Şefin SEO Teknikleri

Şefin SEO Önerileri

SEO çalışmalarınız artık etkisiz hale mi geldi. Peki, bunun için önlem alıyor musunuz? Google ™ güncellemeleri ne kadar yakından takip ediyorsunuz? Değişen algoritmalara göre hangi yöntemler ve teknikler halen geçerli inceleyeceğiz ve sizlere harika bir kaç SEO ipucu vereceğiz.

Gerileyen Siteler için 5 SEO Önerisi

Algoritmalar hızla değişmekte, Google ™ her geçen gün yeni bir algoritma testi yapmakta ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için bir roket hızında güncellemeler yapmaktadır. Değişen sisteme çok hakim olmanız gerekiyor. Asıl sorun Google ™ güncellemelerini anlamaktan kaynaklanıyor diyebilirim. Yeterli araştırmanın yapılmaması ve eski SEO tekniklerine halen devam edilmesi bir çok soruna neden açıyor. Peki, bu süreç içerisinde güncelliğini koruyan teknikler nelerdir;

1. Google ™ Anlamak ve Takip etmek

Google ™ çok yakından takip etmeniz gerekmektedir. Google ™ tüm güncellemeleri resmi blogunda Google ™ Central Blog da duyurmaktadır. En azından haftalık kontrol etmeniz gerekmektedir. Bir arama motoru düşünün sürekli yanlış sonuçları önünüze getiriyor, sizce bu arama motoru artık tercih edilebilir bir arama motoru mudur? Hayır, işte bu yüzden Google ™ sürekli güncellemeler yaparak arama sonuçlarında ziyaretçilere en doğru ve en iyi kaynağı sunmaya çalışıyor. 200 sinyal üzerinden çalışan arama motoru artık 250 civarında sinyal ile değerlendirme yapmaktadır. Eski SEO Tekniklerinden uzak durmanız gerekiyor artık, bunu çok net olarak söylemek mümkün, SEO çalışmalarına backlink çalışmaları olarak bakmamanız gerekiyor ve bunun bir çok nedeni var. Diğer maddelerde de işleyeceğimiz önemli nedenler olduğunu göreceksiniz. Yapılan güncellemeleri yakından takip edip hemen çözüm arayışına girmeniz gerekiyor, eğer bir yazılım bilginiz yok ise ücretli destek alabilir veya konu hakkında bir çok ücretsiz kaynaktan faydalanarak çözüm üretebilirsiniz. Eğer Google ™ bir güncelleme yapmış ise mutlaka haklı bir nedeni vardır ve kullanıcı deneyimini arttırmak için yapılan bir güncellemedir.

2. İçerik Kalitesi ve Kullanıcı Deneyimi

İçeriklerinizin kalite durumu, göreceli bir kavram aslında size göre en iyi içerik olabilir. Lakin ziyaretçiler için en iyi içerik olmayabilir. Peki, içerik kalitesi nasıl sağlanmalıdır. Son derece basit. Bir arama yaptığımızı düşünelim ziyaretçi son derece basit bir soru sormuş SEO Nedir? bu soru karşılığında siz 15 sayfalık bir döküman hazırlamış iseniz, otoriter olduğunu düşünürsünüz, lakin durum öyle değildir. Kullanıcı seo’nun ne olduğunu merak etmektedir. SEO Nasıl yapılır diye bir arama yapmadığını anladığınız an işin rengi değişecektir. Bir terim için soru cevabı son derece sade olmalıdır. Ziyaretçi aradığı sorunun cevabını tatmin olacak kadar bir içerikle karşılayabilir. İçerik uzunluğu otoriter bir içerik olduğu anlamına gelmemektedir. Teknik bir soru sorulmuş ise, örneğin SEO Nasıl yapılır işte bu sorunun cevabı da sadece kısa olarak yazılmış bir içerik ise, yine hataya düşüyorsunuz demektir. Ziyaretçi SEO’nun nasıl yapıldığını merak etmektedir. Kısa bir içerikle ziyaretçiyi karşılar iseniz, sitenizden çıkarak başka bir siteye gidecek ve doğru içeriği bulana kadar arama yapacaktır. Bu durumda kullanıcı deneyimini ve sitede kalma oranını düşürmektedir. Sorulan soru için ciddi bir içerik sunmanız gerekiyor çünkü nasıl yapıldığını ancak maddeler, h2, h3, h3 tagları ile alt maddeler halinde sunmalısınız.

