Facebook Pixel İle Dijital Pazarlama Sınırlarını Zorlayın

Facebook pixel dijital dünyanın en yeni oyuncularından bir tanesi. Psikolojik araştırmaların ortaya attığı veriler sayesinde ortaya çıktığı düşünülen tekrar pazarlama sistemi olarak biliniyor. İçeriğimiz içerisinde Facebook Pixel’i hakkında duymadığınız tüm psikolojik etkiler, kurulum aşamaları ve işinize yarayacak bütün ipuçlarını sizler için derledik. Hadi hemen başlayalım.

Facebook Pixel’i Nedir?

Son dönemde Corona virüsü nedeniyle e-ticaret satışlarında %30’ları geçen artış söz konusu oldu. Bu nedenle e-ticaret camiasına yeni katılan bir sürü sistem ve platform bulunuyor. Peki bu platformlar kendisini dijitalde nasıl kabul ettirebilir? 

Facebook Pixeli yeni ya da eski tüm oyuncuların dijital dünyada aktif olarak kendilerini kanıtlamalarına yarayan mükemmel bir sistemdir. Dijital bir dünyada önemli olan basit ve klasik reklam çıkmak kesinlikle değildir. 

Net olarak yapılan tüm araştırmalar satışların artması ve sürekliliğin olması için marka bilinirliğine odaklanılması gerektiğinin altını çizmekte. Sürekliliği artırmak için müşterilerinize onlarca hizmet sunabilirsiniz. Örneğin kargoların içerisinde kadınlar için minik çikolatalar, erkekler için ufak hediyeler vb. Bu minik hediyeler sizlerin akılda kalmanıza yüksek oranda olumlu etki göstermektedir. 

Fakat insanlar özellikle sosyal medya platformları sayesinde gün içerisinde yüzlerce logo, görsel görüyor. Video izliyor ve ses dinliyor. Bu kadar çok karmaşıklığı beyin yapısı gereksiz klasörüne atabilir. İşte tam olarak bu gereksiz klasörüne girmemek için Facebook Pixel’i kullanarak tekrar pazarlama denilen Remarketing reklamcılığı yapmalısınız.

Facebook Pixeli İle Remarketing Reklamcılığı Yapabilirsiniz!

Remarketing reklamcılığı ve reklam stratejileri betimleme yapmak gerekirse ek gıda takviyesi gibidir diyebiliriz. Hali hazırda almış olduğunuz gıdalar zaten güçlü hissetmenize neden olurken. Ek gıda takviyesi kendinizi olduğunuzdan daha güçlü olduğunuzu hissetmenize neden olur. Bu konun mantığını hemen bir örnekle anlamlandıralım.

Bir e-ticaret sitesine girdiniz ve bir çorap araması yaptınız. Herhangi bir nedenden dolayı o çorabı almadan internet sitesinden çıktınız. Çıkış yaptıktan sonra sosyal medya hesaplarınızı kontrol etmek istediniz fakat her yer çorap reklamı olmuş. Sürekli sanki tabiri uygun ise “Yırtık Çorapla” geziyormuşsunuz gibi “Çorap almak ister misiniz?” “Çorap ihtiyacınız mı var?” “Çok uygun fiyatlara çorap almak ister misiniz?” gibi reklamlar ile karşılaşmaya başlarsınız.

Bunun yanı sıra senkronize bir şekil de mobil kullanımı yapan bir bireyseniz benzer reklamlar telefonlarınızda da çıkacaktır. Hatta belirli periyotlarla bu reklamlar bir süre daha karşınıza çıkmaya başlayacaktır. 

Peki bu firmalar bunu nasıl yapıyorlar? Bunun mantığı nedir? Paranızın olmadığını ya da o an neden istemediğinizi analiz eder hale mi geldiler? Bu sorularımıza cevaplarımızı bir alt başlığımızda ele alacağız.

Firmalar Sepeti Neden Terk Ettiğinizi Biliyor!

Günümüz veri depolama ve o verileri işleme çağı. Big data (Büyük veri) adı verilen sistemlerle bu işlerin üst düzey uzmanları sayesinde tüm verilerimiz tek tek analiz edilebiliyor. E-ticaret firmaları genel olarak bakıldığında onlarca uygulamayı kullanır ve o uygulamalar ile veri paylaşımları yaparlar. 

Tabi ki bu paylaşımlar kişisel verileri koruma kanununa uygun bir şekilde yapılmaktadır. Fakat abartmadan anlatmak gerekirse üst düzey e-ticaret firmaları biraz önce vermiş olduğumuz o çorap örneğinde olduğu gibi sepetten neden ayrıldığımızı yüksek bir doğruluk payı ile tahmin edebiliyor ve buna göre aksiyon alıyor. 

Bu tahminler arasında genel olarak kişinin kredi kartının yetersiz bakiyeden dolayı ödemeyi gerçekleştirememesi, aile faktörü veya anlık bir isteksizlikten olduğu biliniyor. Buna çözüm olarak da remarketing yaparak bir süre sonra o kişinin tekrar karşısına çıkarak vazgeçtiği o işlemin yapılması hedefleniyor. 

Bir süre önce alışverişten vazgeçen bir potansiyel müşteriye bir hafta, onbeş gün bir ay gibi süreler ile tekrar tekrar karşısına çıkıldığında kişi o ürüne ihtiyacı olduğunu fark ediyor veya alma isteği tekrar oluşuyor ve işlemi gerçekleştiriyor. 

