Sitenizin mimarisi ve dahili bağlantılar organik arama performansınızı etkiler.  Hatta doğru yapılandırılmış bir mimari yapı ile ciddi trafik akışları elde edebilirsiniz.

Özellik E-ticaret sitelerinde kullanılan bağlantı türleri hem kullanıcı deneyimi açısından hem de arama motorları açısından son derece önemlidir. Alışveriş yapan insanların kullandıkları anahtar kelimeleri belirleyerek bağlantılarınızda bu kelimeleri kullanmanız performansınızı artıracaktır.

Google’da alışveriş yapmak için arama yapan kullanıcılar anahtar kelime planlayıcıya bağlı kalarak arama yapmazlar. Anahtar kelime planlayıcılar size arama sıklığı çok olan kelimeleri sunarken farklı varyasyonlu arama öbeklerini göstermeyebilir.

Örneğin bisiklet satışı yapan bir web sitesinin kategori ayrımının; erkek bisiklet, kadın bisiklet, çocuk bisiklet, dağ bisikleti vb şekilde oluşmasını beklersiniz. Ancak kullanıcı bisiklet araştırması yaparken “Beyaz renkli dağ bisikleti” şeklinde bir arama da yapabilir.

Sitenin sınıflandırması, alışveriş yapanların anahtar kelimeyle ifade edilen ihtiyaçlarını kategorilere veya ürün özelliklerine göre karşılıyorsa, SEO çalışmaları bu sayfalardaki içeriği optimize etmeye odaklanabilir.

Örneğin, bisiklet kategorisinin altında “erkek dağ bisikleti” kategorisi oluşturulmadı ya da böyle bir sayfa yoksa, bu kelime için sıralama almak hayli zorlaşacaktır. Yani bu sayfa ya ada kategori “erkek dağ bisikleti” kelimesinde optimize edilmeye müsait çalışma sunmaz.

Dahili bağlantı oluştururken aşağıdaki önerileri dikkate almanız faydalı olacaktır.

Kategori Yapınızı Optimize Edin

Kategorileri oluştururken en önemli sayfalarınızı kategorinin en son kırılımına atmak son derece büyük bir hatadır.

Her web sitesinde en önemli sayfa anasayfadır. Onun dışında ise sizin en önemli sayfanız ya da kategoriniz gelir. Eğer mimari yapıyı oluştururken siz en önemli kategorinizi en alta atarsanız sıralanmayı unutun.

Arama motoru botları sitenizi tararken en kolay ulaştığı bağlantıları en önemli sayfa olarak algılar. Eğer bir içerik  ya da ürüne ulaşmak için üç aşamalı bir bağlantı yolu izleniyorsa bu içerik o kadar az değerlidir.

En önemli ürün ve içerikler en çabuk ulaşılanlar olmalıdır

Dahili Bağlantı Oranlarını Aşmayın

İçeriklerinizi gereksiz bağlantılar ile link çöplüğüne dönüştürmeyin. Vereceğiniz linkleri fazla abartmadan kullanıcı deneyimini de düşünerek oluşturmalısınız.

Fazla bağlantı vermek tarama bütçenizin gereksiz harcanmasına neden olabilir. Bu da sitenizdeki diğer sayfaların indekslenmesini engeller.

İç mimariyi oluştururken bağlantıları çıplak url şeklinde verebileceğiniz gibi çapa metinleri de kullanabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken konu bağlantı verilen sayfa ile içerik konusunun alaka düzeyidir.

Mevcut bağlantı yapınızı screaming frog analiz aracı ile tespit edebilirsin. Screaming frog aracı ile sitenizi tarayın. Üst menüde bulunan visualisation menüsü içerisinde bulunan seçenekleri kullanarak dahili bağlantılarınız ile ilgili bilgilere ulaşmanız mümkündür.

Bozuk ve Çalışmayan Linkleri Temizleyin

Linklerin çalışmaması hem kullanıcı hem arama motorları açısından son derece olumsuz bir durumdur. Screaming frog gibi site analiz araçları ile bozuk bağlantılarınızı tespit ederek SEO çalışmalarınıza katkı sağlamalısınız.

Bağlantı Zincirlerini Kaldırın

Sayfa içerisinde bir yönlendirme bağlantısı başka bir yönlendirmeye çıkıyorsa buna zincir adı verilmektedir. Yönlendirme zincirleri sitenizin yavaşlamasına ve arama motoru botlarının kafalarının karışmasına neden olabilir. Bu nedenle doğrudan hedef sayfalara link vermelisiniz.