İçerik Optimizasyonu için Yardımcı 10 Araç

İçerik Optimizasyonu için Yardımcı 10 Araç

İçerik optimizasyonu SEO’nun en önemli kuralları arasında yer almaktadır. Eğer ziyaretçilerinize yardımcı olacak içerikleriniz yoksa başarı elde etme şansınızda yoktur. İçerikleri nasıl hazırlamanız gerektiğini daha önce SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır? isimli makalemizde anlatmıştık şimdi ise içerikleri optimize etmenize yardımcı olacak 10 aracı nasıl kullanacağınızı anlatacağız.

  • Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Adwords Anahtar kelime planlayıcı, bu aracı kullanmak için bir adwords hesabınız olması gerekir. Hesap oluşturmak tamamen ücretsizdir.  İçeriklerde kullanacağınız başlık ve alt başlıkların aranma hacimleri ve rekabet oranlarını görmenize yardımcı olur.

 adwords
Örnek bir kelime üzerinden açıklayalım, hedef kelimenizi yeni anahtar kelime arayıcısına ekleyin ve fikir al yapın. Karşınıza kelime ile bağlantılı wn çok yapılan aramalar ve rekabet oranı çıkacaktır. Eğer geniş bir anlam ifade eden bir kelime ise kelimenin hedeflediği sayfa ve kategoriyi ekleyerek sonuçları azaltabilirsiniz.
Hedef kelime olarak ‘Çanta’ seçtik bize önerdiği kelimeler bağlantılı en çok aranan kelimelerden oluşuyor. Eğer bir çanta sitemiz varsa alternatif kelimelerden oluşan başlıklarda içerik ve ürünlerimiz olması ana kelimede yükselmemize yardımcı olacaktır.
  • Google Trends

Google trends, özellikle haber sitelerinin anlık takip etmesi gereken önemli bir araçtır. Günlük verilere göre en çok okunan ve aranan başlıkları sunmaktadır. Kategori, ülke ve zaman kısıtlamaları yaparak sizinle ilgili son dönemde popüler olan aramaları göstermektedir.

Trendleri takip ederek ilgili içeriklere ulaşmanıza yardımcı olur. Bu araç içerik optimizasyonundan çok güncel içerik başlıkları oluşturmanıza yardımcı olur. Güncel, insanların aradığı içeriklere sahip olmanın SEO için önemli bir kural olduğunu unutmayın.

trends

  • HubSpot Blog Topic Generator

Hubspot İçerik başlık oluşturucu, özellikle İngilizce siteleriniz için oldukça kullanışlı bir araçtır. Hedef kelimenizi analiz ederek alanında en çok aranan ve internette bağlantılı içeriğin az olduğu başlıklar oluşturur. Ancak araç sadece İngilizce dilinde hizmet vermektedir. Hedef kelimenizi İngilizce olarak ekleyip ardından Türkçeye çevirerek kullanabilirsiniz.

hotspot

  • BuzzSumo

BuzzSumo Sosyal medya hedefli olarak çalışan sitelere yardımcı olan önemli bir araçtır. Facebook, Linked, Twitter, Pinterest ve Google+ üzerinde en çok paylaşılan haberleri analiz etmektedir. Ülke, zaman ve kelime kısıtlamalarıyla son dönemde insanların ilgi gösterdiği içerikleri görmenize yardımcı olur.

Yani sosyal medya gündemini yakından takip ederek insanların ilgi gösterdiği içerikler üreterek sosyal medya’dan ziyaretçi almanıza yardımcı olur.

buzzmo

  • Ahrefs Content Explorer

BuzzSumo’nun popüler olmasının ardından Aherfs de benzer bir araç geliştirmiştir. Sosyal medya analizleri yaparak en çok ilgi gören içerikleri listeliyor. Ayrıca Aherfs’in sunduğu rekabet analiziyle rakiplerinizin en çok ziyaret edilen içeriklerini de görme şansınız bulunuyor. Ortalama organik trafikleri analiz ederek hedef sitelerin popüler konularını sunmaktadır. Ayrıca backlink analizleri en iyi araçlardan bir tanesidir.

aherfss

 

  • Impactana

Impactana ücretli ve ücretsiz versiyonları bulunan bir başka sosyal medya analiz aracıdır. Tarayıcı eklentileri sayesinde gezindiğiniz web siteleri ve içeriklerin sosyal medyada yapılan paylaşımlarını göstermektedir. Web arayüzünde ise son dönemlerde popüler olan paylaşımlara ulaşmanızı sağlar. Diğer araçlardan farkı video, resim ve yazılarında popülerliğini ölçmesidir.

impact

  • Keyword Tool

Keyword Tool anahtar kelime öneri aracı olarak kullanabileceğiniz ücretli bir araçtır. Google, anahtar kelime planlayıcı ile aynı görevi yaparken tek farkı Bing, Youtube, Amazon ve App Store’da en çok yapılan aramaları göstermesidir. Çalışma prensibi ve kullanımı oldukça kolaydır. Hedef kelimenizi yazdığınızda ek kelimelerle beraber en çok arananları sıralamaktadır. Kelimeleri ücretsiz görebilirsiniz ancak veriler ve ne kadar aranma hacimlerine sahip oldukları sadece ücretli versiyonunda gösterilmektedir.

anahtar kelime

  • BuzzBundle

BuzzBundle İçerik bulmakta sorun yaşayanlar için geliştirilmiş özel bir programdır. Sosyal medya ve forumları analiz ederek hedefiniz ile bağlantılı yorumları göstermektedir. Özellikle soru olarak gelen yorumların cevaplarına sitenizde yer vererek ziyaretçi edinmenize yardımcı olur. Sosyal medya yönetim aracı olarak da kullanılan bu araç ücretli olarak kullanıcılara sunulmaktadır.

buzzbundle
  • Yoast WordPress SEO

Yoast wordpress Seo içerik içi SEO yapılandırması için kullanabileceğiniz en etkili araçlardan bir tanesidir. SEO alanında bilinen bilgiler doğrultusunda içerikleri hangi kurallara göre hazırlamanız gerektiği konusunda sizleri yönlendirir. Hedef kelime belirtiğiniz taktirde içerik içinde analizler yaparak hatalı ve eksik olan noktaları belirterek yol gösterir.

yoast

  • Copyscape

Copyscape hazırlanan içeriklerin benzerlik ve özgünlük oranlarını test etmenize yardımcı olan bir araçtır. Özellikle içerikleriniz bir editör veya firma tarafından hazırlanıyorsa sıkça içerikleri kontrol ederek orjinal bilgi içeriğini kontrol edebilirsiniz.

copyspace

 

SEO alanında başarı elde etmenin temeli kaliteli içeriktir.  Bu araçları kullanarak hem kaliteli içerikler hemde insanların aradığı, ilgisini çekecek içerikler oluşturabilirsiniz. İçerik analizleri için kullanılması gereken online siteler ve yazılımlar ile daha başarılı seo çalışmaları yapabilirsiniz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Ahrefs kullanıyorum bende çok memnun kaldım. Diğerlerini öğrenmem çok iyi oldu. Son zamanların en güzel paylaşımı olmuş teşekkürler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.