Google keşfet (discover), çevrimiçi etkinlikleriniz referans alınarak oluşturulan bir mobil beslemedir. Kişiye özel oluşturulduğu için Google keşfet üzerinden gelen trafik bir hayli yüksektir. Örneğin SEO ile alakalı aramalarınız diğer aramalarınıza oranla daha fazlaysa Google keşfet kısmında SEO ile alakalı haberler yer alır.
Google keşfet, kesinlikle sosyal ağ mantığıyla çalışmaktadır. Yaptığınız aramalarla alakalı yeni kaynakları keşfetmeniz için çok önemlidir.
Google Chrome, milyonlarca mobil kullanıcı tarafından kullanılıyor. B da milyonlarca kişinin keşfet beslemesini gördüğü anlamına geliyor. İlk olarak 2018 yılında kullanıcılara sunulan Google keşfet sayesinde birçok web site sahibi, Google keşfet üstünden yüksek trafik almayı başardı. Hatta burayı trafik kaynağı olarak kullananlar dahi var. Özellikle haber siteleri, Google keşfet üstünden ciddi organik trafik alıyor diyebiliriz.
Google keşfet üstünden gelen organik trafiğe tüm web site sahipleri göz dikmiş durumda. Eminiz sizler de burada yer almak için bilgi arayışındasınız. Hazırladığımız Google keşfet rehberi sayesinde sizler de bu mobil beslemede yerinizi alabilirsiniz.
İçindekiler
- Google Keşfet Özet Akışınızı Nasıl Oluşturur?
- Google Keşfet Trafiği Nasıl Artırılır?
- Mobil Uyumlu Web Site
- Benzersiz ve Yüksek Kaliteli Resimler
- Açıklayıcı Başlık ve Meta Açıklama
- Popüler Konular Hakkında İçerik Oluşturma
- EAT Puanını Yükseltme
- Tutarlı Kategori Girişi
- Web Site Bilgi Grafiği
- İçeriklerin Sosyal Medya Etkileşimi
- İçeriklerin Güncellenmesi
- YouTube Videolarınızı İçeriğinize Gömün
Google Keşfet Özet Akışınızı Nasıl Oluşturur?
Google keşfet üstünden organik trafik almak için yeterli düzeyde SEO bilginizin olması gerekmektedir. Yeterli SEO bilgisi ancak arama motorunun nasıl çalıştığını anlamakla sağlanır. Google keşfet üstünden yüksek trafik almak için öncelikli olarak sistemin nasıl çalıştığını bilmeniz gerekmektedir.
Google keşfet beslemesi, aşağıda yer alan veriler kullanılarak oluşturulur.
- Kişinin Google üstündeki etkinliği referans alınır. Örneğin arama geçmişi, izlenen videolar vb.
- Kullanıcının konum geçmişi
- Yapılan konum ayarları
- Takip edilen konular
- Son zamanlarda yapılan yoğun aramalar
Google keşfet son derece gelişmiş bir sistemdir. Sizin arama geçmişinizi hesaba katarak nelere önem verdiğinizi anlar ve bu doğrultuda bir feed oluşturur.
Ben sıklıkla haber okuyan birisiyim. Yukarıdaki görselde de gördüğünüz gibi benim Google keşfet beslememde haber önerileri yer alıyor. Sizler de neye daha fazla ilgi duyuyorsanız Google keşfet mobil beslemesinde onunla akalı konular yer alacaktır.
Özellikle haber içerikli sitesi olan kişiler, Google keşfet sistemini referans alarak optimizasyon yaparsa kesinlikle yüksek trafik elde edebilir.
Google keşfet sisteminde yer almak için öncelikli olarak içeriklerinizin kullanıcılar tarafından ilgi görüyor olması gerekir. Sizler kullanıcı odaklı içerik oluşturmaya dikkat ederseniz bir süre sonra Google keşfet üstünden trafik almaya başladığınızı görebilirsiniz. Bu rakiplerinize oranla daha fazla organik trafik elde etmek için bir avantaj olabilir.
Google Keşfet Trafiği Nasıl Artırılır?
