Anahtar kelime araştırması, şirketinizin sattığı ürün ve hizmet türlerini arayan tüketicilerin kelimelerini ve kelime öbeklerini belirlemek için kullanılan bir arama motoru optimizasyon taktiğidir.

Yukarıda anahtar kelime araştırmasının öneminden bahsetmiştik. Bu adımda ise anahtar kelime araştırmasını arz ve talep açısından değerlendireceğiz.

Sitenizdeki her kelime anahtar kelime arzını temsil eder. İnsanların Google’a ve diğer arama motorlarına girdiği kelimeler talebi temsil eder. Anahtar kelime araştırması, arzınızı ayarlama talebini belirleme sürecidir. Yani sayfanızın ne ile ilgili olduğunu belirleme sürecidir.

Bu adımda size 4 stratejiden bahsediyor olacağım. Anahtar kelime araştırmasına başlamak, verileri toplamak, verileri düzenlemek ve analiz etmek.

1-Anahtar Kelime Araştırması Başlangıcı

Öncelikle anahtar kelime araştırması toplamaya yönelik araçlar, büyük ölçüde bir tohum listesine – tüketicilerin aradığı kelime seçimine bağlı olarak sonuçlar verir. Kapsamlı bir tohum kelime listesi en fazla veriyi verir. Zayıf bir liste, daha az anahtar kelime teması oluşturur ve genellikle kötü optimizasyon kararlarına yol açar.

Bir tohum listesi üzerinde beyin fırtınası yapmak için sitenizin gezinmesiyle başlayın. Mantıksal, hiyerarşik bir şekilde düzenlenmiş bir e-ticaret sitesi, tüm ürünlerini kapsayan gezinme seçeneklerini içerecektir. Anahtar kelime araştırmanız, bu ürünlerin insanların aradıklarıyla örtüşüp örtüşmediğini size söyleyecektir.

Tüm ürün kategorilerinin listesini doğrudan menülerinizden kopyalayıp not edin. Ardından eşanlamlıları ve bu öğelerin türlerini ve stillerini ekleyin.

Uzun bir anahtar kelime tohum listesi oluşturmaktan korkmayın. Göz korkutucu görünebilir, ancak bir kez başladığınızda anahtar kelimeleri bir araya getirme süreci şaşırtıcı derecede hızlı ilerler ve ortaya çıkan veriler saf altındır.

Google Keyword Planner aracında herhangi bir sayfanın URL’sini de girebilirsiniz. Bu sayede ilgili anahtar kelimeler bir liste halinde karşınıza çıkar

2-Anahtar Kelime Verilerini Toplamak

Oluşturduğunuz listedeki her kelime için anahtar kelime planlayıcı da ayrı ayrı araştırma yapın ve karşınıza çıkan listeyi tek tek dışa aktarın. Bu işlem basit ama biraz sıkıcı olabilir.

Tohumları araçtan geçirmeyi ve verileri dışa aktarmayı tamamladığınızda, bir yığın .csv veya Excel dosyanız olur. Bu dosyaları daha sonra tek bir dosya altında birleştirin.

3-Verileri Düzenleyin

Kendinize özgü bir anahtar kelime şablonu oluşturun ve elinizdeki verileri şablona uygun olarak doldurun ve düzenleyin.

4-Anahtar Kelime Verilerini Analiz Edin

Elinizde artık büyük bir data var. Bu veriler içerisinden alakasız anahtar kelimeleri ayırdıkça, büyük olasılıkla tek tek anahtar kelimelerdeki kalıpları fark edeceksiniz.

Anahtar kelime kullanımındaki kalıpları bulmak için kelimeleri tarayın. Bir araya getirildiğinde, küçük farklılıklar için aranma hacimleri ve performansın nasıl değişebileceğine dikkat edin.

Analizi keşifsel bir süreç olarak düşünün. Başladıklarınız işe yaramazsa her zaman kelime ekleyebilir veya kaldırabilirsiniz.

Her şeyden önce, verileri dinleyin ve açık fikirli trendleri arayın. Sitenizin mevcut yapısının geçerliliğini kanıtlamaya çalışmayın.