İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte, alışveriş alışkanlıklarımızda değişti.
Artık mağaza mağaza gezip dolaşmak yerine, e-ticaret siteleri üzerinden nokta atışı yaparak, adrese teslim alışverişler daha çok tercih ediliyor.
Büyük markalar her zaman İnternet pazarlamacılığında daha fazla kişiye ulaşırken, küçük işletmeler bu durumdan biraz şikayetçi gibi görünüyor.
İşte bu esnada devreye yerel (Lokal) SEO çalışmaları giriyor.
Aslına bakarsanız yerel aramalar küçük işletmeler için oldukça fazladır.
Ancak hedeflediğiniz müşteri potansiyeline ulaşmanız için, işletmenizin yerel arama için optimize edilmiş olması gerekmektedir.
Bir diğer ismi lokal SEO olan bu optimizasyon sayesinde, potansiyel müşterilerinizin %80 ‘i tarafından fark edilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Yerel SEO Nedir?
İşletmelerin pazarladıkları ürünlerini ve hizmetlerini, yerel müşterilerine tanıtmasında yardımcı olan çalışmaların bütünüdür.
Bir başka ifade ile; işletmelerin coğrafi bölgedeki müşterilere kendisini tanıtmasına ve kolay şekilde ulaşmalarına yardımcı olan çalışmalarıdır.
Dijital varlığınızı oluşturma adına, ilk yapmanız gereken çalışmalardan biri olan bu optimizasyon ile, potansiyel müşterilerinize daha hızlı ulaşabilirsiniz.
Google aramalarının insan merkezli olduğunu düşündüğünüzde, kullanıcılar için daha özelleştirilmiş arama sonucu ilk sıralara yerleşir.
Kullanıcılar genellikle yakınındaki aramaları tercih eder.
Mobil kullanıcıların konum tabanlı arama yaptıklarını düşününce, yerel SEO optimizasyonu, işletmelerin en çok ihtiyaç duyduğu çalışmalar arasında yerini alır.
Neden Yerel SEO ?
- PC kullanıcılarının %95’i yerel aramaları kullanıyor
- Google aramalarının %46’sı yerel aramalardan oluşur
- Mobil aramalarda yerel arama yapanların %50’si işletmelerin bilgilerini arar. (adres,telefon vb.)
- Her 5 kişiden 4’ü yerel bilgiler için akıllı telefonlar kullanır.
Yerel SEO Teknikleri Nelerdir?
Yerel SEO çalışmalarında sizlere yön gösterecek bazı ipuçları;
Google My Business kaydınızı yaptırın
Google My Business kaydınızı yaptırın ve web sitenizi güncelleyin.
Çünkü yerel aramaların en önemli adımlarından biri haline geldi.
Google benim işletmem için bilgilerinizi girerken, içeriklerinizin SEO uyumlu olmasına özen gösterin.
Diğer yandan işletmeni için en doğru kategoriyi seçin.
Firmanızın iç mekan ve dış mekan fotoğraflarını ekleyin.
Çalışma saatlerinizi doğru olarak girin ki, bu müşterilerin en çok dikkat ettiği bilgilerdendir.
Bunun yanında Yelp, BingPalace, TripAdvisor, Zomato, YahooLocal gibi kaliteli yerel SEO dizinlerine kaydınızı yaptırın.
Rakip analizi yapın
Yerel aramalarda ilk sıralarda çıkan sitelerin ortak özelliklerine göz atın.
Hepsindeki ortak noktayı not ederek, aynı işlemi kendi siteniz için uygulayın.
Bu konuda dikkat edeceğiniz hususlar; adres bilgileri, haritalar, kullanılan anahtar kelimeler, başlıklar gibi unsurlar olmalıdır.
Potansiyel müşterinize daha cazip teklifler sunabilmek adına, zengin medya unsurlarını ekleyin ki farkınız ilk bakışta ortaya çıksın.
Adres ve iletişim bilgileriniz tutarlı olsun
İsim, adres, telefon numarası (alan kodu ile) ,yerel SEO’da önemli bir sıralama faktörüdür.
İlgili ve yetkili web sitelerinin adres ve iletişim bilgileri, tıpkı bağlantılar gibi fazla değer sağlar.
İnsanların arama motorlarında sizi bulmasını kolaylaştıran NAP’ları hazırlarken, hatalardan uzak durmaya çalışın.
NAP için en uygun alan; sitenin başlığı ya da alt bilgisidir.
Bu bilgilerin her sayfada olması, akıllarda daha iyi yer edinmenizi sağlayacaktır.
Kullanıcılar, Google arama sonuçlarında dahi işletmenizin iletişim bilgilerine ulaşabilmelidir.
Müşteri yorumlarına yer verin
İşletmeniz için müşteri görüşleri ve yorumları kısmı, yerel SEO için olmazsa olmazlardandır.
Müşterilerinize web siteniz üzerinden yorum bölümü açtığınızda, memnuniyetlerini buradan paylaşarak, diğer kullanıcılarında görmesini sağlar.
Olumsuz yorumlar geldiğinde, bu yorumlara verdiğiniz cevaplar ve çözüm yolu arayışınız dahi, müşterinin gözünde güvenli bir firma imajını oluşturacaktır.
Sayfa içi yerel SEO
Web sitenizde yerel sayfaları optimize ederken, sayfada yer alan içeriğin ve başlıkların hedef kitlenize hitap etmesine dikkat edin.
Yerel arama kısmında, yerel bölgelerde özel bir konuda ihtiyacın karşılanmasına yönelik, anahtar kelime ve içerik yapılandırılması gerekir.
Örneğin; İstanbul seo hizmetinden yararlanmak isteyen bir müşterinin, arama motoru konumunda İstanbul’u seçmesi muhtemeldir. Bu nedenle, konu ile alakalı arama sonucuna hızlı bir şekilde ulaşmak ister.
Sayfada kullandığınız title, keywords, description kısımlarında, marka adını ve hedeflenen yerel kelimeyi geçirmelisiniz.
Popülaritesini yitirmeyen içerikler hazırlayarak, sitenizi ziyaret eden müşterilerinize dahili link çalışmaları yapabilirsiniz.
Sitenize giren kullanıcıların böylelikle, sitenizde daha çok gezinmesine ve aradıkları bilgileri bulmalarına yardımcı olabilirsiniz.
Sayfanın meta açıklamasında yer, adres ve anahtar kelimeler geçmelidir.
İşletmeniz için bize ulaşın kısmında, yerel sayfanıza bir harita yerleştirmeniz, müşterilerin size daha rahat ulaşması için yardımcı olacaktır.
Yerel lokasyonlu backlink tercih edin
Web sitenize backlink verirken, yerel lokasyonlu olanları tercih edin.
Örneğin; Ankara su tesisatı kelimesi ile çıkış yapmak istiyorsanız, Ankara ile alakalı içerikler barındıran sitelerden backlinklerin alınması, o siteyi ” Ankara” yerel kelimelerinde üst sıralara taşıyacaktır.
Bunun yanı sıra içeriklerde anahtar kelime kullanarak spam’dan korunabilirsiniz.
Sonuç:
Yerel sitenizin hedef kilenize ulaşması için, lokal SEO optimizasyonu kaçınılmazdır.
Sitenizin mobil uyumlu olmasından tutun da, kullanıcı odaklı içerik üretimine kadar en iyi şekilde optimize edilmiş olması gerekmektedir.
Müşterilerinize aradıkları cevabı en hızlı şekilde vermek adına, lokal SEO hizmetleri için bizimle iletişime geçebilirsiniz.