Yükselmek için başarılı seo ipuçları

Yükselmek için başarılı seo ipuçları

Yükselmek için başarılı seo sonuçlarına ihtiyacınız bulunmaktadır. Google güncellemeleri ile seo tekniklerinden bazılar pasif hale gelmiş durumdadır. Siteniz için eski seo tekniklerini uyguluyor iseniz başarıdan çok uzaklaşmışsınız demektir. Google penquin, panda ve kalite güncellemeleri sonrasın da site sahiplerinin kafası biraz karışmış görünüyor. Aslında arama motorları daha iyi verileri sunabilmek adına kalite güncellemeleri yapmaktadırlar. Doğal gelişim sürecinden uzak olan siteler google dalgalanma adı verdiğimiz geçici ve kalıcı sıralamaların değişmesi işlemine maruz kalıyor. Yapılandırılmamış web sayfalarında sıklıkla görülen durumun bazı nedenleri vardır.

Yükselmek için başarılı seo ipuçları

Temeli sağlam bir yapı gibi düşünmeni gerekiyor bu işlemi. Bir sitenin temelleri ne kadar sağlam ise, dalgalanmalardan ve yeni güncellemelerden o kadar az etkilenir.

  • Sayfa içi optimizasyonun yapılması
  • Mobil Optimizasyon ve AMP Entegrasyonu
  • Yerel seo optimizasyonu MAP
  • Görsel ve Video Optimizasyonları
  • Sosyal Medya Optimizasyonları
  • Backlink Analizleri

Yukarıdaki optimizasyon süreçlerine öncelik vermeniz gerekmektedir. Sayfanızı yayına aldıktan sonra doğal gelişim sürecini izlemeniz gerekiyor. Doğal gelişim tam anlalmamış bir konudur. Sayfanızda yayınladığınız içeriklerin kaliteli ve özgün içerikler olması durumunda, yazılarını beğenen diğer site sahipleri kendi sitelerinde, sosyal medya medya hesaplarında kaynak belirterek paylaşırlar, bu gelişim sürecine doğal organik seo denilmektedir. En çok rastlanan hata ise, 1 aydan kısa süredir yayında olan bir web sayfasının aniden artan dış link sayılarıdır. Sitenin bir kaç linki varken, aniden yüzlerce ve binlerce linke ulaşmış ise, yapılan çalışma tamamen zararlı bir çalışmadır ve arama motorları kalite yönergelerine uymayan bir gelişim sürecidir. Dış linklerin etkisi anlık,haftalık ve aylık olarak görüldüğünden dolayı, çalışma başlangıcında ani ilerlemeler görmek mümkündür, işte sıkıntı burada başlamaktadır. Bir site aniden ilerleme gösteriyor ise, ilerlediği kadar geriler ve hatta sıralamalardan kaybolabilir. Doğal gelişim sürecine uymayan çalışmalar, sitenin temellerine de zarar vermektedir. Yanlış yapılan seo çalışmalarından az etkilenmek adına, iç link yapısının kusursuz olarak hazırlanması gerekmektedir. Örneğin bir makale anlatımında daha önce bahsedilmiş bir kelime veya konu geçti ise, mutlaka yönlendirme linki ile zincir halkaların oluşturulması gerekmektedir. İçerik kalitesine önem verilerek, içerik kalitesi yönergelerine uygun bir yapı sağlanmalıdır. Dış seo hatalarından diğer koruyucu unsurlar arasında, içeriklerde kullanılan video ve özgün görseller gelmektedir.

Sosyal medya çalışmalarının önemi

Bir çok seo uzmanı daha önce uyguladığı teknik adımları uygulamaya devam etmekte ve başarısız sonuçlara maruz kalmaktadırlar. Sosyal medya çalışmalarında dikkat edilmesi gereken unsurlar;

  • Sosyal medya çalışmasının aniden sonlandırılması ve tekrar yapılmaması.
  • Yüksek paylaşım oranlarından uzak durulması
  • Kullanılan linklerin Google link kısaltma servisleri ile paylaşılması.
  • Kullanılan görsellerin özgün görseller olmasına dikkat edilmesi
  • Sosyal medya çalışmaları sonrasında, link url lerinin değiştirilmemesi gerekmektedir.

İçerik Kalitesi ve Görsellerin Önemi

Son güncellemelerden sonra, içerik artık etkili değil tarzında bazı yorumlar ve makaleler okuyabilirsiniz. Kesinlikle yanlış bir stratejidir. İçerik yayınlayarak bir yere gelemeyen sitelerin yaptıkları en belirgin hata, diğer siteler gibi yetersiz içerik yayınlamalarıdır. Sitenizde çok fazla içerik olması, google sıralamalarında ilerleyeceğiniz anlamına gelmemektedir. Önemli olan içerik paylaşım sürecinde aldığınız okunma sayıları ve sosyal medyadan içeriğinize dönen trafiklerdir. Kullanıcılarınıza yaşatmış olduğunuz ziyaretçi dostu seo teknikleri ile, kalite yönergelerinin üzerinde sunulan içerikler her zaman, ziyaretçilerin siteye tekrar geri dönmesini sağlamaktadır. İçerik hataları nelerdir;

  • İçeriklerde kullanılan H taglarının yetersiz olması
  • Başlıkların yetersiz kullanımı
  • İçerik bölümünde görsellerin özgün olmaması
  • Görsellerin alt açıklamalarının eksik olması
  • Görsellerde yükseklik ve genişlik ayarı hatası
  • İçerik video kullanımlarının hiç yapılmaması veya özgün olmaması.
  • Önemli alanların kalın veya renkli alanlarla işaretlenmemesi
  • Sadece anahtar kelimelerin işaretlenmesi
  • Çok fazla sayıda kullanılan anahtar kelime
  • Fazla ve Hatalı kullanılan tag, etiketler
  • Başlıkların çok kısa olması

Sıralamaları ve içerik kalitesini etkileyen unsurlardır.

Dönüşüm Optimizasyonları

Dönüşüm ve hedef stratejileri kurarak gerekli analizleri yapmanız gerekmektedir. Google Analytics yapılandırmaları ile sitenize gelen trafiklerin hangi kaynaklardan geldiğini, trafik anahtar kelimelerinin tespiti ve hangi içeriklere trafik oranının yüksek olduğunu tespit etmeniz gerekmektedir. Sitenizdeki dönüşüm oranları inceleyerek, eksik olan yani trafik gelmeyen içerikleriniz için iyileştirmeler yapabilirsiniz. Trafik gelmeyen bir içerik, yukarıda bahsetmiş olduğumuz içerik kalite yönergelerine uygun olmayan içeriklerdir. Dış link zincirlerinde dikkat edilmesi gereken konu ise, anahtar kelimelerde çok fazla tanıtım, sosyal medya ve diğer backlink çalışmalarının yapılmaması olacaktır. Öncelikle google arama motorunun çalışma mantığını anlamanız gerekmektedir, google algoritmaları ve seo kriterlerini incelemenizi tavsiye ederiz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Merhabalar, “Sosyal medya çalışmaları sonrasında, link url lerinin değiştirilmemesi gerekmektedir.” demişsiniz. Bunun nedeni nedir?

    • Kırık link oluşacağından dolayı, değiştirilmesini tavsiye etmiyoruz. Bulunamayan dış linkler sıralamada önemli unsurlar arasında yer almaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.