Organik Trafiği Arttırmak İçin 10 SEO Stratejisi

organik trafik arttırma

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu, tüm web site sahipleri için büyük öneme sahiptir. Sürekli değişen algoritmalara ve kullanıcı isteklerine ayak uydurmak kimi zaman zor olabilir.

Web sitesinin güçlü olduğunu, bu yüzden her zaman iyi sıralama alacağını düşünenler büyük bir yanılgıya düşebilir. Özellikle 2021 yılında sağlam SEO stratejisine sahip olmayan kişiler kesinlikle hüsrana uğrayacaktır.

Mevcut trafiğinizi geliştirip 2021 yılına yüksek organik trafikle girmek istediğinizi duyar gibiyim. O zaman sizler için hazırladığım organik trafiği arttırmak için 10 SEO stratejisine göz atalım.

İçindekiler

  1. Web Site Mimarisi
  2. Dahili Bağlantılar Oluşturma
  3. En İyi Site İçi SEO Uygulamaları
  4. SEO için Görsel Optimizasyonu
  5. Google Keşfet
  6. Yeni İçerikler
  7. İçerikleri Sesli Arama için Optimize Edin
  8. SEO ve Dijital Pazarlama
  9. Yerel Arama Pazarlamacılığı
  10. Yazar Otoritesi

1. Web Site Mimarisi

Oluşturulan web site mimarisi, arama motoru botlarının web sitenizi sıralamasını doğrudan etkilemektedir. Doğru oluşturulan web site mimarisi, oluşturulan sayfaların daha kolay bir şekilde taranıp arama motoru botları tarafından yorumlanmasını sağlar. Bu da SERP sonuçlarında daha iyi sıralama almak anlamına gelir.

2021 yılında kullanıcı deneyimi en önemli SEO kriteri haline gelecek. Bu yüzden iyi oluşturulan web site mimarisine sahip sayfalar daha iyi sıralama alacak. Kısacası 2021 yılında daha iyi sıralama almak için web sitenizin tutarlı olması bir zorunluluk haline gelecek.

# Web sitenizin navigasyonunu temizleyin

Web sitenizdeki navigasyon, gereksiz şeylerden arındırılmış ve tutarlı olmalıdır. Temiz bir navigasyon ziyaret süresini uzatacağı gibi tıklama oranını (TO) da yükseltecektir. Bunların tamamı Google’ın dikkat ettiği kullanıcı deneyimi sinyalleri arasında yer alır.

Özellikle ana sayfa butonunun en kolay ulaşılan yerde olması gerekir. Bizim web sitemizin navigasyonunu inceleyecek olursanız gezinme çubuğunun tutarlı bir şekilde yapılandırıldığını görebilirsiniz.

Web site navigasyon örneği

# Kategorileri ve etiketleri kullanın

Kullanacağınız kategoriler, içeriklerinizi gruplandırabilmeniz için önemlidir. Ayrıca kullanacağınız etiketler, arama motorlarının içeriklerinizin neyle alakalı olduğunu daha iyi anlamasına yardımcı olur. Kategoriler ve etiketler sadece arama motorları için oluşturulmaz. Bunlar ziyaretçilerin web site içerisinde daha rahat dolaşabilmesi için de önem arz eder.

İçeriklerinizin ne kadar kaliteli olursa olsun doğru etiket ve kategori kullanılmadığı sürece bu içerikler çöp olmaya adaydır. Bu yüzden kategori ve etiketlerin en az içerikler kadar önemli olduğu söylenebilir.

Özellikle kategorileri web siteniz yayına başlar başlamaz oluşturun. Bu sayede bir kullanıcı web sitenizi ziyaret ettiği zaman işletmenizin neyle alakalı olduğunu daha iyi anlayacaktır.

Kategori örnek sayfa

# Web siteniz için site haritası oluşturun

Özellikle web sitesinde çok sayıda içerik olan kişiler, kesinlikle web site haritası oluşturmalı. Bu sadece çok içeriği olan web sitelere özel bir durum değildir. Az içeriği olan web site sahipleri de web site haritası oluşturup arama motoruna gönderebilir.

