Google mobil web aramaları ve Android uygulaması üzerinden yapılan görsel aramalara yeni bir özellik getirdi. Artık yapılan aramalarda benzer ürünler gösteriliyor. Özellikle kıyafet, takı, gözlük gibi ticari değerlere sahip ürünleri görsel aramalara yerleştirerek daha verimli müşteriler kazanabilirsiniz.
Söz konusu özellik geçtiğimiz yılın sonlarında duyurulmuştu ancak ne zaman kullanılacağına dair açıklama yapılmamıştı. Google blog sayfasından yaptığı açıklamayla özelliğin aktif hale getirildiğini belirli kategorilerde bir kaç ay içinde dünya genelinde kullanılmaya başlayacağını açıkladı.
Google Görsel Aramalarında Benzer Ürünler Nasıl Eklenir
Yeni özellikten faydalanmak için yapılması gereken bazı yazılımsal değişiklikler bulunmaktadır. Bu işin biraz zahmetli olması uygulayanlar için büyük bir avantaj sağlayacaktır. Yeni bir özellik olduğu için rekabet oranı da bir hayli az olacaktır.
- İlk olarak ürünlerinizin, resim, fiyat, açıklama, puanlama gibi alanların schema kurallarına göre yapılandırılmış olması gerekmektedir. Gerekli meta etiketleri olmadan botlar ürünlerinizi algılayıp yapılandıramaz bu nedenle tüm kurallara uygun olduğundan emin olmalısınız.
- Veri yapılandırmalarını tamamladıktan sonra Google veri test aracını kullanarak sayfalarınızı kontrol edin. Eğer hatalı metalar bulunuyorsa istenildiği şekilde düzenleyin.
- Tüm işlemleri tamamladıktan sonra doğru çalıştığını görmek için site: alanadınız / com araması ve görseller diyerek ürünlerinizi görebilirsiniz. Bot ziyareti ve site hızına bağlı olarak veri yapılandırmasının sonuçlara yansıması 7 ile 15 gün arasında sürebilir.
Google’un paylaştığı örnek sonuç ekranı:
Özellik şimdilik mobil üzerinde olacak gibi görünse de ilerleyen dönemlerde masaüstü ve çeşitli uygulamalara entegre edilmesi bekleniyor.