Dijital liderler global perspektif sahibi, dijital okuryazarlığı olan, farklı yaş grupları ve kültürlerle çalışabilecek, kendisini yetiştirmeye açık olan, işbirliğine önem veren, katılımcı ve kararlı liderlerdir. Yani bizlerin, kaçınılması mümkün olmayan değişimler konusunda ve birçok ortamda ihtiyacı olan kişilerdir ve bu hususta dijital liderliği yakalamak için yapılması gereken birçok görev vardır. Bunlardan bir tanesi dijital dönüşüm için de eğitim şartıdır. Yapılan bir araştırmada en iyi şirketlerin bir kısmı dahil, incelenen şirketlerden çoğu başarılı bir dijital dönüşüm için gerekli olan nitelikte iş gücüne sahip olmadığını ortaya koymaktadır.
Pek çok şirketin belirtilen üç ayırt edici özelliğe birbirinden bağımsız gibi yaklaşıp hata ettiklerine dikkat çekmek istiyorum. Bu 3 özellik yeni teknolojiler, yeni nesil mimari ve dijital dönüşümü yönetecek uzmanlardır. Dijital dönüşümü yönetecek uzmanlar tek başına yeterli değildir. Bu yüzden bu üç faktör bir arada yer almalıdır. Dönüşümü gerçekleştirecek organizasyon ile birlikte çözüm geliştirecek uzmanların mevcut işletmeleri modernize etmek için yeni teknolojileri, yeni nesil mimariye ve yöntemlere hâkim olmaları gerekir. Bunun yanında sadece teknik ve liderin kendi başına yeterli olmadığı da aşikârdır. Dönüşümü gerçekleştiren organizasyonun yanı sıra çözüm geliştirecek BT uzmanının daha iyi bir iş birliği için teknoloji kadar şirketin operasyonların işleyişini de tanımalıdır. Dijital liderler dönüşüm için dijital tembellerden 5 kat daha fazla fon desteği alabilmektedir. Performans odaklı dijital liderler kritik öneme sahip olmayan projeleri rahatlıkla yok edebilirken, rakiplerinden daha yavaş işlem yapan dijital tembeller BT harcamalarındaki artışın sebebini ellerindeki çok sayıda projeye bağlamaktadır.
Dijital dönüşüm ise %30 tasarruf sağlamaktadır
Uzun yıllara yayılan dijital dönüşüm projelerinden elde edilen tasarruf ve kazanılan verimlilik yoluyla kendi kendini finanse etmeleri bu projelerin yatırımını mümkün kılarken projeleri aynı zamanda cazip hale getirmektedir. Diğer yandan şirketlerin sadece %20 sinin dijital dönüşüm projelerinde kendi finansmanlarını sağladıkları tespit edilmiştir.
Peki Dijital Lider olmak için ne yapılmalıdır?
Dijital çağda liderlik konusu eskilerden çok da farklı değildir. Lider olmak için öncelikli olarak istikrarlı insan olmak gerekir. Yalnız bu noktada ‘Nasıl bir insan olmanız lazım?’ sorusu akıllara gelmektedir. Biz de bu konu hakkında sizleri bilgilendirerek dijital liderlik yolunda ilerlemek isteyenlere de yol göstereceğiz.
Bu hususta sahici, samimi, güven ortamı yaratabilen, açık iletişim kurabilen insanlarla anlaşabilme yolunsa sabırlı bir insan olmanız gerekir. Yani kısacası özü sözü bir, içinizdekini dışınıza yansıtan bir insan olmanız gerekir. İnsanlar sizin sözünüze güvenmelidir. Dijital ortam katılımcılığı ister istemez liderlik kavramını da arttırmıştır. Her insan benim de fikrim var diye konuşabilmekte ve yazabilmektedir. Artık günümüzde teknolojinin de ilerlemesiyle bir bilen değil çoklu bilen oluşmuştur.
Dijital liderliği yakalamak için de öncelikle beklentileri düşünmeniz gerekmektedir. Bu konuda detaylı bir şekilde düşünerek insanlar iyi bir lider olarak sizden ne bekliyor sorusunu en iyi şekilde cevaplandırmalısınız. İyi bir dijital lider olmak için tabi ki dijital araçları da çok iyi kullanmanız gerekmektedir. Dijital dönüşümün ilk gereği olarak da liderliğin bu süreci desteklemesi ve çalışma yöntemlerini bu yönde değiştirmenizdir. İtibarını korumak isteyen liderlerin ise sosyal medyada paylaşır da izlenirken bir amacı ve planı olmalıdır. Dijital liderlik hususunda sosyal medyayı esas işlerinizden biri olarak kabul etmelisiniz. Bu özelliklere sahip liderler dijitalleşme sürecindeki her şirketin aradığı liderlerdir. Bu dijital liderler sayesinde de şirketler istedikleri başarıya ulaşmış, hedeflerini gerçekleştirmiş olacaklarıdır.