Web site haritası, web sitede yer alan sayfaların liste şeklinde sunulmasıdır. 2 tür web site haritası oluşturabilirsiniz. XML uzantılı olan web site haritaları arama motorları için hazırlanır. HTML uzantılı olan web site haritalarıysa kullanıcılar için oluşturulur.

Oluşturulan XML site haritaları, arama motorlarının içeriklerinizi taramasına ve sıralama kriterlerine göre dizine eklemesine yardımcı olur. Kullanıcılar için oluşturulan HTML site haritalarıysa kullanıcıların önemli içeriklerinize kolay bir şekilde ulaşmasına yardımcı olmaktadır.

Web sitenizde çok sayıda görsel içerik yer alıyorsa bu görselleri site haritasına ekleyebilirsiniz.

WordPress CMS altyapısını kullanıyorsanız, Yoast eklentisini kullanarak site haritası oluşturmanız mümkün.

Site haritası örneği

2. Dahili Bağlantılar Oluşturma

Dahili yani iç bağlantılar, alakalı anahtar kelimeler kullanılmak suretiyle farklı sayfaların birbirine bağlanmasını sağlamaktadır. Kullanılan dahili bağlantıların alakalı sayfalara yönlendirilmesi önemlidir.

Genel olarak web site trafiği tüm sayfalara eşit olarak dağılmaz. Bazı içerikler diğerlerine oranla daha fazla görüntüleme alır. Kullanacağınız iç bağlantılar sayesinde diğerlerine oranla daha az trafik alan sayfalarınızı kullanıcıların keşfetmesini sağlayabilirsiniz.

Kullanılan dahi bağlantılar kullanıcı deneyimini arttırıcı etkiye sahiptir. Sadece birkaç tıklama ile içerikler arasında geçiş yapmaya olanak tanır. Kullanıcı deneyimi yüksek olan içerikler de şüphesiz daha iyi sıralama alır. Sadece bu yüzden bile dahili bağlantıların kullanılması önemlidir.

Bir içerikte yer alan dahili bağlantı sayesinde arama motoru örümcekleri ilgili sayfaların da taraması yapar. Bu sayede örümcekler tarafından keşfedilmemiş olan sayfalarınız keşfedilir. Dahili bağlantıya sahip olan sayfaların serp sonuçlarında daha iyi sıralama aldığı bilinmektedir. Harici bağlantılar, SEO açısından en az dahili bağlantılar kadar önemlidir.

Dahili bağlantı örneği

3. En İyi Site İçi SEO Uygulamaları

Site içi SEO, kullanıcıların sizi tercih etmesinin en büyük nedenleri arasında yer alır. Bu yüzden site içi SEO çalışmaları yapılırken sezgisel ve mantıksal olarak kullanıcı isteklerine göre optimizasyon gerçekleştirilmelidir. Site içi SEO iyi yapılmazsa diğer tüm SEO çalışmalarının hiçbir anlamı yoktur. SEO’nun site içinde başladığını sürekli vurgulamamızın da temel sebebi budur.

En iyi site içi SEO uygulamaları arasında http protokolünün kullanılması ve yüksek kullanıcı deneyimi için sayfaların hızlı yüklenmesi yer alır.

# Kısa URL kullanın

URL’lerin kısa olması ve içerisinde anahtar kelime bulundurması gerekmektedir. URL’de kullanılan anahtar kelimeler kullanıcıların yaptığı sorgulara göre belirlenmelidir. Yaptığımız incelemeler sonucunda kısa URL’lerin uzun URL’lere oranla daha iyi sıralama aldığını gözlemledik.

Ayrıca kullanılan kısa URL’ler hem kullanıcıların hem de arama motorlarının ilgili sayfanın neyle alakalı olduğunu daha iyi anlamasını sağlar.

Kısa URL kullanımı

#Anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanın

Sıralama almak istediğiniz anahtar kelimeleri belli başlı yerlerde kullanmanız gerekmektedir. İçeriklerinizde kullandığınız anahtar kelimelerin yer aldığı bölümler sıralamanızı direkt olarak etkiler. İyi bir sıralama için aşağıdaki bölümlerde anahtar kelime kullanmaya özen gösterin.

