Bugüne kadar en az 4000 kelimeden oluşan kapsamlı uzun içerik hiç yazdınız mı? Eğer yazmadıysanız büyük ihtimalle uzun içeriğin SEO’ya olan faydalarını bilmiyorsunuz.
Uzun içerik yazmak ciddi anlamda zaman alsa da kesinlikle arama motoru sonuçlarında daha iyi sıralama almayı sağlıyor. Hazırlayacağınız uzun içeriklerle rakiplerinize fark atmanız mümkün.
Uzun içeriğin daha iyi sıralama almak için faydalı olduğu çoğu platformda paylaşıldı. Ancak uzun içeriği yazarken dikkat edilmesi gereken hususlara kimse değinmedi. Biz fark yaratıp sizlere ayrıntılı bir rehber hazırladık.
Bilgilendirici, kapsamlı, uzun içerik oluşturmanın emin olun çok faydasını göreceksiniz. Hazırlayacağını uzun içerikler sayesinde daha fazla görünürlük, daha fazla sosyal paylaşımlar, daha fazla geri bağlantı alırsınız.
En önemlisi, kitleniz sizi sektörünüzdeki nihai otorite olarak görmeye başlar. Bunlar şüphesiz iyi sıralama almak için önemli SEO sinyalleridir. Çok fazla içerik yayımlamak yerine kapsamlı uzun içerikler oluşturmayı mutlaka denemelisiniz. Daha önceden hiç SEO uyumlu uzun içerik yazmadıysanız, aşağıdaki uzun içerikle alakalı verdiğimiz bilgileri mutlaka dikkate alın.
- Anahtar Kelime Araştırması Yapın
- Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Hedefleyin
- URL Optimizasyonu
- Uygun H1 Etiketi Kullanın
- İyi Alt Başlıklar Kullanın
- İç Bağlantılar Oluşturun
- Dış Bağlantılar Oluşturun
- SEO Uyumlu Meta Açıkla Oluşturun
- İçeriklerinize Görsel Öğeler Ekleyin
- İçeriğe Anahtar Kelimeleri Ekleyin
Anahtar Kelime Araştırması Yapın
Uzun içerik oluşturmadan önce konunuzla alakalı en iyi anahtar kelimeleri bulmak için zaman ayırın. İçeriğinizde sürekli rekabeti yüksek olan anahtar kelimelere odaklanmayın. Rekabet gücü düşük anahtar kelimeleri de hedefleyin.
Bu kısım içerik oluşturmadaki en önemli kısımdır. Doğru anahtar kelimeleri belirlemeniz halinde harika içerikler oluşturacağınıza emin olabilirsiniz.
Anahtar kelime araştırmasını ücretsiz araçları kullanarak da yapabilirsiniz. Ancak premium araçlar kullanmanız emin olun işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracak.
Biz uzun içerik oluştururken doğru anahtar kelimeleri ve rekabet düzeylerini bulmak için SEMrush, Ahrefs araçlarını kullanıyoruz.
Premium bir araca sahip değilseniz ve anahtar kelime araştırması yapmak istiyorsanız keywordtool.io aracını mutlaka denemenizi tavsiye ederiz. Bu araç özellikle uzun kuyruk anahtar kelimeleri bulmanıza çok yardımcı olacak.
Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Hedefleyin
Uzun içeriklerin en önemli özelliği, sadece 1anahtar kelimeye odaklanmak yerine birden fazla anahtar kelimeye odaklanırsınız. Bu da içeriklerinizin normal içeriklere oranla daha fazla organik trafik elde etmesini sağlar.
Uzun kuyruk anahtar kelimelerle daha iyi sıralama almak ana anahtar kelimeye oranla daha kolaydır. Yani uzun kuyruk anahtar kelimelerin zorluk derecesi daha düşüktür.
Keywordtool.io aracını uzun kuyruk anahtar kelime bulmak için kullanabilirsiniz. Biz uzun kuyruk anahtar kelime bulmak için her zaman Google ilgili aramalar bölümünü kullanıyoruz.
İlgili aramalar kısmında yer alan uzun kuyruk anahtar kelimeler her zaman belirli düzeyde hacmi olan kelimelerdir. İçeriklerinizin özellikle alt başlıklarında ilgili aramalar kısmında yer alan uzun kuyruk anahtar kelimeleri mutlaka kullanın.
