Sıralamanızı Yükseltecek 10 Basit SEO Yöntemi

Sıralamanızı Yükselten 10 Kolay SEO Yöntemi

Bir web sitesi kurdunuz ama kimse ziyaret etmiyor. Endişelenmeyin bu işe yeni başlayan herkesin başına aynısı geliyor. Web sitesi kurmak yeterli değildir. Ziyaretçi kazanmak için kurduğunuz web sitesinin arama motorlarında varlık göstermesi gerekmektedir.

Arama motorlarında ise Google’da üst sıralarda olunması en kritik etkenlerden biridir. Dünya’da yapılan internet aramalarının 77,43 % Google üzerinde yapılmaktadır.

 

aranma oranları

Tabi bu oranlar dünyada genelinde yapılan araştırmalara göre belirlenmiştir. Bu arama motorları arasında Çin’in en popüler arama motoru Baidu gibi local sitelerde yer aldığı düşünülürse Türkiye’de Google’un kullanım oranı %85 desek abartmış olmayız.

Anlatacağımız yöntemler Google hedefli olsa da diğer arama motorları üzerinde de etkili olacaktır. Yeni başlayanlar ve SEO düzenlemesi yapmak isteyenler için en kolay 10 SEO tekniğinden bahsedelim;

1- WordPress’e geçin Yoast yükleyin

WordPress sadece bir blog, web barındırma hizmeti değildir. Açık kaynak kod yapısıyla hayal ettiğiniz her şeyi yapmanıza izin verir üstelik eklenti avantajıyla sizi birçok kodla uğraşmaktan kurtarır. Bunların başında Yoast SEO eklentisi gelmektedir. Bu eklentiye ister ücretsiz sahip olabilirsiniz, isterseniz (89 dolara bir defa) premium versiyonuna sahip olabilirsiniz.

Yoast ücretsiz versiyonu dahi SEO çalışmalarında inanılmaz derecede yardımcı olur. Eklenti temel tüm SEO kurallarını bünyesinde barındırır ve yazdığınız içerikleri kontrol ederek yaptığınız hataları ve yapılması gerekenleri belirtir. SEO uyumlu bir site hazırlamak istiyorsanız Yoast en kolay şekilde size yardımcı olacak eklentidir.

Yoast site genelinde yaptığı taramalarla siteniz genel SEO durumu hakkında bilgiler verir. Daha önce yaptığınız hataları eksikleri Yoast kullanarak düzenleyebilirsiniz. SEO yapmak isteyenlere yol göstermede üzerine yoktur.

Gerçek zamanlı analizlerle hataları belirtir ayrıca snippet olarak içeriğinizin arama sonuçlarında nasıl gözükeceğini, nasıl düzenlemeniz gerektiği hakkında bilgiler verir. Odak anahtar kelime seçimi yaparak makalenizde ne kadar anahtar kelime kullandığınız, ne kadar bağlaç veya alternatif kelime kullandığınızı analiz ederek makaleleri düzenleme imkanı sunar.

Site genel analizinde ise tüm içerikleri tarayarak hangi makalelerin SEO uyumlu olmadığını gösterir. Eski ve yetersiz makalelerinize dönüş yaparak düzenleme yapmanıza imkan sunar.

2. Kırık Linkleri Bulun ve Yönlendirin

Google Web Yöneticisi Araçları, web sayfanızı analiz etmek ve optimize etmek için gerekli araçlardan oluşur. Sitenizin Google gözünde nasıl olduğunu görme imkanı sunar. Burada bulunan araçlarla sitenizde bulunan birçok hatayı görebilirsiniz.

Kırık linkler, yani arama motorları tarafından index alan daha sonra çalışmayan linklerdir. Google botları bu sayfaları tarar ve hata ile karşılaşırsa yönetici araçlarında size bildirir. Bu alanda çıkan linkleri çalışan linklere veya ana sayfanıza yönlendirmeniz, Google botlarının sitenizi daha iyi taramasına yardımcı olur.

Botlar sık olarak hatalarla karşılaşırsa sitenizi tam taramadan terk edebilir ancak kırık linkleri düzeltirseniz siteniz daha sık ve daha fazla taranır buda sıralamalarda daha iyi yerlere gelmenize yardım eder.

3. İlgili Sitelerden Bağlantı Kazanın

Backlink etkili bir yöntem olduğu kadar tehlikeli de bir yöntemdir. Google cezasının yanı sıra doğru uygulanmadığında sıralamaların düşmesine neden olabilir veya elde edilen başarının kısa süre sonra yok olmasına neden olabilir.