Diğer düşülen teknik hata ise şudur; kullanıcı arama yapıyor bölgesel seo nasıl yapılır diye, güzel bir içerikle karşıladınız evet alt maddelerimiz de var içerik sizin için yeterli seviyedir, ama kullanıcı için değildir. Nasıl mı? konuyu anlatırken konu içerisinde seo uyumlu hosting kullanmanız gerekir diye bir ibare kullandığınızı düşünelim. Kullanıcı doğal olarak sitenizden çıkacak, seo uyumlu hosting nedir diye arama yapacaktır. Yani makale içerisinde kullanıcıya anlattım yaparken, kullanılan ve soru şeklinde olan terimler ile ilgili makaleleriniz var ise o makalelere yönlendirirseniz, kullanıcıyı sitenizde tutabilirsiniz. Ama alakasız bir terim ve yükselme amaçlı bir anahtar kelime için yönlendirme yaparsanız bu durumda sitenize eksi yönde katkı sağlayacaktır.

Görsellerin yanlış kullanımı ve konu içerisinde görsel kullanmama teknik makaleler de olumsuz etki yaratmaktadır. Title nedir diye yazdığınızı düşünelim, evet çok güzel açıklamış olabilirsiniz lakin örnek bir title resmi eklemeniz aramayı gerçekleştiren ziyaretçinin memnun kalmasını sağlayacaktır. Site hız optimizasyonu nasıl yapılır diye sorduğunu düşünelim, teknik olarak anlatmış olabilirsiniz, lakin aşağıdaki gibi bir video ile anlatmak kullanıcı deneyimini arttırmak için son derece yeterli olacaktır. İçeriğinizde otorite olmak tabi çok unsur bulunmaktadır.

Yorum alanlarının kapalı olması kullanıcı deneyimini düşürmektedir. İçeriğinizi okuyan ziyaretçi size soru sormak isteyebilir, ziyaretçilerinizin soru sormasını ve içerik için size teşekkür etmesini sağlayacak yorum alanları bırakmayı unutmamanız gerekiyor. Yine aynı şekilde içerik kaliteli bulundu ise, ziyaretçi sosyal medya hesaplarında paylaşmak isteyecektir. Konu altında mutlaka sosyal medya paylaşım iconlarının olmasına özen gösteriniz.

3. Mobil Uyumluluk Yönergeleri

Google geçen hafta mobil first index güncellemesi yaptı ve daha öncede eski wap,wep sistemi ile çalışan telefonlar için özellikli telefon alanını kaldırdı. Mobil uyumluluğun önemini Google ™ sürekli vurgulamaktadır. Arama sonuçlarında artık mobil sonuçlara göre sıralama verileceğini unutmamanız gerekiyor. Çok yakında tüm arama sonuçları artık mobil sonuçlara göre listenecek. Yani pc sürümü artık tarih oluyor diyebilirim. Tabi pc kullananların için yine sitenizin optimize edilmiş olması son derece önemli, ama sıralama için mobil sürüm etkili olacak. Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol etmenizde fayda var. Mobil uyumluluk testi makalemizi okuyarak daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

4. Sayfa Hız Optimizasyonun Önemi

Yavaş bir site sürekli ziyaretçi kaybediyor demektir. Siteniz ne kadar hızlı ise o kadar fazla kullanıcı deneyimi yaşatıyorsunuz. Trafiği yüksek olan sitelerde çok sık rastlanan yavaşlık sorunu yüzünden ziyaretçiler siteden ayrılmak zorunda kalmaktadır. Siteniz için page speed optimizasyonları yapmanız son derece önemlidir. Bunun için sayfa hız optimizasyonu ve site hızlandırma teknikleri makalemize göz atabilirsiniz.

5. Etkileşim ve Sosyal Medya Çalışmaları

Siteniz için ziyaretçiler ile aranızda bir bağ oluşturun. Son derece zahmetli bir o kadarda eğlenceli bir iştir. Sosyal medya sayfalarınızda sürekli etkin olmaya çalışmanız gerekiyor. Etkinlikler düzenlemeli, sizlere sosyal medya sayfalarından sorulan sorulara büyük bir titizlikle cevap vermelisiniz. Yaptığınız işi videolar ile anlatmayı ve videonuz da daha fazla bilgi için sitemizi ziyaret etmenizi öneririm cümleleri kurmayı unutmamalısınız. Sosyal medya kanallarında canlı yayınlar yapmanız yine olumlu etkileşim sağlayacaktır, sizlere ziyaretçilerin ve takipçilerin soru sormasını sağlayın. Yaptığınız işte iyi bir marka olmak için ne kadar çok çalıştığınızı ve dürüstlüğünü göstermeye çalışın. Başarılı bir etkileşim ile başarılı bir site sahibi olabilirsiniz.

Evet SEO sürekli değişiyor, tek değişmeyen gerçek ise kullanıcı deneyimi Google ™ bu güne kadar bir çok güncelleme yaptı ve yapmaya devam ediyor, her şey kullanıcı deneyimi arttırmak adına yapılıyor. Ziyaretçilerinize değer vermeyi unutmayın.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.