Peki ama bu işlem nasıl yapılıyor? Facebook Pixel’i bu konuda bize nasıl yardımcı oluyor? Facebook Pixel’i bir web sitesine nasıl kurulur? Dilerseniz bu satışı yüksek oranda artıran remarketing tekniğini kullanabilmeniz için pixel kurulumunu nasıl yapabileceğinizi açıklayalım.

Satış Artıran Facebook Pixel Nasıl Oluşturulur?

Öncelikle bilmeniz gereken iki konu bulunmaktadır. Bunlardan ilki web sitenizin olması gerekmektedir. Bir diğeri ise yazılım kısmında güncelleme yapabildiğiniz bir yetkiye sahip olmanız gerekmektedir. 

Bu iki durum tamam ise facebook business manager aracından öncelikle pixel oluşturmak için aşağıdaki adımları ilerletmeniz gerekmektedir. 

  1. Business Manager aracından olay yöneticisi kısmını bularak pikseller sekmesini açın.
  2. Genel bir tabi olan “Bir Piksel Oluştur” seçeneğine tıklayın.
  3. Sistem yöneticisi tarafından yazılmış olan piksel sisteminin nasıl çalışıyor olduğunu okuyun ve Devam butonuna tıklayın.
  4. Bu aşamada oluşturacağınız Piksel için bir isim belirleyin.
  5. Kolay kurulum seçeneğini kullanabilmek adına web sitenizin adresini (URL) gösterilen uygun yere girin.
  6. Son olarak Devam butonuna tıklayın.

Oluşturulan Pixel Web Sitesine Nasıl Eklenir?

Bir üst başlığımızda oluşturduğunuz pixeli web sitenize eklemenizin üç farklı yolu bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi kodları sitenize ekleme bir diğeri ek bir yazılım kullanma bir diğeri ise e-posta yoluyla sistem yöneticinize mail olarak göndermek. Hemen hızlı bir şekil de bu aşamaları da tek tek ele alalım.

Pixel Kodunu Manuel Ekleme

Web sitenizin kodsal yapısına gelerek <head </head> kısmını bulun. 

Yukarıda bulunan kısım gibi bir alanla karşılaşacaksınız. Bu iki etiketin arasına almış olduğunuz kodu olduğu gibi yapıştırın. Eğer tüm aşamaları doğru bir şekil de yapmışsanız aşağıda ki gibi bir görünüm ile karşılaşacaksınız.

Bu işlemde bittikten sonra yapmış olduğunuz işlemi kontrol edebilmek ve sistemin çalışıp çalışmadığını öğrenebilmek adına bir test trafiği göndermeniz gerekmektedir.

Yukarı da bulunan görsel sizde Türkçe görünebilir. Fakat sistemin dil konusunda halen bazı sorunları olabilmektedir. Bu durumda zorlanmamanız açısından bu görselde yabancı dile sahip olan halini kullanmak istedik. 

Enter the URL yazan kısma internet sitenizin adresini yapıştırın ve “Send Test Traffic” yazan yeşil butona tıklayın. Böylece bu sistemin çalışıp çalışmadığını kolayca anlayabilirsiniz.

Ek Yazılım Kullanarak Pixel Kurma İşlemi

Ek yazılımı kullanabilmek için “Ortak Entegrasyonu Kullan” seçeneğine ulaşmanız gereklidir. Bu sayfayı pixel sayfasından rahatlıkla bulabilirsiniz fakat zorlanmamanız açısından buraya tıklayarak ortak entegrasyonu kullan sayfasına direk geçiş sağlayabilirsiniz. 

Geçiş yaptığınız sayfa da karşınıza çıkacak sayfadan bir ortağın seçimini yapabilir ve bu şekil de ek yazılım kullanarak daha kolay bir şekil de pixel kurulumunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

E-Posta Yoluyla Pixel Kurulumu

Bu kurulum daha çok web sitesinin yetkilisi olan bireyler, yöneticiler ya da iş verenler için uygundur. Aşağıdaki sıralamaya uyarak yetkili çalışanınıza ya da kişisel mail adresinize gerekli bilgilerin mail yolu ile gitmesine neden olabilirsiniz.

  1. Öncelikle olay yöneticisinde bulunan pikseller sekmesine geçiş yapın.
  2. Sistemi kullanabilmek için pikseli ayarla butonuna tıklayın.
  3. Tüm bilgileri ve gerekli işlem adımlarını “Talimatları E-postayla Gönder” seçeneğine tıklayarak aktifleştirin.
  4. Son olarak bilgileri almasını istediğiniz alıcının e-posta adresini girin ve en alt kısımda bulunan gönder butonuna tıklayın.

Pixeli Kurdunuz Peki Ya Sonra?

Asıl amacımız neydi? Pixel kurarak eşsiz bir pazarlama tekniğini kullanabilmek. Peki tek başına pixel kurulumu yeterli mi? Kurulumdan sonra ne yapılması gerekir?

Pixel kurulumu işleminden sonra standart olayları ve parametreleri kullanarak gelecek olan verileri işlememiz gerekli. Bu verileri işleyebilmek için kod kullanmanıza gerek yok. Olay Kurulumu Aracı adı verilen aracı kullanarak yapmanız gereken tüm ayarları ve düzenlemeleri bir iki tık işlemi ile gerçekleştirebilirsiniz. 

Tüm bu işlemler bittikten sonra veri toplamak için dijital pazarlama çalışmalarına start vermeli ve verilerini topladığınız tüm müşteri veya potansiyel müşterilerinize tekrar pazarlama (Remarketing / Retargeting) gibi çalışmaları nasıl yapmanız gerektiğine karar vermelisiniz. Bu karara ek olarak profesyonel bir strateji geliştirmeli ya da bize ulaşarak profesyonel bir destek alabilirsiniz.