Sadece Google keşfet üstünden gelen organik trafiğe odaklanmak kesinlikle yanlış olur. Web sitenizin SEO optimizasyonuna güveniyorsanız keşfet bölümünde yer almak için ekstra olarak çaba harcamayın. Ancak haber sitesiyseniz kesinlikle Google keşfet beslemesinde yer almak için diğer web sitelere oranla daha fazla uğraşabilirsiniz. İlk hedefiniz normal aramalar üstünden organik trafik elde etmek olmalı.
Google keşfet analiz edilmesi en zor kısımdır. Örneğin rakiplerinizin keşfet içerisinde yer alıp almadığını öğrenmeniz mümkün değildir. Ancak kendi web sitenizin kayıt olduğu Google Search Console hesabı üstünden hangi içeriklerinizin Google keşfete düştüğünü görebilirsiniz. Performans kısmının hemen altında keşfet sekmesinin yer aldığını görebilirsiniz.
SEO çalışmalarınız kusursuz olsa bile içerikleriniz Google keşfet de yer almayabilir. Bunun kesinlikle garantisi yoktur. Bu yüzden bunun şanstan ibaret olma ihtimali de vardır.
Yapacağınız bazı düzenlemeler, Google keşfet beslemesinde yer alma olasılığınızı arttırabilir. Ne tür düzenlemeler yapabileceğinizi maddeler halinde ele alarak size sunmaya çalışacağız.
Mobil Uyumlu Web Site
Google keşfet, sadece mobilde yer alan bir özet akışıdır. Bu yüzden burada yer alabilmek için web sitenizin mobil uyumlu olması gerekmektedir.
Keşfet de yer almak için içeriklerinizde az reklam olmalı. Reklam varsa bile bu reklamların geniş reklam olmamasına dikkat edilmeli. Ayrıca popup reklamların da olmaması gerekmektedir. Google sayfa yükleme hızı yüksek olan web siteleri sever. Keşfet akışında yer almak için sayfa yükleme hızının yüksek olması gerekir.
Yaptığımız analizler sonucunda AMP kullanan web sitelerin Google keşfet özet akışında daha fazla yer aldığını gördük. Keşfet özet akışında yer alan sitelerin yaklaşık %75’lik kısmının AMP kullandığını söylemek mümkün.
Benzersiz ve Yüksek Kaliteli Resimler
Google keşfet, özellikle görsellerle ön plana çıkan bir alandır. Bu yüzden içeriklerde kullanılan resimlerin benzersiz ve yüksek kalitede olması gerekmektedir.
Tavsiye edilen görsel boyutu 1200 pikseldir. Resim etiketinin “the max-image-preview:large” düzenlenmesi de gerekmektedir. Yoast SEO eklentisi bunu otomatik olarak yapmaktadır.
Resimlerdeki alaka düzeyini arttırmanız kesinlikle size artı puan kazandırır. Resim açıklamalarının girilmesine ek olarak resimlere schame eklemesi yapılması kesinlikle Google keşfet akışında yer almanıza yardımcı olacaktır.
Açıklayıcı Başlık ve Meta Açıklama
İçerik başlığı ve meta açılaması kesinlikle okuru tuzağa düşürmemelidir. Tıklama tuzağı oluşturmaktan kaçınıp içerikle örtüşen açıklayıcı başlık ve meta açıklamalar kullanılmalıdır. Yani okuyucu başlık ve meta açıklamaya baktığı zaman içeriğin özetini görmelidir.
Başlık ve meta açıklama kısmında imla hatası yapmamaya özen gösterin. İmla hataları içeriklerinizin okunabilirlik düzeyini etkiler. Bu durum Google keşfet akışında yer almanıza mani olabilir.
Popüler Konular Hakkında İçerik Oluşturma
Google keşfet, özellikle güncel yani popüler olan konuları ön plana çıkarma eğilimi göstermektedir. Haber sitelerinin Google keşfet içerisinde daha fazla yer almasının asıl sebebi de budur.
Tabi ki sadece popüler konuları yazarak keşfet de yer alınmaz. Bazı blogların dahi keşfet de yer alması mümkündür. Önemli olan nişinizle alakadar olan kişilerin yer alması. Bu kişiler de her zaman nişinizle alakalı güncel ve popüler olan konulara ilgi duyacaktır.
