Bir web siteye herhangi bir içerik yazılmadan ve herhangi bir backlink alımı yapmadan organik hitin arttırılabileceği kimine göre imkansızdır. Öncekili olarak bunun imkansız olmadığını kanıtlamak için bu makaleyi hazırladığımızı bilmelisiniz.
Elbette bir web sitenin içerik ve kaliteli backlink sayısının yüksek olması daha fazla organik trafik almasını sağlayacaktır. Bunu inkar etmediğimizi bilmelisiniz.
Her ne kadar backlinkler ve içerikler organik hit alma konusunda etkili olsa da organik hiti arttırmanın tek yolu içerikler ve alınan dış bağlantılar değildir.
Şimdi sizlere vereceğim bilgiler sayesinde herhangi bir backlink alımı yapmadan ve hiç içerik oluşturmadan organik trafiğinizi nasıl arttırabileceğinizi anlatacağım.
İçerik Yazmadan Backlink Almadan Hit Arttırma Yöntemleri
Eğer Google, güreli olarak içerik oluşturan ve backlink alan web siteleri her zaman daha ön plana çıkaracak olsaydı bu durum insanların beğenmedikleri web sitelerle karşılaşmasına ve bir süre sonra Google yerine diğer arama motorlarına geçiş yapmasına neden olurdu.
Böyle bir şeyin olması yani Google’ın tercih edilmemeye başlanması reklam gelirlerinin büyük oranda düşmesine hatta iflas edecek noktaya kadar gelmesine neden olurdu.
Hiçbir kuruluş potansiyel müşterilerini kaybedecek adımlar atmaz. Google’da buna dikkat eden bir kuruluştur. Bu yüzden sürekli içerik yazan ya da sürekli dış bağlantı edinen web siteler yerine kullanıcıların severek takip ettiği web siteleri üst sıralara çıkarmaktadır.
Buradan yola çıktığımızda backlink almadan ve içerik yazmadan organik trafiğimizi arttırmak adına yapacağımız çalışmaların tamamı kullanıcıların web sitemizi sevmesine yönelik düzenlemeleri kapsayacak. Şimdiden meraklananlarınız vardır. Heyecanınızı yatıştırmak için altın değerinde ipuçlarını sizlerle paylaşmaya başlıyorum.
1. Tıklama Oranının Optimize Edilmesi
Tıklama oranının arttırılması ciddi anlamda arama sonucu sıralamasına etki etmektedir. Bazı kişiler bunun bir efsane olduğunu düşünebilir ancak yapılan testler sonucunda arama sonucunda daha fazla tıklanan web sitelerin daha iyi sıralamalar aldığı tespit edilmiştir.
“Elmenin Faydaları” şeklinde bir arama yapıldığını ve insanların ilk sırada yer alan sonuç yerine 3. Sırada yer alan sonucu daha fazla tıkladıklarını düşünün.
Yukarıdaki görselde de açıkladığımız eylem sürekli olarak gerçekleşsin. Yani insanlar yaptıkları aramada 1. Sırada yer alan index yerine 3. Sırada yer alan indexe giriş yapsın.
Arama motoru örümcekleri insanların sürekli olarak 3. Sırada yer alan indexe giriş yapmasını ilgili makalenin daha faydalı olduğu yönünde yorumlayacaktır. Yaşanan bu durum da 3. Sırada yer alan indexsin bir süre sonra 1. Sıraya yerleşmesini sağlayacaktır.
Şimdi hepiniz ister istemez kendinize alt sıralarda yer alan sayfalarımın nasıl daha fazla tıklanmasını sağlarım sorusunu sormaya başladığınız. Tasalanmayın! Merakınızı vereceğim bilgilerle gidereceğim.
Alt sıralarda yer alan sayfalarınızın üst sıralarda yer alan sayfalara oranla daha fazla tıklanmasını sağlamak için sayfa başlıklarının ve meta açıklamalarının ilgi çekici hale getirilmesi gerekmektedir.
[mks_pullquote align=”left” width=”650″ size=”24″ bg_color=”#1e73be” txt_color=”#ffffff”]Bilgi: WordPress tabanlı bir web siteniz varsa Yoast eklentisini kullanarak makalelerinizin başlıklarını ve meta açıklamalarını kolay bir şekilde değiştirebilirsiniz.[/mks_pullquote]
Başlık ve meta açıklamalarınızda ne gibi değişiklikler yapmanızı da açıklamak faydalı olacaktır.
