
Makalelerinizi arama motorlarına uyumlu hale getirmek için çok mu uğraşıyorsunuz ?
Hedeflediğiniz anahtar kelimede istediğiniz sırayı elde etmek için çok uğraşıyorsanız, bir şeyleri yanlış yapıyorsunuz demektir. Hedeflediğiniz anahtar kelime için aynı anlama gelen ve daha uzun olan anahtar kelimeleri kullanmayı deneyebilirsiniz. Her şeyden önce içerikleri ziyaretçiler için yazarken optimize etmeyi unutmamalısınız. Yüksek rekabetli kelimelere odaklanarak, hem zaman, hemde gereksiz bütçe harcayışı içerisine girmeyin. Hedefe ulaşmanız için daha mantıklı ve kolay bir yol var. Uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanarak daha fazla trafik çekebilir ve istediğiniz SEO konuma daha hızlı ilerleyebilirsiniz. Peki, nasıl mı?
Kısa kuyruk anahtar kelimeler yerine uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanmayı deneyin
Kısa anahtar kelimeleri başlıklar da kullanmanız makalenizin hedefini daraltırken, uzun anahtar kelimeli başlıklar kullanmanız alternatif anahtar kelimelerden organik hit almanıza yardımcı olur. Yani makalenizi daha fazla insana ulaştırarak daha fazla kelimede üst sıralarda yer almasını sağlarsınız. Elde ettiğiniz alternatif kelimeli ziyaretçiler ana hedef üzerinde yükselmenize yardımcı olur.
Örneğin, “Ayakkabı” kelimesi rekabeti ve maliyeti çok yüksek bir kelimedir. Üst sıralara çıkmak oldukça maliyetli ve uzun süreli olacaktır. “Erkek ayakkabısı” daha az rekabet ve maliyet içerir ama alternatiflere göre yine çok maliyetli ve rekabeti yüksektir. “Nike erkek koşu ayakkabısı” gibi detaylı başlıkların rekabeti ve maliyeti çok düşüktür. Bu tarz detaylı başlıkları bulunduğumuz yıl, ürün kodu, seri modeli gibi diğer detayları ekleyerek maliyet oranlarını büyük ölçüde düşürebilirsiniz.
Kısaca anahtar kelimeniz ne kadar rekabet oranı düşürülerek hazırlanırsa başarı şansınızda o kadar fazladır. Uzun başlık seçimleri yaparken aranma hacmi oranını da kontrol etmeniz gerekmektedir. Uzun kuyruk anahtar kelimeleri belirlerken Google tamamlayıcılarını kullanabilirsiniz. Örneğin; Google’a Erkek ayakkabı yazdığımızda ve diğer alternatiflere baktığımızda bize aramamız için önerdiği diğer cümleler; “erkek ayakkabı erkek ayakkabı modelleri ve fiyatları”, “erkek ayakkabı modelleri 2017” ve sezonları yani yazlık ve kışlık gibi insanların yaptığı diğer aramaları göstermektedir. Makale ve içerikleriniz hangisi ile bağlantılıysa bu uzun alternatif başlıkları kullanabilirsiniz.
Yapılan hatalardan bir başkası anahtar kelime yoğunluğudur. Başlık, meta açıklaması ve makale içerisinde anahtar kelime yoğunluğunu artırmaya çalışırken makalenizi okunması zor, anlamsız bir hale getirmekten kaçının. Anahtar kelime yoğunluğu sıralamaları etkileyen bir faktördür ancak abartıldığı zaman kötüye giden sonuçlar doğurmaktadır. Rekabeti yüksek ve düşük kelimelerde üst sıralarda yer alan siteler incelendiğinde anahtar kelime yoğunluğu %2,7 civarında olduğu görülmektedir. Anahtar kelime yoğunluğu %3.5’dan fazla olan sitelerin ise sıralamalarının 10. sayfaya kadar gerilediği hatta sıralamalardan kaldırıldıkları görülmektedir. Özetle anahtar kelime yoğunluğu artırmaya çalışırken sitenizin gerilemesine neden olabilirsiniz.
Anahtar kelime dağıtımı yaparken, kullanıcı dostu olmasını sağlamalısınız. Makale içerisinde anahtar kelimeyi okuyucu dostu olarak yerleştirmelisiniz. Kısaca özetlememiz gerekirse bir tane başlıkta, bir tane meta açıklamasında anahtar kelime kullanın makale içerisinde ise 300 kelimede 4 taneden fazla anahtar kelime kullanmamaya özen gösterin.
