Her geçen gün teknolojik gelişmeler hayatımızdaki önemini arttırmaktadır. Bu kapsamda en çok kullanılan teknolojik aletlerden birisi de bilgisayardır. Teknolojinin bu kadar gelişmesi, insanlara internetten da para kazanma kapılarını açmıştır. İnternet üzerinden para kazanmak için birçok seo yöntemi vardır. Ancak bu noktada site kuran kişilerin dikkat etmesi gereken kriterler vardır. Herkes kuracağı sitenin üst sıralarda yer almasını ister. Bu bağlamda 200 den fazla seo algoritması ile çalışan Google’nin da bu aşamada sıralama sinyalleri vardır. Bunlar hakkında sizlere bilgiler vermek istiyoruz.
Site Seviye Kriterleri
- Site güvenilirliği oldukça önemli bir sıralama kriteridir.
- İyi bir şekilde bir araya getirilmiş site yapısı, Google’ın içeriğinizin konusuna göre düzenlenebilmesin de yardımcı olmaktadır.
- Bir sitenin hangi aralıklarla güncellendiği ve yeni içeriğin siteye ne zaman eklendiği, sitenin tamamını etkileyen bir kriteridir.
- Bir sitenin sayfa sayısı az da olsa o sitenin güvenilirliği konusunda bir bilgi verir. En azından büyük bir siteyi zayıf sitelerden ayırmaya yardımcı olur.
- Site haritası ise arama motorlarının sayfanızı daha kolay ve kusursuz bir şekilde indexlemesine yardımcı olmakta ve görünürlüğünü artırmaktadır.
- Bakım ya da server problemleri yüzünden, sitenizin uzun süre hizmet dışı kalabilir. Bu da sıralamadaki yerinize zarar verebilir.
- Yön bulması ya da kullanılması zor bir site yapısı, girilen sayfa sayısını ve sitede geçirilen zamanı, zıplama oranını düşürerek sıralamaya zarar verebilir.
Sosyal Sinyaller
- Sayfada yer alan linkler gibi tweetler de sayfanın Google sıralamasını etkileyebilmektedir.
- Google, Facebok hesaplarının birçoğunu göremese de, bir sayfanın aldığı Facebook beğenilerinin sayısını azda olsa bir yükselme sinyali olarak değerlendirmektedir.
Facebook paylaşımları, yapı olarak backlinke benzemekte ve facebook beğenilerinden de çok daha etkilidirler. - Pinterest de pek çok kamusal bilgiyi içeren, oldukça popüler bir sosyal medya platformudur. Google Pinterest işaretlemeleri de bir sosyal sinyal olarak değerlendirilmektedir.
- Google Reddit, Digg ve Stumbleupon gibi sitelerde yer alan paylaşımları bir tür sosyal sinyal olarak kullanmaktadır.
- Her ne kadar Matt Cutts Google ’ın sıralamaya direkt olarak etkisi olmadığını söylese de, kendi sosyal ağlarını görmezden gelebildiklerine inanmak zordur.
- Linki çevreleyen içerik ve metni paylaşan hesaptan google ilgililik bilgisini kullanmaktadır.
- Sitenin tamamındaki sosyal sinyaller sitenin genel otoritesini yükseltebilir. Bu durum ise sitedeki tüm sayfaların aramalardaki görünürlüğünü artıracaktır.
Marka Sinyalleri
- Markalı ana metin basit, ama güçlü bir marka sinyalidir.Bu kapsamda aslında konu oldukça basittir. Fark edeceksiniz ki insanlar markalarını arıyorlar. Eğer insanlar Google’da sitenize ulaşmaya çalışıyorlarsa (Örneğin “IDS twitter”, IDS “arama kriterleri”), Google bir markanın tespitini yaparken bunu dikkate alacaktır.
- Facebook sayfası gibi fazla sayıda beğeni almış markalar yükselmeye daha meyillidir.
Çok sayıda takipçisi olan Twitter hesapları da “popüler bir marka” sinyali vermektedir.
Gerçek işletmelerin çoğunun şirket Linkedin sayfası mevcuttur. - Rand Fiskin’e göre şirketinizde çalışan kişilerin, çalıştıklarını belirten Linkedin profilleri de bir marka sinyali niteliğindedir.
- 000 takipçiye ve 3 gönderiye sahip olan bir sosyal medya hesabı ile 10.000 takipçisi olan çok paylaşım yapan ve konuşturan bir hesap kıyaslandığında daha farklı yorumlanması olası bir durum olacaktır.
- Büyük markalar gerçekten de Google Haber sitelerinde sürekli kendilerinden bahsettirirler. Hatta bazı markaların ilk sayfalarında kendi Google Haber kaynakları yer almaktadır.
- Yan link verilmeden bahsedilen markalar mevcuttur. Google markalarının link verilmeden isimlerinin geçmesini bir marka sinyali olarak değerlendirmektedir.
- Google popüler Feedburner RSS servisinin sahibi olduğundan dolayı, RSS üye verisini popülerlik-marka sinyali olarak değerlendirmektedir.
- Gerçek şirketlerin ofisleri vardır. Google’ın sitenin büyük bir marka olup olmadığına karar verirken lokasyona da önem göstermesi muhtemel bir durumdur.
- SEOMoz’a göre Google sitenin vergi ödeyen bir şirketle ilişkisi olup olmadığına bakabilir.