- Anahtar kelimeleri kullanın: başlıklarda ve meta açıklamalarda anahtar kelimelerin yer alması okurların tıklama oranının artmasını sağlamaktadır. Başlık uzunluğunun 65 karakteri geçmemesine dikkat ederek başlığa ve meta açıklamalara anahtar kelimeleri serpiştirin.
- Meraklandırın: başlıklarınızda ve meta açıklamalarınızda kullanacağınız kelimelerle okurların meraklanmasını sağlayın. Örneğin “Elmanın Faydaları Nelerdir?” şeklinde bir başlık kullanmak yerine “Elmanın Kanıtlanmış 18 Faydası” şeklinde bir başlık kullanmanız kullanıcıların meraklanmasını sağlayacaktır.
- Dergileri örnek alın: Etkili başlık oluşturma konusunda en önemli yayın oranı şüphesiz dergilerdir. Bir türlü etkileyici nitelikte başlık oluşturamıyorsanız dergilerde yer alan makalelerde kullanılan başlıklara bakın. Buradan büyük ölçüde ilham alacağınıza emin olabilirsiniz.
Tıklama oranınızı Google Search Console kullanarak arttırabilirsiniz!
Öncelikli olarak Google Search Console hesabınıza girin ve mülk sayfanızın sol kısmında yer alan menüden arama trafiği sekmesinin altındaki Search Analytics bölümüne geçin.
Daha sonra açılan pencereden popüler sayfalarınızı ve tıklama oranlarını (To) görmek için aşağıdaki görselde yer alan kutucukları işaretleyin.
Yaptığınız bu işlem sonrasında en popüler olan ve en yüksek tıklamaya sahip olan içerikleriniz aşağıdaki görselde olduğu gibi listelenecektir.
Bu kısımda yoğunlaşmanız gereken yer tıklama oranı %5’iğn altında olan sayfalar olmalıdır. İlk işiniz %5’in altında bir tıklama oranına sahip içerikleri tespit etmek olmalıdır.
%5’inaltında bir tıklama oranına sahip içeriğe tıkladıktan sonra sorgular sekmesini aktif edin.
Akabinde ilgili sayfadaki en yüksek tıklama ve en düşük tıklama oranına sahip olan anahtar kelimeleri tespit etmeniz gerekmektedir.
Bu kelimeler makale başlıklarında ve meta açıklamalarında yer vermeniz gereken kelimelerdir. Makale başlıklarınızın 65 karakteri geçmemesi gerekir. Bu yüzden en çok tıklanma potansiyeli olanı başlığa, diğerlerini ise meta açıklamaya yerleştirmeye çalışın. Bu sayede site sağlığına zarar vermeden düzenlemeler yapabilirsiniz.
Başlık etiketlerinize ve meta açıklamalarınıza doğru anahtar kelime eklemesi yaparak organik trafiğinizi ciddi oranda arttırmanız mümkündür.
Yaptığınız değişiklikler etkisini kısa süre içerisinde göstermeyecektir. Bu yüzden minimum 30gün beklemeniz gerekmektedir. Ayrıca sürekli olarak değişiklik yapmanız sıralama kaybı yaşamanıza neden olabilir. Bu yüzden optimizasyonlarınızı belirli zaman aralığına yaymanızı tavsiye ederiz.
Yaptığınız değişiklikler sonrasında organik tıklamada artış olursa doğru yolda olduğunuzu söyleyebiliriz. Tıklama deneyimini arttırdıktan sonra sıra kullanıcı deneyimini arttırmaya geliyor. Şimdi kullanıcı deneyimini nasıl arttıracağımızı öğrenelim.
2. İnsanlara Aradıklarını Sunun
Web sitenize giren kullanıcıların geri düğmesine basmasını engelleyecek yönde çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Bu da şüphesiz insanlara aradıklarını vermekle mümkündür.
Bir kullanıcı aradığı şeyi ilgili sayfada bulamazsa bu durum geri düğmesine basıp arama sonuçlarında yer alan diğer sayfalara yönelmesine neden olur. Bu durum SEO dünyasında pogo sticking olarak isimlendirilir ve ciddi sıralama kaybı yaşamanıza neden olur.
Kullanıcılara çeşitli sorular yönelterek web sitenizi neden ziyaret ettikleriniz sorabilir ve bu doğrultuda bilgi toplayabilirsiniz. Toplayacağınız bilgiler size kullanıcı isteklerini anlamak ve insanlara aradıklarını vermek konusunda ciddi anlamda yardımcı olacaktır.
