
Sitelerini geliştirmek isteyen webmastarların en sık karşılaştığı iki kavram özgün ve güncel olmaktır. Bu konuda yazılmış yüzlerce makaleyle karşılaşabilirsiniz ancak hiç birinde temel mantığın anlatımını ve detayları bulamazsınız. Genellikle iki kavram benzer şekilde yanlış anlatılır ve birçok kişi diğer SEO firmaları tarafından yanlış yönlendirilir.
En sık karşılaştığımız sorulardan biri “Uzun Zamandır, siteme her gün özgün yazılar hazırlayarak sitemi güncel tutuyorum ama sitem neden gelişmiyor ?” oluyor. Bu noktada sitenizde bulunan yazıları yeniden gözden geçirmenizi öneriyoruz.
Özgün olmak nedir ?
Bildiğiniz bir konu hakkında kendi anlatım tekniğinizi kullanarak içerikler hazırlamanızdır. Ancak birçok yazar ve içerik sağlayıcıları tarafından bu kavram yanlış olarak kullanılıp sitelerin değer kaybetmesine neden olur. Google dizinlerinde var olan bir yazının kullanılarak eş anlamlı veya benzer kelimelerle değiştirilip hazırlanması siteleriniz için faydalı olmayacaktır. Bu işlem birçok webmaster tarafından sıkça uygulanmaktadır ve yapılan en büyük hatalardan bir tanesidir. Kullanılan cümle kalıpları genellikle benzer olduğu için detaylarda sıralama alma şansınız düşüktür ayrıca orjinal içeriği benzeri ile geçmeniz oldukça zordur. Makalelerde kullandığınız her cümle aslında birer anahtar kelimedir. Ne kadar hedef kelime odaklı içerik hazırlamış olsanız da detaylarda bir o kadar aranmaktadır. Değiştirmiş olduğunuz ilk içerik, Google dizinlerine sizden daha önce girip belirli bir kullanıcı sayısına ulaştığı için alanında otoriter hale gelmiş olur ayrıca içeriğinde bulunan diğer cümlelerden aldığı 3-4 organik hit , içeriği faydalı göstererek üst sıralarda kalmasına yardımcı olur. Sizlerin ise değiştirerek özgün hale getirdiğinizi düşündüğünüz içerikler diğer anahtar kelimelerde yer bulamayacağı için zamanla üst sıralarda yer bulması zordur aksine içeriğinizin yararsız olduğu düşünülerek alt sıralara gerilemesine neden olur.
Örneğin sitemizde yayınladığımız bir içerik üzerinden anlatalım, son dönemlerde internet sitelerinin sayısının artması ve bu sitelerde hazırlanan içeriklerin birbirine benzer veya aynı olmasından kaynaklı internet bilgi çöplüğü haline geldi. Google, bu olayı spam olarak adlandırırken özel bir çalışma başlatarak spamla mücadele başlattığını duyurdu. Özellikle 2015-2016 aralığında bu mücadelesine yeni kurallar getirerek devam eden arama motoru ilk olarak aynı içerikleri dizinlerden kaldırmaya başladı. Resimde gördüğünüz gibi tarafımızca hazırlanan bir içerik bir başka site tarafından kopyalanmış ancak orjinal yazı ile dizinlere eklenen site biz olduğumuz için diğer sitelerin bu içerikle herhangi bir sıralama almasına izin vermeyerek arama sonuçlarından kaldırılmış, eğer bu işlemi sürekli yapan bir siteniz varsa manuel spam cezası alarak sandbox gönderilebilirsiniz. Yani sitenizin tamamı Google’dan silinir. Benzer içeriğe sahip olmanızın içerik detayında sitelerinize herhangi bir faydası olmaması uzun süreçlerde size zarar verirken sıralamalarda yükselmeniz oldukça zordur.
Özgün içerik nasıl hazırlanır ?
Bir siteyi oluşturan şey hizmetleri ve kullanıcılara sunduğu bilgilerdir. Yani kullandığınız içerikler sitenizi oluşturan temel etkendir. Bu kurala uyarak içerikler hazırladığınızda başarı kendiliğinden gelecektir.
Benzersiz İçerikler
Google’un aslında bizlerden istediği internette var olmayan bilgileri sunarak kullanıcılara aradıklarını daha kolay bir şekilde sunmamızdır. Bu noktada devreye güncellik giriyor. Geçmişte ortaya çıkmış birçok konuda bilgiye ulaşabilirsiniz ancak yeni yeni ortaya çıkarak hayatımıza giren şeyler hakkında bilgi bulmak daha zordur. Bu yenilikleri takip ederek bilgileri detaylı bir şekilde sunan ilk site siz olmalısınız. Hazırlayacağınız eşsiz bilgilerin yer aldığı içerikler site otoritesini doğal bir şekilde artırıp diğer sıralamalarda yükselmesini sağlar.
Kapsamlı İçerik
Zaten var olan bir bilgi veya başlıkta içerik hazırlarken dikkat etmeniz gereken temel kuraldır. Eğer Google’da üst sırayı hedeflediğiniz bir içerik hazırlıyorsanız yayınladığınız yeni içeriğin üst sıralarda yer alanlara oranla daha fazla SEO uyumlu, açıklayıcı ve bilgi yer alan bir makale olması gerekiyor. Örneğin; içeriğimiz “Bilgisayar modelleri” olsun ilk sırada 2015 yılında hazırlanmış içeriğin olduğunu varsayalım siz yeni bir içerik hazırlarken o yıllarda en çok ilgi gösterilmiş modellere yer verirken en güncel bilgi olan “2016 bilgisayar modelleri” başlığına da yer vermeniz gerekir ayrıca kullanıcıların aradığı içeriğe hedef alternatif anahtar kelimelerle ” En iyi bilgisayar modelleri” gibi alt başlıklara yer vererek içeriğinizi daha kapsamlı ve bilgi veren bir hale getirmelisiniz. Kullandığınız alternatif başlıklar ve içeriğinizi zenginleştirmeniz farklı kelimelerde organik hit alarak daha kolay yükselmenize yardımcı olur.
Yani bir başka siteden içerik alarak benzer kelimelerle değiştirip hazırlayacağınız içerikler size herhangi bir fayda sağlamaz.
Güncel Olmak Nedir ?
Alanınızda yaşanan yenilikleri en uygun haliyle kullanıcılara sunmaktır. Bir sitenin her gün onlarca yazı yayınlaması güncel olduğu anlamına gelmez! Birçok webmasterın yaptığı hatalardan biri “Yayınlamış olmak için içerik hazırlamak” oluyor. Kullanıcılara yararı olmayan, eski bilgilerin yer aldığı içerikler yayınlamak sitenizin gelişmesini yavaşlatacaktır. Bunun yerine gerçekten güncel olun yani alanınızda çıkan son gelişmeleri hedef alarak özgün ve kapsamlı içerikler hazırlayın veya daha önce hazırladığınız içerikleri yeni bilgiler ekleyerek güncel bir bilgi kaynağı haline getirin.
Hocam ders niteliğinde bir yazı olmuş. Kesinlikle haklısınız, internetin biraz arınması için artık herkes kendi içeriklerini yazmalı.
Kaliteli bir sunum yapmışsınız hocam. Yeni başlayanlar için çok faydalı olacak.