Google Sıralamalarını Etkileyen Önemli Kriterler

Google Sıralamalarını Etkileyen Önemli Kriterler 2017

Google algoritmasında sıralamaları belirleyen 200 civarında kriter kullandığı artık bir sır değil ancak bu kriterlerin neler olduğunu tek tek bilmek ve uygulamak sıradan bir insan için oldukça zor hatta imkansız denebilecek kadar detaylı.

Peki bu kadar karışık algoritma içerisinde yayıncılar ne yapacaklar ? Dünyanın önde gelen SEO araştırma firmalarının raporlarına göz attık, SearchMetrics, Backlinko ve SEO PowerSuite incelemeye aldıkları birçok siteyi karşılaştırarak takipçilerine raporlar sundu. Ortaya çıkan raporlarda ufak farklılıklar olsa da genel anlamda başlıklar aynı sizin için tüm raporları değerlendirerek 2017 yılında en etkili 8 kriteri sıraladık;

  • Backlink

2017 yılında dahi backlinkler etkili bir kriter olmaya devam ediyor. Ticari bir faaliyete dönmesi, manipülasyon amaçlı kullanılması, sıralamalarda ciddi değişikliklere yol açması gibi birçok nedenden dolayı Google backlink konusunda hassas davransa da örümceklerin temel çalışma prensibinin backlinklere dayanması ve bu kriterin kaldırılmasıyla sıralamalarda negatif yönlü değişimlere neden olması backlinkleri vazgeçilmez bir kriter yapmaya devam ediyor.

Link Puanı

Backlinkler nasıl sıralama kriteri haline geliyor? Google bunun doğrudan açıklamasını yapmıyor ve yapmaktan kaçınıyor ancak algoritma geliştirmelerinde aldıkları bazı patenler incelediğinde, buna “bağlantı puanı” ismi veriliyor. Bu puanlar siteye gelen bağlantıların bireysel kalite skorları ve gelen bağlantı sayısına göre hesaplanıyor.

Yani bağlantı miktarı skorun önemli bir parçasıdır. Bu madde sizi kalitesiz bağlantı elde etme hatasına sürüklemesin çünkü alınan kalitesiz linkler sizi büyük tehlikeye sokarak aldığınız kaliteli linklerin değerini de yok etmektedir. Ayrıca bir domainden çok fazla link almanız herhangi bir şey ifade etmez alınan 1 veya 2 link yeterlidir. Önemli olan faktör kalite değeri yüksek farklı domainlerden link almanızdır.

Text link

Alınan linklerin ne ile alakalı oldukları genellikle linklerin verildiği kelime öbekleri üzerinden ölçülmektedir. Bu önemli bir kriterdir ancak önemli olduğu kadarda tehlikelidir. Yapay linklerde abartılı şekilde aynı kelimeleri, rekabeti yüksek kelimeleri kullanmanız sitenizin ceza almasına neden olabilir. Sürekli olarak aynı kelimelerden link almamaya ve yayınlanan makaleler içinde doğal gözükmesine özen göstermelisiniz.

Sonuç

Backlinkler sıralamaları etkileyen etkili bir sinyaldir ancak sıralamanızı tek başına yükseltecek bir kriter değildir. 200 sinyal arasında sadece bir tanesidir. Sitenizin rakiplere göre fark yaratması, içerik olarak zengin ve kullanışlı olması backlinklerin etkisini görmenize yardım eder. Sıraladığımız diğer kriterlere de uygun siteler hazırlamalısınız.

  • İçerik

SEO’nun kralı içeriktir. Evet abartmıyoruz, bir sitenin içeriği sıralamalarını etkileyen en önemli faktördür. Kaliteli içerik barındırmayan siteler ne yaparsa yapsın sıralamalarda yükselemez, yükselse dahi kalıcı olamaz! İçerik derken çok fazla rakiplerinizle benzer içeriğe sahip olmanızdan bahsetmiyoruz. İçerikleriniz benzersiz, ziyaretçilere yardımcı olan, kalite yönergelerine uygun içerikler olması gerekmektedir.

Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelime kullanımı 2017’de hala geçerliliğini korumaktadır. Başlıklar hedeflenen kelimelere ne kadar yakın olursa etkisi o kadar fazla olmaktadır. Ancak rekabet fazla ise doğrudan anahtar kelime başlıklar kullanmayın ek açıklamalı aranma hacmi olan ancak rekabeti düşük, bir başkası tarafından kullanılmamış başlık seçimleri yapın, meta açıklamasında anahtar kelimenin bulunması azda olsa hala etkilidir.

