Google Rankbrain Dönemi Başlıyor. Google arama sonuçlarında artık yeni bir döneme geçiyor. Google Rank Brain Algoritması şu an aktif halde. Haberi ilk duyuran Bloomberg oldu.
Rank Brain Nedir?
Devreye girdiği haberi dün duyurulan Google’ın yeni hizmeti rank brain, arama sonuçlarının daha iyi hale getirmek için hazırlanan bir yapay zeka.
Alışık olduğumuz algoritmalardan farkı, kullanıcı davranışları ve arama sonuçlarını analiz edip kendi kendine öğrenebilmesi.
Yapay Zeka Nedir ?
Yapay zekalara bilim kurgu filimlerinde karşımıza çıkan insan gibi düşünen ve davranış gösteren robot ve bilgisayarlardan biliyoruz.
RankBrain yapay zekası şimdilik bu derecede akıllı değil. Gelecekte nasıl olacağını henüz kestirmek zor. Google yapay zeka’yı dil çeviri hizmetleri içinde kullanırsa, ileride daha doğru ve güzel çeviriler görebileceğimiz gibi belki yakın gelecekte Google bize sesli yanıt veren gelişmiş bir yapay zekada sunabilir. Hayal gücümüz olduğunu düşünsek bile google bu tip şeyleri seviyor.
Rank Brain Seo Optimizasyon ?
Google Rank Brain mevcut sisteme şu an %15 kadar etki etmekte. %15 etki ile bu algoritmanın devreye sokulması, google’ın yeni yapay zekasına çok güvendiğini gösteriyor ve google’da %1 lik etkiler bile milyonlarca sıralamanın yer değiştirmesi anlamına geliyor. Farklı haber kaynaklarına göre şuan Rank Brain genel seo kuralları yapısına bağlı kalıyor ve doğru yapılmış genel seo altyapıları ile tutarlı şekilde hareket ediyor.
Rank Brain Seo ve arama sonuçlarını nasıl etkileyecek ?
Rank Brain arama sonuçlarının şu an sadece bir parçası. Google’ın panda ve penguen gibi algoritmalarını destekleyecek 3. bir algoritma gibi düşünebiliriz. Arama sonuçlarına etkisi şu anda çok büyük olamayacak. Kısa vadede etkileri küçük olsa da kendine kendini geliştirip öğrenebildiği için uzun vadeli etkilerinin seo optimizasyon yapan insanlar için büyük olacağını tahmin edebiliriz.
Rank Brain Arama Sonuçlarını Filitreleyecek. Google burada bize internet kalitesinde en çok önem verdiği şeyin spam olduğunu bir kez daha gösteriyor.
Doğru içerik filitreleri ile içerik ve arama sonuçları birbiriyle daha doğru eşleştirilerek daha doğru sonuçlar ortaya çıkartacak.
Google AI
Google son zamanlarda video ve ses teknolojileri gibi bir çok yeni teknolojiye yatırım yapıyor.
Daha önceki Roller Coaster Etkisi Yaşayabiliriz adlı makalemizde, google’ın yeni bir algoritma testi yaptığı üzerine bir yazı yazmıştık. Biz bu algoritma testlerinin panda ve penguen ile alakalı olduğunu düşünsek dahi google bu güncelleri ile bizi biraz şaşırttı.
Google’un sıralamaları etkileyen teknolojiyi öğrenen makinesi, Rankbrain Ekim 2015 yılında açıklanmış ve algoritmaya dahil edilmişti. Rankbrain’in başlamasıyla hakkında bilinen bir çok bilgiye yer vermişti. Ancak 2016 yılının ortasına geldiğimizde hem teknolojiyi öğrenen makine kendi içinde geliştirmeler yaptı hemde denemelerle nasıl bir işleyiş sistemine sahip olduğu yorumlandı.
Google, manipülasyonları engellemek için rankbrain makinesi hakkında ne kadar bilgi vermekten çekinse de sıralamalar üzerinde yaşanan değişimler nasıl çalıştığı hakkında ipuçları veriyor. Şuana kadar öğrendiklerimiz, makinenin amacı kullanıcıların aradıkları sonuçları en hızlı şekilde sunmak, bu işlemi yapmak için insanların yaptıkları arama ve hareketlerini analiz ederek tepkileri öğreniyor ve sıralamaları kolaylaştıracak müdahalelerde bulunuyor.
Rankbrain sıralamaları yapan bir sistem mi, tam olarak değil. Rankbrain algoritmanın içinde var olan internette milyonlarca sayfa ve bilgiyi algılayan, kullanıcı hareketlerini analiz eden ve öğrenen bir yapay zeka ve sıralamaları belirleyen algoritmanın büyük bir parçası.
Rankbrain’i en iyi şekilde kullanmak için;
- Doğru bilgilere yer verin
Karşınızda yazılanları algılayan ve doğruluğunu teyit eden bir makine olduğunu bilerek içerikler hazırlayın örneğin;
Türkiye’nin başkenti Ankara, Rusya’nın başkenti Moskova, Almanya’nın başkenti Berlin gibi kurulan cümleleri doğru bilgiler olarak algılayıp içerikleri verimli olarak kaydederken, sisteminde kayıtlı olan bilgileri yanlış yazmanız içeriğinizi değersiz kılarak sıralama kaybetmenize neden olur.
- En çok merak edilen ve güncel bilgilere yer verin
Hedef kelimelerinizde kullanıcıların en çok yaptığı aramalara cevap verin, ayrıca son zamanlarda kullanıcıların hedef kelimelerinizde ve bağlantılı kelimelerde hangi bilgileri aradığını belirleyerek içeriklerde yer verin.
- Kullanıcı dostu olun
Ziyaretçilere iyi bir deneyim yaşatacak bir web sitesi kullanın, mobil uyumu, makale düzeni, site içi gezinme, arama alanı, gezinmeyi engellemeyen reklamlar, ek bilgiler, hızlı erişim…
Bu 3 temel unsuru uygulayarak Rankbrain algoritmasında başarılı sonuçlar alabilirsiniz.
“Şuana kadar öğrendiklerimiz, makinenin amacı kullanıcıların aradıkları sonuçları en hızlı şekilde sunmak, bu işlemi yapmak için insanların yaptıkları arama ve hareketlerini analiz ederek tepkileri öğreniyor ve sıralamaları kolaylaştıracak müdahalelerde bulunuyor.” dolaylı olarak cep telefonlarından yapılan aramalar, asistan özelliği, takvim özelliği gibi davranışsal aramaları da anlamlı hale getirdiği anda bambaşka bir arama motoruna dönüşecektir.