Uzun kuyruk anahtar kelimeleri bulabileceğiniz bir diğer şey serp sonuçlarında yer alan kullanıcılar bunları da sordu kısmıdır. Özellikle uzun içeriklerinizi sesli aramalar için optimize etmek istiyorsanız kullanıcılar bunları da sordu kısmında yer alan soruları içeriklerinizde yanıtlayın. Bu sayede harika uzun içerikler oluşturabilirsiniz.
URL Optimizasyonu
Her zaman daha temiz daha kısa URL kullanmaya çalışın. URL kısa olsa da mutlaka anahtar kelimenizi içersin. Kısa olup anahtar kelimeyi içeren URL sayesinde içerikleriniz arama motorları tarafından daha anlaşılır hale gelir.
Kısa URL, kullanıcıların ilgili içeriğe direkt olarak girmesine de olanak tanır. Daha önceden içeriğinizi okuyan bir kişi ilerleyen zaman içerisinde içeriğinize ihtiyaç duyabilir. Uzun URL’yi hatırlaması çok zordur. Ama URL kısa ve temiz olursa içeriklerinize direkt giriş yapılabilir.
Uygun H1 Etiketi Kullanın
Kullanılan H1 etiketi yani içerik başlığı, okuyucuların sayfanızda ilk gördüğü şeydir. Bu yüzden uygun H1 etiketi kullanımı büyük önem arz eder. İyi bir H1 etiketi, arama motoru sıralamanızı önemli ölçüde etkileyebilir.
İyi optimize edilmiş bir H1 etiketi, arama motorlarının içeriğinizi daha iyi dizine eklemesini sağlayacaktır. İçeriğin neyle alakalı olduğunun en iyi vurgulandığı kısım burasıdır.
Başlık oluştururken her zaman kısa ve öz olmaya çalışın. Bir kişi başlığınızı okuduğu zaman içeriğin neyle alakalı olduğunu anlayabilsin.
Başlıkta hem ana anahtar kelimeniz hem de uzun kuyruklu versiyonu yer alsın. Böylece hem rekabet düzeyi yüksek hem de rekabet düzeyi düşük aramalarda sıralama almak için düzenleme yapmış olursunuz.
İyi Alt Başlıklar Kullanın
Başlığınız çok güzel olabilir ancak eğer içeriğiniz 150 kelimeden fazlaysa kesinlikle alt başlık kullanılmalıdır. Uzun içeriklerde alt başlık kullanılmazsa okuyucular aradıklarını bulmakta zorlanır. Hatta mevcut içerik aşırı derecede sıkıcı hale gelir. Bu durum içeriğinizin tamamen okunmadan terk edilmesine neden olur.
Eğer uzun içerikler oluşturuyorsanız içeriklerinizde h2, h3 ve h4 başlık etiketlerini mutlaka kullanın. İçeriğinizi takip etmesi kolay parçalara ayırmak için alt başlıklar kullanılır. Bu, okuyucularınızın içeriğinizde daha iyi gezinmesine ve gözden geçirmesine yardımcı olacaktır.
İç Bağlantılar Oluşturun
Dahili bağlantılar, bir web sitesindeki bir sayfadan aynı sitedeki başka bir sayfaya işaret eden bağlantılara denir. Mevcut içerikle alakalı farklı içerikler de varsa iç bağlantılar oluşturarak okurların ilgili içeriklere geçiş yapması sağlanabilir.
Kullanılan iç bağlantılar, belirli anahtar kelimelerde daha iyi sıralama almanızı sağlar. Mevcut sıraların yükselmesine de yardımcı olur. Kullanılan iç bağlantılar arama motoru botlarının web sitenizi daha kolay taramasına yardımcı olur.
Okuyucuların seçeneklerini arttırdığınız için sitede geçirilen süre artar. Okuyucular yazdıklarınızı beğenirse bir içerikten diğerine geçiş yaparak uzun süre web sitenizde kalır. Bu durum da ciddi anlamda olumlu sinyallerin oluşmasını sağlar.
Dış Bağlantılar Oluşturun
Tıpkı gelen bağlantılar gibi, nişinizdeki ilgili sayfalara bağlantı vermek Google’a sayfanızın daha yüksek kalitede olduğunu ifade eder. Ayrıca arama motorlarının konunuzu tam olarak anlamasına da yardımcı olur.
