Google Aramalarında İyi Sıra Almak İçin 9 İpucu

google sıra optimizasyonu

SEO çalışmalarında başarı, arama sorgularında üst sıralarda yer almakla ölçülür. SEO’da zirve kişinin ilgili anahtar kelime aramasında 1. Sırada yer almasıdır.

Google aramalarında iyi sıralama elde etmek için vereceğimiz 9 ipucu sayesinde sizler de çeşitli düzenlemeler yaparak sıralamalarınızı iyileştirebilirsiniz. SEO çalışmalarını Google odaklı yapmamızın temel sebebi, dünya genelinde yapılan aramaların %94’lük kısmının Google üstünden yapılıyor olmasıdır.

Google yapılan aramalar için en çok tercih edilen arama motoru olsa da ana sayfada yer almadıktan sonra yüksek organik trafik elde edilmesi mümkün değildir. Google üstünden yapılan aramalarda ilk sayfada yer alan indexler trafiğin %90’lık kısmını alırken sonraki sayfalarda yer alan indexler sadece organik trafiğin %10’unu alır.

İlk sayfada yer almakla sonraki sayfalarda yer almak arasında uçurum kadar fark olduğu için arama sonuçlarında iyi sıralama elde etmek önemlidir.

Google algoritması ile ilgili olan cezalara takılmadan serp sonuçlarında iyi sıralama elde etmek ciddi derecede sabır ve özveri gerektirir. Size vereceğimiz ipuçlarını sabır ve özveriyle hayata geçirecek olursanız arama sıralamalarınızda ciddi iyileşme olacaktır.

1. Sıralama Algoritmasını Tanıyın

Google sıralama algoritması

Arama sonuçlarının maniple edilme ihtimali olduğu için Google yetkilileri yıl içerisinde ortalama 500 algoritma güncellemesi yapmaktadır. Çekirdek güncellemesi olarak nitelendirilen büyük güncellemeler hakkında bilgilendirme yaparken bilgilendirme yapmadığı çok sayıda güncelleme de bulunur.

Özellikle çekirdek güncellemesi sınıfında yer alan güncelleme türlerinin iyi bilinmesi sıralama algoritmasının iyi tanınmasını sağlayacaktır.

Ana çekirdek güncellemeleri kapsamında yer alan algoritmalara aykırı bir şey yapılmazsa yaşanan diğer güncellemelerden olumsuz etkilenilmeyecektir. Üstünde durmanız gereken en önemli algoritma güncellemeleri sırasıyla şu şekildedir.

Penguen: ilk olarak 2012 yılının nisan ayında karşılaştığımız bir güncellemedir. Bu algoritma değişikliği iyi sıralamalar elde etmek için doğal olmayan bağlantı satın alan siteleri hedef almaktadır.

Panda: kullanıcıların kaliteli içeriklere ulaşmasını sağlamak adına gerçekleştirilen bir algoritma değişikliğidir. Panda güncellemesi özellikle spam nitelikte içerik barındıran web siteleri hedef almaktadır.

Mobil uyum: İlk olarak 2015 yılının nisan ayında gerçekleştirilen bir algoritma değişikliği olmuştur. Mobil uyum güncellemesi sonrasında her cihaza uygun olarak açılmayan web siteler serp sonuçlarında sıralama kaybı yaşamıştır. Kullanıcı deneyimini arttırmak adına yapılan bir algoritma değişikliğidir.

Hummingbird: bu algoritma değişikliği şüphesiz diğerlerine oranla daha kapsamlıdır. Yapılan arama terimlerinden ziyade aramayı yapan kişinin niyetini anlamaya yönelik olarak geliştirilmiştir. İlk olarak 2013 yılının Ağustos ayında yapılmıştır.

Bunların dışında PBN güncellemeleri, Fred ve phantom gibi köklü değişikliklerin olmasına neden olan çeşitli algoritma değişiklikleri de yapılmıştır. Yapılan algoritma değişikliklerinin tamamı arama yapan kişilere daha iyi sonuçlar vermek adına gerçekleştirilmiştir. Belirli zaman aralıklarında algoritma değişiklikleri yapılmaktadır. Algoritma değişikliklerinden haberdar olmak ve kapsamı hakkında bilgi almak için webmasters.googleblog.com bağlantısını takip edebilirsiniz.

2. Mevcut Arama Sonucunu Değerlendirin

mevcut konum

Arama sıralamalarını iyileştirmeden önce kesinlikle çalışma yapmadan önceki sıralamanızı bilmeniz gerekmektedir. Bu yaptığınız çalışmaların olumlu ya da olumsuz olduğunu anlayabilmeniz adına önemlidir.

