içerik kalitesi yükseltme işlemi web sayfasının temellerini sağlamlaştırmak için önemli unsurlar arasında yer almaktadır. Google kalite güncellemeleri sonrasında içerik alışkanlığınızı değiştirmelisiniz.
içerik kalitesi yükseltme için ipuçları
Sıralamalarda yükselmek için içerik kalitesinin etkisi düşündüğünüzden çok daha fazla etkilidir. Google her zaman en iyi içeriği ziyaretçi aramalarında sunmak ister. Bir çok algoritma analizinden geçen veriler. Değerlendirme unsurları işlemleri tamamlandıktan sonra içerik kalitesine bakılarak sonuçlar arasında sergilenmektedir. En hatasız ve en kaliteli içeriği sunmak için bazı şartlara uymanız gerekmektedir. Bugün ki dersimizde içerik kalitesinin önemini işleyeceğiz.
İçeriğin Özgünlüğü
Özgün olmak her sitenin başta gelen özelliklerinden biridir, fakat çoğu site sahibi makaleyi yazarken özgünleştirdikten sonra direk sitesine ekliyor, önemli olan sadece içeriğin özgün olup özgünlük testinden geçmesi değildir. Bariz bilgilerle belirli ziyaretçi kitlesine ulaşamazsınız çünkü arayan kişi hep aynı şeyleri görmekten sıkılır fakat farklılık uyandırırsanız sitenize o ziyaretçiyi daha kolay bağlayabilirsiniz. Özün içerik demek esinlenen kaynaklardan veya kendi düşüncelerinizden oluşturduğunuz içerikler anlamına gelmemektedir. Nerede ise her konu hakkında birden fazla içerik bulmak artık mümkün. Özgün olduğunu düşünseniz dahi aslında %60 civarında bir özgünlük oranı vardır. Tam özgünleştirme için, içerik kuralları ve strandartlarına uyarak, ziyaretçiler için önemli alanların işaretlenerek, etiket alanlarında daha önce sunulmamış etiket tagları ile sunma işlemi, h tagları ile benzersiz semantic alt başlıklar sunma, giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde tam eşleşen kelime bütünlüğü sağlamak ve anlattığınız konuyu tam ifade eden içerikler sunmak. İçerik özgünlüğünün artmasını sağlayacaktır.
Hedef Kitleyle İletişim Kurmak
Her web sitesinin bir hedef kitlesi olmak zorundadır. Her zaman müşterilerime ve öğrencilerime ilk yönelttiğim soru bu site ile kimlere ulaşmak istiyorsunuz ve bunun için neler yaptınız, neler yapmayı planlıyorsunuz olur. Site kurulduğu an hedef kitle ile iletişim kurmak ve arada bir bağ oluşturmak çok önemlidir. Site içerisinde yazmış olduğunuz yazılar, aslında büyük ölçekli olarak sadece hedef kitlenize hitap etmektedir. Gerçekleştireceğiniz projelerde öncelikle hedef tam olarak belirlenmeli, reklam çalışmalarında içerik yoğunluğunda hedef kitle ve eğilim alanları seçilerek reklam ve içerik yayınları yapılmalıdır. Hedef kitle için farklı bir örnek vermek gerekir ise, istanbul ilinde hizmet veren bir firma olduğunuzu düşünelim. Reklam çalışması yapılırken Adwords lokasyon seçimi yaparak sadece istanbul ilinde olanlara ulaşabilirsiniz, Facebook reklamlarında yaş,cinsiyet,il,ülke ve eğilim alanlarına göre reklam vermeniz münkün olacaktır.
Doğru yatırım ile hareket etmek en akıllıca yatırımdır. Yapay ve Dikey seo çalışan firmalar seo’nun sadece arama motorlarında backlink yapıları ile çıkması için mücadele ederler. Semantic seo temelleri arasında aslında çok önemli bir madde bulunmaktadır. Güçlendirilmiş hedef kitle için eş anlamlı çözümler üretmek. Burada anlatmak istediğim, bir sitenin seo ile güçlenme süreci zaman almaktadır. Bu süreç başlangıçlarında Adwords, Facebook, Twitter vb gibi reklam kanalları ile eğilim alanlarına göre reklam kampanyaları yapmak en mantıklı çalışma olacaktır. Seo çalışmaları devam ederken isminizi hedef kitlenize hızlı ve pratik bir şekilde duyurmaya başlarsınız.