Başka sitelere bağlantı oluşturmaktan kaçınan bir milletiz. Bu neredeyse herkesin yaptığı en önemli sayfa içi SEO hatalarından birisidir. Eğer içeriklerinizde dış bağlantılara yer vermiyorsanız en kısa süre içerisinde vermeye başlamanızı tavsiye ederiz. Bağlantı oluştururken her zaman güvenilir olduğundan emin olduğunuz web siteleri işaret edin.
SEO Uyumlu Meta Açıkla Oluşturun
Meta açıklama, bir sayfanın içeriğini özetleyen 160 karakterlik bir kod parçacığıdır. Başlık etiketini oluştururken gösterdiğiniz özeni SEO uyumlu meta açıklama oluşturmak için de gösterin.
Meta açıklamanızın SEO uyumlu olması için kısaca şunları yapabilirsiniz:
- Meta açıklamanıza odak anahtar kelimenizi ekleyin.
- Açıklamanın 160 karakterden uzun olmamasını sağlayın.
- Kurduğunuz cümleler kısa ve açıklayıcı olsun.
- Mutlaka tıklamaya teşvik edici kelimeler içersin.
Meta açıklama serp sonuçlarında görüldüğü için kullanıcıyı içeriğinize çekme konusunda etkilidir. Bu yüzden saatlerce uğraşıp uzun içerikler oluşturuyorsanız mutlaka meta açıklama oluşturmak için de zaman harcayın. Bunun karşılığını alacağınıza emin olabilirsiniz.
İçeriklerinize Görsel Öğeler Ekleyin
İçerik pazarlaması sadece metinsel öğelerden oluşmaz. Yazılan metinler içeriklerinizi sadece belirli bir noktaya kadar getirebilir. İçerik pazarlamasının sadece metinle ilgili olmadığını zaten biliyorsunuz. Yalnızca metin sizi yalnızca bir yere kadar götürebilir. Eğlenceli videolar, resimler, ekran görüntüleri, diyagramlar ve grafikler kullanılırsa içerikler daha iyi sıralama alır. Kısacası görsel öğeler içeriklerin daha eğlenceli bir şekilde okunmasına olanak tanır.
İçeriklerinizde görsel öğeler kullanmanızın şu faydaları olacaktır:
- Web sitede geçirilen zaman artar.
- Hemen çıkma oranı düşer.
Bu iki veri kullanıcı etkileşimiyle alakalıdır ve bir sıralama faktörüdür. Google içeriklerinizin kalitesini değerlendirmek için bu iki veriden ciddi anlamda yararlanır.
Bu nedenle, uzun içerik yazarken, mümkün olduğunca çok sayıda konuyla ilgili multimedya kullanın. İçeriklerinizi multimedya ile geliştirmek daha iyi sıralama almanızı sağlayacaktır.
İçeriğe Anahtar Kelimeleri Ekleyin
Ana anahtar kelimenizi içeriğinizdeki metne eklemeniz önemlidir. Ancak aşırıya kaçmamaya dikkat edilmelidir. Ortalama olarak maksimum %2 dolaylarında kullanmanız yeterlidir.
Bu, arama motoru botları içeriğinizi tararken odak anahtar kelimenizin önemli olduğunu anlamasını sağlayacaktır.
Uzun içerik oluşturduğunuz için sadece 1 anahtar kelimeye odaklanmayacaksınız. Bu yüzden içeriğinizin içerisine belirli kısımlara uzun kuyruk anahtar kelime eklemesi de yapın.
Ana anahtar kelimenizi mutlaka ilk ve son paragrafta bulundurun. Ayrıca içerik el verdiği ölçüde alt başlıklarınızda da ana anahtar kelimenizi kullanmaya çalışın. Buna dikkat ettiğiniz sürece ilgili anahtar kelimede iyi sıralamalar alabilirsiniz.
Uzun içerikler, sizi ilgili konu üzerinde otoriter hale getirerek iyi konum almanızı sağlayacak bir kriterdir. Tabi ki sadece uzun içerik yazmak iyi sıralama almak için yeterli değildir. İyi sıralama için web sitenizin genel SEO değerlerinin de iyi olması gerekir.
Uzun içerik stratejisi kesinlikle çok zaman ayırmayı gerektirir. Siz de stratejinizi uzun içerikten yana kullanacaksanız öncelikli olarak sabırlı olmayı öğrenin. İçerikleri oluşturmaya başladıkça serp sonuçlarında hızla yükselmenizi keyifle izleyebilirsiniz. Hedefiniz çok içerik değil kapsamlı içerik olsun.