Arama terimiyle yapılan aramalarda kaçıncı sırada olduğunuzu kolay yolla belirlemenizi sağlayan çeşitli online araçlar bulunmaktadır. Bunun için serps.com üzerinden hizmet alabilirsiniz.

Google sıralama iyileştirme çalışmalarına başladığınız andan itibaren sürekli olarak ilgili anahtar kelime için konumunuzu kontrol edin. Sıralama kaybı yaşanması durumunda yanlış bir şeyler yapıyorsunuzdur. Bu tip durumlarda çalışmalarınızı geri alın ve farklı stratejiler geliştirin.

Aynı şekilde sıralamalarınızda iyileşme bu doğru yoldasınız demektir. Köklü değişiklikler yapmadan çalışmalarınıza devam edin ve sıralamaların iyileşmesini sağlayın.

3. Site Hızını Kontrol Edin

Sayfa yükleme hızı

Yapılan algoritma değişiklikleri ile birlikte 2018 yılında site hızı önemli bir sıralama faktörü haline geldi. Bir web sitenin yükleme hızı düşükse iyi sıralamalar alması mümkün değildir.

Web site yükleme hızının düşük olmasına neden olan faktörleri belirleyin ve sayfa yükleme hızının 4 saniyenin altında olması için çalışmalar yapın. Web sitenizde yer alan hangi kısımların yükleme hızının düşmesine neden olduğunu Google Lighthouse aracı üstünden öğrenebilirsiniz. Bu aracı daha önceden kullanmadıysanız Google Lighthouse Aracı Nedir? Nasıl Kullanılır? bağlantısında vermiş olduğumuz bilgiler size yardımcı olacaktır. Bu araç size karmaşık gelirse Google PageSpeed Insights sisteminden de yararlanabilirsiniz.

4. Site Sağlığını Kontrol Edin

website sağlığı

Web sitenizde genel sorunlar olup olmadığını, kara listeye alınmış olma ihtimalini, sunucu ve DNS problemi barındırıp barındırmadığını kontrol etmelisiniz.

Yukarıda saymış olduğumuz sorunlar site sağlığını düşürücü yönde etkiye sahiptir. SEP çalışmalarına başlamadan önce yüksek verim elde etmek adına site sağlığı kontrol edilmelidir. Bu saydıklarımızın manüel olarak kontrol edilmesi zaman alabilir. Sizler bu kontrolleri mxtoolbox.com/domain/ bağlantısı üzerinden yapabilirsiniz.

Web sitenizin herhangi bir algoritma cezası alıp almadığını öğrenmeniz gerekiyorsa feinternational.com/website-penalty-indicator/ bağlantısını kullanarak sorgulama yapabilir ve ceza alıp almadığınızı öğrenebilirsiniz. Ceza söz konusuysa ilgili cezaları ortadan kaldıracak yönde değişiklikler yaparak Google arama sonuçlarında daha iyi konum alabilirsiniz.

5. Sitenizle Alakalı Metrikleri İzleyip Değerlendirin

web site metrikleri

Web sitenizde nerede iyileştirmeler yapmanızın gerekli olduğunu tespit edebilmek için web sitenizle alakalı metrikleri izlemeniz gerekmektedir.

Üzerinde durmanız gereken metrik web sitenize gelen organik trafik olmalıdır. İlk olarak organik trafiğinizi nereden aldığınızı tespit edin. Trafik sosyal medya ağırlıklı mı yoksa arama motoru ağırlıklı mı belirleyin. Bunu belirledikten sonra hangi anahtar kelimeler üstünden yoğun trafik aldığınızı tespit edin. Bunun için Google Analytics ve Google Search Console hesaplarınızı kullanabilirsiniz.

Organik trafik aldığınız makaleleri ve organik trafik kaynaklarını tespit ettikten sonra sıra makalelerinizi incelemeye geliyor. İlk olarak bakmanız gereken kısım başlıklarınızdır. Başlıklarınız aşırı derecede sadeyse başlıklarınıza tetikleyici kelimeler ekleyin. Bunun için aşağıda yer alan örneği kendinize kılavuz olarak alabilirsiniz.

