AdSense Rehberi

AdSense Rehberi kılavuzu

AdSense, Google arama motoru tarafından elektronik yayıncıları için sunulan ve dünyada en çok tercih edilen dijital reklam ajansı servisidir. Hem ülkemizde hem de dünyanın birçok farklı bölgesinde AdSense, tüm dijital yayıncıların ilk alternatif gelir modeli durumundadır. Günümüzde Google AdSense, sunduğu birçok farklı reklam modeli ile hem yayıncıları hem de reklam verenleri memnun etmek için çalışmalarını sürdürmektedir.

Google AdSense nedir?

Adsense

Google AdSense, belirtildiği gibi Google arama motoru tarafından AdWords servisinin yayıncı ayağı olarak ifade edilebilir. Reklam verenler ile yayıncıların dijital platformdaki buluşmasına aracı olan Google’ın bu reklam hizmeti, hem reklam verenler için en doğru ve en büyük internet kullanıcı kitlesine ulaşmayı hem de yayıncılar için öncelikli gelir modelini oluşturmayı vaat eder.

Sadece belirli bölgelerde hizmet vermek yerine Google’ın aktif olarak kullanıldığı tüm ülkelerde hem yayıncılar hem de reklam verenler uzun yıllardır için hizmetlerini sürdürmektedir.

Reklam verenler için AdSense ayağından ziyade, AdWords platformu kullanılmaktadır. Dolayısıyla AdSense servisinin asıl hedefi, yayıncılar olmaktadır. Dolayısıyla AdSense ile ilgili birçok önemli detay, sadece dijital yayıncıları kapsamaktadır.

AdSense kaydı için Google, kayıt yaptırmak isteyen internet sitelerinden çeşitli şartları yerine getirmesini beklemektedir. Bu şartlar arasında gerek Google’ın bahsini geçirdiği gerekse de tecrübe ile elde edilmiş bilgiler bulunmaktadır.

AdSense kaydı öncesinde bilinmesi gerekenler!

İçerik yoğunluğu

AdSense başvurusunu öncesinde yapılması gereken önemli bilgilere değinmek gerekirse, ilk olarak aceleci bir tutum sergilenmemesi gerektiği ile başlamak gerekiyor. Google, AdSense dijital reklam servisinden yararlanmak isteyen internet sitelerinden, daha önce de belirtildiği gibi direk ve dolaylı yoldan bahsini geçirdiği detaylar aramaktadır. Bu detaylar arasında, sitenin içerik yoğunluğu bulunmaktadır.

Her ne kadar doğrudan belirtilmese de kaydın başarılı bir şekilde onaylanması adına, yeni açılan ve içeriği olamayan veya çok az internet sitelerinin, bir süre içerik miktarlarını artırmasında fayda vardır. Yazılı içerik adedi hakkında ortalama bir bilgi vermek gerekirse, boş bir site ile başvuru yapmak yerine en az 20 ve üzeri yazılı içeriği bulunan bir platform için başvuruda bulunmak, pozitif geri dönüş alma ihtimallerinin artıracaktır.

Özgün içerik

Google, AdSense başvurularında mutlak suretle özgün içerik kontrolü sağlamakta ve filtreye takılan sitelerin onaylanmasını önlemektedir. AdSense başvurusu öncesinde hiçbir şekilde kopya içeriğe yer verilmemeli ve hazırlanan tüm içerikler, özgün bir biçimde benzersiz olmalıdır.

İçerik kalitesi

İçerik yoğunluğu ve özgün içerik kadar, elbette ki içerik kalitesi de dikkat edilmesi gereken konu başlıklarındandır. Hazırlanan yazılı içeriklerin belirli bir uzunluğa ve kalite yönergelerine uygun olarak hazırlanması gerekmektedir. Özellikle anahtar kelime kullanımlarının yoğunluğu, çok kısa içerikler veya değersiz içerikler, AdSense onayı alma noktasında problemler oluşturabilir.

Öte yandan söz konusu olan site bir video veya görsel platformu ise, videolara ve görsellere bulundukları sayfa kapsamında yazılı içerik desteği de sunulmalıdır.

Özgün görsel kullanımı

Özellikle son yıllarda Google, diğer platformlarında olduğu gibi AdSense platformu için de yapacağı yeni yayıncı kayıtlarında, özgün içerik kadar özgün görsellerin durumunu da dikkate almaktadır. Dolayısıyla başvurudan önce hiçbir şekilde özgün olmayan içerik bulundurulmaması gerektiği kadar, özgün olmayan görsellerin de kullanılmaması gerekmektedir. Bu konuda çeşitli yöntemlerle var olan görseller, özgünleştirme çalışmalarına tabii tutulabilir.