İnsanlara web sitenizi neden ziyaret ettiklerini sormak için web sitenize qualaroo.com uygulamasını ekleyebilirsiniz. Bu uygulama sayesinde kısa süre içerisinde insanların neleri görmek istediğini öğrenmeniz mümkün olacaktır.
Yaptığım testler sonucunda web siteme gelen kullanıcıların aradıklarını bulma konusunda zorlandıklarını öğrendim. Bu aslında bildiğim ancak düzenlemeyi ötelediğim bir şeydi.
Hemen işe koyulup web site tasarımımı değiştirdim ve arama modülüyle birlikte üst menüye kategorilerimi ekledim. Bu sayede hemen çıkma oranında yaklaşık olarak %38’lik bir düşüş yaşadığımı söyleyebilirim.
Müşterilerim arasında yer alan bazı web sitelerinde kullanıcıların içerikleri yetersiz bulduğunu teyit ettim. İçerik kalitesini arttıracak yönde düzenlemeler yaparak hemen çıkma oranını ilgili web sitelerde %50 dolaylarında düşürdüğümü de belirtmek isterim.
Bu tarz yapacağınız basit değişikliklerle içerik girmeden ve backlink almadan organik trafiğinizi ciddi oranda arttırmanız mümkündür.
[mks_pullquote align=”left” width=”650″ size=”24″ bg_color=”#1e73be” txt_color=”#ffffff”]Bilgi: web sitenize qualaroo sistemini uygularken okuyucuların en çok odaklandıkları kısımlara bu uygulamayı ekleyin. Bu sayede kısa süre içerisinde daha fazla kullanıcının sorduğunuz soruya cevap vermesini sağlayabilirsiniz.[/mks_pullquote]
[mks_pullquote align=”left” width=”650″ size=”24″ bg_color=”#dd3333″ txt_color=”#ffffff”]Uyarı: qualaroo uygulamasını kullanırken kullanıcılara kesinlikle bu soru sistemini kapatma özelliğini de sunun. Bazı kullanıcılar ilgili soruya cevap vermek istemeyebilir. Siz bu sorulara cevap vermeyi zorunlu yaparsanız ciddi oranda okuyucu kaybedersiniz. Bu size bir süre sonra sıralama kaybı olarak geri dönecektir.[/mks_pullquote]
3. Marka Adıyla Aranmanızı Sağlayın
İnsanların yaptıkları aramaların sonuna markanızı eklemesi marka adıyla aranma olarak nitelendirilir.
Marka adıyla arama yapılması için kesinlikle potansiyel müşterilerini arasında yer alan insanların güvenini kazanmış olmanız gerekmektedir. Marka adıyla arama yapılmasının altındaki en büyük neden markaya olan güvenin artmış olmasıdır.
Güveni arttırmak için ürün ve hizmetlerinizin kusursuz bir şekilde sunulmasına özen gösterin. İçerik ağırlıklı olarak hizmet veren bir kuruluşsanız insanların yazdıklarınızdan keyif almasını ve verdiğiniz bilgilerin tüm ayrıntıları içerisinde barındırmasını sağlayın.
Son zamanlarda adı sosyal medyada çok geçen kurum ve kuruluşların marka bilinirliği diğerlerine göre daha hızlı artmaktadır. Kendinizi tanıtmak ve marka bilinirliği oluşturmak için kesinlikle sosyal medya reklamlarından yararlanabilirsiniz. Reklam bütçenizi gözden geçirirken belirli bir miktarı sosyal medya reklamlarına ayırmayı ihmal etmeyin. Size pozitif dönüşlerin olacağına emin olabilirsiniz.
4. E-Posta Aboneliği Kullanın
E-posta aboneliği, organik hit elde etme konusunda imdadınıza koşacak en önemli özelliktir. Tabi ki e-posta aboneliğinden verim almak için kesinlikle insanların yazdıklarınızı okumak için sabırsızlanması gerekmektedir. Aksi takdirde hiç kime mail aboneliğini kullanmaz ve bu durum sistemin hiçbir işe yaramamasına neden olur.
Makalelerinizi hazırlarken akıcı bir dil kullanmanız, merak uyandıracak türden okuyucu okumaya teşvik eden cümlelere yer vermeniz e-posta aboneliğinin verimli çalışması adına önemlidir.
