar kelime izalasyonu

Anahtar kelime analizi yapmak SEO’nun en kritik etkenlerinden bir tanesidir. En fazla aranan anahtar kelime faydalı anlamına gelmez. Demografik analizler yaparak müşteri potansiyeli en yüksek kitlenin olduğu anahtar kelime üzerine yoğunlaşılması gerekmektedir.

Bir anahtar kelime 1000 kişi tarafından aranabilir ancak bu kelimeyi arayan kişiler müşteri değil sadece ürünü inceleyen kişiler olabilir. Bu kişilere satış yapma şansınız düşük olacaktır. Benzer bir kelime 100 kişi tarafından aranıp neredeyse tamamı müşteri olabilir ve doğrudan satış yapabilirsiniz.

Anahtar kelime analizi yaparken sitenize gelen trafiği, anahtar kelimelerden gelen ziyaretçilerin davranışı, bir sonraki sayfa ziyaretleri ve ürün satışı yaptığınız kişilerin sitenize nasıl ve nereden geldiğini analiz ederek kendinize bir yol haritası belirlemelisiniz.

3. Site içi yapılandırma

Siteniz ne kadar gezinmesi ve anlaşılması kolay olursa müşteriniz sitenizi o kadar çok ziyaret eder. Elde ettiğiniz trafiğe markanızı ve ürünleri tanıtmayı kolay bir şekilde başarırsanız bu kişiler daha sonra organik bir şekilde sitenizi ziyaret eder. Buda yapılabilecek en iyi organik SEO çalışmasıdır. Eğer iç yapılandırmanızı başarılı bir şekilde yaparsanız çok fazla alternatif yönteme başvurmadan hızlı bir yükseliş elde edersiniz.

Site içerisinde kullanılan resimler, renkler, URL yapıları, kategorilendirme, erişim kolaylığı, site hızı gibi faktörleri değerlendirerek site içi yapılandırmalarına öncelik verin.

4. Daima eşsiz ürün tanıtımları

Birçok e-ticaret sitesi ürünleri için aynı veya benzer tanıtımları kullanır. Arama motorları ise sonuç ekranına farklı sonuçları göstermeyi sever. Aynı içeriğe sahip onlarca site yerine farklı bilgilere sahip siteleri sıralayarak arama yapan kişilere alternatif bilgi seçenekleri sunmaktan hoşlanırlar.

Hangi koşulda olursa olsun, ne kadar zor olursa olsun sitenizde bulunan ürün açıklamalarını benzersiz bir şekilde yapmalısınız. Gerekirse kendi incelemelerinizi yaparak ürünler hakkında bilgi metinleri oluşturmanız gerekmektedir.

5. Zengin kartlar kullanın

Zengin kart avantajından faydalanarak ürünlerinizin daha üst sıralarda yer almasını sağlayabilirsiniz. E-ticaret siteleri için önemli bir kriter olan zengin kartlar ürünlerinizi resimleriyle beraber sıralamalarda gözükmesine yardımcı olur. Bu özellikten faydalanmak için Schema.org ürün veri yapılandırmasını kullanmanız gerekmektedir. Ayrıca bu veri yapılandırması alışveriş arama sonuçlarında çıkmanızı sağlayacaktır. Bu özellik henüz ülkemizde yeteri kadar ilgi görmüyor olsa da ilerleyen dönemlerde daha aktif kullanılmaya başlanacaktır.

6. Müşterilerinizi katkıda bulunmaya teşvik edin

Sattığınız ürünler hakkında ne kadar açıklama yaparsanız yapın bir müşteri yorumu kadar etkili olmaz. Müşterilerin kendi yorumları diğer müşterileri daha fazla etkilemektedir ve insanlara fikir vermektedir. Sitenizde bulunan ürünlere müşterilerin yorum yapmasına izin verin.

Örneğin her müşteri sitenizden aldığı bir ürün hakkında yorum yaparsa bir sonraki alışverişi için hediye çeki, indirim gibi seçeneklerle onları teşvik edebilirsiniz. Böylece hem doğal bir şekilde ürünlerinize yorum kazanıp, indirim ve teşviklerle müşterilerinizi sürekli sitenizde tutabilirsiniz.

7. Test

Öncelikle Google yardımcı araçları başta olmak üzere sitenizi testlere tabi tutun sizin fark etmediğiniz küçük hataları bu araçlarla tespit ederek sorunları giderebilirsiniz.

Site içerisinde değişiklikler yaparak da veri analizleri ve karşılaştırmaları yapmanız gerekmektedir. Ürünlerde kullanılan renkler, resimler, açıklamalar gibi küçük etkenler satış oranlarının büyük ölçüde değişmesine neden olabilir. Değişiklik yapmadan nasıl sonuç alacağınızı asla bilemezsiniz.

8. Kullanıcı deneyimini asla göz ardı etmeyin

SEO’nun altın kurallarından bir tanesi kullanıcı deneyimidir. Eğer kullanıcı deneyimi düşükse siteniz daimi olarak düşüşe geçer ve ne yaparsanız yapın kalıcı başarı elde edemezsiniz. Kalıcı olarak başarı elde etmek ve yükselen bir grafik sunmak istiyorsanız kullanıcı deneyimi yüksek olması gerekmektedir.

9. Mobile optimizasyon

Artık internet kullanıcıları siteleri %70 oranında telefonlarından veya tabletlerinden takip ediyor. Bu rakam oldukça ciddi ve her geçen gün yükselmeyi devam ettiriyor. E-ticaret sitelerinin bir çoğuda bu konuda sınıfta kaldı. Başarılı olanlarda hızlı bir yükselme elde etti. Mobil site versiyonu sizin için önemsiz olabilir ama müşterileriniz için altın değerindedir.

Artık birçok insan bilgisayar almak yerine son model akıllı telefonlar almayı tercih ediyor. Çünkü tüm işlerini telefonlar üzerinden halledebiliyorlar. Sizde müşterilerinizin mobilde olduğunu asla aklınızdan çıkarmayın ve mobil site versiyonunu en iyi şekilde optimize edin.

10. Sık sorulan sorular

Ürünlere sık sorulan sorular seçeneği ekleyerek başlığınızda kullanamadığınız alternatif anahtar kelimeleri ekleyebilirsiniz. Ayrıca birçok müşteri ürün bilgilerini soru şeklinde aramaktadır. Bu yöntemle arama sonuçları üzerinde daha aktif olmanızı sağlar.

Müşteri açısındanda bu yöntem artı puan kazandıracaktır. İnsanlar parasını neye harcadığını bilmek ister. Ürün ayrıntılarına yer vererek her yönden kazançlı olabilirsiniz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.