Backlink alırken önceliği sektörünüzde bulunan diğer sitelere vermelisiniz. Mümkün olduğunca sizin üstünüzde yer alan sitelerden link elde etmeyi deneyin ancak bunu yaparken doğal gözükmesine özen göstermelisiniz. Örneğin, sizin yayınladığınız ancak rakibinizin yayınlamadığı bir haberi rakip sitenizde yayınlatıp bağlantı kazanabilirsiniz.

Rakiplerden link almak zordur eğer başarılı olamazsanız alternatif seçenek olarak büyük blog siteleri, gerçekten otorite sahibi haber siteleri, genel içerikler barındıran otoriter siteleri alternatif olarak deneyebilirsiniz.

Her zaman şunu unutmayın, alının link sayısının fazla olması değil alınan linkin kalitesinin fazla olması önemlidir. Yani 10 siteden link elde etmek yerine 1 otoriter siteden link almak sitenizin yükselmesine yardım eder.

4. Önce mobil cihazlara odaklanın

Mobil internet kullanımı son verilere göre masa üstünü geçti. Artık insanlar sitenize bilgisayarlarla değil akıllı cihazlarla geliyor. Sitenizin mobil uyumlu olması artık arama motorları için öncelikli seçeneklerden biri haline geldi. Hatta artık mobil uyumlu olmanız önemli değil mobilde ne kadar hızlı olduğunuz önemli.

Google botları artık mobile özel taramalar yaparak mobil cihazlarda farklı sonuçlar sıralıyor. Şöyle ki masa üstünde bir siteniz 10 sıradayken mobil aramalarda 3. sırada veya 40. sırada olabilir. Sizin mobilde ne kadar hızlı ve dokunmatik uyumlu tasarıma sahip olduğunuz önemlidir.

5. RSS Yayınlarına Kayıtlarına Üye Olun

RSS’lere kayıt olmak doğrudan bir SEO çalışması değildir. Daha önce Google çalışanı John Mueller bu konuda açıklamalar yapmıştı ancak dolaylı olarak bakıldığında RSS’ler yeni yayınlanan içeriklerin daha fazla ziyaretçi almasına yardımcı olup, daha fazla Google botuyla karşılaşmasını sağlıyor. Buda sitenizin daha iyi sıralamalar almasına yardımcı oluyor.

6. Benzer ve ilgi çeken içerikler önerin

Sitenizin en fazla ziyaret edilen sayfalarına benzer içerik veya insanların dikkatini çekip yardımcı olacak bağlantılara yer verin. Mümkün olduğunca tavsiye edilen haberi text link olarak eklemeye özen gösterin, bu linklere hedef title olarak anahtar kelime ekleyip hedef içeriklerin sıralamalarda yükselmesini sağlayabilirsiniz.

Sitenizi ziyaret eden insanlar ne kadar fazla sayfanızı ilgiyle takip edip ziyaret ederse ilgili sayfalarda yükselme elde edersiniz. Bu işlemi manuel olarak yapmanızı tavsiye ederiz. Öncelikle makalelerinize göz atın ardından bunu okuyan ziyaretçinin dikkatini başka hangi makalemiz çeker diye düşüp linkini en uygun alana ekleyin.

7. SEO Analiz Araçları Kullanın

Güncel bilgilere göre analizler yapan SEO araçlarını kullanın, sitenizde tarama yapın ve farklı bir gözden sitenizin SEO durumu öğrenin, hatalarınızı giderin.

Bu araçlar içerisinde SEMrush‘dan faydalanabilirsiniz birçok konuda size bilgiler verecektir. Yeni başlayanlar için ücretsiz versiyonu yeterli olacaktır ancak birçok sitesi olanlar ücretli versiyonu kullanarak ihtiyaçlarını giderebilir. Bu araçlar sitenizi analiz etmenize yardımcı olduğu gibi rakiplerinizin neler yaptığını takip etmek içinde önemlidir. Tabi bu takibi yaparken rakiplerinizin yaptıklarını birebir yapmaktan uzak durun özellikle rakiplerin link aldığı sitelerden link almaya çalışmayın onların aldıkları linkten daha kalitelisini alın. Onların yayınladıkları içerikleri biraz değiştirip benzerlerini yayınlamayın onlarda olmayan daha güncel içeriklere yönelin.

