Google sıralama kriterleri nasıl belirlenmektedir. Arama sonuçlarında sıraları belirleyen en önemli Google faktörleri.
Google Sıralama Kriterleri Faktörleri
Google sıralama faktörleri 200 farklı sinyal üzerinden gerçekleşmektedir. Sıralama faktörlerini öğrenmek için en iyi kaynaklar;
- Google-tek-sayfalık SEO Kılavuzu
- Google Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Rehberi
- Web Yöneticisi Akademisi
- Webmaster Kalite Yonergeleri
- Google arama dünyası
- Google’da Arama Nasıl Çalışır
Google sıralama faktörleri arasında ilk sırayı “kullanıcı deneyimi” almaktadır. Kullanıcı deneyimi ziyaretçinin aradığı sonuç ekranında sitenizi tercih etmesi ile başlamaktadır. Bu süreç içerisinde iyi bir kullanıcı deneyimi bırakmak için bazı tavsiyeler;
- Etkileyici Title Site açıklaması
- Etkileyici Meta açıklaması
- Site Masa Üstü ve mobil uyumluluk ( page speed optimizasyonu )
- Etkileyici sunum ve görseller, görsel alt açıklamaları
- Siteyi güncel ve açık tutmak
- İletişim ve yardım alanları
- Benzer içerik alanları
- Konu içi doğru yönlendirmeler
- Sosyal medya sayfa adresleri ve paylaşım butonları
- Özgün ve en doğru içeriği sunma
Yukarıda yer alan maddeler kullanıcı deneyimlerini arttıran maddelerdir, aynı anda Google sıralama kriterlerinin de özetini oluşturmaktadır diyebiliriz. İçeriklerinizin kalitesini beğenen ziyaretçiler, değerli buldukları içerikleri kendi sosyal medya hesaplarında, sitelerinde paylaşarak harika bir organik doğal backlink ağı kurmanızı sağlayacaklardır.