Sitede kalma oranlarını yükseltme

sitede kalma oranları

Google sıralamalarını etkileyen faktörler arasında ziyaretçilerin sitede kalış oranları önemli bir etkendir. Peki ziyaretçilerin sitenizde daha fazla vakit geçirmesini nasıl sağlayabilirsiniz ?

Sitede kalma oranlarını yükseltme yöntemleri Nelerdir?

Kullanıcılar ve ziyaretçilerin Google üzerinde yapmış oldukları aramalar sonucunda sitenize ulaşırlar. Anahtar kelimelerle yapılan aramaların artması, arama motorlarından sıranızın yükseltmesine neden olmaktadır. Bunun haricinde kullanıcıların sitenize geri dönüş yapması ve sitede geçirdikleri süre çok önemlidir. Ziyaretçilerimizin web sayfamızda daha çok vakit geçirmesi için yapılması gerekenler nelerdir.

İçeriklerin Önemi ?

içeriklerin önemi

Ziyaretçiler arama sonuçlarından sonra sitenize erişir ve içeriği okumaya başlarlar. Ne kadar anlaşılır bir dil ile anlatım yapılmış ise kullanıcılar daha rahat anlayacak ve yazının tamamını okuyacaklardır. Bu sayede sitede kalma oranları artacaktır. İçeriklerinizin özgün olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Kullanıcıları sıkacak gereğinden fazla uzun yazılmış yazılardan kaçınmanız gerekmektedir. Olabildiğince sade ve anlaşılır olarak en azından 300 kelime standartlarının üzerinde yazılması gerekmektedir.

Yazı içerisinde yer alan başlıkların H2, H3 tagları ile işaretlenmesi ve anlatılacak konunun alt maddeler halinde sunulmasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Yazı içerisinde önemli alanların Bold veya Strong kodu ile işaretlenmesi dikkat edilmelidir. Kullanıcılara önem arz edecek alanların tek anahtar kelimeyi işaretlemek yerine, uzun dikkat çekici alanları bold olarak işaretlemeye özen gösterilmesi gerekmektedir.

Görsellerin Önemi ?

görsellerin önemi

Ziyaretçiler sitenize giriş yaptıklarında kalitesiz ve çalıntı görseller ile karşılaşıyor ise kötü bir izlenim yaratırsınız. Kullanılan tema görsellerinin tarafınızca özgün olarak editlenmesine dikkat edilmelidir.

İçeriklerde kullanılan görsellerin kaliteli ve konu ile bütünlük oluşturmasına dikkat edilmelidir. Sadece yazılardan oluşmuş bir metin ziyaretçilere sıkıcı geleceği için, yazı içlerinde görsel kullanımına özen gösterilmelidir. Lakin 100 kelimelik bir içerikte gereğinden fazla görsel kullanılması da ziyaretçiler için kötü bir izlenim olacaktır. İçerik özet bölümü yazılmalı ve ilk görsel içerik özetinden sonra paylaşılmalıdır. Bu sayede ziyaretçilerin ilgisine çekecek kaliteli bir görsel ile sunulmuş yazının, devamının okunması sağlanacaktır.

Videoların Önemi ?

videoların önemi

Yazılar ve görsellerden oluşmuş bir içerik 300 kelime standartlarında ise ortalama 2 dk kullanıcının sitede kalmasını sağlayabilirsiniz. İçerikleriniz de kullanacağınız videolar ile ziyaretçilerinizin sitenizde daha uzun kalmasını sağlayabilirsiniz.

Videolarda dikkat edilmesi gereken önemli unsur içerik ile bütünlük sağlamasıdır. Yine içerikte sunulan videoların çok uzun ve sıkıcı videolar olmamasına dikkat edilmelidir. Kaliteli olarak sunulmuş bir içerik hem google hemde ziyaretçiler için iyi bir izlenim oluşturacaktır. Ziyaretçinin tekrar sitenize uğrama oranı yükselecek ve tavsiye sistemi ile tekrar geri dönüş trafikleri elde edeceksiniz.

Yönlendirmelerin Önemi?

yönlendirmelerin önemi

Ziyaretçiler içerikleri okuduktan sonra farklı bir içerikte okumak isteyebilirler. İçeriklerin alt bölümlerinde veya yan alanlarında bir önceki konu şeklinde sunumlar yapabilirsiniz. Yine konu altlarında bu makalemizi okudunuz mu veya en çok dikkat çeken konumuz şeklinde rastgele olarak konular, benzeri konular sergilenebilir.

Bu yaklaşım ile kullanıcılar sitenizde daha çok makale okuyacak ve uzun süre sitede kalacaklardır. İyi bir izlenim için reklam yönlendirmelerinden uzak durulmalıdır. Ziyaretçileri yanlış yönlendirecek veya reklam tıklatmaya yönelik yönlendirmeler siteniz için kötü izlenimler oluşturacaktır.

Ziyaretçi Dostu SEO’nun önemi ?

ziyaretçi dostu seo

Bir çok site sahibinin yaptığı en büyük hatadır, seo yapmak adına gereksiz anahtar kelimelerin sergilenmesi ve yönlendirilmesi için, manasız kelimeler kullanılır. Anlam teşkil etmeyen konu bütünlüğünü bozan anahtar kelime seçimlerinden uzak durulmalıdır.

Ziyaretçilere konuda en önemli alanlar farklı renk, görsel ve boldlamalar ile sergilenmelidir. Yazı içlerinde ana sayfaya yönlendiren anahtar kelime kullanımlarından vazgeçilmesi gerekmektedir. Ziyaretçilerin yazmış olduğunuz yazılara güvenmesini sağlamalısınız. Tüm içerikleriniz aynı uzunlukta olmamalıdır. Genel portal sistemlerinde alıntı haberler sergilemek yerine Niche tarzı bilginizin yüksek olduğu alanlara yönelmeli. Ziyaretçilere kaliteli içerik sunmaya özen göstermelisiniz.

Yukarıda belirttiğimiz maddeler ziyaretçilerin sitenizde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için verilmiş örneklerdir. Farklı yöntemler ile de ziyaretçilerinize olumlu izlenimler verebilirsiniz.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.