Organik arama performansının olumsuz etkileyen risk genellikle içerikteki, bağlantı yapılarındaki veya temel teknolojideki değişikliklerden kaynaklanır. Ancak dikkatli planlama ve yürütme ile bu değişikliklerden kaynaklanan riski azaltabilir ve daha iyi sıralama alma ihtimalini artırabilirsiniz.

İçerikleri Değiştirme

İçeriği (başlık etiketleri, ana metni, meta açıklamaları) değiştirmek bir risk taşır. Bu nedenle, riski azaltmak ve performans artışı olasılığını artırmak çok önemlidir.

İlk olarak, değiştirmeyi planladığınız kelimeler ve kelime öbekleri için sıralama yapan tüm sayfaları belirleyin. Ardından, araştırmaya dayalı olarak her sayfa için yeni anahtar kelime varyasyonları atayarak bir anahtar kelime haritası oluşturun .

Zaten sıralaması iyi olan sayfalarda köklü anahtar kelime değişikliklerinden kaçının.

Her sayfanın var olmak için bir nedeni olmalıdır. Yani özgünlük…Bir sayfa başka hiçbir sayfanın söylemediği bir şeyi söylemelidir. Aynı anahtar kelimelere odaklanan bir sayfa içeriği olmasa da olur. Bu tarz içeriklerinizi 301 yönlendirmesi ile asıl içerikle birleştirmeniz SEO performansını olumlu yönde etkiler.

Riskleri ortadan kaldırmaya çalışırken tüm trafiğinizden olmamak için acele etmeden doğru kararlar vermelisiniz.

Örneğin yukarıda bahsettiğimiz gibi daha az trafik alan içeriği asıl içeriğe yönlendirmek yerine tersi bir işlem yaparsanız sayfa trafiğinizi ciddi oranda etkiler.

Gezinme Yapılarını Değiştirme

Sitenizdeki ana gezinme yapıları (üst bilgi ve alt bilgi gibi), sayfalarınızın organik olarak sıralanmasına yardımcı olan bağlantı yetkisini tanımlamak için kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, bu gezinme yapılarından bağlantıların kaldırılması, taranmaya sınır koymayı gerektirir.

Bir bağlantıyı kaldırmanın sayfanın performansını nasıl etkileyeceğini tahmin etmek gerçekten zordur. En kötü duruma hazırlanmak en iyisidir. Hedef sayfanın trafiğini ve elde edilen gelirini belirleyin. Miktarlar ne kadar yüksekse, o kadar dikkatli olmalısınız.

Bağlantıyı kaldırma gerekiyorsa bunun üstesinden gelmenin yollarını düşünün.

Örneğin, kullanıcı deneyimi verileri daha basit başlık gezintisinin satışlarda yüzde 20’lik bir artış öngörüyorsa, belki de kritik bağlantıları yeni bir açılır meniye ekleyerek gezinmeler basitleştirilebilir. Diğer bir seçenek de bağlantıları altbilgiye taşımaktır.

Sayfadaki teknik değişiklikler aynı şekilde organik arama performansı için risk oluşturabilir. Bunlar, e-ticaret platformları arasında geçiş yapmaktan geliştiricilerinizin kodlama çalışmaları gibi her şeyi içerir. Metnin nereye yerleştirileceği ve nasıl yönetileceği gibi tasarım seçimleri bile organik arama performansını etkileyebilir.

İçerik ve bağlantı değişikliklerinde olduğu gibi, teknik değişikliğin de neleri etkileyeceğini anlamak önemlidir.

Bazı teknolojiler, arama botlarının içeriğinizi bulma, tarama ve dizine ekleme becerisini etkiler. Platformlar ve kod, örnek olarak, botları engeller ve böylece siteyi arama sonuçlarının dışında tutabilir.

Aşağıdaki örnek senaryolar bu duruma yol açabilir;

  • Bağlantı etiketleri ve URL’ler olmadan kodlanmış bağlantılar.
  • 404 gibi hata kodları ile sonuçlanan bağlantılar.
  • txt dosyasında yapılan olası hatalı komutlar .

Sitenizi taradıktan sonra, arama motoru botlarının sayfaları dizine eklemesi gerekir. Metnin tamamı (resim, ses veya video) HTML’de bulunmalıdır .

Resimlerinizi alt etiketleriyle tanımlayın, ses ve videoların metinlerini sunun.