Uzunluk

İçerik uzunluğunu rakamla ifade etmek oldukça zor. Yazınızın barındırabileceği bilgi, makalenin kategorisi, alt başlıkları gibi birçok kritere bağlı olarak değişmektedir. Önemli olan ilgili makalede tüm bilgi detaylarını kaleme almaktır. Eğer makalenizin yetersiz olduğunu düşünüyorsanız hedeflediğiniz kelimede ilk sıralarda çıkan makaleleri inceleyin, uzunlukları içerdikleri bilgiler gibi kriterleri referans olarak onlardan daha fazlasını ve daha iyisini yapmaya çalışın.

Kapsam

Rankbrain 2015 yılında kullanılmaya başladı. Geçtiğimiz yıl yapılan açıklamada Hummingbird algoritmasının bir parçası olarak çalıştığı ve yapay zekanın daha gelişmiş bir hale geldiği, sıralamaları etkileyen önemli bir etken olacağı belirtilmişti.

Rankbrain kullanıcı deneyimini denetleyen ve analiz eden bir yapıda çalışıyor ayrıca makalelerin kapsamlarını ölçerek ziyaretçilere yardımcı olup olmayacağına karar vererek size değer biçiyor ve sıralamalarda yükselmenizi veya düşmenizi sağlıyor.

Makale kapsamını artırmak için anahtar kelimenizi, gizli sekmede veya çerezleri olmayan bir tarayıcıda yazın tamamlayıcı kelimelere bakın, makaleniz ile bağlantılı alternatif anahtar kelimeleri araştırarak makalenizde bilgileriyle beraber yer verin.

  • Teknik SEO

Sıralamaları doğrudan ve dolaylı etkileyen önemli bir kriterde teknik SEO’dur. Sitenizin teknik olarak yapılandırılması kullanıcı deneyimini artırarak kalıcı başarılar elde etmenizi sağlarken, arama motorlarının daha sık ziyaret ettiği ve sevdiği bir siteye dönüşürsünüz.

Sayfa Hızı

Google, internet taramalarının sağlıklı yapılması, kullanıcı deneyiminin artması için site hızını sıralamaları etkileyen bir faktör haline getirmiştir. Sitenizin yavaş olmasının temel nedenleri komut dosyalarının fazla olması, resimler ve CSS dosyalarıdır. Bu dosyaları optimize ederek daha hızlı siteler elde edebilirsiniz. Google’a göre bir sayfanın maksimum yüklenme hızı 2 saniye olmalıdır.

Mobil Uyumu

Akıllı telefonlarla uyumlu bir siteye sahip değilseniz Google mobil sıralamalarında yer alamazsınız. Mobilde sıra alamamanız da doğrudan masa üstü sıralamalarını düşürür. Kısaca mobil uyumlu bir siteniz yoksa sıralamalarda başarı elde etme şansınızda yoktur.

  • Kullanıcı Deneyimi

Sıralama faktörleri arasında uzun zamandır araştırılan kullanıcı deneyimi Google tarafından da açıklanmış bir kriterdir. Arama yapan kişilerin davranışlarına göre sıralamaların değişiklik gösterebileceği belirtilmiştir.

Tıklama oranı

SERP (arama sonuçlarının gösterildiği ekran)’da tıklanma oranınızın yüksek olması sıralamanızın kalıcılığı açısından önemli bir faktördür. Eğer ikinci sırada bulunan bir site ilk sırada yer alan siteye oranla daha fazla tıklama alıyorsa ikinci sırada olan ilk sıraya yükselebiliyor. Bu kriter Google’un aldığı algoritma patentleri arasında da bulunuyor.

Tıklama oranını takip etmek için webmastertools> search analytics bölümüne gelerek search analyticstıklamalar, gösterimler, TO ve konum seçeneklerini aktif edip çıkan veri sayfasında konuma tıklayarak üst sıralarda olduğunuz kelimeleri görebilirsiniz.

Orta ölçekli rekabete sahip kelimelerde 1. sıra için %60+ TO iyi sayılabilir. Yüksek rekabette ziyaretçilerin alternatifleri fazla olduğu için TO düşer. Üst sırada olduğunuz halde TO düşük olan sayfalarınızın başlığını ve meta açıklamalarını düzenleyerek oranı artırabilirsiniz. Eğer uygunsa zengin kartlar eklemeniz oranı artıracaktır.

Kısaca, SEO karmaşık ve sistematik bir işleyiş sistemine sahiptir. Birçok detaylı kriter bulunsa da başarı elde etmek istiyorsanız belirttiğimiz kurallara uymanız gerekiyor.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.