Kampanya Performansını Arttırma Yöntemleri

kampanya geri dönüşümleri oranları

Ürünlerinizin ve hizmetlerininiz tanıtılması için ve daha çok müşteri kitlesine kavuşmak için verdiğiniz reklamların ve yaptığınız kampanyaların daha iyi performans göstermelerini sağlamak, herkesin en önemli isteğidir. Kampanyaların performanslarını artırmak için yapabileceğiniz birçok yöntem bulunmaktadır. Kampanyalarınızı birkaç püf nokta ile daha performanslı hale getirmeniz mümkündür bu noktalardan şu şekilde bahsedilebilir;

  • İlk yapmanız gereken kampanyalar içerisinde anahtar kelimelere yer vermektir.
  • Müşterileriniz kampanyalarınızda anahtar kelimeleri gördüğü zaman, kampanyanızın arama yaptığı konu ile ilgili olduğunu, daha rahat bir şekilde göreceklerdir.
  • Müşteriler genelde ürün ve hizmet araması yaparlar, bu yüzden şirket adınızı kampanya adlarından kullanmamak en akıllı seçim olacaktır.
  • Kampanyalarınızı benzersiz özelliklerini ön planda tutmaya özen gösteriniz. Kampanyalarınızı diğer rakiplerinizden farklı kılan özellikleri vurgulayın ve cazip olduğunu ve benzersiz özelliklere sahip olduğunu açık bir şekilde ifade ediniz.
  • Müşterilerininiz kampanyanız hakkında yapacakları işlemlerin daha açık ve sade olmasını sağlayın. Özellikle tıklama yapacakları butonları hemen başvur ya da hemen katıl gibi konuları ulaşılabilir ve sade bir şekilde konumlandırınız.
  • Kampanyalarınız için uygun sloganın farklı tarzda olanlarını test edin. Hedef müşterileriniz üzerinde hangi sloganın daha etkili olduğunu bulabilmeniz için sürekli farklı sloganları deneyin ve ilgi gören kampanyaları daha sık gösterin.
  • Kampanya metinlerinde kullanacağınız anahtar kelimeleri özenle seçmeniz gerekmektedir. Kampanya sayfanızın teması ile uygun olan anahtar kelimeleri eklemeye özen gösterin. Uygun anahtar kelimeleri bulduğunuzda ise alternatiflerini, eş anlamlarını, farklı yazım şekillerini kullanmaya özen göstermelisiniz. Ayrıca iyi anahtar kelimeler için farklı programlar ile daha fazla fikir almayı denemelisiniz. Bulduğunuz anahtar kelimeler için, anahtar kelime eşleme işleminden yararlanabilirsiniz. Kullandığınız anahtar kelimeler ile kimi zaman daha fazla kampanya gösterimi kimi zamansa daha az kampanya gösterimi elde edebilirsiniz fakat anahtar kelime eşlemeyi uygun bir şekilde yaparsanız en uygun müşterilere daha rahat ulaşabilirsiniz.
  • Ayrıca negatif anahtar kelimeler ekleyerek kampanyanıza ilgi duymayan müşterilerin sayısını azaltabilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler ile yapılan aramalarda kampanyalarınız gösterilmez.
  • Kampanyalarınızda benzersiz anahtar kelime URL’leri kullanarak hedef müşterilerinizi belirli bir kampanya ana sayfasına yönlendirebilirsiniz. Anahtar kelime ile yapılan aramalarda müşteriler en doğru sayfaya hemen ulaşabilirler.
  • Kampanyalarınızı konuya göre düzenleyebilirsiniz. Her kampanya için neyi başarmak istediğinizi ve işletmenizin hedeflerinin neler olduğunu belirterek kampanyalarınızı bu yönde planlayın.
  • Her ürün için ayrı, kaynağınız için ayrı, markanız için ayrı kampanyalar hazırlamak, onlar üzerinde ayarlama yapmanızı kolaylaştıracaktır.
  • Eğer kampanyanızda bir ürün satışı yapıyorsanız doğru dilleri ve yerleri hedeflemeniz gerekmektedir. Söz konusu hedef bölgenin şehirlerin doğru hedefler olduğundan emin olun ve o bölgelerde hedef kitleniz olduğundan emin olun.
  • Kampanyalarınız ile kaliteli müşterilere ulaşmak istiyorsanız, her kampanyayı tek bir ürüne ya da hizmete odaklamanız gerekmektedir. Bir anahtar kelime için tek bir kampanya kullanmamamlasınız. Google bir anahtar kelime ile bir kampanya gösterir, anahtar kelimeleri daha sonraki kampanyalarda yenilemek gerekmez. Benzer olan anahtar kelimeler birbirini etkiler ve rekabet içine girer. Bu da kampanya performanslarınızı olumsuz yönde etkiler.
  • Kampanyanıza katılmak isteyen müşterilerinizi doğru bir açılış sayfasına yönlendirin. Müşteri kampanyanıza tıkladığında, reklamda vaadedilen bilgilerin ya da ürünün bulunduğu açılış sayfasına rahat bir şekilde ulaşmalarını sağlamanız gerekmektedir. Müşteriler aradıkları hizmeti veya ürünü kısa süre içeresinde bulamazlar ise o kampanyadan ayrılırlar.
  • Kullanıcıların istekleri doğrultusunda düşünün ve kullanıcı deneyimlerine önem verin. Ayrıca site içeriğinizden sonuç olmanızı sağlayacak testler yapmanızı sağlayan programlardan yaralanabilirsiniz.

Bu şeklide küçük dokunuşlar ve biraz dikkat ile kampanyalarınızın daha başarılı olmasını sağlayabilirsiniz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.