Örneğin SEO öğrenme çabasında olan bir kişisiniz. Arama motorunu sürekli olarak SEO ile alakalı aramalar yapmak için kullanırsınız. Bu durumda karşınıza keşfet içerisinde “Trafik Artıran SEO Teknikleri” şeklinde bir başlık çıkarsa kesinlikle bunu okumak istersiniz.
İçerik oluştururken hem güncel hem popüler hem de eskimeyen türden olmasına dikkat edin. Bu daha uzun süre boyunda Google keşfet akışında yer almanızı sağlayacaktır.
Eskimeyen konular bulmak için anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir. Yıl boyu aranan, belirli aranma hacmine sahip olan konular hedefinizde olsun.
Eğer haber siteniz varsa kesinlikle Google Trends servisini kullanın. Buradan en güncel ve en popüler içerikler hakkında bilgi alabilirsiniz. Bulduğunuz içerikleri kaliteli bir şekilde oluşturarak yanına almanız kesinlikle Google keşfet üstünden ciddi organik trafik elde etmenizi sağlar.
EAT Puanını Yükseltme
Google, içerik sağlayıcısı olarak EAT yani uzmanlık puanına dikkat etmektedir. İçerikleri genel olarak uzmanlık, yetki ve güvenirlilik kriterlerini hesaba katarak ele almaktadır.
Web sitenizin EAT puanını yükseltmek için yapabileceğiniz bazı şeyler vardır. Bunun için içeriklerinizde net tarihler kullanın. Ayrıca yazarlar ve biyografileri hakkında bilgi verin. Ayrıca yayın, yayıncı, şirket veya arkasındaki ağ hakkında da bilgiler verin. Mutlaka sizinle iletişime geçmelerini sağlayacak iletişim bilgilerini de web sitenizde bulundurun. Bunlar EAT puanının artmasını sağlayacak faktörlerdir.
Web sitenizde genel bloga benzer karma içerikler sunmak yerine belirli bir nişe hitap eden içerikler bulundurun. Sadece bir alana hitap eden içeriklerinizin olması o alanda uzman olduğunuza dair pozitif sinyallerin oluşmasını sağlar. Bu da EAT puanınızı arttırıcı etki demektir.
İçeriklerin alaka düzeyi arttıkça güvenilirliliği de artar. Bu yüzden içeriğin müsaade ettiği ölçüde schame kullanılması üstünlük sağlar. Rakiplerinize oranla daha güçlü EAT sinyallerine sahip olmak adına schame kullanımına özen gösterin.
Tutarlı Kategori Girişi
Bir web sitenin nişini belirleyen şey girilen kategorilerdir. Özellikle EAT için en çok dikkat edilmesi gerekilen kısımdır.
Sizlere Google içerik seçiminde EAT’ı dikkate alıyor demiştik. İçeriklerinizin Google keşfet akışında yer alması için sizler de buna dikkat etmelisiniz.
Bir web sitede SEO, iphone, filmler ve bitkiler şeklinde kategoriler yer alıyorsa bu karma içerik yapısını işaret eder. Yani tutarlı kategori girişi yapılmamıştır ve site kesinlikle alanında uzman değildir.
Bu tarz sinyal veren bir sitenin kesinlikle Google keşfet akışında yer alması mümkün değildir. Bunu hesaba katarak tutarlı kategori girişi yapmaya özen gösterin.
Örneğin SEO ila alalı bir web siteniz varsa ekstra olarak SEO, Ads, WordPress, sosyal medya gibi kategoriler oluşturabilirsiniz. Elinizden geldiğince az kategori oluşturmanız belirli bir alana sağdık kalmak adına önemlidir.
Web Site Bilgi Grafiği
Sadece bilgi grafiğine sahip olan web siteler Google keşfette takip edilebilir. Öncelikli olarak web sitenizin ana sayfasını arama yaparak bilgi grafiğine sahip olup olmadığınızı kontrol edin.
Bilgi grafiği olan bir web site takibe alınsa bile içerikler her zaman Google keşfet akışında yer almaz. Yani bu kesinlikle bir garanti olarak kabul edilemez.
