Anahtar kelime araştırması, tüketicilerin Google’da ve diğer arama motorlarında ürünlerinizi aramak için kullandıkları kelimeleri belirleme sürecidir. Anahtar kelime SEO eşleştirmesi, belirlediğiniz kelimeleri sitenizdeki sayfalara atama sürecidir.

Sayfalarınız çalışmalarınız doğrultusunda organik arama sonuçlarında sıralanmak için mücadele eder. Her sayfanın benzersiz bir anahtar kelime hedefi olmalıdır.

Anahtar kelime haritası, tüm değerli anahtar kelimeleri sayfalarınıza en uygun şekilde dağıtmanızı sağlar.

Sayfaları Listeleme

Sitenizde bulunan sayfaların başlıklarını, URL’lerini, kategorilerini kendinize özgü oluşturmuş olduğunuz bir şablonda listeleyin.

Bu işlemi daha hızlı yapabilmek için size tavsiyem sitenizi Screaming Frog gibi bir analiz aracı ile tarayarak listeleri excell formatında dışa aktarabilirsiniz.

Alternatif olarak, en önemli sayfalarınızı içermesi gereken başlıkları kopyalayın. HTML kodunu bu gezinme öğelerinden kopyalayın ve haritanıza eklemek istediğiniz URL’lerin bağlantılarını çıkarın.

Anahtar Kelime Atama

Hazırlık çalışmasını tamamladıktan sonra, her sayfaya anahtar kelimeler atayın. Birincil anahtar kelime alanı için en alakalı, en çok aranan kelimeleri seçin. Şablon, o anahtar kelime için aylık aramaları içermelidir. Yakından ilişkili ikincil ve üçüncül anahtar kelimeleri de seçin.

Aynı anahtar kelimeyi birden çok sayfaya atamayın. Her sayfanın benzersiz bir amacı ve anahtar kelimesi olmalıdır. Bunun için benzersiz bir anahtar kelime bulamazsanız, sayfanın sitenizde yayınlanıp yayınlanmaması gerektiğine karar verin.

Sıralama potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için her anahtar kelimeye bir sayfa atanmalıdır ve her sayfanın yalnızca bir anahtar kelime hedefi olmalıdır. Bu bire bir oran önemlidir.

Sayfadaki tüm içeriği temsil eden bir odak anahtar kelime seçmek de önemlidir. Sayfadaki ürünlerin bir alt kümesi için gereken anahtar kelime listesini bozmayın. Örneğin, bir kozmetik sayfası vücut kremi ürünleri satıyorsa, aynı zamanda sık aranan bazı ürünleri içermesine rağmen birincil anahtar kelime teması “vücut kremi” olmalıdır.

Not: SeoClarity, Ahrefs ve Searchmetrics gibi analiz araçları, sayfalara öncelik vermeniz için anahtar kelime bazında sizin adınıza bazı hesaplamaları yapar.