SEO çalışması sadece site özelinde yapılan çalışmalar değildir. Site dışında yapılan optimizasyon çalışmaları sıralamalarınızı ciddi oranda etkiler.  Bu çalışmaların temelini dış kaynaklardan gelen referans bağlantılar yani backlinkler oluşturur.

Sitenize gelen bağlantılar ne kadar güçlü ve alakalı bir kaynaktan gelirse sitenize atanacak değer de o kadar çok olur.

Önceki dönemlerde web siteleri için sıralama almak çok kolaydı. Önüne gelen birçok siteden bağlantı alınarak sıralamalarda yukarılara çıkılabiliyordu. Ama artık buna karşı algoritmalar duyarlı.

Google penguen algoritması ile spam bağlantıları temizlemeye ve bu manipüle bağlantıları kullanan web sitelerine ceza vermeye başlamıştır

Sitenize gelen bağlantılarda dikkat etmeniz gereken bazı kritik noktalar vardır;

  • Güvenilir Kaynak: Referans bağlantıları güvenilir ve sağlam olan web sitesi diğerlerine göre yarışa bir adım önde başlar. Web sitenize bağlantı veren sitenin otoritesi ve güvenirliği Google için çok önemlidir. Bu sitelerden gelen bağlantılar doğrudan sitenizin de otoritesini artırarak sıralama performansınızı artırır. Aynı şekilde tersi durumlarda ise sıralama performansınız olumsuz yönde etkilenir.
  • Alaka Düzeyi: Backlinkler ile ilgili dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi de bağlantının geldiği “sayfanın” alaka düzeyidir. Spor ürünlerini tanıttığınız web sitenize kapı sinekliği anlatan bir sayfadan gelen bağlantının Google için hiçbir değeri olmayacaktır.
  • Fayda Düzeyi: Sitenize verilen bağlantılardan ziyaretçi gelmesi son derece kıymetlidir. Bu bağlantılar üzerinden bir trafik gelirse ve bu kullanıcılar sitenizden memnun kalırsa Google’da sıralamanızı yükselterek sitenizi ödüllendirir.
  • Doğallık: Web site sahibinin iradesi dışında verilen referans bağlantılar en doğal bağlantılardır.

Rakip Analizi

Rekabetin yoğun olduğu Google sıralamalarında her SEO tekniği her sektör için mutlak başarı sağlamaz. En doğru çalışmaları belirlemek sektörünüzdeki rakipleri analiz etmekte geçer.

Rakiplerinize kan kaybettirmek için rakiplerini iyi izlemeli ve tanımalısınız ki kendi stratejinizi hayata geçirin

Örneğin sitenize yönelik bağlantı çalışmalarınızda rakipler size büyük kolaylık sağlar. Semrush gibi backlink analiz araçları ile rakiplerin nerelerden bağlantı aldığını tespit edebilirsiniz.

Google URL Kaldırma Aracı

Google Arama Konsolundaki bilinmesi gereken bir özellik de URL Kaldırma aracıdır.

Bu araç sayesinde sayfalarınızı Google’ın dizininden geçici olarak kaldırabilirsiniz. Ancak dikkatli olun, çünkü tüm site bağlantılarını tek bir tıkla yanlışlıkla kaldırabilirsiniz.

URL Kaldırma aracı, eski veya hassas bilgileri arama sonuçlarından hızla silmeniz gerektiğinde iyi bir seçimdir. Ancak, kaldırma işleminin kalıcı olmasını istiyorsanız, sayfayı sitenizden kaldırmanız (bir 404 hatası döndürmek için) veya üzerine bir noindex etiketi yerleştirmeniz gerekir. Aksi takdirde Google, sayfayı altı ay içinde yeniden tarayacak ve yeniden dizine ekleyecektir.

Yapılandırılmış Veriler

Son olarak, yapılandırılmış veriler, arama motorlarının sayfalarınızı anlamasına yardımcı olmak için içerik türlerini tanımlar. Yapılandırılmış veriler, Google’ın organik arama sonuçlarına zengin snippet’lerin ve bilgi panellerinin yerleştirilmesini de tetikleyebilir.

Genellikle JSON-LD veya mikro veri standardı kullanılarak kodlanan yapılandırılmış veriler, meta veri parçalarını mevcut sayfa şablonlarınıza yerleştirir. Kod, fiyat, derecelendirme ve kullanılabilirlik gibi mevcut veri öğelerini çevreler.

SONUÇ:

SEO çalışmalarında başarı tamamen analitik çalışmalar ve denetim sayesinde gerçekleşir.  Çünkü her SEO tekniği her sektörde aynı sonucu vermez. Bunun için hedefleriniz net olmalıdır. Önünüzde bir yol haritası ve izlemeniz gereken rakipleriniz olmalıdır.