Kurumsal kimlik, görsel cihazları kullanarak marka vizyonunu oluşturmak ve bunu iletmek adına gerçekleştirilen süreçtir. Görsel öğeler aracılığıyla, kullanıcıların şirket deneyiminin artması sağlanmaya çalışılmaktadır. Logolar, renk şemaları kurumsal kimliğinin oluşturulmasında etkilidir. Kurumsal kimlik oluşturularak kullanıcıların markaya olan sadakati üst düzeye çıkarılabilir.
Kurumsal kimlik, işletmenizin dış dünyadan nasıl göründüğünü ifade eder. Kurumsal kimliğin güçlü olması dış dünyayla olan etkileşimin artmasını sağlar. Güçlü kurumsal kimlik ayrıca rakipleriniz karşısındaki prestijinizin de artmasını sağlamaktadır.
Kurumsal Kimlik Oluşturma Süreci
Kurumsal kimliğin oluşturulması belirli bir süreci kapsamaktadır. Doğru analizler yapılmadan kurumsal kimlik oluşturulacak olursa bu durum ileride büyük sıkıntıların meydana gelmesine neden olacak türden problemlerin yaşanmasına neden olabilir.
Henüz kurumsal kimliğinizi oluşturmadıysanız öncelikli olarak sürecin nasıl işlediğini öğrenin. Aşağıda süreç içerisinde yer alan, üstünde durulması gerekilen hususlar maddeler halinde yer almaktadır.
- Kurumsal kimliği oluşturma misyonunuzu gözden geçirin.
- İş planlarını inceleyin.
- Kimlik fikirleri yaratma misyonunuzu gözden geçirin.
- Kurumsal kimliğin sizi daha net bir şekilde ifade etmesi için anketler yapın.
- Müşterilerinize şirketinizle alakalı sorular sorup cevaplamalarını isteyin.
- Bu alanda kendini kanıtlamış olan kurumların nasıl kimlik oluşturduklarını ve etkilerini araştırın.
1. Marka Adının Oluşturulması
Marka adı, kurumsal kimliğin oluşturulmasındaki en önemli etaptır. Kurumsal kimliğinize uygun güçlü bir maka adı belirlemeniz başarıyı yakalayabilmeniz için önemlidir.
Marka adı belirlerken telaffuzunun kolay olmasına, görsel öğelerde yazımının hoş görünmesine dikkat edin. Örneğin bir marka adı oluştururken bunun ambalaj paketlerinde ve ürün etiketlerinde de nasıl duracağını hesaba katın. Bu sayede hem ruhsal hem de görsel açıdan güçlü bir marka adı oluşturabilirsiniz.
2. Logo Tasarımı
Kurumsal kimliğinizi görsel olarak temsil etmenizi sağlayacak en önemli şey şirket logonuzdur. Görsel açıdan güzel logo tasarımına sahip olmak markalaşma sürecini hızlandırmaktadır. Eğer markalaşmanın hızlı gelişmesi sizin için önemliyse logo tasarımına ayrı özen göstermenizi tavsiye ederiz.
Logo tasarımı sırasında logonun sahip olduğu renkler, kullanılan yazı fontları ve uyandırdığı his önemlidir. Bu yüzden logo tasarımı yapacak olan kişilerin insanlarda uyandırdığı ihtivayı tayin edebilecek nitelikte olması gerekmektedir. Potansiyel müşterilerde ilgi uyanmasını sağlayacak türden logo tasarımları ürün ve hizmetlerinizin daha fazla ilgi görmesini sağlayacaktır.
Logo tasarımı için kesinlikle bu alanda kendisini kanıtlamış olan uzman kişilerle çalışın. Logo=Kurumsal kimlik diyebiliriz. Böylesine büyük etkiye sahip olduğu için risk alınmaması yerinde bir karar olacaktır.
3. Marka Sloganının Oluşturulması
Marka sloganı için verdiğiniz hizmeti en iyi şekilde anlatan şeyleri seçmeniz önemlidir. Bu alanda verilen hizmetlerin arasında en iyi hizmetin sizin verdiğiniz hizmet olduğunu ifade eden türden sloganlar seçmelisiniz.
Marka sloganının iyi seçilmesi kurumsal kimliğin güçlenmesini sağlar. Bu sayede Pazar potansiyeliniz artarak daha fazla hizmet satışı yapmanız mümkündür.
Marka sloganı oluştururken kesinlikle bu sloganda zihinde prestij ve güven oluşturan terimleri kullanın. Bu yönde belirlenen sloganlar kesinlikle potansiyel müşterilerin işletmenizi olan ilgisini arttırır.
4. Diğer Kurumsal Kimlik Öğeleri
İlk 3 madde kurumsal kimliğin oluşturulması sırasında mutlaka ele alınması gerekilen şeylerdir. İlk 3 çalışma sonrasında kurumsal kimliğin oluşturulması sonlandırılabilir ancak diğer kurumsal kimlik öğeleri aracılığıyla kesinlikle kurumsal kimliğinin güçlendirilmesini tavsiye ediyoruz.
Diğer kurumsal kimlik öğeleri arasında şunlar yer almaktadır:
- Kartvizitler
- Power Point sunumlar
- Tabela ev kısa filmler
- Broşürler
- Reklamlar (Online ve diğer reklam türleri)
Kurumsal kimliğinizin güçlenmesini sağlayacak türden yapacağınız tüm çalışmalar sizlere müşteri açısından olumlu yansıyacaktır. Kurumsal kimliğinizi güçlendirmek için misyonunuzu ve vizyonunuzu iyi belirleyin. Ayrıca bundan potansiyel müşterilerinizin haberdar olmasını sağlayın.