  • İçerik başlığında
  • İlk paragraf içerisinde
  • En az 1 alt başlıkta
  • Mümkün mertebe her paragrafın ilk cümlesinde

# SEO uyumlu meta açıklaması yazın

Meta açıklama oluştururken tıklamaya teşvik edici cümleler kurun. Bunun için cümlelerinizin etkileyici olmasına özen gösterin. Meta açıklamalarınızın 160 karakterin altında olmasına dikkat edin.

Meta açıklama örneği

# Site içi SEO’yu güçlendirmek için alt başlıklar kullanın

Kullanılan alt başlıklar, içeriklerin okunabilirliğini arttırır. Özellikle uzun içeriklerin gruplandırılmasını sağlayarak okurların gerekli bilgilere daha kolay ulaşmasına yardımcı olur.

Kullanıcıların büyük bölümü içeriklerin tamamını okumaz. Genellikle vurgulanan bölümlere odaklanır. Kullanıcıların web sitenizde daha uzun süre kalması için ilgi çekici alt başlıklar oluşturmanız önemlidir.

# Organik trafiği artırın

Yapılan algoritma değişikliklerinden sonra, kullanıcılara ön bilgiler sunan snippet’ler ilgi odağı haline geldi. İncelemeler, ürünler, resimler ve fiyatlar olabilen zengin snippet’ler içeriklerin tıklanma oranını ciddi anlamda arttırmaktadır.

Snippet almak istiyorsanız semantik içerik oluşturmaya özen göstermelisiniz. Google, içeriklerinizin semantik olduğunu anladığı zaman serp sonuçlarında snippet ile birlikte yer almanızı sağlayacaktır.

İçerik oluştururken sadece 1 anahtar kelimeye odaklanmak yerine alt anahtar kelimelere de odaklanın. Yapılan sorgulara göre alt aramaları kullanmanız snippet almanızı kolaylaştırır.

Rich snippet örneği

4. SEO için Görsel Optimizasyonu

Görsel aramalar, her geçen gün daha fazla kullanılan kullanıcı arama şekli haline geliyor. Ürün satışından tutun da bilgi veren içeriklere kadar birçok aramada görsel aramadan yararlanılıyor. Bundan dolayı önümüzdeki yıllarda görsel aramaların kullanıcılar tarafından daha fazla tercih edilmesi bekleniyor.

# Görselleri sıkıştırın

İçeriklerde yer alan görseller, sayfa yükleme süresini ciddi anlamda etkilemektedir. Sizlerin de bildiği gibi mobil first indexing güncellemesi yapıldığından beri sayfa yükleme süresi bir SEO kriteri haline geldi. İçeriklerinizde yer alan görselleri sıkıştırıp optimize ederek sayfa yükleme süresinden %50 dolaylarında tasarruf etmeniz mümkün.

İdeal sayfa yükleme süresi 2,5 saniyenin altıdır. Sizler de optimizasyonlarınızı 2,5 saniye altında yükleme olacak şekilde yapın.

# Görsel dosyalarını düzgün adlandırın

Kullanılan görsel dosya adları, ilgili görselin neyle alakalı olduğuna dair sinyal vermektedir. Bu özelliğinden dolayı görseller anahtar kelime serpiştirmek için idealdir.

Tabi ki sırf anahtar kelime eklemek adına görsellerinizi anahtar kelimelerle boğmayın. Bu durum kelime spamı olarak algılanmasına ve algoritmik ceza görmenize neden olabilir. Her şeyi tadında yapmakta fayda var.

# Seo dostu alternatif metin oluşturun

Görsellerde kullanılan alternatif metinler, resmi göremeyen kişilerin yani körlerin ilgili görselin neyle alakalı olduğunu anlamasını sağlar. Bu şüphesiz daha geniş kitleye hitap edildiğinin göstergesidir. Google daha geniş kitleye hitap eden web sayfalarına daha iyi sıralama verir. Bu da organik trafiğinizin artmasını sağlayacak bir husustur.

Alternatif metin oluştururken spam yapmaktan kaçının. Kelime spamı yapmak yerine yararlı, bilgi açısından zengin alternatif metin oluşturmaya özen gösterin.