Ayrıca makalelerinizin bilgi açısından doyurucu olması da gerekmektedir. Arama yapan kişiye aradıklarınızı vermediğiniz sürece ne kadar akıcı bir dil kullanırsanız kullanın e-posta aboneliği işe yaramayacaktır.
Günümüzde yüksek oranda WordPress tabanlı web siteler kullanılmaktadır. Bu yüzden sizlere e-posta aboneliğini kolay yoldan yapmanızı ekleyecek türden eklenti sunmak istiyorum.
SendPress Newsletters adlı wordpress eklentisi kullanım kolaylığı en iyi olan e-posta aboneliği eklentilerindendir. Hiçbir araca gereksinim duymadan vereceğiniz mail adresiyle birlikte haber bültenlerinizi yani makaleleriniz hakkındaki bilgileri e-posta sisteminde yer alan okurlarınıza gönderebilirsiniz. Ayrıca bu eklenti sayesinde e-posta taslağınızı da oluşturmanız mümkündür.
Elbette e-posta aboneliği için geliştirilmiş olan daha çok sayıda wordpress eklentisi vardır. Birçoğunu denediğimi, en iyi kullanım kolaylığına sahip e-posta aboneliği eklentisinin SendPress Newsletters olduğunu söyleyebilirim. Sizler de bir arayış içerisindeyseniz bu wordpress eklentisini kullanabilirsiniz.
Kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen bir diğer e-posta aboneliği eklentisi de Email newsletter adlı wordpress eklentisidir.
Bu eklenti web sitede yer alan iletişim modülünü kullanan herkesin maillerini kaydetmekte ve mail pazarlaması yaparken ilgili mail adreslerini de kullanmaktadır. Bu kimi zaman kendisine mail gönderen kişilerin itiraz etmesine neden olabilir. Bu tip durumlarda ilgili kişilerin mail adreslerini mail aboneliğinden çıkarmayı unutmayın. Aksi takdirde hukuki durumların ortaya çıkma ihtimali söz konusu olabilir.
Kısa süre içerisinde e-posta aboneliğiniz içerisinde çok sayıda mail adresinin olmasını istiyorsanız tercihinizi Email newsletter adlı wordpress eklentisinden yana kullanabilirsiniz. Sunduğumuz diğer e-posta aboneliği eklentisine alternatif olarak bu eklenti de kullanılabilir.
SONUÇ:
Kişinin sadece SEO yapmaya odaklanması, içerik oluşturmaya ya da backlink temin etmeye çalışması kesinlikle organik trafiği arttırmak için yeterli değildir. Google sonuçlarına hakim olabilmek için kesinlikle alternatif şeyler aranmalıdır.
İnternet dünyasında yer alan web sitelerin neredeyse tamamı aynı şeyleri yapar. Sizin daha iyi sonuçlar alabilmeniz için fark yaratacak türden şeyleri hayata geçirmeniz gerekmektedir.
Sizler site dışı SEO çalışmalarından daha fazla içeriklerinizi geliştirmeye odaklanırsanız kesinlikle rakiplerinize büyük bir fark atarak arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar alabilirsiniz.
SEO çalışmalarınızda diğerlerinin yaptığını yapmaya devam ederseniz organik hitleriniz ancak uzun vadede yapacağınız çalışmalar sonucunda artacaktır. Sizlere sunduğumuz fark yaratacak türden optimizasyonlar sayesinde organik hitlerinizi kısa süre içerisinde 2 katına çıkarabilirsiniz.
Yıllar önce Google arama sonuçlarında sıralama almak günümüze göre daha kolaydı. Yaşanan algoritma değişiklikleri ve insanların SEO alanında bilgi sahibi olmaya başlaması rekabetin ciddi anlamda artmasına neden oldu. Bu yüzden ancak fark yaratıp kullanıcıların ilgisini çekmek ve bu sayede arama sonuç sayfasında üst sırada yer almak mümkündür. Bizler sizlere önemli ölçüde organik hitinizi arttıracak yönde etkisi olan bilgileri sunduk. Sizler yaptığınız gözlemlemelere göre daha farklı stratejiler oluşturabilir ve organik hitinizin çok az sayıda içerikle bile ciddi anlamda artmasını sağlayabilirsiniz.
Bugüne kadar bu tarzda birçok makale okudum ancak en açıklayıcı ve okunabilirliği yüksek bu yazıyı gördüm. Elinize, emeğinize sağlık. Başarılar dilerim.
kaliteli ve akıcı bir Türkçe ile konuyu güzel anlatmışsınız. kolay gelsin