Anahtar kelime araştırması SEO çalışmalarının temelini oluşturur. Bu kelimeler sitenizin alaka düzeyi hakkında arama motorlarına güçlü bir sinyal verir.

Anahtar kelime araştırması yapmadan içerik stratejisi oluşturmanız işe yaramaz. Özellikle kelime odaklı yürütülecek olan çalışmalarda bu kelimelerin seçimi oldukça önemlidir.

Anahtar kelime araştırması, gerçek kişilerin arama motoru sorgularını analiz etme sürecidir. Bu veriler arama motoru optimizasyonu için altın madenidir.

Anahtar kelime verilerini araştırabilir ve ardından arama yapanların ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağımızı anlamak için analiz edebiliriz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile bir kelimenin ayda kaç kez aratıldığını görmeniz mümkündür.

Örnek Tablo

Anahtar Kelime Aylık Aranma (01.08.2020-31.08.2020)
X anahtar kelime 300.000 aranma hacmi

 

Anahtar kelime verileri bir kelime ve bir sayıdan oluşur. Yukarıdaki örnek tabloda araştırdığınız kelime ve o kelimenin aylık aranma hacmi bulunmaktadır.

Tüm anahtar kelime araştırmaları bu iki bileşeni içerir: bir anahtar kelime ve karşılık gelen aramaların sayısı. Farklı anahtar kelime araştırma araçları, söz konusu anahtar kelimede reklam vermek için tahmini tıklama başı maliyet ve rekabet düzeyi gibi diğer veri alanlarını da içerir.

Çoğu anahtar kelime aracı, verileri temalara göre düzenler. Örneğin, anahtar kelime teması “oyuncakçı” için yapılan aramaların sayısı, “oyuncakçılar” çoğul halindeki aramaları, tek kelimelik “oyuncakçı” varyantını ve popüler yazım hatalarını veya deyimleri de içerir.

Anahtar Kelime Araştırma Araçları

Google Anahtar Kelime Planlayıcı, anahtar kelime araştırmasının önde gelen kaynağıdır. Google, bu aracı Google Ads müşterileri için sağlamaktadır. Ancak SEO için de çok yararlıdır. Verileri, dünya çapındaki tüm aramaların yüzde 92’sini temsil ediyor.

Yine de, tüm veri kümelerinde olduğu gibi, Anahtar Kelime Planlayıcı’nın da kararlarınızı etkileyebilecek sınırlamaları vardır:

  • Veriler yalnızca Google aramalarını içerir.
  • Veriler, ilk veri kümesinde son 12 ay boyunca ortalaması alınmış tek bir ayı temsil eder. Google bunu mevsimselliği kaldırmak için yapar, ancak bu, belirli bir ayda gösterilen ortalama sayıdan daha az veya daha fazla arama olabileceği anlamına gelir.
  • Anahtar kelime verileri, sayıya bağlı olarak en yakın on, yüz, bin veya milyona yuvarlanır.
  • Anlamlı bir bütçeye sahip bir Google Ads hesabına erişiminiz olmadığı sürece, verileriniz 1000 – 10.000 gibi aramaların sayısına göre köşeli parantez içinde toplanacak ve bu parantez içindeki bir anahtar kelime öbeğinin göreli popülerliğini belirlemeyi imkansız hale getirecektir.
  • Google, reklam satışına yardımcı olacak verileri sağlar.

Bu nedenle, anahtar kelime araştırması SEO için temel teşkil ederken, verileri mutlak değil yönlü olarak ele almanızda fayda vardır. Örneğin 20.000 aramalı bir anahtar kelimenin 12.000 aramalı bir anahtar kelimenin daha popüler olduğunu varsayabiliriz. Ancak fark azaldıkça bilginin güvenilir olması da kuşkulu hale gelir.

Çok yönlü bir anahtar kelime araştırması yapmak için rakip siteleri inceleyebilir, Ahref, Semrush gibi analiz araçlarından lisans alarak detaylı analizler gerçekleştirebilirsiniz.

Kullanıcı Araştırması: Anahtar kelime araştırması, aynı zamanda yeterince kullanılmamış ücretsiz bir tüketici araştırması kaynağıdır. Tüketiciler Google’a ve diğer arama motorlarına her gün ne istediklerini söyler. Bu bilgiyi kullanarak güzel sonuçlar elde edebilirsiniz. Örneğin;

  • Satılacak yeni ürünler.
  • Yeni ürün özellikleri.
  • SSS veya nasıl yapılır kılavuzları için konular veya müşteri destek maliyetlerini düşürmek için.
  • Satışları artırmaya yardımcı olacak alıcı kılavuzları ve diğer destekleyici materyaller.
  • Sitenize yeni müşteriler çekmek için videolar ve podcast’ler gibi içerik formatları.
  • Alışveriş yapanların popüler arama özelliklerine göre sitenizde gezinmesine yardımcı olacak yeni ürün filtreleri.