# Mobil SEO

Artık serp sonuçları masaüstü görünüme göre değil de mobil görünüme göre oluşturulmaktadır. Bu yüzden mobil SEO en önemli SEO stratejilerinden birisi haline gelmiştir. Hazır şablon kullanıyorsanız, web sitenizin tüm cihazlarda sorunsuz bir şekilde açıldığı şablonları tercih edin.

Mobil test araçlarını kullanarak web sitenizde olan mobil SEO sorunlarını görüp bu yönde iyileştirmeler yapın.

# Ekstra trafik için optimizasyon yapın

Bunun için görsellerinizi optimize etmeyi düşünebilirsiniz. Kullanıcılar son zamanlarda özellikle masaüstü aramalarda görsel aramaları daha fazla tercih ediyor.

Ekstra trafik için kesinlikle yapılandırılmış verilerden yararlanın. Örneğin görsellerinize ekstra yapılandırılmış veriler ekleyerek görsellerin daha iyi sıralamalar almasını sağlayın.

Görsel snippet

5. Google Keşfet

Google keşfet, yapay zeka odaklı mobil haber beslemesidir. Yaklaşık olarak 900 milyon kullanıcının Google keşfet kullandığı biliniyor. İlerleyen yıllarda daha fazla kişi tarafından da kullanılması bekleniyor. Doğal olarak Google keşfet, kesinlikle organik trafik arttırmak için önemlidir.

Google keşfet, kullanıcı ilgi alanları ve yapılan önceki aramalar referans alınarak oluşturulur. Burada ziyaretçilerin içerikle olan etkileşimi ölçülmektedir. Eğer kullanıcılar içeriğinizi beğenirse, içeriklerinizin Google keşfet bölümünde sürekli yer alması mümkündür.

Google güvenilir içeriklere daha fazla şans verir. Bu yüzden güvenilir kaynaklardan geri bağlantılar almaya çalışın. Google keşfet tüm dillerde hizmet vermektedir. Web sitenizde çoklu dil desteği varsa Google keşfet sayesinde yüksek organik trafik elde edebilirsiniz.

6. Yeni İçerikler

Google, bilginin güncelliğine önem veren bir arama motorudur. İçerikleriniz ne kadar yeni olursa o derece daha iyi sıralama alabilirsiniz. Bu yüzden geliştirilebilir içerikleriniz varsa bunları belirli periyotlarda güncelleyin ve tarihini yenileyin. Emin olun bu içerikleriniz daha iyi sıralama alacaktır.

Eski içeriklerin tarihinin güncellenmesi, bu içeriklerin Google tarafından yeni olduğunun algılanmasını sağlar. Eski içeriklerinizi gözden çıkarmak yerine güncelleyip daha fazla organik trafik elde edilmesini sağlayabilirsiniz. Eski içeriklerinizi silmek yerine güncellemeniz sadece bu yüzden bile daha doğru bir adım olacaktır.

7. İçerikleri Sesli Arama için Optimize Edin

Kullanıcılar aramak istediklerini manüel olarak arama motoruna yazmak yerine sesli arama yapmayı tercih ediliyor. 2021 yılında yapılan aramaların yaklaşık olarak %80’lik bölümünün sesli arama olması bekleniyor. İçeriklerinizi sesli aramalar için optimize ederek organik trafik pastasından payınızı alabilirsiniz.

İçeriklerinizi sesli aramalara göre optimize etmek için içerikleri konuşma diline göre oluşturmalısınız. Bu yüzden içeriklerde ve özellikle içerik başlıklarında uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kullanılması daha uygundur.

Özellikle Google otomatik doldurma ve ilgili aramalar kısmından yararlanmanız, sesli aramalar için doğru optimizasyon yapmanıza yardımcı olacaktır.

Google ilgili aramalar

8. SEO ve Dijital Pazarlama

SEO ve dijital pazarlama kavramları artık bir bütün haline geldi. SEO çalışmalarının büyük kısmı dijital pazarlama odaklıdır. Bu yüzden organik trafiği arttırmak için kesinlikle dijital pazarlamaya odaklanılması gerekmektedir.

