İçerik pazarlama, daha önce belirlemiş olduğunuz hedef kitleyi çekmek, kazanmak ve bu kitleyle etkileşim kurmak için ilgili,değerli içerikler oluşturmak ve dağıtmak için kullanılan bir pazarlama tekniğidir.(İçerik Pazarlama Enstitüsü, 2013)
- İçerik pazarlama, satın alma döngüsünde veya müşteri ürün araştırma yolculuğunda hangi aşamada olursa olsun müşteri ihtiyaçlarına içerik (bilgi veya eğlence) eşleştirmeye odaklanan bir satış terimdir.
- Reklamcılar veya reklam verenler, mesajları belirli bir kitleye yönlendirirler ve bu içerik ile müşterilerin ilgisini çekmeye çalışırlar.Bu da pazarlamacıların kitleyi etkileyebilmek için adeta profesyonel bir yayıncı gibi davranması gerektiğini gösterir.Hedef kitle üzerinden vermek istediğiniz mesaj eğer ki müşteriye değer katıyorsa bu da satış ile sonuçlanabilir.Kısacası bir kitleyi satın alıp onlara içerik sunmak yerine, kitleyi cezbetmeye çalışın.
- İçerik pazarlama, pazarlamacılar için bir itme mekanizması yerine bir çekme mekanizması sunmaktadır.
- Markalar, marka kimliklerini ve ulaşmaya çalıştıkları pazarı, marka içeriği yaratmak olarak düşünmelidirler.
- İçerik pazarlama, içerik paylaştığınız tüm platformlara (web sitenizdeki kampanyalarınız ve yarışmalarınız, şirket blogunuz veya sosyal medya platformlarınız) ve bu bilgilerin nasıl paylaşıldığına uygulanır.
- İçeriği oluştururken, yalnızca ürününüzü değil, daha büyük içerik yaratma resmini (ürününüzün müşteriye kattığı değer nedir?) düşünün ve içeriklerinizi buna göre hazırlamaya çalışın.
- Bu süreçlerin nihai hedefi, İçerik Pazarlama Enstitüsü tanımında açıklandığı üzere “karlı bir müşteri eylemi” sunmaktır.
- Bütün içerik pazarlama, stratejik bir sonuç tasarlanarak oluşturulmalıdır.
İçerik oluşturulmadan önce cevaplanması gereken 2 ana soru vardır?
- Ulaşmak istediğiniz kişiler kimlerden?
- Bu kişilere neden ulaşmak istiyorsunuz?
İçerik pazarlama için kullanabileceğiniz tüyolar ve ipuçları:
1.Markanızın esas niteliklerini sergileyin.
- Marka esas niteliği, bir markanın benzersiz özelliklerini özetler ve müşterileri ile duygusal bağ için temelleri oluşturur.
- Markanız için bir ses tonu tanımlamak gibidir ve müşteriler ile nasıl ilişki kurduğunuzu sergiler.
- Oluşturduğunuz içeriğin (ve pazarlama etkinliğinizin) markayı uygun bir şekilde temsil etmesini sağlamada yararlı bir kılavuz olabilir. Bazı kullanıcılar yada müşteriler bunu marka hikayenizle de ilişkilendirebilir.
- Markanızın varoluş sebebi nedir ve bunu müşterilerinizin çıkarlarıyla nasıl bağdaştırırsınız?
https://www.youtube.com/watch?v=LHizW4PLw2Q
2.Karakterler oluşturun ve kullanın
- Oluşturduğunuz karakter, hedef kitlenin özelliklerini somutlaştırmak için yaratılmış bir profildir.
- Bu karakterler, kullanıcılarınızın profillerine yakın olmalıdır.
- Oluşturacağınız profil, okuyucularınızın özelliklerini,ihtiyaçlarını ve arzularını göz önünde bulundurarak gerçekleştirilmelidir.
- Bir kalıplaşmış lığın yaratılmasına yol açan dış belirteçlerden ziyade oluşturacağınız karakterin motivasyonlarına odaklanmak çok daha önemlidir.
- Bu karakter, hedef pazarınızı bölümlere ayırmada ve anlamada size yardımcı olarak oluşturduğunuz içeriğe rehberlik edebileceğiniz bir çerçeve sunar.
3.İçerik sütunları yaratın
- Bu sütunlar, bir tüketicinin ilgisiyle eşleşen içeriğin oluşturulmasını destekleyen odak noktalardır.
- Bu temalar marka özüne uygun olmalı, doğrudan satış odaklı değil, aynı zamanda izleyicilerin çıkarlarıyla da eşleşmelidir.
Örnek Sütunlar;
Dostluk,
Dostluk paylaşmaktır,
Paylaşmak önemsemektir.
Yukarıda görüldüğü gibi Coca-Cola içerik pazarlama olarak Dostluk-Arkadaşlık-Yaz kavramlarını bir içerik sütünu olarak kullanmıştır.
4.İçeriklerinizi belirli amaçlar ile eşleştirin
- Bilgi, içerik pazarlama yapan kişilerin karşılaştığı hem bir fırsat hem de zorluk teşkil eden herhangi ortam aracılığıyla sunulabilir.
- İçerik pazarlama yapan kişinin rolü, genel hedefleri, üretim yeteneklerini ve izleyicilerin ihtiyaçlarını temel alarak doğru ortamı seçmektir.
https://www.youtube.com/watch?v=oHThATvkD6U