İlk başlık: SEO Nedir? Nasıl Yapılır?
Düzenlenen başlık: SEO Nedir? Nasıl Yapılır? Kolay Yoldan Öğrenin

Gördüğünüz gibi ikinci başlıkta SEO’yu kolay yoldan öğrettiğimizi söyledik ve arama yapan kişinin bir beklenti içerisine girmesini sağladık. Bu tarz tetikleyici kelimeler mıknatıs etkisi oluşturacak ve serp sonuçlarında daha iyi sıralamalar almanızı sağlayacaktır. Bu tarz tetikleyici kelimeleri meta açıklamalara da ekleyerek arama yapan kişiyi beklenti içerisine sokup daha fazla organik trafik elde etmeniz mümkündür.

6. Web Sitenizi Mobil Uyumlu Yapın

mobil uyumluluk

Günümüzde yapılan aramaların %65’lik kısmı mobil cihazlarla yapılmaktadır. Bu da web sitelerin kullanıcı deneyimi açısından mobil uyumlu olmasını gerektirmektedir. Bu oran her geçen gün artmaktadır. Yani masaüstü aramalar mobil aramalara göre geri planda kalmaktadır.

Google yetkilileri tarafından 2017 yılının Ocak ayında yapılan açıklamaya göre mobil uyumlu web siteler, diğerlerine göre daha iyi sıralama alacaktır. Eğer web siteniz mobil uyumlu değilse mobil uyumlu hale getirerek Google aramalarında iyi sıralama elde etmeniz mümkündür.

Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını mobil uyumluluk testi aracı üstünden öğrenebilirsiniz. Ayrıca Google Search Console hesabınız üstünden de web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını ayrıca mobil sorunlar bulunup bulunmadığını öğrenmeniz de mümkündür.

WordPress altyapısını kullanıyorsanız çeşitli eklentiler ile web sitenizi mobil uyumlu hale getirebilirsiniz. WPtouch eklentisi size bu konuda yardımcı olacaktır. Eğer imkanınız varsa mobil uyumlu yeni bir tasarıma geçmenizi tavsiye ederiz.

Sitenizi mobil uyumlu hale getirdiyseniz header kısmına aşağıda yer alan meta eklemesini yaparak internet sayfanızın farklı cihazlarda açılmaya uygun olduğunu da belirtmelisiniz.

meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"

7. Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması yapmak için Google Anahtar Kelime Planyacısını kullanın. Anahtar kelime planlayıcısına hedef anahtar kelimenizi girip bu anahtar kelimeyle alakalı diğer aramalar hakkında bilgi alabilirsiniz.

Daha önceden bu hizmeti kullanmadıysanız Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanımı bağlantısını kullanarak Google Anahtar Kelime Planyacısı kullanımı hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Yaptığınız araştırma sonrasında size sistem birçok anahtar kelime ve kelime grubu önerisi sunacaktır. Bu önerilere göre mevcut makalelerinizi geliştirebileceğiniz gibi daha fazla organik trafik elde edip site kalite puanını arttırmak adına yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

8. Rakip Analizi Yapın

rakip analizi

Rakip analizi yaparken de Google Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanacağız. Bu sefer anahtar kelime girişi yapmak yerine ana anahtar kelimede sıralaması için olan web sitelerin makale URL’sini giriyoruz.

Anahtar kelime planlayıcısına rakip içeriğin URL’sini girdiğimiz zaman sistem bize ilgili makalenin organik trafik aldığı kelime ve kelime grupları hakkında bilgi verecektir.

Yapılan kelime önerileri doğrultusunda rakiplerimizin anahtar kelimelerine göre makale düzenlemeleri yaparak içeriklerimizin ve site kalite puanımızın artmasını sağlıyoruz. Şimdiye kadar anlattıklarımız arasında en iyi sıralama iyileştirmesini yapmanızı sağlayacak kriterin bu olduğunu bilmelisiniz.

9. On Page SEO Çalışmalarıyla Sıralamanızı İyileştirin

on page seo

On page SEO çalışmaları, web sitenizde yapacağınız düzenlemeleri kapsamaktadır. Size on page SEO çalışmaları ile alakalı rehber niteliğinde olan 15 teknik sunmuştuk.

On page SEO ile alakalı bu teknikleri tekrardan ele almak yerine ilgili teknikleri sunduğumuz On Page SEO Nedir? Site İçi 15 SEO Tekniği bağlantısında yer alan içeriği incelemenizi tavsiye ederiz.

Günümüzde SEO çalışmalarının büyük bölümü site içi SEO çalışmaları haline gelmiştir. Makale kalitesini ve kullanıcı deneyimini arttıracak yönde yapılan tüm düzenlemeler Google arama sıralamalarında daha iyi konumlar almanızı sağlayacaktır.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.