Ziyaretçi sayısı

Tahmin edilebileceği gibi Google, reklam servisi üzerinden aldığı yüzdelik komisyon ile doğal gelirlerini de oluşturmaktadır. Bundan dolayı başvuru yapan web sitelerinin, dolaylı olarak kendisine de gelir sağlayabilecek potansiyelde olup olmadığını kontrol eder. Bu süreçte hiç ziyaretçisi olmayan bir internet sitesine karşın, belirli bir ziyaretçi sayısı olan internet siteleri daha avantajlıdır. Nitekim daha önce de belirtildiği gibi aceleci bir tutumdan ziyade, internet sitesinin hem içerikleri hem tasarımı hem de ziyaretçi kitlesini oluşturmanın amacı güdülmelidir.

Site tasarımı

Her ne kadar doğrudan bir etkisi yokmuş gibi görünse de başvuru öncesinde, söz konusu olan internet sitesinin tasarımının, kullanıcı dostu bir yapıda olup olmadığı da dikkate alınmaktadır. Bundan dolayı site tasarımları, başvuru öncesine kullanıcı dostu bir yapıya kavuşturulmalıdır.

AdSense başvurusu nasıl yapılır?

Google’ın başvuru öncesinde önerdiği kalite yönergeleri ve daha önce belirtilen önemli kriterlerden sonra, başvuru sürecine de değinmek gerekiyor. Ne güzeldir ki Google AdSense başvurusu yapmak, çok pratik bir dizi süreci kapsamaktadır.

Öncelikle diğer tüm Google servislerinden faydalanmak için olduğu gibi AdSense başvurusundan önce de bir G-Mail hesabına sahip olmak gerekiyor. Hesap oluşturulduktan veya mevcut hesaba giriş yapıldıktan sonra, https://www.google.com.tr/adsense/start/#/?modal_active=none adresine ulaşmak gerekiyor.

Adsense

Kaydolma sürecinin başlaması ile birlikte Google, siteniz ve kişisel bilgileriniz ile ilgili çeşitli detaylar talep etmektedir. Bu süre zarfından herhangi bir teknik detay beklenmemektedir. Nitekim istenilen bilgileri eksiksiz olarak tamamlayarak, başvuru sürecini tamamlamanız mümkündür.

Adsense

Başvuru sürecinin başlaması ile birlikte, Goolge’ın AdSense inceleme süreci başlamaktadır. Bu sürecin durumu veya neticesi ile ilgili gerekli bilgilendirmeler, hem AdSense paneli üzerinden hem de mail bildirimleri ile takip edilebilir.

En çok kazandıran AdSesen reklam modelleri ve reklam yerleşimleri!

Elbette ki Google AdSense başvurusundan olumlu sonuç almak, sadece başlangıç adımını atmak anlamına gelecektir. Google, AdSense servisi üzerinde çok arklı tarzda ve boyutta reklam seçenekleri sunmaktadır ve bu reklamların ücretleri de hem reklam türüne hem de reklam boyutuna veya içeriğine göre değişiklik göstermektedir. Sunulan bu reklam modelleri içerisinde, elbette ki bazı seçimlerinin maddi geri dönüşü daha da yüksektir. Dolayısıyla daha fazla kazandıran AdSense reklam boyutlarını kullanmak, iyi bir yaklaşım olabilir.

Reklam boyutları

İlk olarak banner boyutlarının tercihine değinmek gerekirse, en çok kazandıran banner boyutları; 728×90, 468×60 300×250, 336×280 160×600, 300×600, 970×250 ve 970×90 olarak sıralanmaktadır. Söz konusu bu reklam birimlerinin, daha fazla gelir elde edilmesine olan katkısının çeşitli sebepleri bulunmaktadır.

Bu sebeplerden ilki, bu reklam tarzlarının reklam verenler tarafından en çok kullanılan modeller olmasıdır. Dolayısıyla bu reklam birimleri, aslında en çok reklama ev sahipliği edecek modellerdir. Nitekim daha fazla ve daha farklı reklamlar gösterilereki daha fazla gelir elde edilebilecektir. Öte yandan söz konusu olan bu modeller, genel itibariyle görsel açıdan daha fazla alan kaplamaktadır. Dolayısıyla hem gösterim başına maliyetler için hem de tıklanma oranlarının artması için iyi bir alternatif olacaktır.

