İçerik, bağlantı ve URL yapısındaki değişiklikler organik arama performansını önemli ölçüde etkileyebilir. Bu nedenle, sitenizi geliştirmeye başlamadan önce yeni bir tasarımın arama motoru risklerini anlamak çok önemlidir.

Arama motorları, her sayfanın alaka düzeyini ve otoritesini belirlemek için siteleri tarar, içeriğin neyle ilgili olduğu ve nasıl bağlanıldığı belirler. İçerikte, bağlantılarda ve daha fazlasında yapılan değişiklikler, arama motorlarının bir sayfayı nasıl taradığını etkiler.

Risk Faktörlerinin Belirlenmesi

İlk önce neyi değiştirdiğinizi belirleyin. Renkler, görüntüler ya da bağlantılarda bir değişiklik olabilir. İlk ikisinin SEO üzerinde hiçbir etkisi olmayabilir. Ancak üçüncüsünün büyük bir etkisi olması muhtemeldir.

Belirli sayfalar ve dahili bağlantılarda nelerin ekleneceğini, kaldırılacağını veya değiştirileceğine karar verin.

Ardından, her sayfanın ve bağlantının gerçek ve potansiyel değerini belirleyin.

Bir sayfanın potansiyel değeri, odak anahtar kelime seçiminden gelir. Hangi anahtar kelimeler için sıralama yapılmalıdır ve bunlar ayda kaç aramayı temsil eder? Arama sayısı arttıkça potansiyel değer de artar.

Potansiyel değer, organik arama performansını iyileştirme fırsatını temsil eder. Potansiyel değeri görmezden gelmek gelecekteki başarıyı kısıtlar.

Gerçek değer ise ziyaret sayısına ve organik aramadan elde edilen gelir tutarına dayanmaktadır. Gerçek değer, neyi koruyacağınızı ve hangi sayfalara odaklanacağınızı söyler. 

Site içi ve dış bağlantıların da potansiyel ve gerçek bileşenleri vardır. Her dahili bağlantı, bağlantı kurduğu sayfayı güçlendirir ve arama motorlarına bir sitenin öncelikleri hakkında fikir verir.

Not: Bir sayfaya ne kadar çok bağlantı olursa, otorite sinyalleri o kadar yüksek olur. Bir sayfaya olan bağlantıların kaldırılması, daha az otorite ve daha düşük organik sıralama ile sonuçlanabilir.

Bir sayfaya giden dahili bağlantıların SEO etkisini tam olarak ölçmek için bir kriter yoktur. 

Bir zamanlar başarılı olan bir e-ticaret sitesinin kullanımının zor olduğunu varsayalım. Yeni bir değişiklik, alışveriş yapanların ürünleri daha hızlı bulmasına yardımcı olabilir. Ancak, site genelinde URL yapılarının değiştirilmesini de gerektirebilir.