Bilgi grafiği sadece güçlü web sitelere verilir. Eğer markanız bilgi grafiğine sahipse kesinlikle alanında güçlü bir web siteniz vardır. Eğer web sitenizin bilgi grafiğine sahip olmasını istiyorsanız çeşitli schema (yapılandırılmış veri) kullanabilirsiniz. Schemaler kesinlikle web sitenizin bilgi grafiği kazanmasına yardımcı olacaktır.
İçeriklerin Sosyal Medya Etkileşimi
Yaptığımız analizler sonucunda sosyal medyadan yüksek oranda etkileşim alan içeriklerin Google keşfete daha hızlı düştüğünü gördük.
Özellikle Twitter hesabınızdan içeriklerinizi paylaşın. Tabi ki sadece paylaşım yapmanız yetmeyecek. Aynı zamanda bu içeriklerin etkileşim almasını sağlamanız gerekiyor.
Henüz kanıtlanmamış olsa da Google keşfet sosyal medyanın gücünden etkilenmiş gibi görünüyor. Az bir etkisi dahi olsa bundan faydalanıp Google keşfette yer almanız için içeriklerinizi etkileşime sokmayı deneyin.
İçeriklerin Güncellenmesi
İçeriğinizi paylaştınız ama keşfette yer almadı. Bu bir daha asla Google keşfet akışında yer almayacağı anlamına gelmez. Çok eskiden paylaştığımız ve bu güne kadar Google keşfet akışında yer almayan bir içeriğimizi güncelledik. Sonuç ne mi oldu? İlgili içerik Google keşfet akışına girdi ve ciddi oranda organik trafik almamızı sağladı.
İçerikler sadece Google keşfetten trafik almak için güncellenmemeli. Google örümcekleri içeriklerin güncellenmesini olumlu bir sinyal olarak algılar.
İçeriği güncellerken içerisine makaleyi zenginleştirici yönde eklemeler yapın ve günümüz tarihinde yayına alın. Bir süre sonra serp sonuçlarında ciddi iyileşmelerin olduğunu göreceksiniz. Bu da keşfete düşmeseniz bile organik trafiğinizin artmasını sağlayacaktır.
YouTube Videolarınızı İçeriğinize Gömün
Google keşfette, sıklıkla youtube videolarının da yer aldığını görüyoruz. Eğer web sitenizle paralel yürüttüğünüz YouTube kanalınız varsa videolarınızı içeriklerinize gömün yani içeriklerinize videolarınızı ekleyin.
İlgi gören makalelerinizdeki YouTube videolarının Google keşfet akışında yer alma ihtimali ciddi derecede yüksektir. Burada bir şey sizi yanılmasın. Bu uygulamada makaleniz Google keşfet akışında yer almayacak. Sistem içerikte yer alan videoyu akışa çekerek YouTube kanalınızın trafik almasını sağlayacak.
Bu her ne kadar web siteye organik trafik çekmese de marka bilinirliliğinizi arttırarak zaman içerisinde dolaylı yoldan organik trafik çekmenizi sağlayacaktır.
Google keşfet bölümünde yer almak için sahip olduğunuz web sitenin kategorisi önemli değildir. Ancak haber sitesi sahibi değilseniz Google keşfetten büyük trafikler elde etmeyi de pek umut etmeyin. Alacağınız trafik muhtemelen kısa süreli olacaktır.
Google keşfet trafiğini artırmak için verdiğimiz öneriler elbette sadece keşfet akışında yer almak için önemli değildir. Bu yapacaklarınız ayrıca kaliteli SEO çalışmaları için de önemlidir. Sizin mücadeleniz her ne kadar keşfette yer almak olsa da bir yandan da web site SEO puanını arttırmış olacaksınız.
Google keşfet kesinlikle organik trafiği arttırmak için büyük öneme sahiptir. Hiçbir arama yapılmaksızın web sitenize kullanıcı gelmesi kadar güzel ne olabilir ki? İlgi duyulan bir nişte yer alıyorsanız uyarılarımızı dikkate alın ve Google keşfet akışında yer almak için mücadele edin.