Diğer yandan belirli ziyaretçi kitlesiyle iletişimde olmanız sizi diğer rakiplerinizden farklı kılar. Sadece içerikler altına yorum yapan ziyaretçiler ve mailden size ulaşanlarla iletişim halinde olmayın bir çok kişi sitenize girip içeriği okur yorum yapmayabilir veya size mail atmayabilir. İçerikleri olabildiğince videolar, slaytlarla destekleyin kendi videolarınızla kitleyle daha sıcak bir iletişim kurmaya çalışın.
İçerik Yönlendirmelerinde Alakalı Konularla Bağdaştırma
Sitenizde yayınladığınız konularda dikkat etmeniz gereken önemli bir unsur bulunmaktadır. İçerik bütünlüğü ile yönlendirme, konumuzun seo haber olduğunu düşünelim ve seo hakkında yazdığımız makaleler içerisinde semantic seo kelimesinin geçtiğini düşünelim , daha önce semantic seo hakkında bir makale yazılmış ise ziyaretçiyi bu makaleye yönlendirmek doğru bir yaklaşım olacaktır. Konu altlarında benzer konular alanları ile ziyaretçilerin ilgisini çekecek aynı kategoride barınan yazıları sunabilirsiniz. Yapacağınız benzer konu yönlendirmeleri ile ziyaretçiler sitenizde daha fazla vakit geçireceklerdir. Site kalma oranı seo için önemli bir unsurdur. Ziyaretçilerinize doğru yönlendirilmiş içerikler sunmaya özen göstermelisiniz.
İçerikte Örneklemeler Gösterme
Gireceğiniz içerikteki çelişkileri göstererek örneklendirme yapın. Örneklendirme her zaman için içerik kalitesi için önemli bir etmendir. Ziyaretçiler örneklendirmeleri gördüğünde dikkatlerini çekecek ve içeriği anlayana kadar okuyacaktır. Örneklendirme yaparak anlatmak istediğiniz konuyu daha rahat anlatabilirsiniz. Yazdığınız içerikler ziyaretçilerin ilgisini çekmeyi başardı ise, geriye tek sorun kalmaktadır. Anlatmak istediğiniz yazının anlaşılır olması ve karmaşık sunulan alanlar için örneklemeler ile açıklanmasıdır.
Geniş Kapsamlı Tavsiyelerden Kaçının
Genel ve geniş olan tavsiyelerden, önermelerden kaçının bunlar sizi bir adım geriye itecektir. Kitleye en yararlı olacak tavsiyeleri söyleyin. Hemen hemen her site aynı bilgileri paylaştığı için siz farklılık yaratıp dikkatleri üstünüze çekin. Analtılmak istenen konu genele vurgulanarak üstü kapalı olarak anlatılmaktadır. Bunun yerine konuyu maddeler halinde ele alarak, konu içerisinde alt başlıklar halinde sunmak çok önemlidir. Seo nedir? sorusunu tek madde halinde açıklamak yerine sorunun alt maddelerine ayırarak, açıklamak daha etkili ve ziyaretçiler gözünde kalite puanlı bir içerik olacaktır. Alt kategorilendirme işlemlerinde h2,h3,h4 tagları kullanmaya özen göstermelisiniz.
Ziyaretçiyi Anlayın
Kendinizi ziyaretçi yerine koyarak siteye gireceğiniz içerikleri oluşturun. Sitenize giren ziyaretçiler bilmediği konuları öğrenmek için sitenizi ziyaret ederler. Arama sonuçlarında tercihini yaparak sitenizi seçen ziyaretçilere, sitede kalma oranını yükseltmek adına içeriklerde laf kalabalığı yapmadan en doğru bilgiyi vermelisiniz, sitenize gelen ziyaretçi aradığını bulamayıp başka sitelere gider ama sizin sitenizde aradığını bulursa elbet siteniz ziyaretçinin aklında kalacaktır. İyi bir izlenim yaratmak için en doğru bilgiyi sunmaya çalışmalısınız.
Yukarıdaki maddeleri tek başlık altında toplayacak olursak, öncelikle anlatmak istediğiniz konu hakkında net bilgiler sunmalı, konunuzu maddeler halinde sergilemeli ve ziyaretçilere değer vermelisiniz.