Canonical Etiketi Nedir ?

Canonical Etiketi

Arama motorları yeni oluşturduğunuz bir web sitesini doğru indekslemek ister. Canonical etiketi bu indeksleme aşamasında aynı içeriğe birden fazla url ile erişilebiliyorsa devreye girer. Seo optimizasyon için çok faydalıdır, çünkü aynı içeriğin farklı url adreslerinde yer alması spam yaptığınız izlenimi uyandırabilir.

http://blog.örneksite.com/makele1/

http://m.örneksite.com/blog/makale1/

http://örneksite.com/blog/makale1/

http://örneksite.com/?p=4285343

Bu 4 URL’nin tamamı aynı sayfaya gidiyor ve üst url satırlarınız aynı kalıyorsa burada canonical etiketini kullanabiliriz.

İçeriğinizde canonical etiketini kullandığınızda, arama botları sadece alttaki url satırını indekleyecektir.

<link rel='canonical' href='http://blog.örneksite.com/makale1/' />

Canonical etiketi bir lisanslama etiketi değildir.

İçeriğinizin farklı sitelerde kopyalanmasını ya da arama motorlarından index almalarını engellemez.

Farklı URL Seo Teknikleri

Arama motorlarının web tasarım araçlarından sitenizin www ön eki kullanıp kullanmadığını belirtmeniz de seo optimizasyon konusunda faydalıdır.

Seo danışmanlığı yaptığınız firmaların url altyapılarını kontrol etmek seo’ya başlarken önemli bir kriterdir. Canonical etiket kullanmıyorsanız eğer 301 ve meta yönlendirmeler gibi sayfa içi yönlendirmeler de kullanabilirsiniz.

URL kullanımları ile ilgili daha detaylı bilgileriGoogle’ın Standart URL Kullanımı makalesinden okuyabilirsiniz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.