8. Profesyonel içerik üreticileri kiralayın

Sizin ilgi alanınızın yetmediği noktalarda içerik hazırlamak zordur. Özellikle Türkçe bir siteye sahipseniz ve sizin bilgileriniz özgün ve eşsiz içerik hazırlamaya yetmiyorsa profesyonel destek alın. Sizin dilinizde olmayan yabancı haber kaynaklarını kullanarak sektörünüzde içeriği yayınlayan ilk site olmaya özen gösterin.

Editör seçimi yaparken yorumlama, gündem takip etme ve farklı dillere hakim olma özelliklerine dikkat edin. Rakiplerinizden alınan içerikleri özgün hale getirip bilgiyi biraz farklı vermek sitenize pek bir şey katmaz asıl hedefiniz sektörünüzün öncüsü ve takip edilen site olmanızdır. Bunu da ilgili haberleri ilk ve doğru şekilde yayınlayarak elde edersiniz.

Sitenizde kullanılan dil yapısı sizin için önemli değilmiş gibi gözükebilir ancak okuyucular anlam bütünlüğü, yazıların akıcı olması, bilgilerin anlaşılabilir olması gibi birçok detaya dikkat eder. Bunu profesyonel içerik üreticileri ile elde edebilirsiniz.

9. Görsellerinizi Optimize edin

Görsel içerikler sıralamanızı yükseltebilir veya düşürebilir. B2C pazarlamacılarının görsel içerik hazırlamaya özen göstermesinin nedeni başarı şansının %55 oranında artmasından kaynaklanmaktadır. İnsanlar düz yazı metinlerini okurken dikkat dağınıklığı ortaya çıkarken görsel zenginleştirmeli metinler daha kolay anlaşılır ve daha akılda kalıcı olur.

SEO’nun en temel kurallarından birinin kullanıcı deneyimi olduğu düşünüldüğünde görseller gerçekten etkili bir SEO yöntemidir. İçerikleri görsellerle zenginleştirirken kullanılan resim veya fotoğrafları sıkıştırarak boyut optimizasyonları yapmayı unutmayın!

10. Fiziksel bir site haritası oluşturun

WordPress kullanıcıları yoast haritasını kullanabilir. Diğer altyapılara sahip kişiler ise kesinlikle fiziksel bir site haritası edinmelidir. Site haritaları, botların sitenizin birçok noktasına kolay erişmesini sağlar. Ne kadar sağlıklı bir şekilde siteniz taranırsa siteniz daha iyi sıralamalar elde eder.

Oluşturulan site haritasını Google, Bing ve Yandex gibi popüler arama motorlarına göndererek sitenizin arama motorlarında daha fazla gözükmesini sağlayabilirsiniz.

2017 yılının sonuna gelip, SEO ve online pazarlamanın ne kadar önemli olduğunu insanların anlamasına rağmen birçok insan sıraladığımız basit yöntemleri uygulamıyor veya hatalarını düzeltmiyor. Birkaç basit düzenleme yaparak arama motorlarında daha üst sıralarda yer alıp daha fazla trafik elde etmek çok kolay!

Çevrim içi dünya, internet her gün değişiyor ve gelişiyor. İmkanınız varken bu dünyanın önemli yerlerinde yerinizi almanız hem şimdi hemde gelecekte ticari kazançlarınızı katlamanız anlamına gelmektedir.

Birçok kişi bahsettiğimiz yöntemleri farklı yazılarımızda görmüş olabilir ama bunları daha önce görmeniz uygulamada işe yaramayacağı anlamına gelmez. Önemli olan bu bilgileri nasıl kullandığınızdır. Siz bir hareket yapmadan etki bekleyemezsiniz. Öncelikle sizin harekete geçmeniz gerekmektedir daha sonra siteniz sıralamalarda harekete geçerek üst sıralara çıkmaya başlayacaktır.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Yoast seo’da anahtar kelime orani 2.5 maksimum olmali diyor. Ben yaptigim testlerde 1.3-1.8 arasinda olan oranlarin daha iyi siralama aldigini gordum. Sizin bu konudaki dusunceniz nedir? Ideal anahtar kelime orani size gore nedir.

    • Yazılarınız kullanıcı odaklı olmalıdır, anahtar kelime oranına takılmamanızı içeriklerinizi ziyaretçiler için yazmaya odaklanmalısınız. İçerik kaliteniz zaten sizi istediğiniz konumlara taşıyacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.