Ubersuggest ile kelime analizi yapın
Başlık seçimi yaparken nasıl uzun başlıklar kullanacağınızı bilmiyorsanız veya anahtar kelime ile ilgili en fazla yapılan aramaları tespit edemiyorsanız size yardımcı olabilecek bir internet sitesi, anahtar kelimenizi yazarak kelimenizle başlayan en fazla yapılan arama sonuçlarını göstermektedir.
Google ilgili aramalar
Yapılan bir aramanın sonunda Google diğer insanların yaptığı diğer ilgili aramaları göstererek insanların hedeflerine ulaşmasını kolaylaştıracak bir özellik barındırmaktadır. İlgili aramaları kullanan önemli bir kitle ve aranma hacmi bulunmaktadır. Kendinize hedef başlıklar belirlerken anahtar kelimeniz de gösterilen ilgili aramalara göz atmanızı tavsiye ederiz.
Ziyaretçiler için yazın
Hep anahtar kelimeler ve makalelerin arama motoru optimizasyonun dan bahsediyoruz ancak ziyaretçileri memnun etmekte önemli kriterlerden bir tanesidir. Sitenizi ziyaret eden insanlar yazılarınızı beğenirse sonraki aramalarında sizi daha fazla tercih ederler buda arama motorlarında yükselmeniz anlamına gelir. Eğer makaleleriniz okuyucuları memnun etmeyecek kadar düzensiz ve anlamsız olursa kullanıcı deneyimi düşmüş, kalitesiz bir site konumuna gelirsiniz.
İçeriklerin ziyaretçi odaklı olması sosyal medya gücünden faydalanmanıza da yardımcı olur. Eğer okuyucu yazınızı beğenirse veya faydalı bulursa sosyal hesaplarında paylaşabilir. Son dönemlerde sosyal medya sıralamaları etkileyen önemli bir kriter haline gelmişken kullanıcı odaklı yazılarla yeni stratejiler üretebilirsiniz.
Arama motoru botları o kadar gelişmiştir ki yazılarınızı anlayıp yorumlayabilir. Siz anahtar kelimeye odaklanmadan anahtar kelimenin vermesi gereken bilgileri doğru ve yeterli bir şekilde hazırlarsanız SERP hak ettiğiniz sırayı verecektir.
Makale Yapısı
Google sitelerde kullanılan dil yapısı ve makale yapısına dikkat etmektedir. Sıradan biriyle konuşur gibi değil, edebiyat kurallarına uygun, makale yapıları ve dilinde içeriklere önem vermektedir. Makale içinde H2, H3 taglarıyla oluşturulan alt başlıklar okunabilirlik derecesini artırır. Eğer makale içinde gerekliyse liste ve madde şeklinde sıralamalara yer vermeniz gerekmektedir.
Bu açıklamalar tecrübelerle onaylanmıştır ayrıca Google başlangıç rehberinde bu maddelere vurgu yaparak içerik hazırlama konusunda gerekli bilgileri vermiştir.
URL Yapısı
URL’ın anahtar kelime barındırması sıralamayı etkileyen faktörlerden bir tanesidir. Karmalık URL yapısı kullanmak, düzensiz bir çizelge altında içerikleri sıralamak size sıra kaybettirirken, önerilen URL yapılarını kullanmak size avantaj sağlar.
alandınız.com/anahtarkelimelibaslık/
Yapısı en sağlıklı sonuçları veren url yapılarından bir tanesidir. Anahtar kelimenin domaine yakınlık oranında bir sıralama faktörü olduğunu göz önünde bulundurmalısınız. ayrıca url yapısının 100 karakterden fazla olmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir.
Sonuç
Makalelerimizi daha fazla trafik elde etmek için SEO çalışmaları ile hazırlarız ancak, makale hazırlarken ilk hedefimiz Google gibi arama motorlarından ziyaretçi almak olmamalı. Öncelik sitenizi takip eden kitleyi memnun edebilecek ve insanların severek okuyabileceği içerikler olmalıdır. Belirttiğimiz maddelerin yanı sıra makale içerisinde insanların daha sonra gelip bakabilecekleri ipuçları, tavsiyeler, teknikler ve yardımcı araç bağlantıları gibi bilgiler eklemek makalenizin kalıcı olarak başarılı olmasını sağlar.
Öncelikle böyle kaliteli bir bilgiyi bizlere sundugunuz için teşekkür ederim. Tüm canlı yayınları izledim ve sizi büyük bir ilgi ile takip ediyorum. Çok değerli bir ismin bizlere sürekli canlı yayın yapması kadar güzel bir duygu olamaz.