Metin ve görüntülü reklam tercihi

Google şu an için metin bazlı ve görsel bazlı olmak üzere iki farklı reklam modeli sunmaktadır. Bu modeller, isminden de anlaşılacağı üzere reklamların sadece metin veya görsel içeriklerden oluşup oluşmayacağını ifade eder. Her iki kullanıma da imkan verilmektedir. Dolayısıyla maksimum reklam getirisi için tek bir stil seçmekten ziyade, her iki reklam standardını da seçmekte fardı vardır. Zira uygun olan reklamlar aksatılmadan görüntülenerek, reklam gelirlerin kayıp yaşanmayacaktır.

Reklam yerleşimi

Elbette ki reklam boyutlarının tercihi kadar, reklam yerleşimleri de büyük bir öneme sahiptir. Bu konuda Google’da AdSense kullanıcıları için platformlara özel tavsiyelerini dile getirmiştir. Reklam yerleşimleri hem reklam gösterilme süresini hem de içeriklerle beraber tıklanma oranlarını artıracaktır. Bu konudaki örnekler; haber siteleri, blog siteleri, oyun siteleri, forum siteleri ve liste siteleri olmak üzere çeşitlendirilebilir.

Haber siteleri için reklam yerleşimi

adsense

Haber sitelerinin ana sayfaları için örnek reklam yerleşimleri ile en doğru tercihi yapmak mümkün olacaktır. Bilindiği gibi haber sitelerinin ana sayfaları, birçok haberin listelenmesi üzerine hazırlanır. Dolayısıyla bu konsepte en uygun olarak reklam modelleri, daha çok yatay konuma sahip olanlardır.

Oyun siteleri için reklam yerleşimi

Oyun siteleri ana sayfa reklam yerleşimleri, tasarıma göre değişmekle beraber yatay reklam birimlerini temel almaktadır.

adsense

Blog siteleri için reklam yerleşimi

Blog siteleri için çok çeşitli reklam birimleri kullanılabilir. Bu noktada en çok kazandıran banner boyutlarını tercih etmek gerekmektedir.

adsense

Forum siteleri için reklam yerleşimi

Forum siteleri için ana sayfa reklam yerleşimleri, dikey ve yatay olmak üzere çeşitlilik gösterebilir.

adsense

Liste siteleri için reklam yerleşimi

Listeleme siteleri için ana sayfalarda reklam kullanımları, genel olarak yatay stilleri kapsamaktadır.

adsense

AdSense reklam kodu nasıl alınır?

Onay alındıktan ve reklam yerleşimlerinin planlaması yapıldıktan sonra, panel üzerinden söz konusu bu modellere uygun reklam kodlarının alınması ve uygun bir biçimde yerleştirilmesi gerekmektedir. AdSense panelindeki sol kolonda yer alan Reklamlarım > İçerik > Reklam birimleri sekmesinden, bu kodları almak için özel ayrılmış olan sayfaya ulaşılabilir.

adsense

Bu bölümde Google, daha öncesinden hazırladığı ve kategorize ettiği reklamları sunmaktadır. Yatay ve dikey gibi kategoriler altında, en çok tercih edilen banner boyutları bulunmaktadır.

adsense

Tercih edilecek banner boyutunun belirlenmesi ve reklam türünün de seçilmesi ile beraber, “reklam kodunu al” butonu ile reklam kodu alınabilir ve bundan sonra bu kod, internet sayfası üzerinde gösterilecek bölümde yayınlanabilir.

Standart olarak belirlenmiş reklam boyutlarından farklı olarak, “Esnek” ismi ile de bir reklam birimi sunulmaktadır. Özellikle “responsive” ve mobil tasarım anlayışlarının çok önemli bir noktaya gelmesi, bu reklam biriminin de oluşmasına ve önem kazanmasına vesile olmuştur.

Kısaca belirtmek gerekirse esnek reklam birimi, internet sitesinin görüntülendiği sayfaya en uygun reklam boyutunu otomatik olarak belirlenerek gösterilmesi için kullanılır. Örneğin masaüstü site görünümünde ekran genişliğine göre 900 piksele kadar reklam genişliğine kadar gösterimler otomatik olarak yapılabilir. Öte yandan aynı kod ile masaüstünden görüntülenen sitedeki reklam, 320 piksel genişliğine düşürülerek gösterilmeye devam edebilir.

Google maksimum kazanç için en çok “esnek” reklam kodlarının kullanılmasını önermektedir. Elbetteki bu kodlar, tasarımda bulunan reklam alanının boyutu ile sınırlı kalır. Dolayısıyla maksimum ve minimum büyüklükler, site tasarımında ayrılan reklam bölümlerine önceden eklenerek kontrol edilebilir.

adsense

 

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.