# Sosyal medyayı geliştirin

Son zamanlarda sosyal medya sitelerinin diğer sitelere oranla daha iyi sıralama aldığı görülüyor. Bunun temel nedeni sosyal medya sitelerinin daha yüksek kalite puanına sahip olmasıdır.

Doğal olarak sosyal medya platformlarında yer almanız, marka bilinirliliğinizin ve organik trafiğinizin artmasına yardımcı olacaktır.

Sosyal medya üzerinde analizler yapmanız önemlidir. Örneğin ne tür içeriklerinizin daha fazla ilgi gördüğünü belirleyin ve en çok ilgi gören sitilde içerikler paylaşın. Ayrıca içerik paylaşımını bir periyotta yapın. Sosyal medyada güçlenmek süreklilikle doğru orantılıdır.

# Youtube kanalı oluşturun

Kullanıcılar saatlerce bir şeyler okumak yerine görsel içerikleri daha fazla seviyor. Bu yüzden video içerikler kesinlikle daha fazla ilgi çekicidir. Bir Youtube kanalı oluşturarak buradan büyük kullanıcı kitlesine ulaşabilirsiniz. Bu kesinlikle marka bilinirliliğini arttırmak için önemlidir.

Youtube de ekstra SEO çalışması yapmanız gereken bir alandır. Youtube üstünde içerik oluştururken kesinlikle popüler aramalara odaklanın. Kullanıcıların merak ettikleriyle alakalı videolar hazırlayarak organik trafiğinizi arttırmanız mümkün.

Youtube videolarında anahtar kelime kullanmaya özen gösterin. Özellikle anahtar kelimeleri başlık, açıklama ve etiket kısımlarında kullanın. Bu videolarınızın daha fazla görüntülenmesini sağlayacaktır.

Youtube kanalı oluşturma

9. Yerel Arama Pazarlamacılığı

İstatistiklere göre yapılan aramaların yaklaşık %45’lik kısmı yerel bilgilere ulaşmakla alakalıdır. Bu yüzden web sitelerin yerel aramalara göre optimize edilmesi alakadar kullanıcı kitlesine daha fazla ulaşmayı sağlar. Özellikle 2021 yılında yapılan yerel aramaların artması beklenmektedir.

Yerel aramalar için ilk önceliğiniz Google üzerinden işletme hesabı oluşturmak olsun. Bu kısımda iletişlim bilgilerinin ve çalışma saatlerinin iyi optimize edilmiş olması önemlidir. Özellikle yerel kullanıcılara hitap eden içerikler oluşturarak yerel kullanıcılara odaklanmaya özen gösterin.

Yapacağınız coğrafi etiketlemeler yerel aramalarda daha iyi konum almanızı sağlar. Kesinlikle yerel aramaları geliştirmek için coğrafi etiketler optimize edilmelidir.

10. Yazar Otoritesi

Yazarın uzmanlığı yani EAT (uzmanlık, yetkinlik ve güvenilirlik) SEO puanının artmasında önemli bir kriter haline geldi. Kulacıların etkiletişimi arttırmak için güncel içeriklerin girilmesi elbette önemlidir. Ancak girilen içeriklerin bir uzman tarafından yazılması da önem arz eder.

EAT puanınızı geliştirecek adımlar atmanız serp sonuçlarında sıralamanızın iyileşmesini sağlayacaktır. Çünkü EAT artık bir sıralama faktörü haline gelmiş durumda.

EAT puanınızı yani yazar otoritesini arttırmak için kesinlikle web sitenizde hakkımızda bölümü olsun. Bu kısımda yazar biyografisine, resmine yer verin. Yapacağınız bu sayfa, kullanıcıların web sitenizi daha güvenilir bulmasını sağlayacaktır.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Bir çoğunu yapıyorum, Google keşfet hakkında bir makale yazarsanız çok sevinirim ?

  • Üstadım çok değerli bilgiler, inanın upgo haricinde hiç bir siteyi takip etmiyorum. Biliyorum ki en doğru kaynak sizin sitenizde var.

  • Elimden geldiğince uyarılarınıza dikkat ediyorum. Sayenizde çok yol aldım. Her şey için teşekkür ederim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.